Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni saa toisen äidin maitoa sairaalassa!

Vierailija
14.01.2008 |

Vastasyntyneelle lapselleni annettiin lisämaitona toisen äidin maitoa. Meiltä ei kysytty mitään. Entä jos toisella äidillä on joku maidon kautta tarttuva sairaus? Nykyään löytyy kaikenlaista synnyttäjää. Kenellä on korvausvastuu jos lapseni saa nyt AIDSin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muun äidin maitoa

. voi herranjumala! ei aids nyt maidon kautta tartu!!! ei luoja, ei paljon päätä pakota!!

Vierailija
2/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...testattu aika tarkoin ja siis myös luovuttajat. Enpä usko niistä mitään tauteja saadun. Vaiko, oletko lukenut paljon juttuja lehdistä tällaisesta? Eiköhän aika moni vastasyntynyt saa luovutettua maitoa.

Parempi kai sekin kuin ei maitoa ollenkaan, jos omalta äidiltä ei heti lähde tulemaan. Tai että saa täysin eri eläväisen maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei AIDSia saa äidinmaidosta...

Vierailija
4/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin lapseni on saanut sairaalassa toisen äidin maitoa - onhan se toki paljon parempi vaihtoehto kuin lehmänmaitokorvike.

Vierailija
5/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän hiv tarttuisi maidon kautta mutta meillähän luovuttajat on testattu

ja kyllä multa kysyttiin sairaalassa, mitä maitoa vauvalle annetaan. Tosin oletus oli että mieluummin (luovutettua) äidinmaitoa kuin purkkimaitoa eli kysyttiin että saisiko antaa purkkimaitoa kun ei ollut mitään hätää.

Vierailija
6/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada toisen äidin maitoa kuin korviketta. ole onnellinen, äidinmaitoa ei roiitä kaikille, osa joutuu korvikkeelle heti synnyttyään :/

Vierailija
7/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se äidinmaito on lapselle kuin lapselle parasta, olisit kiitollinen että joku toinen hoitaa sinun hommasi, anteeksi kun sanon näin rumasti!! Et kai sä luule, että se maito kaikilta äiteiltä hyväksyttäis. Kriteerit (terveys-, puhtaus-) on tosi tarkat.

Vierailija
8/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin keskospoikani sai viikon toisen äidin luovutettua maitoa kun itse olin vuodepotilaana ja maitoa ei tullut. ja minulta ei edes kysytty. Kyllä olisi pitänyt antaa korviketta tai vaikka sokerivettä mielummin!!! tai antaa kuolla pois!!!

Äidinmaidon luovuttajat käyvät läpi tarkan seulan ja kaikki maito joka annetaan vauvoille testataan, MUTTA KOSKAAN EI TIEDÄ MITÄ NIISSÄ ON!!! Mitä jos lapselleni nyt kasvaa vaikka räpylät. MISSÄ ON VASTUU?!!

Menepä nyt heti kelaan ja poliisiasemalle ja palolaitokselle kertomaan tästä sinua kohdanneesta katastrofista!!! He kyllä tietävät miten toimia sinun tapauksessasi...

Vierailija
9/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku taas voi olla noin tietämätön, itsekäs ja epäkiitollinen.

Vierailija
10/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oma maito ei riittänyt.

Vierailija
11/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annattavan luovutettua äidinmaitoa vastasyntyneilleen. Eihän tähän käytäntöön edes ole mitään järkevää syytäkään, kun on kyseessä terve täysiaikainen vauva, joka saa omalta äidiltään ternimaitotippoja, mutta nälkä vaan ehtii yltymään ennenkuin oma äiti alkaa tuottamaan riittävästi maitoa. Minä imetän itse, ei muut!

Onneksi tiesin tämän käytännön ja kielsin. Silti sain valvoa, ettei väärää pulloa anneta. Onneksi määräsin, että maitopullot kulkevat vain minun käteni kautta. Pyysin hoitajlta erikois äidinmaidonkorviketta ja haistoin sitä kädenselkämykseltäni. Sitten kun toivat väärää maitoa ja haistoin sen äidinmaidoksi niin OLIN TODELLA VIHAINEN. Annoin maidon takaisin ja sanoin, että teidän täytyy olla tarkempia!

Luovutetu äidinmaito on pastoroitua ja HIV ja hepatiitti on siitä ainakin testattu. Lohduttaudu siis tällä tiedolla, kun vahinko lapsesi kohdalla on päässyt jo sattumaan:( Jos saat vielä lapsia, niin tiedät sitten olla varuillasi.

Vierailija
12/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitten kun toivat väärää maitoa ja haistoin sen äidinmaidoksi niin OLIN TODELLA VIHAINEN.

Vierailija
13/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartunta ihan niinkuin luovutetusta verestäkin. Jos joku kuvittelee, että maidossa ei olisi vasta-aineita tai soluja mitä veressäkin on, niin hän erehtyy. Vain punasolut puuttuvat, mutta valkosoluja joissa kulkee ainekset tauteihinkin siirtyvät maidon mukana. Pastorointi vähentää tätä riskiä. Maito ei siis ole vain valkoista ravintonestettä. Se on maitorauhasten eritettä

Vierailija
14/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vapiskaa vaan koko hoitohenkilökunta. Älkää tyrkyttäkö meille jotain mitä me emme halua, vedoten että se olisi lapselle parhaaksi. Yleinen totuus ei ole aina se oikea totuus.

Vierailija
15/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin, vapiskaa vaan koko hoitohenkilökunta. Älkää tyrkyttäkö meille jotain mitä me emme halua, vedoten että se olisi lapselle parhaaksi. Yleinen totuus ei ole aina se oikea totuus.

Vierailija
16/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ihana kätilö päätti tuoda minun lypsämän maidon jääkaapista, ettei minun tarvitse nousta ylös. Aamulla huomasin, että nimikoitu minun maitoni oli käyttämätön. Jonkun muun maitoa siis oli juonut. Tuskin testattua.

Vierailija
17/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat asenteet jylläävät vielä. Vanha henkilökunta ei oikein ole nykyajassa mukana. Heidän mielestään voi tehdä niinkuin 70-luvulla eli naapuripedin äidin tissi vaan toiden äidin lapsenkin suuhun.

Tapahtuneesta täytyisi tehdä kirjallinen selvitys. Tuohan on hoitotapaturma. Toisen äidin kanssa olisi voitu jutella ja tarvittaessa ottaa testejäkin. Suomalainen terveydenhuolto on menettänyt tasonsa. Nykyään enää uskotellaan, että se toimisi, mutta virheitä tapahtuu liikaa.

Vierailija
18/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin he saivatkin, molemmat saivat vain 10 ml, itse kävin sen tetrasta kaatamassa.

Vierailija
19/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen koommin hain itse maitoni jääkaapista ja tein ääneen toivomuksen, että että saan yölläkin hakea maidon, jos imetys ei taaskaan onnistu. Eikä se onnistunut kertaakaan sairaalassa.

Vauva ei osannut imeä edes tuttipullosta. Maitoa piti ruikkia lapsen suuhun.

-22, (joka ei siis ap)-

Vierailija
20/32 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla nousi maito, eikä pikkuiseni osannut imeä kovasta ja turvonneesta nännistä, sai reppana onneksi kuitenkin vatsansa täyteen. Tuon toisen äidin vanhempi vauva (kokenut imijä) osasi puolestaan imeä minun tissistäni ja sai ylimääräisen annoksen ternimaitoa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme