Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20801)

Vierailija
20801/20800 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tilaan netistä vähän vaatetta. En vaan jaksaisi sitä palauterumbaa. Mieten te jotka ostatte ja palautatte tosi paljon edes pysytte selvillä onko raha palautettu? 

Itse ostan lähinnä merkkikaupoista laadukkaampaa mutta lähes aina alesta. Kierrän tietyt kaupat aleaikaan ja ostan mitä tarvitsen. Hutiostoksia tulee harvoin koska kaikki on päällä testattu. Muita kuin tuttuja ja taattuja en kierrä edes aleaikaan sillä kuten vanha motto sanoo: jos valmistajan vaatteet eivät miellytä normihintaisena niin miksi ne miellyttäisi halvempina.

Miksi luulet että netistä ostamiseen liittyy palautusrumba? 

Eihän se kaikilla liity, mutta turha on silmät kirkkaina esittää, etteikö ihmiset noin yleisesti tilaa ja palauta hirvittäviä määriä vaatteita. Etkö ole koskaan kuunnellut uutisia aiheesta? Etkö ole tietoinen, että moni kauppa on ottanut käyttöön tai harkitsee ilmaisen palautuksen poistamisesta, koska tilanne on karannut käsistä? Se, että juuri sinä olet pyhimys, etkä palauta mitään, ei kerro todellisuudesta. 

Kyllä minä ymmärrän palauttajiakin. Jos tilaa väärän koon ja sen jälkeen uuden vaatteen, ei se ole pahempaa kuin tilata kerralla samaa vaatetta kaksi kokoa varmuuden vuoksi ja palauttaa vain toisen. Oikeasti ei voi tietää yhtään, mitä on saamassa. 

Itse en osta vaatteita netistä. Omasta mielestäni ei ole nopeaa selata sivukaupalla tuotteita. Tuossa edellä joku puhui filttereistä ("jos tarvitsen/haluan mustan villapoolopaidan, niin onhan se nyt miljoona kertaa helpompi etsiä isosta nettikaupasta asettamalla 10 sekunnissa haluamansa filtterit ja ostaa just sellainen minkä haluaa."), mutta olen ihan varma, että nimenomaan isossa nettikaupassa noin geneerinen tuote kuin musta paita tuottaa valtavan määrän tuloksia. Siinä kun lähdet aukomaan edes kymmenen paidan tuoteluetteloita ja yrität arvailla, miltä materiaali päällä tuntuu, niin... no, minua ei sellainen kiinnosta, mutta selvää on, että moni muu tykkää ja hyvä että heitä varten on netti. Ihan varmasti on myös ihmisiä, jotka selailevat tuntikausia nettitarjontaa, eivätkä voi perustella sitä ajansäästöllä. 

Tässä on selvästi jako shoppailutottumusten ja -halujen suhteen. Minulla esim. on harvoin niin tarkkoja toiveita, että filtterit auttaisivat. En halua etukäteen päättää, että filtteröin vain mustat farkut nappilistalla, valkoisen hupparin tai talvitakin punaisilla pilkuilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla