Vain salmiakkia synttärilahjaksi - ankeaa on joissain perheissä.
Näin tänään ruokakaupassa äidin ja n. 3-vuotiaan. Valitsivat iskälle syntymäpäivälahjaa ja päätyivät salmiakkipussiin ja mauttomaan huumorikorttiin. Eikö aikuisia joissain perheissä todellakaan muisteta kunnolla syntymäpäivinä vai olivatkohan hyvin köyhiä?
Kommentit (18)
olen ostanut sille ehkä jotain 6 synttärilahjaa ja ollaan oltu yhdessä 17 vuotta
aikuisille, lapsille on kyllä.
Meillä on niin yllin kyllin kaikkea, etten kyllä väkisin rupea keksimään.
Joskus lasten mielestä on kiva, jos aikuiselle on joku lahja, vaikka aikuiset ei tarvitse mitään eikä juhlia erityisesti vietetä. Silloin tuo salmiakki on ihan OK ja voisin kuvitella itsekin saavani tai antavani juuri sellaisen lahjan. Mieheni tulee silloin tällöin töistä julistaen, että mulla on sulle lahja. Se on useimmiten juuri tuota salmiakkitasoa. Voi olla pelkkä lakritsipatukka.
Olet ap inhottava kun kyyläät kaupassa toisten ostamisia.
Ei aina ole tärkeintä lahjan hinta. Mieti sitä.
vaikkapa taulu-tv:n, uuden auton, tietokoneen, stereot, tmv? Ja kortti&salmiakki pussi ostettiin koska haluttiin " jotain" ostaa.
Äiti halusi kapsen jonku lahjan ostavan isälleen, mutta ei halunnut ex:änä siihen uhrata paria euroa enempää...???
Yleensä se on jokin turhake/hemmottelu, jota muuten ei ostaisi itselleen. Mutta aina sellanen kuin itse haluaa.
Ja sitten " lahjaksi" voidaan ostaa just esim. karkkia, koska lapset haluavat antaa lahjan.
lapsellinen että sulla pitää perheen aikuisille lahjoja olla syntymäpäivänä?
Meillä ei ostella yleensä mitään erikoisia synttärilahjoja aikuisille.
Joskus tietty jos on joku juttu, että tiedän vaikka mieheni todella jotain haluavan niin saatan jotain ostaa ja mies saattaa mulle tuoda just tyyliin salmiakkipussin ehkä kerran kolmeen vuoteen.
Kyllä sen syntymäpäivän voi mielestäni huomioida ilman lahjojakin.
Lapsellista olisi ostaa jotain turhaa krääsää vain sen takia, kun on syntymäpäivä.
ja te muut jaksatte puntaroida, et mitenköhän se tilanne nyt on mennyt, et onko lahjaa vai ei. Voi huoh!
Ei ole ainakaan meillä rahasta kyse, vaan ei viitsi väkisin mitään tavaralahjaa ostaa jos ei ole tarvetta. En varmaan muuten ostaisi mitään, mutta lapset haluavat aina jotain paketoida. En kyllä itsekään odota mitään synttärilahjoja, yleensä mies ostaa kuitenkin jonkin kesäkukan (mulla synttärit toukokuussa), joka sitten on koko kesän terassin pöydällä. ihan riittävä :)
Kuka kyttää toisten ostoksia noin tarkkaa kaupassa! Apua, mitähän minäkin puhun kun olen lasten kanssa asioilla, joku varmaan referoi kaiken kohta tänne!
Vierailija:
Äiti halusi kapsen jonku lahjan ostavan isälleen, mutta ei halunnut ex:änä siihen uhrata paria euroa enempää...???
Niin minä voisin hyvin kuvitella tekeväni jos eroaisimme ja lapsi haluaisi minun kanssa jonkun lahjan isille ostaa.
Molemmilla aikuisilla on hyvät tulot, joten kumpikin ostaa ITSE sen mitä haluaa ja tarvitsee. Mutta on kiva, jos jollain tavalla muistetaan syntymäpäivää.
Viimeksi mieheni kysyi mitä haluan synttärilahjaksi ja kun en osannut mitään sanoa, koska en mitään tarvi mitä olis voinut ostaa. Olin tosi ilahtunut, kun antoi lempisuklaatani 2 levyä :)
Ja me ei todellakaan olla köyhiä...
No voi hyvänen aika kun mitä se sinulle kuuluu? Ajattele, että joku oikeasti siis on köyhä ja vähäosainen..voi v**tu sä olet tyhmä ja ilmeisesti joku hienoperse!
Me ei varsinaisesti juhlita aikusiten synttäreitä mutta saatetaan muistaa toista salmiakkipussi-tyylisellä jutulla.
Olen tosi tyytyväinen tähän meidän systyeemiin.
jolla on toosi paljon ystäviä...................LOL:):):):)tai sitten ei...
joku lahja jo valmiiksi hankittuna.