Tunnetko naista, joka on miehensä kanssa tämän omaisuuden takia?
Kommentit (28)
En tunne ketään joka olis rahan takia yhdessä, mutta ystävälläni on tosi varakas mies. Tuntuu pahalta kun tiedän mitä juoruja liikkuu... eli että kaverini nimenomaan olisi rahan perään. Pelkkää kateellisten pahaa puhetta.
Ystäväni on todella rakastunut mieheen ja käy itse töissä. Mies kustantaa lasten kulut, asumisen, autot, reissut, mutta kyllä ystäväni omilla rahoillaan ostaa vaatteensa ja meikkinsä. Olen yrittänyt monelle korjata asiantilaa, mutta ihmisiä kiinnostaa mieluummin puhua pahaa kuin välittää totuudesta!!
rikkaan miehen kanssa, niin ostaako itse vaatteensa ja meikkinsä? Ihan normaali käytäntö on, että avioliitossa rahat ovat yhteisiä. Paljon sairaampaa mielestäni on sellainen lähiöistä tuttu toimintatapa, että molemmilla on omat rahat ja kun mies kuitenkin yleensä tienaa enemmän, hän sitten myös harrastaa enemmän, käy lätkämatseissa, mikroautoilemassa ja nainen taas saattaa kustantaa ruokamenot ja lastenkin kuluja omista pienemmistä tuloistaan.
myös taloudellisten seikkojen arviointi. Ei ihme, että niin moni suhde päättyy eroon, jos kerran vielä kolmekymppisenäkin tempoillaan jossain ihme harlekiinityyppisissä tunnekuohuissa. Kaiken voittava, pyyteetön rakkaus on harvinaista, mutta sen sijaan se, että huuma haihtuu, kun raaka arki iskee kasvoille, on hyvin, hyvin tavallista.
Suhde, jossa on keskimääräistä vähemmän rakkautta mutta keskimääräistä enemmän rahaa, voi toimia mainiosti ja kaikkia osapuolia tyydyttävästi. Ei siis mitenkään pakosta ole helvettiä, kuten jotkut (kateelliset? median aivopesemät?) haluavat asian nähdä.
Yrittää saada vakavasti sairaan miehensä hengiltä kiusaamalla.
Mä olen niin kypsä tähän ajatteluun. Itse olen eläkkeellä ja omaisuuteni on ihan mukava. Silti minua arvostellaan siivelläeläjäksi koska mieheni on kohtalaisen mukavasti tienaava.
Jopa hänen sukulainen laittoi minulle viestiä, että miltä tuntuu jakaa persettä rahasta?
Tunnen yhden. Mies on dippainssi, rouva ei ole koskaan tehnyt oikein mitään. Pokasi miehen aikoinaan kun tämä oli vielä naimisissa edellisen vaimon kanssa.
Avioliitto on ensisijaisesti taloudellinen sopimus. Romantiikkahöttö on sumentanut länsimaissa ihmisten käsityksen avioliitosta. Vielä sata vuotta sitten avioliitto oli länsimaissakin ensisijaisesti taloudellinen sopimus.
Mutta en ymmärrä miten tämä liittyy äskeiseen viestiini. Kyse oli siis elämän arvoista. Lisäksi rikkauttakin on monenlaista; kaikkea ei voi rahassa mitata. 25