Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19882)

Vierailija
3381/19882 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtosälä esim. Fidalle, Kierrätyskeskukseen tai Konttiin. Jos ei ole rahantarve.

Vierailija
3382/19882 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luovutte satunnaisesta irtosälästä? Nytkin olisi muutama pokkari, kukkaruukku, pöytäliina ja säilytyspurkki odottamassa eteisessä lähtöä, mutta mihin vien? Ehjiä, käyttökelpoisia, puhtaita. Kirppikselle pitäisi olla kerralla enemmän tavaraa, torissa en jaksa alkaa myymään/antamaan kun pidän työläänä sitä kysymyksiin vastailua ja hakuaikojen veivaamista.

Vähänkäytetty.fi on yksi vaihtoehto jos jaksaa kuvata ja pakata tavarat, 20 ilmoitusta pitää kerralla olla muistaakseni. Ei maksa mitään lähettäminen vaan se vähennetään myynneistä. Tavarat saa heti pois jaloista ja jos eivät mene kaupaksi, ne voi lahjoittaa sitä kautta pois. Suosittelen! Itse nyt tämän vuoden aikana muutaman satasen tienannut tavaroilla joita ensin meinasin joko lahjoittaa tai heittää roskiin. Kannatti nähdä vaiva. Meillä kun on vain pieni kirppis jolla käy samat asiakkaat joka viikko ja ei mitään kierrätyskeskusta lähimaillakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3383/19882 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on Tavarapaljous joten tämä menee nyt vähän ohis... mutta miten siivoatte tai järjestelette ja karsitte valokuvat albumeissa, koneessa, puhelimessa, pilvipalveluissa? Tai yleensä miten siivoatte / millä periaatteella koneelta kaikki paperit ja asiakirjat? Kaikki kodin paperit?

Vierailija
3384/19882 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko on Tavarapaljous joten tämä menee nyt vähän ohis... mutta miten siivoatte tai järjestelette ja karsitte valokuvat albumeissa, koneessa, puhelimessa, pilvipalveluissa? Tai yleensä miten siivoatte / millä periaatteella koneelta kaikki paperit ja asiakirjat? Kaikki kodin paperit?

Koulu- ja työtodistukset ovat yhdessä kansiossa, samoin pankkien asiakirjat. Kaikki vanhat kuitit, reseptit ja lääkärintodistukset olen hävittänyt, tarvittavat löytyvät sähköisesti Omakannasta. Uudemmillakaan ei juuri tee mitään sen jälkeen, kun työnantaja on ne nähnyt. Laskut tulevat enimmäkseen e-laskuna, paperiset hävitän maksamisen jälkeen. Lehtiä en tilaa, mainoksien jakamisen olen kieltänyt. Vanhat oppimateriaalitkin olen hävittänyt, ei niillä oikeasti mitään tee.

Kuvat olen käynyt läpi, ja hävittänyt kaksoiskappaleet ja epäonnistuneet. Mietin skannaavani fyysisessä muodossa olevat kuvat, ja kokoaisin niistä vähän kompaktimmassa koossa olevan kuvakirjan vaikka Ifolorilla. Olen sitä mieltä, että parhaat kuvat kannattaa säilyttää fyysisessä muodossa. Ei voi tietää mitä tiedostoformaattia käytetään vuosikymmenien päästä.

Vierailija
3385/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarankarsimistammikuun eka päivä! Yksi tavara karsitaan tänään. Kuka muu on mukana?

Vierailija
3386/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt tiukan siivouksen, eikä ole enää turhaa tavaraa. Koti on kivannäköinen ja pysyy siistinä.

Tätä tavoittelen myös.

Vierailija
3387/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavarankarsimistammikuun eka päivä! Yksi tavara karsitaan tänään. Kuka muu on mukana?

Olen karsinut jo pitkään, ei pysty enää tällaisiin haasteisiin, tai alkaa lähteä jo tarpeellinenkin tavara. 😄

Vierailija
3388/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen karsimishaasteessa mukana! En ole vielä kertaakaan päässyt loppuun asti, vaikka olen tätä jo monena vuonna yrittänyt 2-3 kertaa vuodessa. Toimii kuitenkin jonkinlaisena aktivointina, kun tulee käytyä läpi edes joskus jotain tiettyjä ongelmakohtia kotona. Tavaraa mulla kuitenkin on niin paljon, ettei siellä se vajaa 500 tavaraa kuukaudessa näy yhtään missään.

Viime vuonna tein tätä haastetta kahtena kuukautena, mutta laskin poistoja muutenkin. Vuoden aikana mulla poistui 1091 tavaraa sellaisia, jotka olin hankkinut edellisvuonna tai aiemmin plus siihen päälle jotain uudempiakin. Olen laskenut poistoja ehkä viisi vuotta eikä toi tuhat ole joka vuosi ylittynyt.

Nyt yritän tänä vuonna totaaliostolakkoa (vain ruoka, vessapaperi ja vastaavat sallittua) ja 1500 tavaran poistoa (koska olen ollut hamsteri). Varmaan koitan myös tavaroiden vaihtamista toisiin jos jotain tarvitsen, kun sehän olisi parhaimmillaan win-win-tilanne. Yritän saada myös jotain tavaroita myytyä (ei siis vain roskiin/kierrätykseen), että kävisin niillä rahoilla katsomassa jonkun musikaalin.

Vierailija
3389/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luovutte satunnaisesta irtosälästä? Nytkin olisi muutama pokkari, kukkaruukku, pöytäliina ja säilytyspurkki odottamassa eteisessä lähtöä, mutta mihin vien? Ehjiä, käyttökelpoisia, puhtaita. Kirppikselle pitäisi olla kerralla enemmän tavaraa, torissa en jaksa alkaa myymään/antamaan kun pidän työläänä sitä kysymyksiin vastailua ja hakuaikojen veivaamista.

Vähänkäytetty.fi on yksi vaihtoehto jos jaksaa kuvata ja pakata tavarat, 20 ilmoitusta pitää kerralla olla muistaakseni. Ei maksa mitään lähettäminen vaan se vähennetään myynneistä. Tavarat saa heti pois jaloista ja jos eivät mene kaupaksi, ne voi lahjoittaa sitä kautta pois. Suosittelen! Itse nyt tämän vuoden aikana muutaman satasen tienannut tavaroilla joita ensin meinasin joko lahjoittaa tai heittää roskiin. Kannatti nähdä vaiva. Meillä kun on vain pieni kirppis jolla käy samat asiakkaat joka viikko ja ei mitään kierrätyskeskusta lähimaillakaan.

Tämä. Tosi hyvä paikka myydä ja saa tosiaan tavarat heti pois kotoa. Korjaan edellistä sen verran, että 10kpl on vähimmäismäärä mitä kerralla täytyy lähettää. Saisivat vaan mainostaa enemmän, helppo paikka ostaa ja myydä.

Vierailija
3390/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä haastetta joskus pelanneena vinkki: kannattaa aloittaa 31 tavarasta, ja vähentää joka päivä yksi vähemmän. Haaste kun käy kuun mittaan hankalammaksi, ja tulee helposti jätettyä homma kesken. Käänteisessä järjestyksessä tekemällä todennäköisyys hoitaa homma loppuun saakka nousee :)

Vierailija
3391/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin, että pidän tämän vuoden listaa kaikesta mitä ostan. Eli siis tavarasta, ei mitään ruokaostoksia, pesuaineita, yms kuluvaa, vaan tavaroista, jotka tulee kotiini. Myös vaatteet.

Vierailija
3392/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin, että pidän tämän vuoden listaa kaikesta mitä ostan. Eli siis tavarasta, ei mitään ruokaostoksia, pesuaineita, yms kuluvaa, vaan tavaroista, jotka tulee kotiini. Myös vaatteet.

Kannattaa! Siitä saa just hyvin käsityksen miten paljon sitä tavaraa kotiin tulee määrällisesti ja millaisiin asioihin kuluu rahaa. Voisin taas itsekin vaihteeksi listata omat ostokseni.

Vierailija
3393/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ongelma on kosmetiikka. Ostelen kaikenmaailman turhia juttuja. Pari vuotta sitten aloin pitää kirjaa ostoksistani ja kummasti ne väheni, oli noloa kirjata että viidestoista huulipuna ostettu ja laskea niitä summia.

Vierailija
3394/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mukana karsimishaasteessa! Erinomainen vinkki tuo, että kannattaa aloittaa 31 tavarasta ja vähentää määrää yksi päivässä. Alanpa heti karsimaan.

Vierailija
3395/19882 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kauheasti ylimääräistä tavaraa. Mun ongelma on ihan liiallinen vaatteiden ja kenkien ostaminen. Tiedän nykyisin, että ostan harvoin vaatteita ja kenkiä tarpeeseen, vaan suurin osa ostoista on palkinto-ostoja, lohdutusostoja, "tällä tulen paremmaksi ihmiseksi"-ostoja. Päätinkin joulun jälkeen, että vuonna 2020 en osta yhden ainutta vaatetta tai kenkää, koska en tarvitse mitään. Päivä 1, ja heti tänään katsoin näyteikkunassa silmät kiiluen yhtä hametta. Hävettää. Mutta urheana kohti päivää 2 :)

Vierailija
3396/19882 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen kohta hulluksi. Vaikka kuinka hävitän tavaroita niin lopua ei näy. Ja lisää tuli kun sukulainen möi asuntonsa ja heidänkin tavaroitaan tuli meille väliaikaisesti säilytettäväksi. Vein lasten vaatteita ym. tavaraa kirppiksille ilmaiseksi. Ollaan myös myyty ja lahjoitettu ostajille kaupan päälle. Kaatopaikalle lähtee roskaa. Ongelma on se lajittelu, kaikki laatikot ja pussit pitää käydä läpi. En osta paljoa tavaraa, mutta nyt kyllä alkaa taas vaihteeksi "älä osta mitään" -elämä. En tarvitse tavaraa, tarvitsen aikaa.

