Pojan 8v esinahan kuroutuminen kiinni
Onkos joku törmännyt tällaiseen ongelmaan? Vielä muutama viikko sitten pojan pissasuihku oli valtava ja nyt pissa suihkuaa ympäriinsä hiljaa. Eli esinahka on kuroutunut niin kiinni ettei virtsaputken suu näy. Miten ihmeessä tällainen on mahdollista? Lääkäri ei oikein osannut selittää. Ja asiallista keskustelua kiitos.
Kommentit (25)
ja joku tk lääkäri ei varmaan uskaltanut alkaa ronkkimaan sitä auki.
Itse olen jo muutaman vuoden pistänyt oman poikani (nyt 6v.) pesemään suihkussa sieltä esinahan alta. Siis vetää varovasti esinahkaa taaksepäin ja sit suihkuttaa siihen.
koska sitä saattaa jäädä esinahan alle. Ja muut saattavat kiusata. okey suoja mutta liikuntapäivinä kun pitää käydä suihkussa se ei taida onnistua.
MItenkähän haava paranee? pitääkö olla pois koulusta ja miten sen saa kivasti salattua koulussa
Ja tietysti seuraat, että sitä pissaa tulee normaalimäärä. ettei käy niin, että pissaa vaan vähän ja virtsaa alkaa kertyä virtsarakkoon (venyttyy ja tulee kipeäksi, voi jopa haljeta)
mutta lähetteen lähettäminen kestää varmaan jonkun ajan. Lääkäri kyllä puhui että tällä viikolla pitäisi kuulla asiasta mutta leikkaushan voi olla vaikka koska.
kyseessä bxo. Valkojäkälää kutsutaan tuossa paikassa esiintyessään bxo:ksi.
ja täytyypä opettaa pesemään esinahan alta. Olen ollut aina varovainen ja sanonut että kenenkään ei saa koskea sun pippeliin. Ja näinollen en ole koskenut minäkään..... enkä näinollen opettanut pesemään ja voitte kuvitella mitä mun päässä välillä liikkuu.... vainoharhainen kun olen
Suihkuteltu on ja yritetty liikuttaa nahkaa mutta se tekee kipeää
ainakin arvioivat onko aihetta tehdä toimenpide nopeasti...
ja voit soittaa edelleen sinne vastaanotolle ja pyytää päivystyslähetteen niin pojan olo helpottuu kun saa tarvitsemansa hoidon.
Perustele pyyntö tilanteen hankaluudella, pissaaminen hankalaa
uimahallista? Joo tiedän tyhmiä kysymyksiä mutta tämä äiti onkin tekniikan ihmelapsi enkä lääkäri :)
laittamalla pojan lämpimään kylpyyn vaikka kaksi kertaa päivässä?
miehellä on bxo. Se on yleisesti myös pikkupoikien vaiva. Syytä ei tiedetä. Se on hankalasti hoidettavissa. Mieheltäni jouduttiin poistamaan esinahka kokonaan ja nyt käy ihotautilääkärin kontrollissa sairaalassa. Ei vaan tunnu paranevan, vaikka on leikattu ja ihotautilääkärin määräämillä voiteilla hoidettu.
Mä ainakin opetin omalleni ja itse sitten vaan pitelin sitä suihkua. Kyllähän pientenkin poikien pippelit alkaa haista, jos sinne oikein pääsee kertymään talia tai muuta töhkää...
Mutta älä huoli, eiköhän asia kuitenkin selviä ja poika paranee. Vastaisuudessa sitten vahdit tarkasti, että pesee sieltä esinahan alta, ettei tapaus toistu.
erottaako silmämääräisesti. Täytyy vissiin soitella sinne tk:n ja kysyä sitä päiväkirurgian lähetettä
Mulle on väitetty ainakin urologin toimesta, että se ei tarttuisi minuun ja ei ole tartuntatauti. Pelkään kyllä silti tartuntaa. Kun se ehti mennä oikein hankalaan vaiheeseen, niin se on kyllä kamalan näköinen. Välillä aivan verillä ja kummallisen valkoinen pinta terskassa.
Sitä tautia ei kunnolla tunneta. Ei tiedetä tarkalleen, miksi semmoinen tulee. Se voi levitä virtsapukiinkin ja sitten onkin todellisia hankaluuksia, kun virtsaputki voi mennä tukkoon.
Sama tauti voi esiintyä myös naisilla.
Lehdessä oli kerran juttua, että juuri pikkupojilla esiintyy tätä tautia.
että se tauti alkoi miehelläni juuri semmoisin oirein, kuin ap kuvaili.
Kun mieheltäni poistettiin sitten se esinahka, niin siitä otettiin näyte, jonka perusteella saatiin varmuus, että kyse oli tuosta bxo:sta.
Neuroni on: hoitoon mahdollisimman pian. Vetkuttelusta oli oikein suuri haitta miehelleni.
ja voin jo huomenna soitella sairaalaan tai sitten klo 18 jälkeen sairaalaan päivystykseen
Ammeessa likoaa aivan eritavalla kuin suihkussa eli se on parempi tapa yrittää irroittaa esinahkaa. Jotkut suosittelevat lisäksi voitelevia silmätippoja esinahkan alle laitettavaksi. Saa apteekista ilman reseptiä.
Voisitko vielä soittaa lääkärille ja kysyä noista silmätipoista, kun en muista tarkemmin, että minkälaisia niiden kuului olla?
saas nähdä koska saadaan aika - pojan olo on aika tukala. En sitten hoksannut kysyä että mille osastolle hän aikoo pojan paperit lähettää