Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20967)

Vierailija
20881/20967 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin tänään Prismassa BF-tarjousten perässä. Ostin tuulikaappiin uuden valaisimen, minkä olisin muutenkin ostanut. Myös remonttimaalia, johon käytin vanhenemassa olevan alekupongin. Olisin muutenkin ostanut. Lisäksi tarttui ruokaa, mutta ei mitään muuta tavaraa. Yllätin itseni positiivisesti. Olisin ostanut uudet legginsit hajonneiden tilalle, mutta niistä ei ollut alea, joten odotan omistajapäiviä.

Yksien hajonneiden housujen tilalle yritän tänään verkkokaupasta löytää toiset. Muutoin taistelen vastaan himoa ostaa led-valonaamio (ihan vaan joululahjaksi itselle), kosmetiikkaa ja vaatteita. Pärjäisin ilmankin mut olis kiva saada jotain uutta.

Laitoin kyllä tänään myös tavaraa toriin myyntiin, että pysyisi tavaramäärä balanssissa.

Millainen on ledvalonaamio? Mitä se naamalle tekee? 😳

Vierailija
20882/20967 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi nyt kiinnostaa tuo verikokeen otatus. Siis ihan ilman lääkärin lähetettä, oman mielenkiinnon vuoksi? Tiedän että on firmoja jotka näitä tekee rahaa vastaan mutta kukas ne tulokset sitten tulkitsee? Ei niihin sisälly tietääkseni lääkärin konsultaatiota jos ostaa vaan jonkun labrapaketin. Ei kai ole myöskään maallikoiden tarkoitus alkaa itse diagnosoimaan itseään? Jos joku arvoista ei sitten olekaan normaaliarvojen rajoissa niin mitä teette sitten? Ei terveyskeskukseenkaan pääse sillä että nyt joku random labra-arvo on yläkantissa tms. Itse vähän vierastan näitä tutkimuspaketteja joihin ei sisälly lääkärikäynnit. Ja jos haluaa varata lääkäriajan niin se voi tulla aika kalliiksi useine lisätutkimuksineen ja seurantoineen. Joten näistä paketeista mulle tulee valitettavasti "rahat tietämättömiltä pois"-fiilis. Toivottavasti olen väärässä. 

Labroissa on viitearvot. Joko on viitteissä tai sitten yli tai ali, ei siihen tarvi ketään tulkitsemaan lukuja. Jos ei ole viitteissä niin yhteys lääkäriin sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20883/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin tänään Prismassa BF-tarjousten perässä. Ostin tuulikaappiin uuden valaisimen, minkä olisin muutenkin ostanut. Myös remonttimaalia, johon käytin vanhenemassa olevan alekupongin. Olisin muutenkin ostanut. Lisäksi tarttui ruokaa, mutta ei mitään muuta tavaraa. Yllätin itseni positiivisesti. Olisin ostanut uudet legginsit hajonneiden tilalle, mutta niistä ei ollut alea, joten odotan omistajapäiviä.

Yksien hajonneiden housujen tilalle yritän tänään verkkokaupasta löytää toiset. Muutoin taistelen vastaan himoa ostaa led-valonaamio (ihan vaan joululahjaksi itselle), kosmetiikkaa ja vaatteita. Pärjäisin ilmankin mut olis kiva saada jotain uutta.

Laitoin kyllä tänään myös tavaraa toriin myyntiin, että pysyisi tavaramäärä balanssissa.

Millainen on ledvalonaamio? Mitä se naamalle tekee? 😳

Kannattaa googlettaa, niin saat kattavasti tietoa, ettei mene ohi aiheen keskustelu :) olen aiemmin käynyt kosmetologilla ledvalohoidossa ja todennut itselle sopivaksi. Kolmen hoitokerran hinnalla saisin tuon naamion kotiin, toki teho on eri kuin ammattikäytössä. Mutta en nyt vielä ostanut sitä vaan taistelin mielitekoa vastaan.

Vierailija
20884/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden turhake tuossa ed, viestissä.

Samaa kategoriaa lihashuoltovasaran kanssa.

Vierailija
20885/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on lihashuoltovasara edelleen ihan viikottaisessa käytössä. Jos joku asia on sulle turha, ei se välttämättä toiselle ole.

Vierailija
20886/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todettava se on: on tästä raivauksesta jotain hyötyä, vihdoin. Olen kirjoitellut tänne useamman viestin ja poistanut talosta viime viikkoina useamman ikea-kassillisen tavaraa.

Tilanne on nyt se, että keittiö-eteinen-olohuoneen siistiminen ei vie kuin pari minuuttia. Joudun päivittäin siivoamaan kun tulen kotiin, kun teini ja koira ovat saaneet sotkuja aikaan. Ennen ärsytti aina suunnattomasti, kun piti heti töiden jälkeen alkaa taistella sotkua vastaan (ja kyllä, minä en voi rentoutua ennen kuin on suht siistiä). Nyt hommassa ei mene kuin pari minuuttia, koska kaikelle on tilaa. Ei ole paperikasoja ja epämääräisiä lainehtivia pinoja keittiön pöydällä.

Tavaran vähentymisen myötä olen myös saanut uutta puhtia tiskien laittoon. En ole koskaan jaksanut laittaa astioita heti koneeseen, nyt olen viikon ajan laittanut ne sinne heti. Pikku juttu juu mutta minulle jostain syystä vaikeaa. Myös pyykinpesu on vaivattomampaa, kun puhtaille pyykei

Vuosia sitten, kun lapset asuivat kotona, illalla otin kopan käteen. Aloitin olohuoneesta ja otin tavarat, mitkä eivät kuuluneet olohuoneeseen ja siirryin keittiöön, otin kopastane, mitkä kuuluu keittiöön jne.

Oli nopeaa ja tehokasta.

Nyt olen semi minimalisti ja olen etätöissä. Tätä ei enää tarvii tehdä.

perjantaisin pesen lakanapyykkiä, siinä menee hetki, kun kaikki laitetaan paikoilleen.

Vierailija
20887/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi nyt kiinnostaa tuo verikokeen otatus. Siis ihan ilman lääkärin lähetettä, oman mielenkiinnon vuoksi? Tiedän että on firmoja jotka näitä tekee rahaa vastaan mutta kukas ne tulokset sitten tulkitsee? Ei niihin sisälly tietääkseni lääkärin konsultaatiota jos ostaa vaan jonkun labrapaketin. Ei kai ole myöskään maallikoiden tarkoitus alkaa itse diagnosoimaan itseään? Jos joku arvoista ei sitten olekaan normaaliarvojen rajoissa niin mitä teette sitten? Ei terveyskeskukseenkaan pääse sillä että nyt joku random labra-arvo on yläkantissa tms. Itse vähän vierastan näitä tutkimuspaketteja joihin ei sisälly lääkärikäynnit. Ja jos haluaa varata lääkäriajan niin se voi tulla aika kalliiksi useine lisätutkimuksineen ja seurantoineen. Joten näistä paketeista mulle tulee valitettavasti "rahat tietämättömiltä pois"-fiilis. Toivottavasti olen väärässä. 

Labroissa

Et oikeastaan vastannut kysymykseeni. Tiedän kyllä tuon mitä kirjoitit (ilmenee viestistäni, käytin vaan sanan viitearvot tilalla sanaa normaaliarvo). Mutta kerro minne lääkäriin otat yhteyttä? Terveyskeskukseen ei pääse noin vain jonkun itse mittauttamasi labra-arvon perusteella ja yksityislääkäri tulee kalliiksi kun ei tiedä mitä kaikkea tuo vaatii, lisätutkimuksia yms.  Jos sulla on työterveyslääkäri jolle pääset niin se on hyvä. Monta kertaa viitearvojen ulkopuolella olevalle ei tehdä mitään mutta sen päättää tietysti lääkäri. Tuollaiset itse tehdyt tutkimukset saattavat joskus aiheuttaa enemmän ahdistusta kuin hyvinvointia. Ja nyt puhun oireettomista ihmisistä. Jos on selviä oireita niin sitten tietysti mars lääkäriin. 

Vierailija
20888/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää jollekin lääkäripalstalle.

Tämä on tavarapaljous.

Vierailija
20889/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskeletteko/Seuraatteko jotain muita tavarankarsimis- tai järjestelysivuja kuin tätä ketjua? Minä katsoin aiemmin hamstraajavideoita Youtubesta mutta nykyään lueskelen vain tätä ja välillä Redditin aihetta koskevia ryhmiä, joista saa sekä inspiraatiota että perspektiiviä oman kodin tilanteeseen. Erityisen hienoa on nähdä kuvia joltain aiemmin roskien ja tavaravuorten seassa eläneeltä joka esittelee siistiä karsittua kotiaan.

Vierailija
20890/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lihashuoltovasara on viikottaisessa käytössä joten ei ole turhake, ja vuosien takainen turhakkeeksi leimattu tuote piikkimatto on käytössä päivittäin. Jos lednaamiossa on vain jotain lamppuja naamalle niin se on kyllä turhake, samaa kastia korvavalon kanssa.

Vierailija
20891/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todettava se on: on tästä raivauksesta jotain hyötyä, vihdoin. Olen kirjoitellut tänne useamman viestin ja poistanut talosta viime viikkoina useamman ikea-kassillisen tavaraa.

Tilanne on nyt se, että keittiö-eteinen-olohuoneen siistiminen ei vie kuin pari minuuttia. Joudun päivittäin siivoamaan kun tulen kotiin, kun teini ja koira ovat saaneet sotkuja aikaan. Ennen ärsytti aina suunnattomasti, kun piti heti töiden jälkeen alkaa taistella sotkua vastaan (ja kyllä, minä en voi rentoutua ennen kuin on suht siistiä). Nyt hommassa ei mene kuin pari minuuttia, koska kaikelle on tilaa. Ei ole paperikasoja ja epämääräisiä lainehtivia pinoja keittiön pöydällä.

Tavaran vähentymisen myötä olen myös saanut uutta puhtia tiskien laittoon. En ole koskaan jaksanut laittaa astioita heti koneeseen, nyt olen viikon ajan laittanut ne sinne heti. Pikku juttu juu mutta minulle jostain syystä vaikeaa. Myö

Mä teen edelleen noin! Luulin ettö olin ainoa 😁 Eli kuljen huoneesta toiseen ja kerään asiat jotka ovat väärissä huoneissa ja sitten palauttelen niitä oikeisiin paikkoihin. Harmi vaan kun on niin paljon sälää joille ei ole paikkaa ja esim paperia ja kynä pitää olla joka huoneessa helposti saatavilla, sekä nenäliinoja niin ne ovat sitten melkein aina esillä. 

Vierailija
20892/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää jollekin lääkäripalstalle.

Tämä on tavarapaljous.

Ei nyt tarvi hermostua muutamasta viestistä. Keskusteluilla kun on tapana rönsyillä. 

Vierailija
20893/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus labrakysymykseen nyt kuitenkin on se että jos itseä mietityttää labrojen tulokset ja niistä haluaa lääkärin mielipiteen niin se on sitten lääkäriltä kysyttävä. Spekulointi siitä mistä lääkäriltä ja ahdistus siitä että se maksaa tai on jotenkin vaikeaa on minunkin mielestäni oman ketjun arvoinen.

Vierailija
20894/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin ekaa kertaa kahteen vuoteen siivouskaappiani ja tietenkin siellä oli paljon tavaraa jota en edes muistanut. Olen näköjään ostanut roskapussirulliakin puoli tusinaa tänä aikana vaikka niitä menee vain muutama kymmenen vuosittain. Toivottavasti pussit säilyvät hapertumatta seuraavat vuodet.

Löysin kaapista myös kolme pussillista revittyjä vanhoja vaatteita ja pyyhkeitä joita on tarkoitus ollut käyttää sotkuhommissa siivoamiseen. Ne vievät niin paljon tilaa että saatan heittää kaksi pussia suoraan roskiin ja säästää vain yhden.

Vierailija
20895/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivosin ekaa kertaa kahteen vuoteen siivouskaappiani ja tietenkin siellä oli paljon tavaraa jota en edes muistanut. Olen näköjään ostanut roskapussirulliakin puoli tusinaa tänä aikana vaikka niitä menee vain muutama kymmenen vuosittain. Toivottavasti pussit säilyvät hapertumatta seuraavat vuodet.

Löysin kaapista myös kolme pussillista revittyjä vanhoja vaatteita ja pyyhkeitä joita on tarkoitus ollut käyttää sotkuhommissa siivoamiseen. Ne vievät niin paljon tilaa että saatan heittää kaksi pussia suoraan roskiin ja säästää vain yhden.

Vie tekstiilijätekeräykseen vaikka Lindexille tai H&M:lle, joissain kierrätyspisteissäkin lumppukeräys.

Vierailija
20896/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään 2 ostosta Black Friday. Toinen menee joulahjaksi. Rintaliivit ostin itselleni kun olivat Cittarissa -50%. Oli ollut ostoslistalla juurikin tuo väri ja malli. Tuli hyvä mieli hyvästä ja edullisesta hankinnasta.

Tässä taistelen itseni kanssa tilaanko vielä korvakorut joista olen myös kauan haaveillut. Olisi tarjouksessa nekin. Ostan harvoin koruja ja toki pärjäisin mainiosti ilmankin, mutta...

Poistoja ei nyt ole koska Torissa on hiljaista ja myytävää tavaraa mulla ei paljoa enää. Ehkä laitan hyväntekeväisyyteen nyt vähän parempaa tavaraa kuin tavallisesti. Saisi sitten loputkin pois kaapeista.

Joululahjoihin olen tyytyväinen..Kaikki saavat minulta enimmäkseen aineetonta. Nuoriso kosmetiikkaa mikä kai aineettomaksi lasketaan..Meillä arvostetaan kovasti hyvää kahvia ja kävin hamstraamassa Presidenttiä nyt monta pakettia. Hyvä lahja sekin nyt kun kahvi on kallista !

Huomaan että koko ajan tutkin tarjouksia.

No ei kyllä lasketa kosmetiikkaa anieettomaksi. Mitä ihmettä selität?

Vierailija
20897/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään 2 ostosta Black Friday. Toinen menee joulahjaksi. Rintaliivit ostin itselleni kun olivat Cittarissa -50%. Oli ollut ostoslistalla juurikin tuo väri ja malli. Tuli hyvä mieli hyvästä ja edullisesta hankinnasta.

Tässä taistelen itseni kanssa tilaanko vielä korvakorut joista olen myös kauan haaveillut. Olisi tarjouksessa nekin. Ostan harvoin koruja ja toki pärjäisin mainiosti ilmankin, mutta...

Poistoja ei nyt ole koska Torissa on hiljaista ja myytävää tavaraa mulla ei paljoa enää. Ehkä laitan hyväntekeväisyyteen nyt vähän parempaa tavaraa kuin tavallisesti. Saisi sitten loputkin pois kaapeista.

Joululahjoihin olen tyytyväinen..Kaikki saavat minulta enimmäkseen aineetonta. Nuoriso kosmetiikkaa mikä kai aineettomaksi lasketaan..Meillä arvostetaan kovasti hyvää kahvia ja kävin hamstraamassa Presidenttiä nyt monta pakettia. Hyvä lahja sekin nyt kun kahvi on kallista !

Ajattelin samaa. Nehän ovat aineita, kuluvia sellaisia. Elleivät jää kaapin perälle. Sitten eivät edes kuluvia..

Vierailija
20898/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineeton lahja on esimerkiksi kuntosalijäsenyys, lahjakortti ravintolaan, leffaliput... Jotain mistä ei tule mitään tavaraa vastaanottajan kaappiin.

Vierailija
20899/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole nyt voinut paljoa ostella. Henkilöllisyystodistukseni ja passini vanhentui ja jouduin hankkimaan uudet kiireellä. Tuota varten jouduin käymään valokuvassakin. Noihin kului melkein 140 euroa ja ovat voimassa vain 5 vuotta. Ajattelin pärjätä vanhalla, mutta kun oli pakon sanelemaa konttorissa käynnin vaatinutta asiaa pankkiin ja pankki vaati voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta niin oli pakko hankkia uusi. Onneksi sentään sain nuo ihan normaalina, ei minään pikatoimuksena 3 vuorokaudessa. Hain maanantaina iltapäivällä ja ilmoitus valmiista saapui jo torstaina päivällä. Asian pankkiinkin sain hoidettua. Toisaalta en oikein edes tiedä, mitä tarvitsen tai haluan ostaa. Uuden käsipyyhkeen tarvitsen ja tuohon riittääkin rahat. Koti on muutenkin sotkussa ja joka paikka tuntuu olevan täynnä tavaraa, josta en saa mitään kontrollia. 

Vierailija
20900/20967 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle yhdelle vastauksena, että huomasin itsekin eilen tuon Citymarketin rintaliivitarjouksen. Varmasti tuolla tarjouksella löytyi halvalla rintaliivit, mutta omasta mielestäni nuo ovat vain kaupan oman halpamerkin tuotteita ja todella huonoa laatua. En myöskään ole löytänyt koskaan Citymarketista itselleni sopivia rintaliivejä, mutta toisaalta itselleni täysin sopivia rintaliivejä ei taida olla olemassakaan. Joskus kun olen ollut rahoissani niin olen käynyt ihan erikoisliikkeessä etsimässä, mutta enpä ole mitään hyviä löytänyt. Onneksi sentään opin tuolla sen, mikä malli itselleni parhaiten sopii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi