Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi ns. "hienompi" merkki Bugaboo vai Emmaljunga?

Vierailija
11.04.2014 |

Kyseleepi mamma maalta, vaunut hakusessa ja Hesaan muutto edessä

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Käpylä on aika juntti kaupunginosa...

Vierailija
42/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:50"]Meillä on 70-luvun Emmaljungat. Kestäneet kaksi vauvaa ja edelleen toimivat. Kuinka monet Bugaboot on jäljellä 70-luvulta?

[/quote]

Huono selitys, tää olisi pätevä vain jos molemmat merkit olisi perustettu samaan aikaan ;)

[/quote]

Se on ihan sama kuinka hienot, kalliit ja merkkiset kärryt olette hankkineet, niin samaa paskaa ne nykyään on. Aika heppoisia ja helposti hajalle ne menee, eikä niitä voi välttämättä itse huoltaa tai edes liikkeessä. Moni ostaa kalliit kärryt, mutta vuodessa ovat käyttäneet ne paskaksi, koska eivät ole esim rasvanneet akseleita ja laakereita. Jälleenmyyntiarvo on noilla kalliimmankin hinnan kärryillä näin ollen 0€. Parhast ja kestävimmät kärry löytyy 60-80-luvuilta ja mm suomessa tehtyjä ja suomalaisella merkeillä. Niissä on rungot metallia ja kunnon putkesta tehtyjä, eikä mitään muovirimpuloita kuin nykyään. Ja noita kärryjä voi itse edelleenkin huoltaa ja käyttää. Muodin mukana ei edes kannata mennä ja ostaa muodinmukaisia kärryjä, koska niitä pitäisi silloin ostaa vuoden välein. 60€:llakin saa ihan menevät kärryt nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:50"]Meillä on 70-luvun Emmaljungat. Kestäneet kaksi vauvaa ja edelleen toimivat. Kuinka monet Bugaboot on jäljellä 70-luvulta?

[/quote]

kärryt? ei nyt puhuttu kärryistä  vaan vaunuista!

Huono selitys, tää olisi pätevä vain jos molemmat merkit olisi perustettu samaan aikaan ;)

[/quote]

Se on ihan sama kuinka hienot, kalliit ja merkkiset kärryt olette hankkineet, niin samaa paskaa ne nykyään on. Aika heppoisia ja helposti hajalle ne menee, eikä niitä voi välttämättä itse huoltaa tai edes liikkeessä. Moni ostaa kalliit kärryt, mutta vuodessa ovat käyttäneet ne paskaksi, koska eivät ole esim rasvanneet akseleita ja laakereita. Jälleenmyyntiarvo on noilla kalliimmankin hinnan kärryillä näin ollen 0€. Parhast ja kestävimmät kärry löytyy 60-80-luvuilta ja mm suomessa tehtyjä ja suomalaisella merkeillä. Niissä on rungot metallia ja kunnon putkesta tehtyjä, eikä mitään muovirimpuloita kuin nykyään. Ja noita kärryjä voi itse edelleenkin huoltaa ja käyttää. Muodin mukana ei edes kannata mennä ja ostaa muodinmukaisia kärryjä, koska niitä pitäisi silloin ostaa vuoden välein. 60€:llakin saa ihan menevät kärryt nykyään.

[/quote]

Vierailija
44/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bugaboo, erittäin kätevät kantakaupungissa.

Vierailija
45/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 14:55"]älä osta yhdistelmiä, elämäsi yksi isoista virheistä. Niiden käyttöikä on noin 3kk ja sitten ostatkin jo uudet rattaat.

Osta suoraan kuomurattaat!

[/quote]

Meillä on abc designin 60€ rattaat/kärryt. Niissä on kuomu ja irroitettava vauvan nukkumakaukalo. Kyseisistä kärryistä saa myös istuttavan, niin työntäjän suuntaan, kuin työntösuuntaankin. Kärryt saa myös helposti pieneen kokoon taitettua. Kärryissä on myös isot renkaat, juoksukahvat ja ihan hyvä tavarateline kopan alla. Suosittelen. Ja maksoi vain 60€. Halvat ja todella hyvät kärryt.

Vierailija
46/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ajattelinkin, etten osta kärryjä ollenkaan ehkä vaan käytän niitä 70-luvun Emmaljungia, kun ne on kerran olemassa ja käyttökelpoiset. Autossa ne vie toki tilaa, mutta kyllä Mersuun mahtuu. Jos ne sitten on liian isot kaupungilla, niin ehkä kaupunkikäyttöön sitten jotkut kevyet minikärryt...?

Miksi ostaa uusia, jos on ihan käyttökelpoiset olemassa? Vaikka ne onkin vanhat.

Millasia nuo Suomessa valmistetut Oran vaunut on? Onko ne laadukkaita?

Vierailija
47/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:08"]No mä ajattelinkin, etten osta kärryjä ollenkaan ehkä vaan käytän niitä 70-luvun Emmaljungia, kun ne on kerran olemassa ja käyttökelpoiset. Autossa ne vie toki tilaa, mutta kyllä Mersuun mahtuu. Jos ne sitten on liian isot kaupungilla, niin ehkä kaupunkikäyttöön sitten jotkut kevyet minikärryt...?

Miksi ostaa uusia, jos on ihan käyttökelpoiset olemassa? Vaikka ne onkin vanhat.

[/quote]

En tiedä myydäänkö Oran vaunuja enään uusina. Laadukkaita ne toki on ja varsinkin ne vanhat Oran vaunut on tehty kokonaan suomessa. Joskus niihin sai jopa varaosia todella halvalla. Nykyään en sitten tiedä. Mutta jos itse olet kätevä käsistäsi, samoin miehesi, niin niitä on helppo itse korjata ja entisöidä, jos jostain sellaiset löydät. Kuitenkin rattaisiin ja kärryihin on helppo itse tehdä uusia päällysiä ja kankaita ja fiksata muitakin kuluvia osia. Näissä nykyajan muovikärryissä korjaaminen itse rupeaa olemaan aika hankalaa, samalla tavalla kuin nykyaikaisen auton korjaaminen itse. Ennen kulutustavarat tehtiin kestämään, nykyään ne tehdään mahdollisimman helposti hajoaviksi, jotta saadaan myytyä kuluttajille koko ajan uutta.

Vierailija
48/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:08"]No mä ajattelinkin, etten osta kärryjä ollenkaan ehkä vaan käytän niitä 70-luvun Emmaljungia, kun ne on kerran olemassa ja käyttökelpoiset. Autossa ne vie toki tilaa, mutta kyllä Mersuun mahtuu. Jos ne sitten on liian isot kaupungilla, niin ehkä kaupunkikäyttöön sitten jotkut kevyet minikärryt...?

[/quote]

En tiedä myydäänkö Oran vaunuja enään uusina. Laadukkaita ne toki on ja varsinkin ne vanhat Oran vaunut on tehty kokonaan suomessa. Joskus niihin sai jopa varaosia todella halvalla. Nykyään en sitten tiedä. Mutta jos itse olet kätevä käsistäsi, samoin miehesi, niin niitä on helppo itse korjata ja entisöidä, jos jostain sellaiset löydät. Kuitenkin rattaisiin ja kärryihin on helppo itse tehdä uusia päällysiä ja kankaita ja fiksata muitakin kuluvia osia. Näissä nykyajan muovikärryissä korjaaminen itse rupeaa olemaan aika hankalaa, samalla tavalla kuin nykyaikaisen auton korjaaminen itse. Ennen kulutustavarat tehtiin kestämään, nykyään ne tehdään mahdollisimman helposti hajoaviksi, jotta saadaan myytyä kuluttajille koko ajan uutta.

[/quote]

Kyllä niitä nettisivujen mukaan valmistetaan.

http://www.orasel.fi/www/

Mutta millaisia nuo ovat käytössä? Kellään kokemusta? Siellä lukee, että osavalmistetaan Suomessa... Eli missäköhän ne sitten oikeasti tehdään? Suomessa vaan ruuvataan pyörät paikalleen vai mitä tuo tarkoittaa?

Vierailija
49/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:13"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä niitä nettisivujen mukaan valmistetaan.

http://www.orasel.fi/www/

Mutta millaisia nuo ovat käytössä? Kellään kokemusta? Siellä lukee, että osavalmistetaan Suomessa... Eli missäköhän ne sitten oikeasti tehdään? Suomessa vaan ruuvataan pyörät paikalleen vai mitä tuo tarkoittaa?

[/quote]

koppa tehdään muistaakseni suomessa, runko jossain halpamaassa, muistaakseni. Nykyaikaisesta Orasta ei ole minulla käsitystä. Kutakuinkin laatutuote ovat, mitä olen sukulaisilta kuullut. Eniten saa kuitenkin Oralla ja vanhoilla Oran kärryillä respectiä. Noi uudet kärryt, varsinkin muotikärryt ei aiheuta muuta kuin naureskelua.

Vierailija
50/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "muotikärryt" aiheuttaa naureskelua?

Vierailija
51/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, ne on vauvanvaunut! Ei niillä ole tarkoitus hankkia itselleen respectiä. Tai jos on, niin aika heikoissa kantimissa on teidän respectinne, jos se pitää vauvanvaunuista saada.

Ja kuka muka naureskelee vauvanvaunuille? Kuka kiinnittää huomiota muiden ihmisten vauvanvaunujen merkkiin? Häh?

Itse haluaisin vaan HYVÄT ja TOIMIVAT ja KESTÄVÄT. Merkillä ei väliä.

Joten mitkä on tuollaiset vaunut? Emmaljunga? Bugaboo? Ora? Teutonia? Joku muu?

Vierailija
52/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bugaboot on vähän kuin neonväriset leopardilegginssit: hienot muotilehden kuvissa mallin päällä, mutta käytännössä hankalat ja huonon/halvan näköiset.

Emmaljunga on taas se klassinen villakangastakki. Käytössä hyvä ja hintansa väärti. Emmaljungat pysyy vuodesta toiseen ja ainoat vaunut jotka voittaa lähes jokaisen puolueettoman testin. Näitä muita muovihärppäke-vaunuja tulee muutaman vuoden välein uusi trendi-hössötys, joka katoaa sitten taas muutaman vuoden jälkeen kartalta. Hulluinta on se, että näistä muovileluista maksetaan toista tonnia ja kate on ihan hullu! Lastentarvikeliikkeet ei itse maksa noista kun ehkä satasen tehtaalle (muovi on halpaa) ja sitten myy niitä parilla tonnilla eteenpäin.Emmaljngat on kalliita liikkeillekin ostaa, koska niiden valmistuskin on kalliimpaa. Liikkeet ei siksi niitä niin innoissaan myy, kate ei oo niin hurja kuin näissä puolan halpiskärryissä.

Vierailija
53/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat trendikkäät kärryt, osta bugaboot. Emmaljungat on junttikärryt.

Mutta ihan oikeesti kannattaa ostaa tarpeen mukaan.

Vierailija
54/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että ohhoh. Meillä on bugikset sen takia että ne miellytti silmää, oli käyttömukavuudeltaan ja muunneltavuudeltaan juuri meille sopivat.

Että miten käytössä hankalat? En tälläustä ole vielä havainnut. Enkä myöskään ole huomannut että meidän vaunuissa olisi sen enempää muovia kuin Emmaljungissa. Toki jos puhuu ja juttelee läpiä päähänsä niin nuo on varmasti juustosta tehty.

Vierailija
55/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungat on ihan kamalat hyökkäysvaunut!

Vierailija
56/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:27"]Haloo, ne on vauvanvaunut! Ei niillä ole tarkoitus hankkia itselleen respectiä. Tai jos on, niin aika heikoissa kantimissa on teidän respectinne, jos se pitää vauvanvaunuista saada.

Ja kuka muka naureskelee vauvanvaunuille? Kuka kiinnittää huomiota muiden ihmisten vauvanvaunujen merkkiin? Häh?

[/quote]

Respectiä saa sillä kun on sen verta fiksu, että ei juokse muotimerkkien perässä ja maksa maltaita/mersun hintaa joistain rattaista, joita muksu käyttää korkeintaan sen 3 ennen kuin itse jaksaa kävellä. Meitä ei ainakaan kiinnostanut muiden ajatukset, joten ostimme halpiskärryt, jotka ovat hyvät ja monipuoliset. Kontista vantaalta ne ostettiin ja olivat ihan uudet ja käyttämättömät. Kuitenkin on tiedossa että noin 2,5 vuoden päästä ne myydään pois, joten ei ollut järkeä sijoitella kärryyn satasia tai tonneja.

Vierailija
57/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:27"]Haloo, ne on vauvanvaunut! Ei niillä ole tarkoitus hankkia itselleen respectiä. Tai jos on, niin aika heikoissa kantimissa on teidän respectinne, jos se pitää vauvanvaunuista saada.

[/quote]

Respectiä saa sillä kun on sen verta fiksu, että ei juokse muotimerkkien perässä ja maksa maltaita/mersun hintaa joistain rattaista, joita muksu käyttää korkeintaan sen 3 ennen kuin itse jaksaa kävellä. Meitä ei ainakaan kiinnostanut muiden ajatukset, joten ostimme halpiskärryt, jotka ovat hyvät ja monipuoliset. Kontista vantaalta ne ostettiin ja olivat ihan uudet ja käyttämättömät. Kuitenkin on tiedossa että noin 2,5 vuoden päästä ne myydään pois, joten ei ollut järkeä sijoitella kärryyn satasia tai tonneja.

[/quote]

Mersun hintaa? Tuskin ne vaunut nyt kymppitonneja tai satoja tuhansia maksaa.

Vierailija
58/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 15:40"]

Emmaljungat on ihan kamalat hyökkäysvaunut!

[/quote]

No eiks sellaset ole just hyvät?

Vierailija
59/71 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin Bugaboot, älä nyt hölmöjä kysele ap. Mamuilla voi olla niitä korkeintaan käytettyinä, sossu ei yli tonnin vaunuja maksele...

Vierailija
60/71 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat laatumerkkejä, mutta jos haluat pönkittää itseluottamusta ja haluat muodikkaat vaunut niin hommaa Bugaboot. Emmalit edustavat laadukasta, mutta eivät niinkään trendikkäimmät. Bugaboot ovat taas erittäin trendikkäät mm. hollywood julkkikset käyttävät näitä.

Todellisuudessa on tärkeämpää kummat sopivat käyttöösi paremmin. Emmalit ovat erittäin tyylikkäät ja laadukkaat, kun taas bugat ovat trendikkäät mutta tosi kalliit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi