Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaunut pilalla jos vöihin on tullut hometta?

Vierailija
14.01.2008 |

Saisimme käytetyt yhdistelmävaunut, jotka ovat olleet rattaina viimeksi (makuuosa ja muut ovat olleen suojassa). Varasto jossa rattaat ovat olleet on ollut kostea jonka johdosta myös joku patja jne on homehtunut. Omistajat sanovat että rattaisiin ei ole tullut hometta muualle kuin vöihin ja että eiköhän ne saada puhtaaksi.



Itse olen vähän skeptinen, jos vyöt homehtuu niin eikö patjaosatkin suurella todennäköisyydellä ole homeessa vaikka ei päällepäin näkyisikään?



Saako hometta pois? Uskaltaisitko ottaa vastaan ja käyttää vai onko vaunut auttamattomasti pilalla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä pesukin riittäisi, ainoastaan pisteet on esteettinen haitta ja niistäkin pääsee piimällä eroon

Vierailija
2/3 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

LAstenvaunujen yhdistelmärattaiden ratasosan selkänojan pehmusteessa on pientä harmaata täplää. Ehkä hometta? Pehmusteen saa irroitettua ja pestyä (30 asteessa). Lähteekö mahdollinen home pesussa pois (jos vaikka pesee 60 asteessa)? Onko mahdollista, että home on tarttunut myös vaneriseen selkänojaan tai että hometta on muuallakin vaikka sitä ei suoranaisesti näy? Uskaltaako tällaisia vaunuja käyttää? Koppaosaa on säilytetty erillään.



Varsinaisten homeenpoistoaineiden huurut ovat lapselle liian rankkoja hengiteläväksi rattaissa. Rankkaa on myös home: se voi aiheuttaa hengitystieoireiden lisäksi allergioita. Marttaliiton tekstiilienpuhdistusvinkeissä hometta neuvotaan poistamaan piimässä liottamalla ja joku on hangannut hometta pois sitruunanpuolikkailla ja toinen juuriharjalla ja etikkapesulla. Lastenrattaiden myyjän mukaan kuitenkin rattaat, joissa on hometta näkyvillä, eivät enää ole lapsen kannalta turvalliset. Kun homepilkkuja on tullut näkyville rattaiden pinnalle, vaikkapa vain kuomuun, varsin todennäköistä on, että home on vallannut rattaat myös pinnan alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut noita homeenpoisto aineita. Eikö niiden huurut poistu, kun käsittelyn jälkeen pehmusteet pesee? Tässä mallissa ei ole pehmusteiden sisällä mitään vaneri levyjä, ainoastaan muovia ja kaikki pehmusteet ovat irrotettavissa pesuun.



Entä tuo piimässä liottaminen? Poistaako se tosiaan ne mustat läikätkin?

Miten käytännössä tapahtuu? Ja minkälaista piimän pitää olla, ihan kaupasta litroina ostettavaa?



Ei huvittaisi maksaa uusista rattaista taas useita satoja euroja, kun juuri alle puolivuotta sitten sen olen maksanut. =(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi