tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19870)
Muutin pienempään asuntoon, jossa vähemmän kaappitilaa, joten olen nyt vienyt parille kirpparille tavaraa myyntiin.
Astiastot eivät menneet kaupaksi (Arabiaa), ei myöskään pieni Aalto-maljakko.
Vaatteetkaan ei kiinnostaneet ketään.
Yhdet korukivillä koristellut sandaalit olivat menneet kaupaksi 2,00 € hintaan (itse maksoin niistä 43,00 €, olivat hieman isot minulle, niin päädyin myymään).
Joulukoristeita aion vielä viedä, koska tosiaan, tilaa on nykyisin niin vähän.
On tuossa oma ruljanssinsa ja rikastumaan ei tosiaan pääse, mutta hyvä mieli tulee,
kun saa röykkiöitä pienemmiksi ja tavarat mahtuvat parempaan järjestykseen kaappiin.
Kirjat ei ainakaan itselläni ole mikään ongelmapaikka, ovat siistissä rivissä hyllyssä ja käyttöarvon lisäksi sisustuselementti.
Hankalinta on sekalainen tavara, joka ei oikein kuulu mihinkään, jolla ei ole paikkaa, pyörii jossain kaapin perällä. Ja ylimääräiset astiat jotka ovat tiellä kaapeissa, ylimääräiset vaatteet ym. Kirjat on ihan siistejä ja sieviä ja iso kirjahylly on toimiva huoneen akustiikankin kannalta.
Minulta löytyy useita epämääräisiä nyssäköitä joissa osassa on joitain tarpeettomia tavaroita jotka vaatii tehtävää ennen kuin ne voisi lahjoittaa/myydä. esim. osia eri paikoissa, puuttuu tai pitää putsata tms.
Mut kun vaan saisi aikaiseksi. Jotenkin siinä liikaa jopa suunniteltavaa. Tekemisestä puhumattakaan. Onko muilla tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Minulta löytyy useita epämääräisiä nyssäköitä joissa osassa on joitain tarpeettomia tavaroita jotka vaatii tehtävää ennen kuin ne voisi lahjoittaa/myydä. esim. osia eri paikoissa, puuttuu tai pitää putsata tms.
Mut kun vaan saisi aikaiseksi. Jotenkin siinä liikaa jopa suunniteltavaa. Tekemisestä puhumattakaan. Onko muilla tällaista?
Tämä mulla juuri nyt. Tosin johtuu siitä että kirpparipöytäni on kahden viikon päästä.
Ottakaa mallia suosituista tubettajista jotka saavat tavaraa ilmaiseksi, vaatteita, kenkiä ynnämuuta krääsää jota kaapit pursuavat.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyörittelin ja säilyttelin niitä nyssäköitä, kunnes hermostuin ja heitin vain roskiin. Ihana vapautus. Euron roinaa olivat, ei niistä mitään tiliä olisi tehnyt kumminkaan.
Siivosimme teinin huoneesta ylimääräisiä tavaroita lapsuusajoilta. Hänelle tuli kiva huone, jossa ei ole liikaa tavaraa. Hän halusi itse.
Minulle jäi monta säilytyskalustetta siitä yli ja nurkkiin. Yritin myydä niitä pikkurahalla tori.fi ssä, mutta eivät menneet kaupaksi edes alennuksessa.
Onneksi tajusin tarjota niitä ilmaiseksi, ja ne haettiin kaikki pois. Nyt on niin paljon siistimpää ja tilavampaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut omat tavarat konmaritettua siihen pisteeseen että enää lämpimässä odottaa ser keräykseen ja lahjoitettavaksi vietäviä yhteisomistus tavaroita. Esim. vanhoja pelikoneita, iso jalkalamppu, seinäryijy, kaiuttimet joille ei soitinta..
Mutta koska niiden tavaroiden omistajuus ei ole selvä, niin joudun varmistamaan muilta perheenjäseniltä, että onko ok poistaa tämä tavara meiltä.
Ja siihen tyssää se maritus koska toiset osapuolet eivät halua luopua. Joko eivät ota heti kantaa vaan haluavat miettiä asiaa vähän aikaa (tarkoituksena että unohdan asian), tai vastaus on ehdoton ei, koska se pitääkin myydä eikä lahjoittaa, tai säilyttää vielä koska voi olla arvokas joku päivä.
Nämä siirtyneet muutosta muuttoon aina varaston perälle. Mutta vissiin tuovat jonkinlaista turvaa olemassaolollaan siellä.
Enää en varma kenen alunperin hankkimia, mutta vievät paljon hyvää tilaa jolle olisi parempaakin käyttöä.
Kuinkahan tällaisissa tilanteissa tulisi toimia jottei aiheuta isoa perheriitaa? Harmittavasti niin näkyviä esineitä että muut huomaisivat jos vaan veisin ne pois.
Sua käytetään nyt hyväksi, ilmaisena varastona. Ei ole reilu tilanne, tuohon kannattaa vetää selkeät rajat. Kysy joka tavaran kohdalla kaikilta asianomaisilta että otatko ja ilmoita että laitat pois jos ei kukaan ota. Jos joku vaatii että myydään, hän voi myydä itse. Jos joku vaatii että säilytetään, hän järjestää itse säilyttämisen. Ei tämmöisiä voi vaatia muilta.
Vielä helpompaa: laita tekstari kaikille, kellä vähänkin voi olla tavaraa siellä "moi kaikki, siivoan varastoista vanhat tavarat pois, tervetuloa hakemaan jos tiedät että joku on sinun. On lamppua, ryijyä ja pelikonetta. Laitan jäljelle jääneet kierrätykseen x.x päivänä, hae omasi ennen sitä :) terv. Pirkko"
Sitten jos jollekin ei ilmoittaudu hakijaa niin pois vaan.
Jos joku sanoo että voisiko se vielä olla siellä, voivottele vaan että voi kun nyt täytyy tehdä tilaa, ja nämähän on jo ollut kauankin.
Etkä suostu tietenkään. Jos olet huono sanomaan ei, et vaan vastaa tekstariin tai pyydä jämäkämpi kaveri paikalle kun heitä tulee.
Vein muutamia vanhoja cd-levyjä myyntiin 1 € / kpl.
Joku oli tuonkin hintaisen tuotteen varastanut. Ilmeisesti kovaan musiikintarpeeseen vei.
Sellaista sattuu, ilmeisesti joillakin ei varastaminen aiheuta omantunnon tuskia.
No, jos positiivista miettii, niin meni ainakin jonkun musiikin ystävän käyttöön.
Olen kaikki kirpparimyyntiin menevät tuotteet hinnoitellut edullisesti, jotta menisivät varmasti kaupaksi ja sitä kautta käyttöön ja samalla saan itselle kaappitilan lisäksi hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut omat tavarat konmaritettua siihen pisteeseen että enää lämpimässä odottaa ser keräykseen ja lahjoitettavaksi vietäviä yhteisomistus tavaroita. Esim. vanhoja pelikoneita, iso jalkalamppu, seinäryijy, kaiuttimet joille ei soitinta..
Mutta koska niiden tavaroiden omistajuus ei ole selvä, niin joudun varmistamaan muilta perheenjäseniltä, että onko ok poistaa tämä tavara meiltä.
Ja siihen tyssää se maritus koska toiset osapuolet eivät halua luopua. Joko eivät ota heti kantaa vaan haluavat miettiä asiaa vähän aikaa (tarkoituksena että unohdan asian), tai vastaus on ehdoton ei, koska se pitääkin myydä eikä lahjoittaa, tai säilyttää vielä koska voi olla arvokas joku päivä.
Nämä siirtyneet muutosta muuttoon aina varaston perälle. Mutta vissiin tuovat jonkinlaista turvaa olemassaolollaan siellä.
Enää en varma kenen alunperin hankkimia, mutta vievät paljon hyvää tilaa jolle olisi parempaakin käyttöä.
Kuinkahan tällaisissa tilanteissa tulisi toimia jottei aiheuta isoa perheriitaa? Harmittavasti niin näkyviä esineitä että muut huomaisivat jos vaan veisin ne pois.
Mitenkä nämä tavarat nyt sun luo on eksynyt?
Anna sukulaisille, kavereille, tavaroitten oikeille omistajille deadline, pois sun nurkista vaikka uuteenvuoteen mennessä. Eihän nyt kukaan voi odottaa että saa säilyttää roiniaan kenekään kotona ikuisesti, ei edes omat lapset.Ja uudenvuoden jälkeen teet mitä tykkäät jos eivät hae roiniaan.
En ymmärrä miksi tästä tulisi perheriita?
Ihmisillä on muuten merkillinen oikeus tavaroihinsa.
Joo siinä tapauksessa että sinulla on joku hulttio vuokralainen, joka ei maksa vuokriaan ja jolle hommata ihan virallista tietä häädön - jos hän ei tule keräämään tavaroitaan pois, sinulla ei ole oikeutta dumpata niitä kaatopaikalle (tai kierrätykseen tai mihinkään) vaan sinun, vuokranantajan, joka et ole saanut vuokriasikaan moneen kuukauteen, täytyy keksiä niille romuille joku kellarikoppi. Jos hävität ne, vuokralaisella on oikeus vaatia korvauksia!
