Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19890)

Vierailija
3621/19890 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään yhdessä tilaisuudessa. Lähtiessä tilaisuuden emännät ojensivat kassin, jossa oli yksi esite ja yksi minulle turha tavara. Jäin miettimään, miksi otin pussin. Eikö siitä voisi nätisti kieltäytyä?

Toisaalta, jos kassissa olisi ollut esim. leipä, hunajaa tai sinappia, olisin ottanut sen oikein mielelläni. Näitäkin joskus saa. Mutta eihän sitä voi kurkata kassiin, ja kun näkee sisällön, päättää ottaako sen vai ojentaako takaisin.

Nyt meille tuli kuin varkain yksi tavara lisää ja esite, jonka laitoin suoraan paperinkeräykseen.

Totta kai voi kurkata ja kieltäytyä! Ja pitäisikin. Ei ole järkeä ottaa vastaan roinaa jota ei tarvitse.

Tämä olisi hyvä signaali myös näille antaville, että krääsää ei jaeta.

Joku yrittää myydäkin krääsää ja hinta on iso. Lähtöhinta 200 e. Voihan sitä aina yrittää vaikka mitä???

https://www.huuto.net/kohteet/muovisia-pienoisfiguureja-aarteitako/5131…

Vierailija
3622/19890 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää samalta myyjältä, joka osaa hinnoitella yläkanttiin:

https://www.huuto.net/kohteet/14-juomalasin-kokoelma/513225335

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3623/19890 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin kulahtanut harvinaisuus maksaa vain viisikymppiä:

https://www.huuto.net/kohteet/muumin-iso-juomamuki/513168663

Vierailija
3624/19890 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko taas keskittyä raivaamiseen myynti-ilmoitusten ihmettelyn sijaan?

Vierailija
3625/19890 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee oma ketju noille rojun myyjille. Ei pilata tätä hyvää ketjua noilla, niitä on huutonetit ja torit täynnä.

Vierailija
3626/19890 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivaus kesken, enkä pääse eteenpäin. Täällä missä asun ei ole oikein mitään kierrätysmahdollisuuksia tavaroille, ei kirppareita eikä fb ryhmiä. Olen yrittänyt myydä netissä postitusta tarjoten, mutta vaatinut rahat etukäteen. Ei mene kaupaksi ei. Nyt en keksi enää mihin näitä veisi, kuitenkin ihan kauniita, siistejä esineitä. Olen itse hyvinkin tarkka käytetyn tavaran suhteen, eli kiertoon en myöskään itse halua laittaa mitään mitä en itse ostaisi. Hinnatkin ovat pieniä, esimerkiksi isosta korulippaasta (täyspuuta, koristeitehelat, muuten siisti maalipinta) pyysin 8€. Ei mennyt kaupaksi. 

Rahat ovat tiukassa, jokainen euro olisi tärkeä.  Vinkkejä? 

Lisäksi alkaa luopumisen tuska olla päällä. Kamalan vaikeaa päästää irti. Tsemppejä muilta?

Vierailija
3627/19890 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivaus kesken, enkä pääse eteenpäin. Täällä missä asun ei ole oikein mitään kierrätysmahdollisuuksia tavaroille, ei kirppareita eikä fb ryhmiä. Olen yrittänyt myydä netissä postitusta tarjoten, mutta vaatinut rahat etukäteen. Ei mene kaupaksi ei. Nyt en keksi enää mihin näitä veisi, kuitenkin ihan kauniita, siistejä esineitä. Olen itse hyvinkin tarkka käytetyn tavaran suhteen, eli kiertoon en myöskään itse halua laittaa mitään mitä en itse ostaisi. Hinnatkin ovat pieniä, esimerkiksi isosta korulippaasta (täyspuuta, koristeitehelat, muuten siisti maalipinta) pyysin 8€. Ei mennyt kaupaksi. 

Lisäksi alkaa luopumisen tuska olla päällä. Kamalan vaikeaa päästää irti. Tsemppejä muilta?

Olen huomnnut, että ei meinaa mennä kunnolla kaupaksi. Ainakaan tietynlaiset tuotteet. Myin isoa kasaan lasten siistejä vaatteita hintaan 0.5e-1e, mutta ei mennyt. Yksi ainut merkkivaate meni hieman kalliimmalla. Olenkin antanut vain ilmaiseksi kaikkea vanhasta (täysin toimivasta) kahvinkeittimestä lähtien, ehkä joistain voisi saada rahaa, mutta nyt on vaan vaihe kun en enää jaksa näitä romuja. Olen nyt kerännyt vaatetta menemään yhden tahon kautta ulkomaille, laitoin kodittomien yön aikaan omia käyttämättömiä villapaitoja jne heille, mietin, että olisin voinut pari euroa iistä saada, mutta nyt meni hyvään tarkoitukseen! Alussa tuli kyllä stoppia, että ei meinaisi raaskia luopua, mutta nyt olen niistäkin jo luopunut. Vaatii aikaa käsitellä niitä tunteita mitä luopuminen herättää!

Vierailija
3628/19890 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää, millaisia tavaroita? Fb:ssä on myös ryhmiä, jotka ovat erikoistuneet tietynlaisten tavaroiden/vaatteiden myyntiin maanlaajuisesti riippumatta paikkakunnasta.

Vierailija
3629/19890 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiinko taas keskittyä raivaamiseen myynti-ilmoitusten ihmettelyn sijaan?

Pointti noissa onkin se, moni tavara on täysin arvotonta. Silti sitä joku yrittää kaupata  eteenpäin. Turha siis täälläkin itkeä sitä, "et  ei mene kaupaksi mun arvokas kama, vaikka kamala hinku päästä siitä eroon. Miksi jonkun muun pitäisi haluta ostaa jotain, mitä  ei itsekään halua säilöä nurkissaan?

Vierailija
3630/19890 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkana kannattaa olla kun valitsee vaatetta myyntiin. Jos kirpparipöydässä yksikin likainen tai rikkinäinen vaate niin se pilaa koko pöydän ilmeen.

Monesti nostettu oikein näkyviin nämä erikoiskappaleet (liekö kilpailevan myyjän toimesta?) jolloin katse osuu ensimmäisenä vialliseen ja sitä päättääkin siirtyä seuraavaan pöytään.

Outoja ne viestit että on likaa mutta ei ole yritetty putsata, eli lähtee kyllä puhtaaksi ostajan toimesta mutta myyjä ei viitsinyt nähdä sitä vaivaa?!

Vaikka onkin reimaa tai adidasta niin ei niitäkään voi ikuisuuksiin myydä ylihintaan jos ovat kuluneet polvista puhki.

Vierailija
3631/19890 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää suunnattomasti somen minimalistimiehet jotka hehkuttavat ” vähiä ” tavaramääriään.

Eräskin ottaa elämässä rusinat pullasta, ei ole lapsia käymässä kuin harvoin ja ilkeääkin heittää pois lasten antamat lahjat kun ovat ” tarpeetonta roinaa”. Sitten omien tavaroiden listauksessa on mm. käsiraudat! Ällötys! Nykyajan narsismia tällainen.

Myös erään piipertäjäpuolueen Zero waste jutut ovat naurettavia. Näkyy katuvan kovasti sitä että hänellä on perhettä, mutta pääsee jeesustelemaan että hänen ”omia” tavaroita on vähän. Nämä tyypit ois hyvä laittaa autiolle saarelle asumaan testimielessä niin oppivat mitkä muotijutut on oikeesti tärkeitä.

Vierailija
3632/19890 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää suunnattomasti somen minimalistimiehet jotka hehkuttavat ” vähiä ” tavaramääriään.

Eräskin ottaa elämässä rusinat pullasta, ei ole lapsia käymässä kuin harvoin ja ilkeääkin heittää pois lasten antamat lahjat kun ovat ” tarpeetonta roinaa”. Sitten omien tavaroiden listauksessa on mm. käsiraudat! Ällötys! Nykyajan narsismia tällainen.

Myös erään piipertäjäpuolueen Zero waste jutut ovat naurettavia. Näkyy katuvan kovasti sitä että hänellä on perhettä, mutta pääsee jeesustelemaan että hänen ”omia” tavaroita on vähän. Nämä tyypit ois hyvä laittaa autiolle saarelle asumaan testimielessä niin oppivat mitkä muotijutut on oikeesti tärkeitä.

Aika monella on nykyään seksileluja eikä ne ole mitään tarpeetonta roinaa jos ovat käytössä, saati narsismin merkkiä. Ihan normaalia elämää monelle. Niiden listaaminen tavaralistauksiin toki on erikoista.

Vierailija
3633/19890 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uudet balettitossut ja annoin vanhat siskon koiralle leluiksi. Se on terrieri ja tuhoaa ne atomeiksi parissa päivässä. Loppuu niistäkin tossunrämistä vastus ja piskillä on hauskaa.

Vierailija
3634/19890 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kenestä näissä on kyse, mutta en itsekään ole säästänyt kaikkea mitä lapset on vuosien saatossa ostaneet. Jotain tietysti, mutta en kaikkea.

Vierailija
3635/19890 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään säilyttele kaikkia lasteni antamia lahjoja tai piirustuksia muuta kuin parhaat. En myöskään säilyttele oppilaitten antamia lahjoja. Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset ostaa opettajalle vaikka kahvipaketti lahjaksi, jos teistä tuntuu että on muka pakko jotain antaa. Kahvit ja teet voin viedä opehuoneeseen eikä tarvitse turhaa roinaa laittaa roskikseen.

Vierailija
3636/19890 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkäytetty. Olin jouluna 3 vkoa lomalla ja kävin vähän kaappeja läpi.

Päivittäin teen ilmoituksia ja vkonloppuisin otan valokuvia, kun on enemmän valoa.

Nyt on yli 300 ilmoitusta.

Käyn vielä kellarin läpi ensi vkolla ja sen jälkeen lähetän paketin. Tähtään 500 kappaleeseen.

Missäänhän tämä ei näy.

Vähänkäytettyyn voit jättää myymättömät, et näe tavaroita ikinä.

Vierailija
3637/19890 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uudet balettitossut ja annoin vanhat siskon koiralle leluiksi. Se on terrieri ja tuhoaa ne atomeiksi parissa päivässä. Loppuu niistäkin tossunrämistä vastus ja piskillä on hauskaa.

OT, mutta toivottavasti ei vahingossa nieme nauloja tms. joita tossuissa on kiinni.

Vierailija
3638/19890 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä hyvin kuvattu syy sille, miksei omasta mielestä hyvä tavara mene kaupaksi. Myydään tavaraa (korurasia), jota ei isot massat nykyaikana enää käytä.

Ihan sama miten hyväkuntoinen ja kaunis jokin esine on, jos sille ei ole kysyntää.

Jos tavaraa ei ole hyllyt täynnä kaupoissa, ei sille ole isoa markkinaa käytettynäkään.

Vierailija
3639/19890 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä hyvin kuvattu syy sille, miksei omasta mielestä hyvä tavara mene kaupaksi. Myydään tavaraa (korurasia), jota ei isot massat nykyaikana enää käytä.

Ihan sama miten hyväkuntoinen ja kaunis jokin esine on, jos sille ei ole kysyntää.

Jos tavaraa ei ole hyllyt täynnä kaupoissa, ei sille ole isoa markkinaa käytettynäkään.

Kyllä, juuri näin. Monen tavaran kohdalla ei ole toivoakaan, että kukaan sitä enää käyttöön haluaisi. Tällaisen tavaran kohdalla ekologisinta olisi varmaan yrittää kierrättää tavara niin, että materiaalin vielä voisi jotenkin hyötykäyttää.

Vierailija
3640/19890 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole roinaa nurkissa. Mustat jätesäkit olivat/ja ovat oiva apu tavarapaljouteen. Näin sain nurkat tyhjiksi viisi vuotta sitten.

Ei kerry paperiakaan . Mainokset olemme kieltänet, päivän sanomalehti luetaan digiversiona ym lehtiä jos huvittaa. Laskut ovat e -laskuja. Veroimoitukset yms täytetään netissä.

Kirjoja kuuntelen valtavasti äänikirjoina.Musiikin kuuntelen spotifysta😀

Et tällä tavalla ukko ja muori 76 ja 73v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän