Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpäs noi tähdet synnyttää pieniä vauvoja - Nicole Richielle ja Christina Aguileralle vauvat

Vierailija
14.01.2008 |

Nicole Richielle ja Christina Aguileralle vauvat

Sama sairaala, peräkkäiset päivät

14.1.2008 08:44, päivitetty 14.01. 10:30

Hollywoodissa koettiin viikonloppuna tuplasti vauvaonnea: perjantaina näyttelijä Nicole Richie synnytti tytön, ja lauantaina juhlittiin laulaja Christina Aguileran vastasyntynyttä poikaa. Aguilera ja Richie synnyttivät esikoisensa samassa sairaalassa peräkkäisinä päivinä.

26-vuotiaan Richien ja Good Charlotte -yhtyeestä tutun Joel Maddenin, 28, tytär ehti maailmaan ensimmäisenä Los Angelesin Cedars-Sinai-sairaalassa. Harlow Winter Kate -nimen saanut pienokainen syntyi perjantaina ja painoi syntyessään 3,2 kiloa.

Myöhään lauantai-iltana syntynyt Christina Aguileran ja Jordan Bratmanin esikoinen sai nimen Max Liron. Hän painoi syntyessään 2,8 kiloa.

Kumpikin tähtivauva voi erinomaisesti.

- Olemme onnekkaita, hän on terve, kaunis ja hieno vauva, Joel Madden hehkutti People-lehdelle.

- Tämä on minulle ja Jordanille erityislaatuinen päivä, sillä esikoispoikamme syntyi tänään, Christina Aguilera puolestaan tiedotti nettisivuillaan. Hän lisäsi sivuilleen myös Save Me from Myself -kappaleen videon, jossa on mukana aineistoa pariskunnan häistä.

- Haluan kiittää teitä rakkaudestanne ja tuestanne, tuore äiti kiitti fanejaan.

IS

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä keskimäärin pienikokoiset saavat pienempikokoisia lapsiakin. Toki poikkeuksiakin on.

Meillä myös olleet " pienet" vauvat ihan terveinä täysiaikaisina 2800 g/ 48cm ja 3200g/ 49cm. Etenkin miehen suvussa lähes kaikki syntyneet suht' pieninä, ja melko pienikokoista väkeä oleme ylipäätään, näin aikuisinakin.

Vierailija
22/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 168/124 synnytys hetkellä. Lapsi painoi 3170g. Syntyi " luonnollisella tavalla, käynnistyi itse" täysaikainen vauva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla tähti ainestasitten av-logiikan mukaan. ja juu, en polttanut tai juonut odotus aikana, oma paino nousi kyllä 15 kg...

Vierailija
24/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-se 168/124-

Vierailija
25/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti pian synnytyksen jälkeen jo kotiin vauvan kanssa.

Aguilera taas leikattiin, mutta syytä sille ei tiedetä jollei Aguilera itse halua sitä julkisuuteen kertoa.

Minusta ei ole kummallista, että monet tähdet leikataan. Ovathan he kuitenkin yleensä keskivertoa pienempiä ja hoikempia joten kyllähän heidän joukkoonsa varmasti mahtuu enemmän niitä, jotka eivät edes pysty alakautta synnyttämään. Ja sitten on vielä se yksityisyyskysymys, jota meidän tavallisten tallaajien ei tarvitse miettiä ollenkaan. Osa varmasti haluaa leikkauksen ihan vain sen takia, että he saisivat olla rauhassa.

Monet näyttelijät, kuten Angelina Jolie ja Tori Spelling on leikattu, mutta he ovat kertoneet, että se on johtunut lääketieteellisistä syistä. Tori Spelling esim. on avoimesti vastustanut turhia sektiota ja olisi halunnut itse alakautta synnyttää.

Vierailija
26/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa, esimerkiksi Ranskassa, on aivan tavallista synnyttää (!) sektiolla. Joillekin keisarileikkaus voi myös olla se kaikkein turvallisin tapa synnyttää; Itse olen kahdesti synnyttänyt sektiolla. Ensimmäisellä kerralla hyvin alkanut alatiesynnytys johti epäonnistuneeseen imukuppiyritykseen ja lopulta kiirelliseen sektioon. Pysähtyneen synnytyksen syy oli ahdas lantio, joten toisella kerralla vauvani syntyi suunnitellulla sektiolla.

Vierailija
27/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mitenkään olisi mahdollista (ilman mitään sairautta tms.) että oikeasti pienikokoisille (pituus, paino) vanhemmille syntyisi tuollaista jättiläisvauvaa. Samoin harvoin noilla mitoilla oleville vanhemmille syntyy näitä 48cm/ 2700g vauvaa, kuten pienille vanhemmille.

t. 35

Vierailija
28/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli etta Nicolen vauva syntyi hieman etuajassa,laskettu aika ois ollut tällä viikolla.

Vierailija
29/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan ne sektiovauvoja?

Vierailija
30/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla isojen tähtösten maailmassa on, että siellä tehdään kk:kin ennen la sektio juuri sen takia, ettei kroppa mene enempää pilalle :-/. Myös osa näistä tähtösistä, jotka on " vouhkanneet" kovaan ääneen alatiesynnytyksestä on paljastautunut myöhemmin sektion tekijöiksi (siis valehtelivat synnyttäneensä alakautta)...että sellasta siellä...

Vierailija
31/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicole tosiaan synnytti alakautta ja hänenkin lapsensa oli muuten alle 3kg. Ilmeisesti on jutun tekijällä mennyt jokin pieleen, kun on muuttanut vauvan painoa kiloioksi.

Vierailija
32/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon sille, joka täällä väitti, että kun ihmiset ovat nykyään isompia niin myös vauvat isompia.

Ensinnäkin ihmisten pituus ei ole viime aikoina enää kasvanut. Paino toki on, kun länsimaissa on niin hirveästi ylipainoisia nykyään.

Toiseksi suomi on yksi harvoista länsimaisista maista jossa syntyneiden keskipaino on viime vuosina alentunut.

T: yksi 179 cm äiti jonka mies on 192 cm ja lapset olivat syntyessään 3020g ja 49 cm 3150gr ja 48,5cm

Vierailija
33/33 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilla vaan on vääristynyt näkemys siksi kun nykyään synnytetään " liian isoja" vauvoja äitien hyvän ravitsemustilan vuoksi. Itse sain viikon yliaikaisena vauvani, 3300 g 49 cm vaikka minä olen 180 cm ja mieheni 190 cm. Että kyllä meitä pikkuruisemmille tuollainen 2800 g kuulostaa oikein normaalikokoiselle.