Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19870)

Vierailija
3141/19870 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ja nuotit pysyy. Niistä on minulle iloa. Muuta en shoppaile. Polttakoon jälkipolvi ne sitten vaikka juhannuskokossa kun minua ei enää ole.

Vierailija
3142/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimeksi luovuin eteisen kenkäkaapista, ja suuresta osasta siinä olleita kenkiä.

Säilytin kauheaa määrää melkein loppuun kulutettuja kenkiä, kun niin monta vuotta on ollut rahat niin tiukalla. Tajusin sitten, että mieluummin on vaikka ainoat kengät cittarin alehyllystä 20 euron tennarit, kuin enää säilyttelen tuollaista roinamäärää.

Paljon tästä tavarasta on ihan turvallisuudentunnetta varten. Että jos luovun siitä, minulla ei ehkä ole varaa ostaa uutta.

Paradoksaalisesti tämä halpisvaatteiden aika vapauttaa minut vaatteiden omiatamisen ikeestä. Tiedän että tiukan paikan tullen aina löydän jostain takin kolmellakympillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3143/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette liian rikkaita kun on varaa hamstrata

Vierailija
3144/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku siitä H&M:n lumpunkeräyksestä? Eli vie pussillisen niin saa alennuskupongin? Entä jos vie 10 pussia, saako 100& alennusta vai miten se menee?

Saat viedä vain kaksi pussia kerrallaan ja molemmista saat -15% alekupongin. Sen alennuksen saa sitten yhdestä normaalihintaisista tuotteesta.

Itse olen pitänyt tuota henkkamaukan keräystä sellaisena viimeisenä vaihtoehtona. Jos vaate on niin rikki, tahrainen tai vanhanaikainen niin sitten osoite on hm, kaikki muu menee joko kirppikselle itse myyden, fidaan tai uffille, tai lahjoituksena jonnekin.

Vierailija
3145/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä H&M:n lumpuista saatavaa alekuponkia ei ole mikään pakko ottaa vastaan. Itse viittaan mokomalle kupongille kintaalla. En enää osta vaatekaupoista mitään, kirpparilta joskus jos nyt ihan pakosti jotain tarvii. Jotain olen sinne keräykseen vienyt, mutta ostamisen olen lopettanut aikoja sitten.

Aika hassua, että ensin viet vanhat vaatteet H&M:lle kiertoon ja toisaalta kannustetaan ostamaan uutta kuponkialennuksella.

Vierailija
3146/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole mitään ihmeellistä, että muovipussillista vastaan tulee yksi uusi vaate. Jos sulla on pussillinen käyttökelvotonta lumppua niin ennemmin sen tilalle ostaa yhden vaatteen, joka pääsee käyttöön. Ja sukkia, pikkuhousuja jne. tarvitsee aina ja ne ostaa mieluummin uutena. Henkkamaukan hinnat ovat niin alhaisia, että -15% tuskin vaikuttaa ostopäätökseen paljoa. Ennemmin siis kiitän henkkamaukkaa siitä, että rikkinäiselle ja käyttökelvottomalle tekstiileillä on joku paikka.

Vierailija
3147/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku siitä H&M:n lumpunkeräyksestä? Eli vie pussillisen niin saa alennuskupongin? Entä jos vie 10 pussia, saako 100& alennusta vai miten se menee?

Saat viedä vain kaksi pussia kerrallaan ja molemmista saat -15% alekupongin. Sen alennuksen saa sitten yhdestä normaalihintaisista tuotteesta.

Itse olen pitänyt tuota henkkamaukan keräystä sellaisena viimeisenä vaihtoehtona. Jos vaate on niin rikki, tahrainen tai vanhanaikainen niin sitten osoite on hm, kaikki muu menee joko kirppikselle itse myyden, fidaan tai uffille, tai lahjoituksena jonnekin.

Viime kuussa vein h&m:n lumppukeräykseen pussin ja sain - 10%- alekupongin. Voimassaoloaika tosin on pitkä.

Vierailija
3148/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eteisen hyllyllä korissa aina sesongin asusteet ja nyt sai vaihtaa syksyn huivit ja hanskat talven paksumpiin huiveihin, lapasiin ja pipoihin. Hyvä aika pohtia, että käytinkö näitä kaikkia korissa olleita syksyn aikana. Niitä mitä en muista käyttäneeni, laitoin eri pussiin ja vien kierrätykseen. Käytössä olleet ovat mieluisia ja ne meni varastoon odottamaan ensi vuotta. Taas sai vähemmäksi turhaa tavaraa, jota en tarvitse, ei jäänyt pyörimään nurkkiin! :)

Vierailija
3149/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta ole mitään ihmeellistä, että muovipussillista vastaan tulee yksi uusi vaate. Jos sulla on pussillinen käyttökelvotonta lumppua niin ennemmin sen tilalle ostaa yhden vaatteen, joka pääsee käyttöön. Ja sukkia, pikkuhousuja jne. tarvitsee aina ja ne ostaa mieluummin uutena. Henkkamaukan hinnat ovat niin alhaisia, että -15% tuskin vaikuttaa ostopäätökseen paljoa. Ennemmin siis kiitän henkkamaukkaa siitä, että rikkinäiselle ja käyttökelvottomalle tekstiileillä on joku paikka.

Älä nyt naurata. Yksi vaate Henkkamaukalta ei kestä mitään ja harva sieltä ostaa vain yhden vaatteen. Nyt vain selittelet asiat itsesi kannalta edullisesti. Lumppujen vastaanottaminen ei tee Henkkamaukasta eettistä vaatteiden ostopaikkaa. Ota alanuolesi vaan takaisin.

Vierailija
3150/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt naurata. Yksi vaate Henkkamaukalta ei kestä mitään ja harva sieltä ostaa vain yhden vaatteen. Nyt vain selittelet asiat itsesi kannalta edullisesti. Lumppujen vastaanottaminen ei tee Henkkamaukasta eettistä vaatteiden ostopaikkaa. Ota alanuolesi vaan takaisin.

Minä ostan aina käytännössä yhden vaatteen kun Henkkamaukalla käyn, ellei sitten osta kerralla isompaa satsia sukkia tai alkkareita. Henkkamaukan sukat ja alkkarit kestää omassa käytössä ihan saman kuin muidenkin kauppojen. Ja lumppujen vastaanottaminen ja hyötykäyttö on nimenomaan eettistä! Hyvä että vaatekaupat tätä järjestävät, kun täällä ainakaan kaupungin puolesta ei hoidu.

Vierailija
3151/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne lumppunsa nakata vaikka roskien mukana poltettavaksi ja ostaa eettiset sukkansa jostain muualta. Sinisilmäisesti haluan ajatella, että kerätyillä matskulla tehdään jotain eikä keräysloota ole vain yksi mutka matkalla poltettavaksi.

Vierailija
3152/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän ohi tavarapaljoudesta lumppukeräystappelu nyt ja itse toimin hyväntekeväisyyteen suunnatussa yhdistyksessä joka ylläpitää kirpputoria.

Kokemuksesta sanoisin, että viekää oikeasti lumput henkkamaukalle, mutta käyttökelpoiset vaatteet lahjoittakaa paikkakunnalla toimivalle kirpputorille mikäli ette itse myy.

Siinä saa moni iloa lahjoituksesta ja se työllistääkin.

Uffin lootaan veisin toiseksi viimeisenä ja se viimeinen paikka olisi roskis.

Ei ole iso homma lajitella itse ne rikkinäiset tai likaiset lamppuihin.

Vierailija
3153/19870 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä kannattaa säilyttää jotain kirjoja. nuotit nyt jotenkin ymmärrän. minä osaan monia kappaleita ulkoa. en tarvitse mitään nuotteja siihen. mutta mutta.

tuossa aikaisemmin joku kirjoittaja veetuli minulle. olisi kuulemmma kannattanut säästää kielioppikirjat.

EVVK. pottuilija.

eikös sinulle tule mieleen että joku haluaa kirjoitella ihan näin ilman pilkkupirkkoja.

minä en säästänyt yhtään kirjaa. kaikki annoin pois. ja hei niitä nyt sattui olemaan mielestäni todella paljon. ei riittänyt 1000/2000/3000. että pottuilija älä pottuile turhaan kun et tiedä minusta mitään.

tyhmät kerää krääsää viisas pääsee vähemmällä.

Vierailija
3154/19870 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä ihmettä kannattaa säilyttää jotain kirjoja. nuotit nyt jotenkin ymmärrän. minä osaan monia kappaleita ulkoa. en tarvitse mitään nuotteja siihen. mutta mutta.

tuossa aikaisemmin joku kirjoittaja veetuli minulle. olisi kuulemmma kannattanut säästää kielioppikirjat.

EVVK. pottuilija.

eikös sinulle tule mieleen että joku haluaa kirjoitella ihan näin ilman pilkkupirkkoja.

minä en säästänyt yhtään kirjaa. kaikki annoin pois. ja hei niitä nyt sattui olemaan mielestäni todella paljon. ei riittänyt 1000/2000/3000. että pottuilija älä pottuile turhaan kun et tiedä minusta mitään.

tyhmät kerää krääsää viisas pääsee vähemmällä.

Miten sinä tällä kirja-asialla yrität keräillä pisteitä? Pitäisikö sinua ihailla siitä, että olet antanut kirjasi pois? Pitäisikö kaikkien nyökkäillä, että kyllä, kirjathan ovat ihan kamalinta krääsää?

Väittäisin, että tavarapaljous ihmisten huusholleissa johtuu ihan muusta kuin kirjoista.

Vierailija
3155/19870 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö nyt kaikki hamsterit niin, että otetaan muovipussi ja kerätään se täyteen joka viedään ensi viikolla lahjoitettavaksi jollekin kirpputorille.

Ei mitään rikkinäistä tai likaista, mutta itselle turhaa.

Vierailija
3156/19870 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt viimeksi luovuin eteisen kenkäkaapista, ja suuresta osasta siinä olleita kenkiä.

Säilytin kauheaa määrää melkein loppuun kulutettuja kenkiä, kun niin monta vuotta on ollut rahat niin tiukalla. Tajusin sitten, että mieluummin on vaikka ainoat kengät cittarin alehyllystä 20 euron tennarit, kuin enää säilyttelen tuollaista roinamäärää.

Paljon tästä tavarasta on ihan turvallisuudentunnetta varten. Että jos luovun siitä, minulla ei ehkä ole varaa ostaa uutta.

Paradoksaalisesti tämä halpisvaatteiden aika vapauttaa minut vaatteiden omiatamisen ikeestä. Tiedän että tiukan paikan tullen aina löydän jostain takin kolmellakympillä.

Minullakin rahat loppuivat yllättäen.

Oli oikein mukava tilanne huomata omistan 30 paria kenkiä. Otin käyttöön parhaimmat, käytin jokaisen parin loppuun ja kesti ainakin 5 v käyttää kaikki loppuun.

Sama kävi suihkutuotteilla. En ostanut 5 vuoteen yhtään shampoota, suihkugeeliä jne vaan käytin kaikki loppuun. Niitä avattuja pulloja löytyi isot määrät.

Kuten myös palasaippuoita ja nämä nämä vasta kestävätkin.

Nyt on kylppärissä 5 purkkia entisen purkkimeren tilalla.

Kenkiäkin on yhteensä 12, siinä on 2 sandaalit, 2 korkkarit jne mukana.

Vierailija
3157/19870 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EVVK. pottuilija.

Huomiothan että se ei ole enääN vaan enää 😅

Vierailija
3158/19870 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen on niin tyypillistä hysteerisille naisille.

Yritetään tavaroita vähentämällä saada illuusio että elämää voi hallita. Mutta kun et voi.

Vierailija
3159/19870 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollanen on niin tyypillistä hysteerisille naisille.

Yritetään tavaroita vähentämällä saada illuusio että elämää voi hallita. Mutta kun et voi.

Sinä et selvästikään ole nähnyt kotia jossa on tavarapaljous

Vierailija
3160/19870 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi aloittaa valittujen palojen kirjavaliokirjojen repimisen paperinkeräykseen. Kuulemma eivät kelpaa minnekään kun ovat lyhennelmiä eri kirjoista. Tuntuu kamalalta repiä sivuja kirjoista mut ei vaan oo tilaa niille.

Oisko jotain ideoita mitä tehdä kirjoista joita ei enää lueta?

Vanhoja kirjoja voi käyttää askarteluun. 

https://www.google.com/search?q=askartelua+kirjoista&oq=askartelua+kirj…

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän