Onko 178 cm pituinen mies mielestäsi pienikokoinen???
Jossain toisessa ketjussa n. 185 cm:n miehiä pidetään keskikokoisena. Onko tosiaan näin?
Kommentit (72)
Tavispituinen. 185 cm alkaen voi mielestäni alkaa sanoa pitkäksi. Suomessa tällä hetkellä miesten keskipituus on 180 cm ja naisten 167 cm. Lähde: Google
Hieman keskimittaa lyhyempi. Kuten jo joku sanoi, niin 180 cm on miesten keskipituus. Yli 190 cm on pitkä.
Mike Tyson on 178 senttinen. Harvemmat uskaltavat aukoa sille päätään, vaikkei olekaan sen pidempi.
Ei tietenkään ole pienikokoinen ainakaan pituuden puolesta. Jos on kovin laiha, olisiko tarkoittanut pienikokoinen leveyssuunnassa?
Alle 165 cm mies on pienikokoinen pituuden puolesta, yli 180 cm on pitkä, lähes kaksimetrinen mies on todella pitkä ja 165-180 cm pituus on jotain siltä väliltä. Kaikki silti hyviä pituuksia miehelle.
Ei ole hyvä arvottaa ihmisiä fyysisten ominaisuuksien perusteella, varsinkaan sellaisten ominaisuuksien joihin ei ihminen itse voi vaikuttaa vaikka syömällä terveellisesti ja urheilemalla. Painoon voi vaikuttaa elintavoilla, pituuteen ei.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos 178-senttinen mies on lyhyt, niin sitten myös 165-senttinen nainenkin on lyhyt?
No onhan se 165 nainen sellainen tantta tomera, pieni.
Se vähän riippuu. 170cm naisen mielestä saattaa 178cm mies saattaa olla todella lyhyt, jos vertaa vaikka 160cm naiseen. Minun mieheni on 175cm, minä taas 158cm, joten minun silmiini mieheni vaikuttaa ihan tarpeeksi pitkältä. Pituuseromme on mielestäni juuri sopiva. Minusta tuntuisi vähän koomiselta näin lyhyenä ihmisenä kulkea yli 180cm hujopin kanssa, en ylettyisi kunnolla edes pussaamaan
Ron Jeremy on lyhyt mutta 25 senttinen kulli.
No ei ole. Oma mieheni on 162 cm. Häntä pidän pienikokoisena. Myös oma isäni oli alle 170 cm. Olen itsekin pieni, reilusti alle 160 cm. 178-senttinen mies ei ole myöskään erityisen pitkä, mutta ihan keskimittainen.
Ei ole minun silmääni ollenkaan pienikokoinen. Olen itse 162 cm.
Mun ex oli 195 cm. Nykyinen miesystävä on 185, tuntuu pieneltä. Olen itse aika pitkä ja ryhdikäs, saman pituiset miehet vaikuttaa jotenkin minua lyhyemmiltä helposti.
178 on minusta normaalipituinen,alle 175 pieni.
Suomalaisen miehen keskipituus vuonna 2021 oli noin 178,9.
Tuskin se on paljonkaan vuodessa muuttunut.
Suomalaisen miehen keskipituus on 180, eli keskipituiseksi voi tuotakin sanoa.
178cm on ihan normaalin mittainen mies. Ei pieni, ellei ole jotenkin tosi hintelä.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex oli 195 cm. Nykyinen miesystävä on 185, tuntuu pieneltä. Olen itse aika pitkä ja ryhdikäs, saman pituiset miehet vaikuttaa jotenkin minua lyhyemmiltä helposti.
Joe et ole yhtä pitkä kuin tämä nainen, joka eli 1800 luvulla, niin pidä pääsi kiinni.
https://www.pinterest.fr/pin/175781191678022675/
Lyhyehköltä tuntuisi, koska olen itse 177cm.