Vierailija kirjoitti:
Muutin pienempään asuntoon, jossa vähemmän kaappitilaa, joten olen nyt vienyt parille kirpparille tavaraa myyntiin.
Astiastot eivät menneet kaupaksi (Arabiaa), ei myöskään pieni Aalto-maljakko.
Vaatteetkaan ei kiinnostaneet ketään.
Yhdet korukivillä koristellut sandaalit olivat menneet kaupaksi 2,00 € hintaan (itse maksoin niistä 43,00 €, olivat hieman isot minulle, niin päädyin myymään).
Joulukoristeita aion vielä viedä, koska tosiaan, tilaa on nykyisin niin vähän.
On tuossa oma ruljanssinsa ja rikastumaan ei tosiaan pääse, mutta hyvä mieli tulee,
kun saa röykkiöitä pienemmiksi ja tavarat mahtuvat parempaan järjestykseen kaappiin.
Arabian (ehjiä ja siistejä) astioita voi myydä Iittala outlettien kierrätyspisteisiin. Niistä saa joko lahjakortin tai vähän vähemmän rahaa. Jokaisella astialle tyyliin 'kahvikuppi', 'lautanen pieni' 'lautanen iso' 'tarjoilukulho' on joku sama hinta mallista riippumatta. Suosittelen! (Ja sieltä löytyy myös kivasti täydennyksiä...)
Vierailija kirjoitti:
Joo siinä tapauksessa että sinulla on joku hulttio vuokralainen, joka ei maksa vuokriaan ja jolle hommata ihan virallista tietä häädön - jos hän ei tule keräämään tavaroitaan pois, sinulla ei ole oikeutta dumpata niitä kaatopaikalle (tai kierrätykseen tai mihinkään) vaan sinun, vuokranantajan, joka et ole saanut vuokriasikaan moneen kuukauteen, täytyy keksiä niille romuille joku kellarikoppi. Jos hävität ne, vuokralaisella on oikeus vaatia korvauksia!
Jos haastehenkilön palveluksia käyttäen hoitaa homman laillisesti ja virallisesti, niin eikö ne silloin jonkin melko pitkän ajan kuluttua saa poistaa asunnosta ja hävittääkin?
En onneksi ole ollut tuossa tilanteessa, mutta olen kerran irtisanonut vuokralaisen vuokrasopimuksen ja siitä kokemuksesta viisastuneena jatkossa käytän haastemiestä (vuokralaiset pelasivat aikaa, kun tiesivät, että irtisanon sopimuksen. Haasteen kautta irtisanomisilmoitus olisi tullut toimitetuksi nopeammin, kun hän olisi käynyt etsimässä nämä henkilöt käsiinsä, vaikka työpaikalta).
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö nyt kaikki hamsterit niin, että otetaan muovipussi ja kerätään se täyteen joka viedään ensi viikolla lahjoitettavaksi jollekin kirpputorille.
Ei mitään rikkinäistä tai likaista, mutta itselle turhaa.
Tämä on hyvä.
Tai toisin päin. Joka ikinen viikko valitsee yhden pussin (tai laatikon / hyllyn) minkä lajittelee läpi ja siivoaa paikoilleen. Ja jos ei paikkaa löydy niin jonkun muun pitää lähteä, jotta se paikka löytyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siinä tapauksessa että sinulla on joku hulttio vuokralainen, joka ei maksa vuokriaan ja jolle hommata ihan virallista tietä häädön - jos hän ei tule keräämään tavaroitaan pois, sinulla ei ole oikeutta dumpata niitä kaatopaikalle (tai kierrätykseen tai mihinkään) vaan sinun, vuokranantajan, joka et ole saanut vuokriasikaan moneen kuukauteen, täytyy keksiä niille romuille joku kellarikoppi. Jos hävität ne, vuokralaisella on oikeus vaatia korvauksia!Jos haastehenkilön palveluksia käyttäen hoitaa homman laillisesti ja virallisesti, niin eikö ne silloin jonkin melko pitkän ajan kuluttua saa poistaa asunnosta ja hävittääkin?
En onneksi ole ollut tuossa tilanteessa, mutta olen kerran irtisanonut vuokralaisen vuokrasopimuksen ja siitä kokemuksesta viisastuneena jatkossa käytän haastemiestä (vuokralaiset pelasivat aikaa, kun tiesivät, että irtisanon sopimuksen. Haasteen kautta irtisanomisilmoitus olisi tullut toimitetuksi nopeammin, kun hän olisi käynyt etsimässä nämä henkilöt käsiinsä, vaikka työpaikalta).
Minun kokemus toki jo vuosituhannen vaihteesta, mutta tuolloin haastehlö muistutti, ettei kannata hävittää, ettei itse joudu maksumieheksi. (Me onneksi tiedettiin missä tuo kloppi majaili-äitinsä luona- ja kupattiin kalat sinne...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siinä tapauksessa että sinulla on joku hulttio vuokralainen, joka ei maksa vuokriaan ja jolle hommata ihan virallista tietä häädön - jos hän ei tule keräämään tavaroitaan pois, sinulla ei ole oikeutta dumpata niitä kaatopaikalle (tai kierrätykseen tai mihinkään) vaan sinun, vuokranantajan, joka et ole saanut vuokriasikaan moneen kuukauteen, täytyy keksiä niille romuille joku kellarikoppi. Jos hävität ne, vuokralaisella on oikeus vaatia korvauksia!Jos haastehenkilön palveluksia käyttäen hoitaa homman laillisesti ja virallisesti, niin eikö ne silloin jonkin melko pitkän ajan kuluttua saa poistaa asunnosta ja hävittääkin?
Minun kokemus toki jo vuosituhannen vaihteesta, mutta tuolloin haastehlö muistutti, ettei kannata hävittää, ettei itse joudu maksumieheksi. (Me onneksi tiedettiin missä tuo kloppi majaili-äitinsä luona- ja kupattiin kalat sinne...)
Huoh: kipattiin kamat - tietenkin
Vierailija kirjoitti:
Arabian (ehjiä ja siistejä) astioita voi myydä Iittala outlettien kierrätyspisteisiin. Niistä saa joko lahjakortin tai vähän vähemmän rahaa. Jokaisella astialle tyyliin 'kahvikuppi', 'lautanen pieni' 'lautanen iso' 'tarjoilukulho' on joku sama hinta mallista riippumatta. Suosittelen! (Ja sieltä löytyy myös kivasti täydennyksiä...)
Oho, tämä oli uutta tietoa minulle!
Kiitos vinkistä.
Astiastot jotka eivät menneet kaupaksi, ovat *Juhannus* 70-luvulta.
Ehjiä muuten, sokerikon kannen reunassa lovi, mutta kahvikupit ja lautaset on täysin ehjiä.
Toinen mitä kokeilin myydä on *Sylvi* 50-luvulta.
Tuo Sylvi on kaunis sarja, mutta tilanpuutteen vuoksi se on varastossa laatikossa.
Olisi ihan hyvä jos se tulisi jollekin sellaiselle, joka joko käyttäisi sitä tai laittaisi edes vitriiniin näytille.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä.
Ehjiä muuten, sokerikon kannen reunassa lovi, mutta kahvikupit ja lautaset on täysin ehjiä.
Tuo Sylvi on kaunis sarja, mutta tilanpuutteen vuoksi se on varastossa laatikossa.
Olisi ihan hyvä jos se tulisi jollekin sellaiselle, joka joko käyttäisi sitä tai laittaisi edes vitriiniin näytille.
Tuo Juhannus on sellaista ohuempaa posliinia, Sylvi on paksumpaa vanhan ajan posliinia.
Yksi kannellinen kulho on jossain muutossa hajonnut ja se on hävitetty, kaikki muut astiat on ehjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä.
Tuo Juhannus on sellaista ohuempaa posliinia, Sylvi on paksumpaa vanhan ajan posliinia.
Yksi kannellinen kulho on jossain muutossa hajonnut ja se on hävitetty, kaikki muut astiat on ehjiä.
Jos maltat luopua niin tosiaan, Iittala mainostaa että nykyään tuo Vanhojen kierrätyspalvelu on kaikissa outleteissa. Ehkä joo heidän nettisivuilta löytyisi jotain tietoa ja hintoja ?
Toki netin kautta voi löytyä joku muukin ostaja - Turussa ainakin Maariassa on joku 'Vanhat Arabian Astiat' Osto ja myynti kauppa - mutta jos itse asut vaikkapa Kuopiossa niin ei tuo toimitus ehjänä sinne ole ihan yksinkertainen juttu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä.
Wanhatkupit.fi ostaa myös arabiaa. Käypä katsomassa heidän verkkosivut.
Sua käytetään nyt hyväksi, ilmaisena varastona. Ei ole reilu tilanne, tuohon kannattaa vetää selkeät rajat. Kysy joka tavaran kohdalla kaikilta asianomaisilta että otatko ja ilmoita että laitat pois jos ei kukaan ota. Jos joku vaatii että myydään, hän voi myydä itse. Jos joku vaatii että säilytetään, hän järjestää itse säilyttämisen. Ei tämmöisiä voi vaatia muilta.