Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20968)

Vierailija
20821/20968 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luulen että ihmiset nyt nimenomaan yrittävät muuttaa joskus kalliilla ostamiaan vaatteita ja tavaroita rahaksi, jolla maksaa laskuja ja ostaa ihan vaan ruokaa. Mä olen joutunut itse esimerkiksi myymään nyt lähiaikoina tavaroitani aika halvalla ihan juoksevien menojen vuoksi, että selviän kalliista arjesta. Joskus kun pystyin vielä minäkin ostelemaan muutakin kuin ruokaa. Mutta tähän kun tottuu ei enää uusia tavaroita tai vaatteita haluakaan."

Tuossa kyllä ns. vähävarainen tai köyhä köyhtyy kiihtyvällä tahdilla entisestään. Toki jos on paljon esim. perintönä saatua kynttilänjalkaa, niin niitä voi myydäkin, kun ei yksi ihminen tai perhe loputtomasti kynttilänjalkoja tarvitse. 

Pääsääntöisesti vaikutelma kuitenkin on, että ihmiset ostavat kauheasti kaikkea, sitten tavaraa on liikaa ja/tai rahat loppuu, ja sitten samat ihmiset myyvät murto-osalla ostohinnasta aiemmin kalliilla ostamaansa.

Ei ihme, jos suomalaiset

en oikein jaksa uskoa. Kun rahaa ei ole niin sitä ei ole temusta tai mistään muualtakaan tilaamiseen. Hyvä esimerkki tavaran arvon tippumisesta on Harley davidson josta vielä muutama vuosi sitten sai yli 10 000 €, nyt kun yrittää myydä niin neljällä tonnilla pitäisi.

Vierailija
20822/20968 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähti pois vanha liisteri purkki, joku lamppu josta ei edes tiennyt mikä se enää oli, joku kukka pidike, kahdeksan vuotta vanhaa maalia. Lisäksi laitoin pois vanhan taskulaskimen tyhjiä lääkepurkkeja joihin on tarkoitus olla laittaa joskus jotain. Post it lappuja vino pino plus kaikkea muuta pientä krääsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20823/20968 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hamstrannut ison määrän kosmetiikkaa aleista. Nyt kuitenkin pväykset tulee vastaan enkä ehdi käyttämään. Olen ottanut tyhjimmät tehokäyttöön ja esim silmänymp voidetta käsiin ja käsivoidetta jalkoihin ja saanut monta purkkia vanhenevia pois. Niitä kuitenkin riittää edelleen.

Esim seerumi ja naamio mennyt vanhaksi 7/25. Taidan yrittää ne vielä käyttää kun eivät vaikuta huonoilta. Seerumia laitan vaikka koko kroppaan ja naamiota usein.

Jatkossa en osta näin paljoa...

Vierailija
20824/20968 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tänään, kuinka paljon aikaa olen elämässäni käyttänyt tavaroiden raivaamiseen. Ensimmäiset raivaukset aloitin parikymppisenä eli joskus 13 vuotta sitten. Varmaan kymmeniä ellei satoja tunteja on tullut käytettyä tavaroiden lajitteluun ja kierrätykseen. Aivan järjetöntä. Ja mistä sitä tulee? En ole koskaan ollut kova ostelemaan mitään. Ostan lähinnä vaatteita, kenkiä, ruokaa, siivoustarvikkeita, meikkejä. Sisustustavaraa olen hankkinut vain muuttojen yhteydessä tarpeeseen.

Minulla on teini-ikäinen lapsi, joka on aina saanut kauhean kasan tavaraa jouluna ja synttäreinä, ja meidän suvussa on tapana lahjoa aikuisiakin runsaasti. Eli kai sitä tavaraa sitä kautta kertyy. Ja lapsen myötä tietysti tulee hankittua kaikenlaista ja tavaraa jää turhaksi jne.

Mutta hullulta tuntuu tämä puljaus.

Vierailija
20825/20968 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hamstrannut ison määrän kosmetiikkaa aleista. Nyt kuitenkin pväykset tulee vastaan enkä ehdi käyttämään. Olen ottanut tyhjimmät tehokäyttöön ja esim silmänymp voidetta käsiin ja käsivoidetta jalkoihin ja saanut monta purkkia vanhenevia pois. Niitä kuitenkin riittää edelleen.

Esim seerumi ja naamio mennyt vanhaksi 7/25. Taidan yrittää ne vielä käyttää kun eivät vaikuta huonoilta. Seerumia laitan vaikka koko kroppaan ja naamiota usein.

Voi käyttää huoletta, jos ei tuoksu huonolle. Vanhat aurinkovoiteetkin menee meillä kyynär- ja kantapäihin. Parempi aina tosiaan jättää kaupan hyllylle ja hakea sieltä tuore voidepurkki vasta edellisen loputtua. Siinä vaiheessa valintanakin saattaa hyvinkin olla jo ihan toinen voide.

Vierailija
20826/20968 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi täällä vähän aikaa sitten, että aikoo ottaa nyt tavoitteeksi asioiden käyttämisen loppuun. Ajattelin itsekin, että teen siitä nyt itselleni loppuvuoden teeman. Tämä varmaan tulee koskemaan mulla lähinnä ruokaa, kosmetiikkaa ja pesuaineita. Ajattelin, että käyn keittiön kaapit ja pakastimen ajatuksella läpi ja kaivan sieltä mahdollisimman paljon avattuja/pitkään seisoneita avaamattomia pakkauksia ja yritän suunnitella tulevia ruokia niitten mukaan. Se kuitenkin tuottaa minulle aika ison morkkiksen, jos joutuu heittämään pois jotain pilalle mennyttä. Avattuja kosmetiikkapakkauksiakin mulla on tällä hetkellä aika paljon, niitä yritän saada loppuvuoden aikana vähemmäksi. Tämä osaltaan tulee pienentämään tavaran määrää. Ja tosiaan tuntuu ikävältä joutua heittämään pois hyviä tuotteita, joita ei ole saanut aikaiseksi käyttää ajoissa, niin siltäkin kannalta tämä olisi iso ryhtiliike.

Vierailija
20827/20968 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi käyttää huoletta, jos ei tuoksu huonolle. Vanhat aurinkovoiteetkin menee meillä kyynär- ja kantapäihin. Parempi aina tosiaan jättää kaupan hyllylle ja hakea sieltä tuore voidepurkki vasta edellisen loputtua. Siinä vaiheessa valintanakin saattaa hyvinkin olla jo ihan toinen voide.

Ohis mutta aurinkovoiteita ei kannata ns. huvikseen käyttää, niistä imeytyy turhia kemikaaleja elimistöön

Vierailija
20828/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lukenut että aurinkovoiteiden kemikaalikuorma on melkoinen, sekä ihmiselle että ympäristölle kun ne huuhdotaan meri- tai järviveteen ja suihkussa pois. Yritän mahdollisuuksien mukaan suojata itseni vaatteilla kemikaalien sijaan mutta kasvoille on usein pakko laittaa aurinkovoidetta kesällä.

Vierailija
20829/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen keittiön kaappeja läpi. Jääkaapin yläpuolisesta kaapista löytyi neljä glögilasia, jotka olen joskus vuosia sitten saanut mummoltani. Käyttökertoja tasan nolla, koska lasit ovat aina olleet jossain yläkaapissa, jonne minä en 160-senttisen todellakaan yletä. Olen kuitenkin kova juomaan glögiä, ja siirsinkin nyt lasit muiden kahvikuppien joukkoon. Katsotaan, tuleeko käytettyä.

Iso ongelma tavaran kanssa mulla on juurikin tämä. Ne ovat kaapissa piilossa, eikä tule käytettyä tai edes muistettua niiden olemassaoloa. Jos kaikki olisi helposti saatavilla ja esillä, voisi niitä tulla käytettyä.

Olen poistanut parin viikon aikana taloudestamme noin sata tavaraa eli neljä ikea-kassillista. Nyt alkaa tuntua, että ehkä jotain tapahtuu ja etenemistä tulee. Asumme rivarikolmiossa eli mahdottomasti ei tavaraa ole ollut alunperinkään.

Vierailija
20830/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näettekö te muut tavaroiden raivaajat jatkuvasti ahdistavia unia kotona omassa sängyssänne roinan puljaamisesta, pakkaamisesta, järjestelystä milloin missäkin kummallisissa kaoottisissa muutoissa ja matkoilla?

Mä näen, taas viime yönä. Tavaroiden piti olla kasassa ja kannettavissa kuljetukseen, mutta aina vaan löytyi lisää ja lisää pakattavaa ja pussitettavaa. 

Karseaa. 

Vierailija
20831/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi näe tavaroista unia, riittää että joudun tätä sekamelskaa joka päivä hereilläolon ajan tuijottelemaan ja miettimään, kauheaa jos ei edes öisin pääsisi rauhaan!

Vierailija
20832/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yli 50 vuotta vanha kerrostalo eikä putkiremonttia ole tehty koskaan. Ehkä senkin takia täällä liikkuu aika paljon mitä lie sokeritoukkia kylppärissä ja keittiössä. Keittiön laatikostossa tullut vastaan. Olen halunnut tyhjentää sen kokonaan, mutta on niin ällöttänyt tilanne, että en ole saanut aikaiseksi. Näiden kommenttien rohkaisemana sain nyt raivattua ensinnäkin ylimmän laatikon, mihin ne yökötykset ovat yleensä menneet. Kostutin paprua sanitolilla ja pyyhin laatikon. Tuuletus meneillään. Tyhjennän varmaan loputkin, yritän desinfioida tarpeelliset tavarat, joita ei onneksi ole kovin paljon, ja pistän johonkin muovilaatikkoon. Laatikosto saa jäädä tyhjäksi.

Vierailija
20833/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sokeritoukat ole yököttäviä tai edes mitenkään vaarallisia. Ei niiden ole todettu levittävän mitään tautejakaan. Nitsaan aina jos näen sellaisen, jotta määrä ei räjähdä käsiin. Pysyvät kurissa hyvällä perusteellisella ja säännöllisellä imuroinnilla. Antaa näiden esihistoriallisten otuksien olla vailla mitään hirviöstatusta, ei niitä tarvitse mitenkään pelätä.

Vierailija
20834/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yli 50 vuotta vanha kerrostalo eikä putkiremonttia ole tehty koskaan. Ehkä senkin takia täällä liikkuu aika paljon mitä lie sokeritoukkia kylppärissä ja keittiössä. Keittiön laatikostossa tullut vastaan. Olen halunnut tyhjentää sen kokonaan, mutta on niin ällöttänyt tilanne, että en ole saanut aikaiseksi. Näiden kommenttien rohkaisemana sain nyt raivattua ensinnäkin ylimmän laatikon, mihin ne yökötykset ovat yleensä menneet. Kostutin paprua sanitolilla ja pyyhin laatikon. Tuuletus meneillään. Tyhjennän varmaan loputkin, yritän desinfioida tarpeelliset tavarat, joita ei onneksi ole kovin paljon, ja pistän johonkin muovilaatikkoon. Laatikosto saa jäädä tyhjäksi.

Onko mielekästä pitää laatikostoa tyhjänä, jos niille tavaroille pitää jokin säilytyspaikka keksiä kuitenkin?

Itsekin asun vanhassa talossa, ja pidän esim. kuivaruoka-aineet muovilaatikoissa kaapeissa, mutta ei mitään ohikulkevia ötököitä kannata pelätä muiden tavaroiden suhteen.

Vierailija
20835/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sokeritoukat ole yököttäviä tai edes mitenkään vaarallisia. Ei niiden ole todettu levittävän mitään tautejakaan. Nitsaan aina jos näen sellaisen, jotta määrä ei räjähdä käsiin. Pysyvät kurissa hyvällä perusteellisella ja säännöllisellä imuroinnilla. Antaa näiden esihistoriallisten otuksien olla vailla mitään hirviöstatusta, ei niitä tarvitse mitenkään pelätä.

Mä en malta edes tappaa niitä. Luoja luomia olentoja nekin. Siivoamisella pysyy kanta kurissa. 

Vierailija
20836/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta ne ovat varsin yököttäviä, ja tapan sitä mukaa kun näen. Kylppärinkin lattian siivoan, mutta niitä ilmaantuu joka päivä/yö näkyviin. Osaavat myös kiivetä seinää pitkin.

Vierailija
20837/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielekästä pitää laatikostoa tyhjänä, jos niille tavaroille pitää jokin säilytyspaikka keksiä kuitenkin?

Itsekin asun vanhassa talossa, ja pidän esim. kuivaruoka-aineet muovilaatikois

Suuresta tavaramäärästä ei ole kyse. On vähän valmiinakin tyhjä muovinen säilytyslaatikko, joka vapautui käyttöön. En kestä sitä, että ne vilistävät nytkähtelevät karvakkaat ulostavat otukset kiipeilevät kamppeissani. 

Vierailija
20838/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää myrkytys taloyhtiöön. Sokeri- ja paperitoukista pääsee sillä ainakin vuodeksi eroon jos myrkytys hoidetaan kunnolla. 

Vierailija
20839/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä heitin kolme puoliksi käytettyä isoa nivean kasvovettä pois. Eivät sopineet herkälle iholleni.

Hillosin niitä kaapissa varmaan kolme vuotta puoliksi käytettynä siis.

Luin kyljestä: säilyy avattuna 6 kk.

Sain ihan hyvin tilaa kylppärin hyllyyn.

Tästä kysymys, että saako kasvovedet ja misellivedet kaataa viemäriin? Itselläkin vanhaa kosmetiikkaa hyllyssä aika paljon. Shmpoo- ja hoitoainepullot menee sisältöineen roskiin.

Vierailija
20840/20968 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shmpoo- ja hoitoainepullot menee sisältöineen roskiin.

Eiks jotain sampoota vois käyttää vaikka vessanpytyn pesuun siivousten välissä jolloin käyttää sitten sitä oikeaa pytynpesuainetta? Eikö se ole suunnilleen "saippuaa"? Ja muovipullo sitten muoviroskiin kun tyhjenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan