tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20967)
Kaduttaako täällä ketään mikään jo ostetuista joululahjoista? Mä ostin tytölle puseron lahjapakettiin ja nyt eilen kuulin kun hän haukkui samanlaista puseroa puhelimessa. Taitaa tulla salainen palautus vaivihkaa.. hän vielä muutama kuukausi sitten haaveili tästä puserosta.
Vierailija kirjoitti:
Kaduttaako täällä ketään mikään jo ostetuista joululahjoista? Mä ostin tytölle puseron lahjapakettiin ja nyt eilen kuulin kun hän haukkui samanlaista puseroa puhelimessa. Taitaa tulla salainen palautus vaivihkaa.. hän vielä muutama kuukausi sitten haaveili tästä puserosta.
Mietin tilannetta, missä haukkui. Saattoi olla kateellinen toiselle jolla sellainen jo on ja purkaa pahaa mieltä. Tai sitten oikeasti mieli on muuttunut. Itse kokeilisin vielä udella asiasta, jos tuotetta ei pystyisi palauttaa. Tai antaisin lahjakeräykseen toiselle iloa tuomaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyytäkää myrkytys taloyhtiöön. Sokeri- ja paperitoukista pääsee sillä ainakin vuodeksi eroon jos myrkytys hoidetaan kunnolla.
Se myrkytys on suurempi haitta terveydelle kuin yksikään sokeritoukka.
Sain juuri myytyä ihan hyvällä katteella erään vuosia sitten ostamani huonekalun. Huonekalu oli epäkätevä, mutta siitä oli vaikeaa päästä eroon, kun se oli täynnä sälää. Kävin läpi sälät ja myin huonekalun, tuntuupa hyvältä. Kunpa voisin vaihtaa muitakin romujani rahaksi, tällä hetkellä kelpaisi hyvin raha.
Huonekasveja voisin esimerkiksi hyvin myydä, mutta on aivan väärä aika myynnille, vaikka niitä jotkut talvella silti myy.
Yksi osa-alue, jonka tavaroista on erittäin vaikea luopua, on kirjat. Pidän kirjoista ja haluan omistaa paljon kirjoja. Tosin nämä kierrätyshyllyt ovat räjäyttäneet omistamieni kirjojen määrän käsiin, eivätkä ne mahdu enää hyllyyn. Hirveä dilemma näistä, olen jo monta kertaa katsonut läpi, josko joku olisi sellainen, mitä ei tarvitse omistaa. Luopunut olen varmaan 20 kirjasta, mutta ei silti meinaa mahtua hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Yksi osa-alue, jonka tavaroista on erittäin vaikea luopua, on kirjat. Pidän kirjoista ja haluan omistaa paljon kirjoja. Tosin nämä kierrätyshyllyt ovat räjäyttäneet omistamieni kirjojen määrän käsiin, eivätkä ne mahdu enää hyllyyn. Hirveä dilemma näistä, olen jo monta kertaa katsonut läpi, josko joku olisi sellainen, mitä ei tarvitse omistaa. Luopunut olen varmaan 20 kirjasta, mutta ei silti meinaa mahtua hyllyyn.
Minulla on sama ongelma, paljon pahempana - minulla on niin paljon kirjoja, etten osaa niiden lukumäärää sanoakaan. Mutta olen saanut karsittua niitä rankalla kädellä sellaisella periaatteella, että en luovu mistään kirjasta, jolla on vähänkin tunnearvoa tai muuta merkitystä minulle. Enkä sellaisista, jotka ovat niin harvinaisia, että ne olisi vaikea hankkia joskus uudelleen. Minä en ole minimalisti, ja haluankin omistaa paljon kirjoja, mutta niitä on nykyään yksinkertaisesti liikaa.
On helpompi luopua uudemmista kirjoista ja niistä, joita en ole vielä ehtinyt lukea. Kuulostaa ehkä hölmöltä myydä/lahjoittaa uusia (tai hiljattain hankittuja, ei välttämättä upouusia) kirjoja, mutta jos tarkoitus on tehdä tilaa, on päästettävä irti siitä "mitä jos mä haluan vielä lukea tämän..." -tunteesta ja ns. "uponneiden kustannusten harhasta".
Kaikista helpoimmaksi olen kokenut päästä eroon noin 2-5 vuotta sitten hankituista kirjoista, joita en ole ehtinyt lukea. Niihin ei ole ehtinyt kehittyä mitään sellaista kummallista tunnesidettä, että "tämä kirja on aina ollut hyllyssäni", ja toisaalta maku on usein ehtinyt muutamassa vuodessa muuttua niin paljon, ettei tuo kirja välttämättä enää kiinnostakaan yhtään.
Myyntiin laitan sellaisia kirjoja, joista on mahdollista saada vähintään 5 euroa helposti. Jos samaa kirjaa on esim. Vintedissä tuota halvemmalla myynnissä, en vaivaudu, vaan vien suoraan kirjaston vaihtokirjahyllyyn. Kirjani ovat olleet siellä ilmeisen suosittuja: viime viikollakin vein 10 kirjaa hyllyyn, ja kaikki olivat parissa päivässä menneet. Hyvä jos pääsevät käyttöön. Toki osa varmaan päätyy kirppikselle kirjajobbarien hyllyihin, mutta samapa tuo. En minä itse niistä olisi joka tapauksessa mitään saanut.
Niin, ja tietysti se tärkein ja vaikein osio: ei pidä hankkia kirjoja yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tilannetta, missä haukkui. Saattoi olla kateellinen toiselle jolla sellainen jo on ja purkaa pahaa mieltä. Tai sitten oikeasti mieli on muuttunut. Itse kokeilisin vielä udella asiasta, jos tuotetta ei pystyisi palauttaa. Tai antaisin lahjakeräykseen toiselle iloa tuomaan.
Kysyin tytöltä äsken kun tuli koulusta mitä mieltä olisi puserosta, jos saisi sellaisen joululahjaksi. Olisi kuulema tosi iloinen siitä. Oli ajatellut, ettei saisi ikinä sellaista, kun meillä on vähän tiukkaa rahan kanssa. Empäs nyt sitten palautakaan puseroa! Oli ilmeisesti haukkunut paitaa ikävissään, kun luullut ettei sitä saa. Jätän jouluherkut ja lahjat itseltäni ja mieheltä kokonaan väliin, koska pitäähän tytön paita saada. Paita on kallis, melkein 30€. Tyttö saa lisäksi tekemäni lapaset ja uuden laturin puhelimeensa ja suklaarasian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyytäkää myrkytys taloyhtiöön. Sokeri- ja paperitoukista pääsee sillä ainakin vuodeksi eroon jos myrkytys hoidetaan kunnolla.
Kyllä se vaikuttaa asumisviihtyvyyteen ja jopa mielenterveyteen, kun niitä toukkia vilisee joka päivä keittiönlaatikoissa, lavuaarissa ja eteisessä saa ravistella kengät ennen kuin niitä voi laittaa jalkaan. Nyt ei puhuta mistään yhdestä tai kahdesta pikkuisesta sokeritoukasta jotka vilahtavat kylppärissä karkuun kun laittaa valot päälle. Paperitoukat voivat myös olla yli kaksisenttisiä, et varmasti itsekään halua sellaista sänkyyn kanssasi. Myrkytys on paikallaan ja te jotka piilottelette ja vähättelette kerrostalossa ötökkäongelmia olette kyllä vihonviimeisiä naapureita.
Olen käyttänyt huonoja suihkusaippuoita ja vastaavia vessanpöntön pesuun. Tulee hyvä tuoksu vessaan.
Taas on eteisessä kaksi isoa kassia lähdössä spr:n konttiin. Pelejä, hyppynaruja, leluja, takki, koristetyynyliinoja. Olen kuukauden sisällä vienyt sinne muistaakseni 5 isoa kassia plus nyt sitten nämä.
Olohuoneen laatikot järjestin hiukan parempaan kuntoon. Nyt pitäisi olla yhdessä paikassa työkalut ja kaikenlainen kodin sälä, siis kiinnitystarvikkeita, teippejä, jne.
Pakko tämän on kohta alkaa näkyä jossain. Tavaraa meillä ei ole aikoihin lainehtinut ympäriinsä kovin paljoa, mutta kaapit ovat olleet täynnä ja siten se vähäinen roina mitä on lojunut tasoilla, ei ole mahtunut mihinkään.
Tuli mieleen tuosta kommentista jossa aiotaan lahjoittaa hyppynaruja talven kynnyksellä (ja lahjoita pois!) että jos olisin antamassa jonkun muun sesongin tavaraa - kuten kesätavaraa talvella - ja alueelta löytyisi Kierrätyskeskus veisin ainakin itse tavarat sinne. Paikat tuskin ovat halukkaita varastoimaan myyntiin tarkoitettuja asioita puolta vuotta, mutta Kierrätyskeskuksissa on ilmaispuoli ja sitä kautta vääränkin kauden jutut voisivat päästä vielä hyötykäyttöön.
Vai tietääkö joku paremmin?
Meidän tytöt hyppivät hyppynaruilla talvella sisällä. Asutaan siis omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaikuttaa asumisviihtyvyyteen ja jopa mielenterveyteen, kun niitä toukkia vilisee joka päivä keittiönlaatikoissa, lavuaarissa ja eteisessä saa ravistella kengät ennen kuin niitä voi laittaa jalkaan. Nyt ei puhuta mistään yhdestä tai kahdesta pikkuisesta sokeritoukasta jotka vilahtavat kylppärissä karkuun kun laittaa valot päälle. Paperitoukat voivat myös olla yli kaksisenttisiä, et varmasti itsekään halua sellaista sänkyyn kanssasi. Myrkytys on paikallaan ja te jotka piilottelette ja vähättelette kerrostalossa ötökkäongelmia olette kyllä vihonviimeisiä naapureita.
Mulla oli kerrostalossa asuessa turkiskuoriaisongelma. Tai eihän se vain minun ongelmani ollut, sillä naapuristahan ne meille oli tulleet. Täysin hyödytöntä oli ilmoittaa asiasta eteenpäin, väittivät vain että niitä on ainoastaan minun asunnossani 🙄 ja että minun pitäisi joskus siivota😂
pakastin ja saunotin ja pesin sitten ns kaiken tekstiilin ja pakkasin ne muoviin odottelemaan muuttoa.
Kun ostimme talon niin tärkeä kysymys oli että talossa ei vain ole kuoriaisongelmaa. Arvatkaapa oliko? Ihan hevletisti ihrakuoriaisia. Mutta kertamyrkyttksellä niistä suureksi osaksi päästiin. Vanhassa talossa on aina jotain elämää jossain, riittää että ne eivät tuhoa ruokia tai tekstiilejä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta kommentista jossa aiotaan lahjoittaa hyppynaruja talven kynnyksellä (ja lahjoita pois!) että jos olisin antamassa jonkun muun sesongin tavaraa - kuten kesätavaraa talvella - ja alueelta löytyisi Kierrätyskeskus veisin ainakin itse tavarat sinne. Paikat tuskin ovat halukkaita varastoimaan myyntiin tarkoitettuja asioita puolta vuotta, mutta Kierrätyskeskuksissa on ilmaispuoli ja sitä kautta vääränkin kauden jutut voisivat päästä vielä hyötykäyttöön.
Vai tietääkö joku paremmin?
Hypin narulla viikottain ympäri vuoden. Mistä olet päässyt käsitykseen ettei hyppynarua voi käyttää talvella?
Vierailija kirjoitti:
Just luovuttiin viimeisistäkin kirjoista mitä meillä oli. Ihan muutama tarkkaan valittu jätettiin jäljelle, ehkä yhden hyllymetrin verran jäi. Meillä oli vielä muutama vuosi sitten iso kirjahylly täynnä kirjoja. Tajuttiin kumminkin että varmaan 97% niistä oli sellaisia mihin ei koskaan palannut uudestaan ja niitä tuli vaan säilöttyä säilömisen vuoksi, kun kodissa "pitää olla" kirjahylly. Mökille vietiin pieni määrä ja ne tärkeät jäi tänne kotiin, loput annoin divarin kautta goodwillin kirpparille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama ongelma, paljon pahempana - minulla on niin paljon kirjoja, etten osaa niiden lukumäärää sanoakaan. Mutta olen saanut karsittua niitä rankalla kädellä sellaisella periaatteella, että en luovu mistään kirjasta, jolla on vähänkin tunnearvoa tai muuta merkitystä minulle. Enkä sellaisista, jotka ovat niin harvinaisia, että ne olisi vaikea hankkia joskus uudelleen. Minä en ole minimalisti, ja haluankin omistaa paljon kirjoja, mutta niitä on nykyää
Myyntiin en minäkään vaivaudu. Ihmetyttää aina nettikirppareiden myyjät, en itse ainakaan maksa 5 e enempää kirjasta kirppareilla, ellei se ole todella harvinainen ja juuri etsimäni kirja. Hiluja niistä sitten tulee. Sitä paitsi nuo kierrätyshyllyt on kivoja, musta on hienoa, että ihmiset voi laittaa kiertoon asioita ihan ilmaiseksi.
Olen saanut kirjoja poistettua kysymällä aina itseltäni: voisinko lukea tämän kirjan kirjastosta lainattuna? Onko kirja niin kiinnostava, että haluan todellakin omistaa sen? Jos ei, niin menee kiertoon. Olen hamunnut puolikiinnostavia kirjoja noista kierrätyshyllyistä (ja paljon myös todella kiinnostavia!), jotka voi ihan hyvin lainata kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama ongelma, paljon pahempana - minulla on niin paljon kirjoja, etten osaa niiden lukumäärää sanoakaan. Mutta olen saanut karsittua niitä rankalla kädellä sellaisella periaatteella, että en luovu mistään kirjasta, jolla on vähänkin tunnearvoa tai muuta merkitystä minulle. Enkä sellaisista, jotka ovat niin harvinaisia, että ne olisi vaikea hankkia joskus uudelleen. Minä en ole minimalisti, ja haluan
Meillä päin on hyväntekeväisyys kirpputori jonka idea on se että sille saa viedä tavaraa ja ottaa ilmaiseksi mukaan tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pikkujoulupaniikki menossa ja kaapit on täynnä "ei mitään päällepantavaa". Kaikki on joko liian arkista, liian kulunutta, liian pientä. Yhden liian suurenkin löysin ja laitoin heti myyntiin sen enempää pohtimatta. Viikko takaperin vedin paniikkishoppailua verkossa ja tänään totesin, että kaikki hutiostoksia ja lähtevät palautukseen. Paine lähteä huomenna juoksemaan kaupat läpi on suuri. Pelkään että tulee tehtyä lisää hutiostoja. Viime vuonna tein paniikkiostoja ja löysin ne tänään laput kiinni kaapista - unohtui palauttaa viimeisen asuvalinnan jälkeen ja nyt yksikään ei mahdu/jokainen kiristää jostain. Luulin olevani tänä vuonna ajoissa liikkeillä mutta eipä tässä, jälleen täys paniikki päällä ja hutiostosten vaara suuri.
Mulla meinaa iskeä black friday paniikki päälle. Talo täys tavaraa ja karsia pitäis, mutta tekisi mieli ostella nyt kaikkea ihanaa koska ale. Että nyt palkitsen itseäni ja ostan sitä ja tätä vaikka mulla ei ole tilaa säilyttää niitä missään. Vaatteitakin haluaisin niin voisin sit huonompia heittää pois, mutta jotenkin oon musertunut kaikkien vaihtoehtojen alla enkä osaa tehdä järkeviä päätöksiä. Oon kerännyt ostoskoreihin verkkokaupoissa tavaroita mutta en osaa tehdä päätöksiä. Pelkään et kadun jos en osta ja pelkään et kadun jos ostan. Onko muilla samaa nyt?
Vierailija kirjoitti:
Mulla meinaa iskeä black friday paniikki päälle. Talo täys tavaraa ja karsia pitäis, mutta tekisi mieli ostella nyt kaikkea ihanaa koska ale. Että nyt palkitsen itseäni ja ostan sitä ja tätä vaikka mulla ei ole tilaa säilyttää niitä missään. Vaatteitakin haluaisin niin voisin sit huonompia heittää pois, mutta jotenkin oon musertunut kaikkien vaihtoehtojen alla enkä osaa tehdä järkeviä päätöksiä. Oon kerännyt ostoskoreihin verkkokaupoissa tavaroita mutta en osaa tehdä päätöksiä. Pelkään et kadun jos en osta ja pelkään et kadun jos ostan. Onko muilla samaa nyt?
Ostin epassilla vuoden jatkoajan museokorttiin bf-tarjouksesta sekä pojalle ennakkojoululahjaksi playstation premium plus jäsenyyden vuodeksi, kun sain sen nyt 50€ halvemmalla.
Aineettomia ostoksia molemmat.
Tänään ei ole muita tarpeita kuin ruokakaupassa käynti. Joululahjatkin alkaa olla ostettu.
Luin jostain meikkiblogista vinkin, että misellivedellä voi putsata meikkivoidejäljet takin kauluksesta ja esim. putsata valkoiset tennarit. Kokeilin ja toimi.