tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19885)
Kyllä on hyvä fiilis , kun on 90% turhat tavarat varastosta ja kaapeista heitetty roskiin ja muualle toreille.
On kevyt olo ja ikää yli seitsemän kymmentä.
Olen kerännyt täyteen kaksi isoa jätesäkkiä. Kun pääsin alkuun niin en enää harkinnut ja pyysin kaveria viemään ne äkkiä pois nopeasti etten edes kadu.
Kirpparilla myyn kuitenkin joskus hyvällä ja joskus huonolla tuurilla ja se on sellainen kiva harrastus kun siitä ei tule liian vakavaa tai ahnetta.
Myisin mielelläni vaikka torissa tavaraa, mutta ärsyttää niiiiiin paljon ne ostajat jotka kyselee tyhmiä. Laitoin 4 tuotetta myyntiin 20 eurolla ja kirjoitin että myydän vain pakettina, ei erikseen. Heti tuli kyselyä että voinko myydä vain sen yhden 5 eurolla. Sanoin että en, niin kysyi voinko myydä koko paketin postitettuna 25 eurolla. Postikulut olisi 6,40€. Vastasin että hinta on ilmoituksen mukaisesti 20€ +postikulut, ei kelvannut, olisi pitänyt se 1,40€ saada alennusta tuon jankuttamisen lisäksi!
Toinen porukka on nämä "voisin hakea kahden viikon päästä torstaina klo 17-21 välisenä aikana". Joo minäpä pidän varattuna tätä kaksi viikkoa ja sitten vielä päivystän kotona koko illan että teetkö oharit.
Elän yhden hemmetin hamsterin kanssa. Oli viimein valmis karsimaan ja hänen työhuoneestaan pelkästään sai raahata kaatopaikalle farmariautollisen ihan pelkkää roinaa.
Nyt ongelmana on se, että kun viimeinkin saadaan karsittua tätä järjetöntä tavaran määrää, niin en tiedä mihinkä tuon kaiken hävittäisi. Inhoan nettimyyntiä ja sitä alustava varaus-joopas-enpäs, voitko tuoda ilmaiseksi ja tinkiä hinnasta puolet- paskaa. Harkitsen vakavissani, että heittäisin kylmästi ison kasan Iittalan lasitavaraa ja Arabian astioita kylmästi lasinkeräykseen kun ihmiset perseilevät jopa ilmaiseksi lahjoittamisen noilla vaatimuksillaan. Ehkä saan vielä skarpattua ja myytyä nuo vaikka pilkkahinnalla kaverille, joka jaksaa tuota säätämistä niiden myynnin kanssa.. tai sitten heitän vain sinne lasinkeräykseen.
Iittalan lasi ei kuulu lasinkeräykseen. Jos haluat välttämättä hävittää tavaran on oikea osoite sekäjäte. Mielummin antaisit kuitenkin vaikka jonnekin hyväntekeväisyyskirpputorille, jos tavara on ehjää (Fida, SPR tms.).
Olen konmarittanut täysillä yhden kierroksen muutama vuosi sitten ja sen jälkeen kategoria kerrallaan kun sille on tuntunut. Nyt aloitan seuraavan pitkän viikonlopun aikana uudestaan täyden konmarin, vaikka tällä hetkellä tuntuu että ei oo kuin muutama vaatekappale josta haluaisin eroon. Luulen että mieli muuttuu kun kaikki vaatteet on taas kasassa lattialla.... Haluan tyhjentää asuntoa enemmän ja se inspis varmaan iskee taas kun aloitan vaatteista. (Esim Karen Millenin puseroita joita olen säästellyt kun oli kalliita, mutta kun en niistä tarpeeksi tykännyt, niin en ole pitänyt niitä. Miksi ne on vieläkin siellä kaapissa?!?!) Huoh.
Huom. Kaikki! Lasiset astiat EIVÄT kuulu lasinkeräykseen. Ne ovat erilaista lasia kuin esim. kaupassa myytävien ruokien lasiset säilytyspurkit, kuten suolakurkkupurkit.
Vierailija kirjoitti:
Myisin mielelläni vaikka torissa tavaraa, mutta ärsyttää niiiiiin paljon ne ostajat jotka kyselee tyhmiä. Laitoin 4 tuotetta myyntiin 20 eurolla ja kirjoitin että myydän vain pakettina, ei erikseen. Heti tuli kyselyä että voinko myydä vain sen yhden 5 eurolla. Sanoin että en, niin kysyi voinko myydä koko paketin postitettuna 25 eurolla. Postikulut olisi 6,40€. Vastasin että hinta on ilmoituksen mukaisesti 20€ +postikulut, ei kelvannut, olisi pitänyt se 1,40€ saada alennusta tuon jankuttamisen lisäksi!
Toinen porukka on nämä "voisin hakea kahden viikon päästä torstaina klo 17-21 välisenä aikana". Joo minäpä pidän varattuna tätä kaksi viikkoa ja sitten vielä päivystän kotona koko illan että teetkö oharit.
Tätä en kyllä ihan ymmärrä, miksi et voinut antaa tuota pientä alennusta, alle 10 %, olisit päässyt tavarasta eroon? Joo, jankuttaminen on ärsyttävää, mutta mun mielestäni kirpputorilla voi tinkiä ja neuvotella hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en kyllä ihan ymmärrä, miksi et voinut antaa tuota pientä alennusta, alle 10 %, olisit päässyt tavarasta eroon? Joo, jankuttaminen on ärsyttävää, mutta mun mielestäni kirpputorilla voi tinkiä ja neuvotella hinnasta.
Koska tuote oli jo edullinen, postittamisesta on lisävaivaa eli siitä pitäisi periä enemmän eikä antaa alea, tuollainen on ärsyttävää ja tuote meni kyllä kaupaksi (edullisen hinnan vuoksi) nopeasti ihan noudettuna. Toki niitä järkeviäkin ostajia on, tuonkin haki ostaja joka tuli samana päivänä hakemaan ilman turhaa säätämistä, mutta noita ääliöitä pitää kestää myös ja se tekee myymisestä turhauttavaa. Miksi olisi pitänyt antaa 1,40€ ale? Se ei olisi saanut olla minulle merkittävä asia, mutta ostajalle kyllä?
Vierailija kirjoitti:
Iittalan lasi ei kuulu lasinkeräykseen. Jos haluat välttämättä hävittää tavaran on oikea osoite sekäjäte. Mielummin antaisit kuitenkin vaikka jonnekin hyväntekeväisyyskirpputorille, jos tavara on ehjää (Fida, SPR tms.).
Iittalan ja Arabian astioita voi viedä myös Iittalan myymälöihin. Niistä saa yleensä muutaman euron per astia (riippuu koosta ja kunnosta). https://www.iittala.com/fi/fi/vintage
Vierailija kirjoitti:
mä veloitan extraa, jos joudun postittamaan. pakkaamiseen ja postiin viemiseen kuluu ainakin 1 h. yleensä tinkijät keksivät lisää vikoja ostamisen jälkeen, jotta saisi vielä hintaa alas. en jaksa sitä vääntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä veloitan extraa, jos joudun postittamaan. pakkaamiseen ja postiin viemiseen kuluu ainakin 1 h. yleensä tinkijät keksivät lisää vikoja ostamisen jälkeen, jotta saisi vielä hintaa alas. en jaksa sitä vääntöä.
Ok:) Kukin tavallaan. Onhan noutajan odottelemisessakin oma vaivansa ja noutoajan sopimisessa. Mutta minkä kukin kokee helpommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok:) Kukin tavallaan. Onhan noutajan odottelemisessakin oma vaivansa ja noutoajan sopimisessa. Mutta minkä kukin kokee helpommaksi.
Nouto: Hei voisin tulla hakemaan huomenna, sopii olen kotona klo 18 jälkeen ja osoite on xxx. Hakija tulee seuraavana päivänä klo 19 hakemaan ja maksaa tuotteen.
Postitus: Voitko postittaa, joo kyllä se sopii, ilmoitatko osoitteen, tilinumeroni on xxx. Tarkista että maksu tulee tilille, kävele postiin, pakkaa tuote, kirjoita osoitetiedot, jonota kassalle, maksa. Tai rekisteröi Ärräpaketti/pakettiautomaattitoimitus, kävele Ärrälle/pakettiautomaatille, samat pakkaamiset, osoitetiedot yms ja kulkeminen tulee tässäkin. Eli paljon työläämpi postittaa kuin että ostaja hakee.
Siivousvimma, taidan lähteä penkomaan varastoa, siellä on yksi epämääräinen laatikko jossa ihan varmasti poistoon joutavia tuotteita.
Hyvä kirjoitus ammattijärjestelijältä liittyen rahanmenoon ja tavaran ostamiseen:
Uusin blogikirjoitus "säästäminen"
Te kenellä on ollut paljon tavaraa monessa eri huoneessa ja olette onnistuneet niiden poistossa hyvällä menestyksellä niin miten sen teitte?
Meillä on ok-talossa todella paljon sekalaista tavaraa ja mikä pahinta monessa paikassa sikinsokin. :( Niin asuintiloissa kun varastoissakin.
Mulle on juuri käytössä pitkään hamstrattua romua vuosien takaa. Osa lojunut 15 vuotta käyttämättömänä, mutta nyt tarvitsen niitä. Onneksi en heittänyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Te kenellä on ollut paljon tavaraa monessa eri huoneessa ja olette onnistuneet niiden poistossa hyvällä menestyksellä niin miten sen teitte?
Meillä on ok-talossa todella paljon sekalaista tavaraa ja mikä pahinta monessa paikassa sikinsokin. :( Niin asuintiloissa kun varastoissakin.
Muuttoa varten olen raivannut sekalaisista tavaraa vähän Konmari-hengessä eli kategorioittain. En ole kasannut kaikkea yhteen paikkaan mutta jos olen esimerkiksi käynyt läpi kukkaruukkuja komerosta niin olen miettinyt, että missäs muualla näitä olikaan, pihavajassa ainakin, ja käynyt ne läpi samalla.
Muita kategorioita joita meiltä ainakin löytyy sieltä täältä: kirjoitustarvikkeet ja paperit, liikuntaan ja ulkoiluun liittyvä tarvike ja sälä, elektroniikka, kirjat. Ensin käyn läpi isoimman keskittymän, esimerkiksi kirjahyllyn, ja sitten siellä täällä pyörivät kirjat keittiöstä ja yöpöydältä.
Tänään loppui pöytävuokra. Lastenvaunut eivät menneet kaupaksi. Se harmittaa. Mutta aika paljon vaatteita yms. meni. Myyntiä oli vähän reilu 100 €, eli jäi voittoakin ihan kivasti. Loput vaatteet heitin Uffille.
Kaappien raivaus jatkukoon!