Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19882)

Vierailija
3361/19882 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen kohta hulluksi. Vaikka kuinka hävitän tavaroita niin lopua ei näy. Ja lisää tuli kun sukulainen möi asuntonsa ja heidänkin tavaroitaan tuli meille väliaikaisesti säilytettäväksi. Vein lasten vaatteita ym. tavaraa kirppiksille ilmaiseksi. Ollaan myös myyty ja lahjoitettu ostajille kaupan päälle. Kaatopaikalle lähtee roskaa. Ongelma on se lajittelu, kaikki laatikot ja pussit pitää käydä läpi. En osta paljoa tavaraa, mutta nyt kyllä alkaa taas vaihteeksi "älä osta mitään" -elämä. En tarvitse tavaraa, tarvitsen aikaa.

Jos kotona on jo liikaa tavaraa, eikö sille sukulaiselle voi kohteliaasti sanoa, että ”Auttaisin mielelläni, mutta meille ei millään mahdu.” Sukulainen kyllä löytää jonkin paikan niille, hänen vastuullaanhan se on. On hyvä tietysti auttaa toisia sen minkä pystyy, mutta jos oma elämä menee liian vaikeaksi, jossain pitää mennä raja. Etenkin kun on kyse vain tavarasta eikä esim. jonkun hengestä tai terveydestä.

Vierailija
3362/19882 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpa ilkeitä ihmisiä täällä. Pelkkiä alapeukkuja sataa, mutta ei mitään asiallisia kommentteja ongelmaani. :( Pitänee ensin konmarittaa tämä palsta.

Kuka olitkaan, se astioiden kanssa painiskelevako? Sait mielestäni hyvän vastauksen, heti viestistäsi seuraava. Alapeukut johtuivat todennäköisesti siitä, että kerroit heittäneesi käyttökelpoisia astioita roskiin. Vaikka me kaikki haluammekin päästä tavarasta eroon, enemmistö täällä ei tykkää kaatopaikkojen ja maapallon turhasta kuormittamisesta. Tuskin mikään olisi helpompaa saada kiertoon kuin hyvän merkkiset astiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/19882 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion tammikuussa toteuttaa sen karsimishaasteen, että 1. pv hankkiudun eroon yhdestä tavarasta, 2. pv kahdesta jne.

Tulen sitten tänne raportoimaan saldon :) Eilen vein kaksi muovipussillista Fidan laatikkoon ja kaksi "lumppukassia" Hm:n kierrätyslootaan. Näitä tavaroita ei tietenkään lasketa, kun olemme vielä joulukuun puolella :)

Me emme enää ole vuosiin ostaneet joululahjoja kuin suvun lapsille.

Vierailija
3364/19882 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut samanlaisia, että innostutte kaikista harrastuksista, mutta kyllästytte yhtä nopeasti? Sitten on kaapit täynnä näitä harrastusvälineitä. Mulla on ollut ainakin kotikuntoilukausi, koruntekoinnostus, neulominen, askartelu... Pliis, sanokaa etten ole ainoa.

Vierailija
3365/19882 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsittuna on monta kassia tavaraa kirpparille. Milloinkohan kannattaa myydä, ei varmaan heti joulun jälkeen kauppa vedä?

Vierailija
3366/19882 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsittuna on monta kassia tavaraa kirpparille. Milloinkohan kannattaa myydä, ei varmaan heti joulun jälkeen kauppa vedä?

Helmikuun lopulla hiihtolomien aikaan olen huomannut vilkastuvan kirppareilla kaupanteon

Vierailija
3367/19882 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tiukka siivous ja karsiminen täälläkin menossa. Jokaisella perheenjäsenellä on liikaa vaatetta ja myös liinavaatteita yms. on yli tarpeen. Olen kehitellyt systeemin, että jokaisesta pesukoneellisesta on yhden artikkelin lähdettävä kierrätykseen. Ei nyt tietenkään koske erikoiskoneellisia, eli jos pestään peittoja, tyynyjä, talvitakkeja tms, mutta normaalista vaatepyykistä. Olen toiminut näin jo useamman kuukauden, enkä edes muista, mitä kaikkea tällä tavoin on karsiutunut pois, eli turhaa tavaraa on ollut. Tässä pitää huomioida, että lapset saavat paljon serkkujen vanhoja vaatteita ja itse olin vaatekaupassa 10 vuotta töissä, jolloin piti työvaatetus uusia joka sesonkiin, joten vaatteita kertyi kaappiin yli tarpeen.

3368/19882 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50m2 on paljon vähemmän tilaa kuin 100m2, 150m2 tai 200m2.

Omien havaintojeni mukaan nämä ison kodin omistajat paasaavat helposti pienen kodin asukkaalle miten tämän tulisi karsia tavaroita. Eivät tajua, että

1)pienessä kodissa saatetaan tarvita melkein kaikki ne työkalut, joita ilman ei isossakaan kodissa pärjätä. Niinkuin kahvinkeitin, kattila, paistinpannu, vasara, kiintoavain, ruuvimeisselit, ompelutarvikkeet, omakotitalossa lumikola, ruohonleikkuri, lapio, oksasakset...

2)isossa tilassa ne voi asetella väljemmin kuin pienessä ja kaikelle on helpompi löytää paikka.

3)pieni koti täyttyy vähemmästä tavarasta kuin neljä kertaa isompi, ja jos ison kodin omistaja pysähtyy ajattelemaan tarkemmin, hän saattaa huomata omistavansa enemmän kaikenlaista roinaa kuin pienen kodin asukas.

Vierailija
3369/19882 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpa ilkeitä ihmisiä täällä. Pelkkiä alapeukkuja sataa, mutta ei mitään asiallisia kommentteja ongelmaani. :( Pitänee ensin konmarittaa tämä palsta.

Ilkeitä hyvänen aika? Nyt en kyllä havaitse, mikä tässä on ilkeää. Ei alapeukkuja pidä ottaa niin vakavasti. Ei alapeukku tarkoita mitään ”vihaan sinua”, vaan ”olen eri mieltä/tässä on jotain, mitä en kannata”. Jos oma viesti saa yhtäkkiä kymmeniä alapeukkuja muiden saadessa pääasiassa yläpeukkuja, ei varmaan ole kyse siitä, että yhtäkkiä paikalle sattui pölähtämään kymmeniä keljuja ihmisiä, jotka halusivat vain ja ainoastaan kiusata - kukin sattumoisin juuri sitä samaa viestiä...? Ei vaan silloin kannattaa miettiä, mikä viestissä on sellaista, että enemmistö on eri mieltä. Eikä se nyt sekään niin vakavaa ole, jos sattuu olemaan valtavirran kanssa eri mieltä...! 😊

Vierailija
3370/19882 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä saitte joululahjaksi?

Tuleeko käyttöön, meneekö kaapin perälle vai lähteekö kiertoon?

No kiitos kysymästä! :D Meillä aikuisten kesken lahjotaan vähemmän. Saadaan joiltain tuttavaperheiltä tai kummilasten vanhemmilta esim. joku suklaarasia tai pieni herkkukori koko perheelle, mikä on mielestäni oikein mukava muistaminen. Seassa jokunen kynttilä, löylytuoksu, lautasliinapaketti. Käyttöön tulevat. Itselleni sain myös enimmäkseen syötävää. Suklaata etenkin. Alakouluikäiseltä lapseltani sain siivoustarvikkeita - kyllä, hyvä lahja, olin juuri vähän aikaa sitten haikaillut että tuo ja tuo pitäisi hankkia, kun muistaisi. :D Hiustarvikkeita, kynttilöitä - nekin käyttöön. Mitään turhaa kaapintäytettä en saanut. Ja yksi erinomainen lahja, tästä ideaa jatkoonkin: autopesu!

Vierailija
3371/19882 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muut samanlaisia, että innostutte kaikista harrastuksista, mutta kyllästytte yhtä nopeasti? Sitten on kaapit täynnä näitä harrastusvälineitä. Mulla on ollut ainakin kotikuntoilukausi, koruntekoinnostus, neulominen, askartelu... Pliis, sanokaa etten ole ainoa.

Nämähän on hyvä lahjoittaa toiselle samanlaiselle, joka ei ole vielä ko. harrastusta ehtinyt kokeilla! Miten olisi tori.fihin Annetaan-ilmoitus?

Jos luopuminen tuntuu vaikealta (”mutta entä jos kuitenkin vielä joskus innostun pitsinnypläyksestä”) niin tässä ketjussahan on ollut paljon vinkkejä, miten luopuminen onnistuu helpommin.

Vierailija
3372/19882 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämähän on hyvä lahjoittaa toiselle samanlaiselle, joka ei ole vielä ko. harrastusta ehtinyt kokeilla! Miten olisi tori.fihin Annetaan-ilmoitus?

Jos luopuminen tuntuu vaikealta (”mutta entä jos kuitenkin vielä joskus innostun pitsinnypläyksestä”) niin tässä ketjussahan on ollut paljon vinkkejä, miten luopuminen onnistuu helpommin.

Osan olenkin myynyt tai antanut esim. kummitytölle kun hänellä oli koruntekokausi. Pitäisi vain oppia olemaan innostumatta hetkenhuumassa kaikesta...

Vierailija
3373/19882 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osan olenkin myynyt tai antanut esim. kummitytölle kun hänellä oli koruntekokausi. Pitäisi vain oppia olemaan innostumatta hetkenhuumassa kaikesta...

Yksi keino on päättää että harrastaa joko laina- tai vuokratavaralla tai käsitöiden vastaavien suhteen hyvin pienellä panostuksella esim 3kk, jos kiinnostusta riittää tämän jälkeen niin sijoittaa vasta sitten hankintoihin.

Vierailija
3374/19882 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi keino on päättää että harrastaa joko laina- tai vuokratavaralla tai käsitöiden vastaavien suhteen hyvin pienellä panostuksella esim 3kk, jos kiinnostusta riittää tämän jälkeen niin sijoittaa vasta sitten hankintoihin.

Tuo on hyvä pointti. Ei heti tarvitse törsätä satoja euroja uuteen harrastukseen. Ja minä en edes ole rikas! Melko pienipalkkainen, mutta noin muuten elän hyvin säästeliäästi.

Vierailija
3375/19882 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen kohta hulluksi. Vaikka kuinka hävitän tavaroita niin lopua ei näy. Ja lisää tuli kun sukulainen möi asuntonsa ja heidänkin tavaroitaan tuli meille väliaikaisesti säilytettäväksi. Vein lasten vaatteita ym. tavaraa kirppiksille ilmaiseksi. Ollaan myös myyty ja lahjoitettu ostajille kaupan päälle. Kaatopaikalle lähtee roskaa. Ongelma on se lajittelu, kaikki laatikot ja pussit pitää käydä läpi. En osta paljoa tavaraa, mutta nyt kyllä alkaa taas vaihteeksi "älä osta mitään" -elämä. En tarvitse tavaraa, tarvitsen aikaa.

Sukulaiselle vinkki: Pelikan Self Storage. Hävytöntä tuoda romunaan toisten nurkkiin säilytykseen.

Vaihtoehto: kunnon kuukausivuokra.

Vierailija
3376/19882 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiselle vinkki: Pelikan Self Storage. Hävytöntä tuoda romunaan toisten nurkkiin säilytykseen.

Hah ! Meilläkin on paljon tilaa. Johtuu nimenomaan siitä, että ollaan karsittu paljon.

Sukulainen asuu naapurikylässä ja kun kävi meillä, kysyi voitaisko me säilyttää joitain heidän huonekaluja, kunnes heidän poika muuttaa pois kotoa. Poika on 15 v.

Sanoin myy kaikki ja ostakaa mieleiset, kun muuttaa aikanaan.

Yhtenä päivänä oli sitten tuonut meille huonekaluja ja keittiökamaa. Itse olin töissä ja lapset kotona. Oli helppo päätellä klo 15.

Ilmoitin kiitos lahjoituksesta, laitan nämä myyntiin. Keittiötavarat menivät täyden palvelun kirppikselle, huonekalut torissa parin euron kpl hintaan.

Pari pv joulun jälkeen sukulainen laittoi tilinron myyntejä varten.

Jätin kommentoimatta.

Jemmaaminen harvoin kannattaa. Tästä maasta ei tavara lopu.

Vierailija
3377/19882 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, huh! Onpa joillain pokkaa. Mutta ehkä nyt otti opikseen.

Vierailija
3378/19882 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah ! Meilläkin on paljon tilaa. Johtuu nimenomaan siitä, että ollaan karsittu paljon.

Sukulainen asuu naapurikylässä ja kun kävi meillä, kysyi voitaisko me säilyttää joitain heidän huonekaluja, kunnes heidän poika muuttaa pois kotoa. Poika on 15 v.

Sanoin myy kaikki ja ostakaa mieleiset, kun muuttaa aikanaan.

Yhtenä päivänä oli sitten tuonut meille huonekaluja ja keittiökamaa. Itse olin töissä ja lapset kotona. Oli helppo päätellä klo 15.

Ilmoitin kiitos lahjoituksesta, laitan nämä myyntiin. Keittiötavarat menivät täyden palvelun kirppikselle, huonekalut torissa parin euron kpl hintaan.

Pari pv joulun jälkeen sukulainen laittoi tilinron myyntejä varten.

Jätin kommentoimatta.

Jemmaaminen harvoin kannattaa. Tästä maasta ei tavara lopu.

Rohkea veto, itse en olisi ehkä uskaltanut noin tehdä. Olisin ainakin ilmoittanut että tasan yksi päivä aikaa hakea kamat pois tai menee myyntiin 100% provikalla. Minä kyllä olen just sellainen että otan vastaan kaiken mitä ilmaiseksi annetaan kun osaan/jaksan/viitsin ja ehdinkin myydä tavaroita. Jokaikiselle eurolle on tarvetta, mitään en yleensä lahjoita pois ilmaiseksi. Tykkään myös tuosta myymisestä, kiva harrastus jolla tienaa. Samalla oppii tavaroista paljon, erityisesti jos ovat vanhoja. 

Vierailija
3379/19882 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luovutte satunnaisesta irtosälästä? Nytkin olisi muutama pokkari, kukkaruukku, pöytäliina ja säilytyspurkki odottamassa eteisessä lähtöä, mutta mihin vien? Ehjiä, käyttökelpoisia, puhtaita. Kirppikselle pitäisi olla kerralla enemmän tavaraa, torissa en jaksa alkaa myymään/antamaan kun pidän työläänä sitä kysymyksiin vastailua ja hakuaikojen veivaamista.

Vierailija
3380/19882 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luovutte satunnaisesta irtosälästä? Nytkin olisi muutama pokkari, kukkaruukku, pöytäliina ja säilytyspurkki odottamassa eteisessä lähtöä, mutta mihin vien? Ehjiä, käyttökelpoisia, puhtaita. Kirppikselle pitäisi olla kerralla enemmän tavaraa, torissa en jaksa alkaa myymään/antamaan kun pidän työläänä sitä kysymyksiin vastailua ja hakuaikojen veivaamista.

Tuollaisen pikkusälän vien kierrätykseen. Jos on jotain arvokkaampaa, niin saatan jemmata kirpputoria varten tai myydä Torissa. Torissa pidän omana vaivannäkörajanani 20 euroa (noin suurin piirteen, joskus menee tinkimisen jälkeen alemmaksi), sitä halvempaa tavaraa en jaksa alkaa myymään).

Mutta siis pikkusälä kukin omaan paikkaansa: Pelastusarmeijalle, kierrätyskeskukseen tai tekstiilinkierrätykseen. Kirjat kirjaston kierrätyshyllyyn. 

Ja tiedän, ei ole aina niin helppoa. Mä liikun autolla muutenkin ja Tampereella noita paikkoja on hyvin matkani varrella.