Sukulaiselle vinkki: Pelikan Self Storage. Hävytöntä tuoda romunaan toisten nurkkiin säilytykseen.

Vaihtoehto: kunnon kuukausivuokra.

Hah ! Meilläkin on paljon tilaa. Johtuu nimenomaan siitä, että ollaan karsittu paljon.

Sukulainen asuu naapurikylässä ja kun kävi meillä, kysyi voitaisko me säilyttää joitain heidän huonekaluja, kunnes heidän poika muuttaa pois kotoa. Poika on 15 v.

Sanoin myy kaikki ja ostakaa mieleiset, kun muuttaa aikanaan.

Yhtenä päivänä oli sitten tuonut meille huonekaluja ja keittiökamaa. Itse olin töissä ja lapset kotona. Oli helppo päätellä klo 15.

Ilmoitin kiitos lahjoituksesta, laitan nämä myyntiin. Keittiötavarat menivät täyden palvelun kirppikselle, huonekalut torissa parin euron kpl hintaan.

Pari pv joulun jälkeen sukulainen laittoi tilinron myyntejä varten.

Jätin kommentoimatta.

Jemmaaminen harvoin kannattaa. Tästä maasta ei tavara lopu.

Niin että konmaritus antaa luvan kaikelle. Tarkoitus pyhittää keinot? 

Vierailija
3397/19882 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysykää itseltänne kuinka te kehtaatte?

Miten te kehtaatte kerätä romua ja ostella asioita.

Mulla 8e tuntipalkkalaisella ei ole varaa edes ostaa omia huonekaluja. Ikää on jo päälle 40v.

Pitäiskö mun tuloja paikata teidän tuloista jotenkin, että mä saisin kanssa ostella tota romua noin paljon kuin te kehutte teillä olevan. Vittu.

Antaisitte ne mulle edes ilmaiseksi, mutta ei.

Haluatte kuskata kaatopaikalle ja vaaditte siitä maksua kirppareilla, mihin meikäläisellä ei ole varaa.

Se tunne kun lapsi kysyy kirpparilla että äiti ostetaanko käytettyjä legoja?

Katson hintaa ja sanon että nämä kirpputorinkin tavarat on liian kalliita äidin tarjoilijan palkkaan nähden.

Ei äidillä ole varaa ostaa kallista romua ihmisten ahneuden vuoksi.

Nämä kolme peräkkäistä viestiä eli 3363, 3364, 3365 on kirjoittanut yksi ja sama katkera ihminen. Ihan samanlainen kirjoitustyyli ja samat lyhyet kappaleet.

Vierailija
3398/19882 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bigi kirjoitti:

Minäkin mukana karsimishaasteessa! Erinomainen vinkki tuo, että kannattaa aloittaa 31 tavarasta ja vähentää määrää yksi päivässä. Alanpa heti karsimaan.

Minusta taas nimenomaan on helpompi aloittaa muutamasta tavarasta ja lisätä määrää vähitellen. Nälkä kasvaa syödessä ;) Ja karsiminen helpottuu päivä päivältä.

Vierailija
3399/19882 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bigi kirjoitti:

Minusta taas nimenomaan on helpompi aloittaa muutamasta tavarasta ja lisätä määrää vähitellen. Nälkä kasvaa syödessä ;) Ja karsiminen helpottuu päivä päivältä.

Molemmat tavat hyviä. Ihan sama, kun vaan ylimääräiset tavarat vähenevät. Yhdelle sopii yksi ja toiselle toinen metodi. Kokeilin joskus tavara päivässä poistoa, mutta se oli liian hidas. Aion säkittää tavaraa kirpparille, lahjoitukseen ja roskiin.

Nyt on periaate, että jos tulee tavara taloon, yksi tavara poistuu ja mieluummin kaksi.

Vierailija
3400/19882 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni omakotitalo houkuttaisi, unelma olisi noin 55-60 neliön saunallinen, kahden makuuhuoneen omakotitalo ja autokatos. Isommassa ei olisi järkeä, koska isompaan pitäisi alkaa ostamaan lisää huonekaluja jne. Enkä jaksaisi siivota kovin isoa asuntoa.