Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19882)

Vierailija
3321/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni alkaa kaapit taas täyttyä. Reilu vuosi sitten talosta ja liitereistä vietiin monta _isoa_ peräkärrykuormaa kaatsille/kierrätykseen. Mm. Lakanoita useita jätesäkillisiä, kymmeniä mattoja, yksi huoneellinen oli kirjaimellisesti täys sekalaista tavaraa, lattiasta kattoon, ovelta peräseinälle. Vintiltä lähti tavaraa ja samalla palokuormaa muutama peräkärryllinen.

Pikkuhiljaa kaapit joissa oli tyhjiä hyllyjä ovat alkaneet täyttymään. Hän käy kirppareilla ja ostelee tavaroita koita ei sitten myöhemmin edes muista ostaneensa. Käsityölankoja on yhdessä huoneessa varmaan kymmenen muovilaatikollista, mutta joka kerran kun käyn, niitä on ilmestynyt lisää. Kuulemma hänen on vaikea kipeällä kädellään niitä muovilaatikoita availla ja etsiä sopivaa lankaa. Niinpä ostaa taas uutta. Sama joulukoristeiden kanssa. Niitä on vintissä laatikkotolkulla ja joka vuosi ostaa lisää lisää lisää lisää. Valittaa kun ei pieni eläke riitä mihinkään. Ei kai kun shoppaa joka kuukausi noin 300€ taivaan tuuliin, tai pitää kai sanoa vintin/huoneiden nurkkiin. Olen niin väsynyt tähän.

Älä ota vastuuta toisen ihmisen elämästä. Et voi siihen vaikuttaa kuten näet, joten ei ole sinun asiasi väsyäkään siitä. Valitukseen voit vaan sanoa "itsepä tuhlaat, joten ei puhuta tästä enempää" ja vaihtaa puheenaihetta. Tämä EI ole hylkäämistä, tämä on tervettä rajanvetoa.

Vierailija
3322/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on yksi keino ja kerron sen sinulle nyt tässä :

Jätesäkkirulla.

Ostat semmoisen kaupasta, oikein niitä isoja jätesäkkejä ja sit ei muutakun nostat takapuoles ja ryhdyt hommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3323/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on yksi keino ja kerron sen sinulle nyt tässä :

Jätesäkkirulla.

Ostat semmoisen kaupasta, oikein niitä isoja jätesäkkejä ja sit ei muutakun nostat takapuoles ja ryhdyt hommiin.

Kaikilla ei se ylimääräinen ole roskaa vaan voi olla arvonnastakin, mutta eivät jostain syystä ole omaan kotiin tarpeellisia.

On edesvastuutonta mättää kaatopaikalle ehjää tavaraa.

Tosin voihan ne sillä jätesäkillä kantaa kierrätykseenkin

Vierailija
3324/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini harrastaa posliininmaalausta ja on vuosien varrella tuonut ties mitä kuppia, tuikkulyhtyä, sirotinta, munakuppia, sokerikuppia, kaikki rakkaudella maalattu tytöllensä tottakai. Hänelle tärkein on eräs melko iso jouluaiheinen tuikkukoriste. Taas nyt jouluna kyselee missä se on, miksei ole esillä, entä se ja se ja se kuppi sopisi joulupöytään..

Inhoan sitä isoa hökötystä. Oikeaa tuikkua siinä ei voi polttaa, tulipaloriski. En tykkää sen väreistä enkä ylipäätään tykkää tuollaisista koristeista. Saako tän antaa pois (tosin kuka huolii...) ? Tunnollisena oon säilönyt kaapissa, mutta en halua näitä! Sirottimille ja munakupeille ei oo mitään käyttöä. Joitain mukeja sentään käytetään.

Anna pois. Jos kyselee perään niin sano että meni rikki. Sano vaikka että koko kaappi missä ne oli kaatui, tai että kaapista tippui yllättäen hylly.

Eeeh... Maalaamisesta tykkäävällehän tämä olisi ihana tilaisuus alkaa ahkeroida mahdollisimman paljon uutta hyllyntäytettä...

Vierailija
3325/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kun sain karsittua tavaraa joulusiivouksessa, toi joulupukki armottomasti tarpeetonta krääsää.

Sille ukollekin kyllä vähän pitäisi valaista, että tavaran syytäminen ei ole enää nykypäivää...! Taitaa Pukkikin olla ulkoistanut Kiinaan ison osan pajatuotantoaan...

Vierailija
3326/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on myös tosi vaikea luopua edes jotenkin käyttökelpoisista asioista. Osasyynä varmaan köyhä lapsuus, nykyään vaikuttaa myös ympäristösyyt. En siis osaa antaa vinkkejä miten muuttaa ajattelumalleja, mutta oli pakko kommentoida että ei se kaikille muillekaan ole mentaalitasolla helppoa.

Ei ne tavarat siellä hyllyllä ympäristöä pelasta, vaan ne tuotteet olisi pitänyt jättää ostamatta tai mieluiten valmistamatta. Tähän auttaa kysynnän ja tarjonnan laki: jätetään jatkossa romut kauppaan vaikka miten halvalla saisi.

Vierailija
3327/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni alkaa kaapit taas täyttyä. Reilu vuosi sitten talosta ja liitereistä vietiin monta _isoa_ peräkärrykuormaa kaatsille/kierrätykseen. Mm. Lakanoita useita jätesäkillisiä, kymmeniä mattoja, yksi huoneellinen oli kirjaimellisesti täys sekalaista tavaraa, lattiasta kattoon, ovelta peräseinälle. Vintiltä lähti tavaraa ja samalla palokuormaa muutama peräkärryllinen.

Pikkuhiljaa kaapit joissa oli tyhjiä hyllyjä ovat alkaneet täyttymään. Hän käy kirppareilla ja ostelee tavaroita koita ei sitten myöhemmin edes muista ostaneensa. Käsityölankoja on yhdessä huoneessa varmaan kymmenen muovilaatikollista, mutta joka kerran kun käyn, niitä on ilmestynyt lisää. Kuulemma hänen on vaikea kipeällä kädellään niitä muovilaatikoita availla ja etsiä sopivaa lankaa. Niinpä ostaa taas uutta. Sama joulukoristeiden kanssa. Niitä on vintissä laatikkotolkulla ja joka vuosi ostaa lisää lisää lisää lisää. Valittaa kun ei pieni eläke riitä mihinkään. Ei kai kun shoppaa joka kuukausi noin 300€ taivaan tuuliin, tai pitää kai sanoa vintin/huoneiden nurkkiin. Olen niin väsynyt tähän.

Älä ota vastuuta toisen ihmisen elämästä. Et voi siihen vaikuttaa kuten näet, joten ei ole sinun asiasi väsyäkään siitä. Valitukseen voit vaan sanoa "itsepä tuhlaat, joten ei puhuta tästä enempää" ja vaihtaa puheenaihetta. Tämä EI ole hylkäämistä, tämä on tervettä rajanvetoa.

En vain osaa irrottaa itseäni niin että tuo asia ei minuun mitenkään vaikuttaisi. Ja minun siivottavaksi ne rojut joka tapauksessa joskus jää, joten parempi edes vähän yrittää hillitä ja pitää tavaran määrä jossain tolkussa ettei talon rakenteet kärsi. Onneksi ikä alkaa tulla hänellä vastaan, joten ihan hurjimmat hamstrausvuodet (huonekalut, muut isot esineet joita toi kotiin ja jotka nyt heitettiin sieltä romuhuoneesta kaatsille) alkaa ehkä olla takana päin kun ei enää liiku autolla.

Vierailija
3328/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain osaa irrottaa itseäni niin että tuo asia ei minuun mitenkään vaikuttaisi. Ja minun siivottavaksi ne rojut joka tapauksessa joskus jää, joten parempi edes vähän yrittää hillitä ja pitää tavaran määrä jossain tolkussa ettei talon rakenteet kärsi. Onneksi ikä alkaa tulla hänellä vastaan, joten ihan hurjimmat hamstrausvuodet (huonekalut, muut isot esineet joita toi kotiin ja jotka nyt heitettiin sieltä romuhuoneesta kaatsille) alkaa ehkä olla takana päin kun ei enää liiku autolla.

Kun kyseessä on sairaalloinen hamstraus, ei se tavaran hävittäminen auta mitään, hamsteri hankkii vaan uutta tavaraa tilalle. Syyt ovat syvemmällä.

Vierailija
3329/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kyseessä on sairaalloinen hamstraus, ei se tavaran hävittäminen auta mitään, hamsteri hankkii vaan uutta tavaraa tilalle. Syyt ovat syvemmällä.

Ei auta, mutta kuten sanottua helpompi aina joskus viedä joku erä pois kuin antaa taas vuosikausia romun kertyä ettei pääse taas syntymään mitään romuhuonetta. En tiedä onko ihan sairaalloinen hamstraus kyseessä, kun pystyy hyvin luopumaankin tavaroistaan. Osa tavaroista oli äitinsä joka oli samanlainen luonne, sodan ja pula-ajat nähneenä tavara toi turvaa ja kaikkea voi joskus vielä tarvita. Äitini on myös addiktoitunut ostamiseen ja etsii sillä sisältöä elämään.

Vierailija
3330/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri se mistä tulin tänne avautumaan. Taas ilmestyi taloon omituisia olovaatteita, yksittäisiä astioita, pyyhkeitä ja jopa koiralle leluja. Tiedän, tämä on taas niitä ensimmäisen maailman ongelmia joista ei kehtaa valittaa missään muualla... En tykkää heittää tavaraa roskiin vaan tuolle kaikelle pitäisi etsiä uusi koti, joka osaa niitä arvostaa. Ahdistaa.

Vierailija
3331/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se mistä tulin tänne avautumaan. Taas ilmestyi taloon omituisia olovaatteita, yksittäisiä astioita, pyyhkeitä ja jopa koiralle leluja. Tiedän, tämä on taas niitä ensimmäisen maailman ongelmia joista ei kehtaa valittaa missään muualla... En tykkää heittää tavaraa roskiin vaan tuolle kaikelle pitäisi etsiä uusi koti, joka osaa niitä arvostaa. Ahdistaa.

Jahas, lainaus putosi matkan varrella jonnekin. Yritin viitata viestiin, jossa puhuttiin raivauksen takapakista eli joululahjoista, jotka taas saapuivat pyytämättä vaan eivät täysin yllättäen.

Vierailija
3332/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää itseltänne kuinka te kehtaatte?

Miten te kehtaatte kerätä romua ja ostella asioita.

Mulla 8e tuntipalkkalaisella ei ole varaa edes ostaa omia huonekaluja. Ikää on jo päälle 40v.

Pitäiskö mun tuloja paikata teidän tuloista jotenkin, että mä saisin kanssa ostella tota romua noin paljon kuin te kehutte teillä olevan. Vittu.

Antaisitte ne mulle edes ilmaiseksi, mutta ei.

Haluatte kuskata kaatopaikalle ja vaaditte siitä maksua kirppareilla, mihin meikäläisellä ei ole varaa.

Se tunne kun lapsi kysyy kirpparilla että äiti ostetaanko käytettyjä legoja?

Katson hintaa ja sanon että nämä kirpputorinkin tavarat on liian kalliita äidin tarjoilijan palkkaan nähden.

Ei äidillä ole varaa ostaa kallista romua ihmisten ahneuden vuoksi.

Vierailija
3333/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 8e tuntipalkkalaisella ei ole varaa edes ostaa omia huonekaluja. Ikää on jo päälle 40v.

Pitäiskö mun tuloja paikata teidän tuloista jotenkin, että mä saisin kanssa ostella tota romua noin paljon kuin te kehutte teillä olevan. Vittu.

Haluatte kuskata kaatopaikalle ja vaaditte siitä maksua kirppareilla, mihin meikäläisellä ei ole varaa.

Katson hintaa ja sanon että nämä kirpputorinkin tavarat on liian kalliita äidin tarjoilijan palkkaan nähden.

Hauska lukea ja todeta etten ole ilmeisesti ainoa jolla ei ole varaa shoppailla edes kirpputorillakaan.

Ylihinnoiteltuja tuotteita. Joku vetää välistä ja rajusti.

Hyvä esimerkki juuri nuo legot. JO ON KÄYTETYLLÄ MUOVILLA HINTAA!!!??

Kyseessähän on tavallaan roskaa josta pyydetään ihan liikaa.

T: alle 1500e kk

Vierailija
3334/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska lukea ja todeta etten ole ilmeisesti ainoa jolla ei ole varaa shoppailla edes kirpputorillakaan.

Ylihinnoiteltuja tuotteita. Joku vetää välistä ja rajusti.

Hyvä esimerkki juuri nuo legot. JO ON KÄYTETYLLÄ MUOVILLA HINTAA!!!??

Kyseessähän on tavallaan roskaa josta pyydetään ihan liikaa.

T: alle 1500e kk

Sitähän se keskiluokkainen ahneus on parhaimmillaan. Itketään ja inistään tavaran määrästä ja yritetään myydä käytettyä tavaraa ylihintaan ja mitään ei anneta pois ilmaiseksi ja ei myöskään makseta kohtuullisia palkkoja.

Vähävaraisilla ei sitten ole varaa ostaa edes käytettynä tavaroita.

Tämäkin ketju on täynnä ylirikkaiden itkua tavarasta.

Harvoin me vähätuloiset itketään tavaran määrää tai että on ylipainoa. Enemmän itkettää että mistä loppukuusta saa rahaa ruokaan, kun vuokratkin on niin korkeat ja joka vuosi nostetaan lisää.

Hyvä teidän on itkeä romunne kanssa. Ajattelisitte meitä että jos sitä tavaraa tai pääomaa saisi vähän tasattua meidänkin kesken.

Vai ettekö te oikeastaan haluakkaan eroon siitä MAMMONASTANNE?

Vierailija
3335/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö mun tuloja paikata teidän tuloista jotenkin, että mä saisin kanssa ostella tota romua noin paljon kuin te kehutte teillä olevan.

Ikävä kuulla, että on rahasta pulaa. En minäkään rahassa ui, mutta koska olen itsekin saanut lapsilleni paljon leluja ja vaatteita ilmaiseksi niin ihan periaattesta annan lasten vaatteet ja ikävaiheen ohitetut lelut pois ottamatta rahaa vastaan vaikka tarjottaisiin. Käytännössä annan lelut ja vaatteet sellaisille tutuille joista tiedän, etteivät loukkaannu kun tarjotaan jo käytössä ollutta ilmaiseksi.

Vierailija
3336/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos rahanäkökulmasta puhutaan, niin ei, en halua luopua "mammonastani". Haluan luopua itselleni turhasta tavarasta, jota en käytä, en tarvitse, en halua, joka vie säilytystilaa, aiheuttaa ärtymystä. Tilalle haluan laadukasta, itselle mieluisaa, hyvänolontunnetta tuovaa, tarpeellista ja toimivaa. Turhan krääsän kun jättää ostamatta tai myy pois, niin on varaa hankkia se yksi kalliimpi, mutta haluttu tavara niiden sadan turhakkeen sijaan.

Joululahjaksi en onneksi saanut muuta kuin toivomaani tavaraa (muutaman astian keräämääni sarjaan ja arkikäyttöön tulevat korvakorut). Itse annoin aineettomia lahjoja.

Vierailija
3337/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä saitte joululahjaksi?

Tuleeko käyttöön, meneekö kaapin perälle vai lähteekö kiertoon?

Vierailija
3338/19882 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... ainakin meidän paikkakunnan facebookin roskalavalla on tosi paljon hyvää huonekalua, vaatteita ja leluja tarjolla.

Että kyllä paljon annetaankin.

Vierailija
3339/19882 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet että kirpparilla tavaroitansa kauppaavat ovat niin rikkaita että voivat antaa sinulle vaikka ilmaiseksi kaikki kalliit legot jne? Muksusi ei kuole siihen jos ei saa legoja, etkä sinäkään ahne kuole siihen jos et saa ketjulaisten TURHIA "romuja" ilmaiseksi itsellesi. Miksi sinun muutenkaan pitäisi saada "kerätä romuja ja ostella asioita", mutta muut eivät?

Vierailija
3340/19882 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen lastenhoitoa lisätulon saamiseksi. Kuten lasten ollessa isällään, olen vuokrannut petipaikan.

Olen tehnyt paljon extraa, jotta voimme elää perusarkea.

Kun poikani päätti myydä legonsa, oli tallessa kaikki laatikot, ohjeet ja osat. Ovh hinnasta tiputettiin 30% ja kaikki meni heti.

Se, ettet ole kouluttautunut pidemmäksi, miksi meidän pitää luopua jostain halvalla sinun hyväksi ?

Ja jos myyn sinulle jotain 5 eurolla, voit myydä sen eteenpäin 20 eurolla. Mielummin minä myyn sen 20 eurolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi