Te pienten vauvojen aidit, jotka haluatte vaan bilettaa koko ajan. Sanotaanko vaikka kerran kuussa. Miksi teitte lapsen, jos ette ole valmiita rauhoittumaan ja elamaan vauvan
Kommentit (72)
Se ei tosiaan ole jatkuvalla syötöllä käymistä.
Mulla on pieni vauva, mutta ei kyllä baarit kiinosta. Ei ole kiinostanut pitkään aikaan. En silti paheksu niitä, jotka käy.
Sallikaa mun nauraa!
Minunkin olisi ilmeisesti pitänyt olla istumassa kotonani, kun tyttö oli isällään joka toinen viikonloppu hoidossa. Ja olen vakaasti sitä mieltä, ettei pieni lapsi tiedä mitä äiti tekee, jos läheinen ihminen on hoitamassa.
On se AP:n elämä rankkaa! Onko elämäsi tosiaan niin ahdasmielistä, ettet näe metsää puilta? On se hienoa istua siellä koneen ääressä ja tuomita muita. Tuo AV:lla istuminen tekee sinusta vallan loisto äidin, eikös? Missäs lapsesi nyt on? Kuka häntä hoitaa?
Mene AP kerrankin itseesi ja tule sen jälkeen julistamaan itsesi hyväksi äidiksi, paremmaksi kuin kukaan muu meistä!
Onnea vaan tasapainoisen tylsälle ja yksinäiselle elämällesi ;)
Omat lapseni ovat jo sen verran isoja, että he pärjäävät yksin pihallakin. Ja jos olet yksinhuoltaja, niin ei tietenkään ole tarkoituksenmukaista vaan istus kotona, kun lapsi on hoidossa. Ihmettelen vaan jos on jo muutaman kuukauden ikäisenä ollut viikonloppuja isällään. Harvemmin on näin.
Olen sitten ehkä vanhanaikainen, mutta omat ystäväni eivät ole bilettäneet noin usein. Jotenkin se ei vain ole kuulunut ensimmäisiin kuukausiin vauvan kanssa.
Minun mieheni on lapselleni taatusti turvallinen hoitaja ja olen ottanut n. kerran kuussa omaa aikaa. Eli lähtenyt illalla seitsemän aikaan vaikka jonkun kaverin kanssa syömään ja ollut sitten aamulla kotona kun pieni herää yhdeksän aikaan. Eli on ollut pari tuntia hereillä oman vanhempansa kanssa.
Tuomitsetko myös mieheni lätkätreenit, kun hän on joskus illalla poissa?
Onko lapsemme turvattomasti kiintynyt?
Ai niin ei ole, koska me emme juo. On oleellista, että vauvan luota poissa ollessaan elää kuin nunna, se ei vaurioita vauvaa. Mutta muutama lasillinen kyllä vauroittaa ja känni pilaa koko elämän!
Ja itse kolmen lapsen äitinä uskallan väittää, että helpompi on jättää hoitoon ihan alle puolen vuoden ikäinen vauva, kun yksivuotias taapero.
Joten olen tehnyt ja takuulla teen jatkossakin näin. Ei ole kysymys mistään nuoruuden hömpötyksistä, että ei ole päässyt silloin menemään. Me vaan ollaan aina tykätty pitää hauskaa, tanssia baarissa ja ehkä siinä muutama drinksukin menee. Mitä pahaa? Piätiskö sitä aina olla kotona ja naama ku norsun vitulla, tukka paskasena ja ne kulahtaneet nappiverkkarit päällä? Ei minusta.
Elämä jatkuu vaikka tulee lapsia. Jokainen valitsee tietysti itse jättääkö lasta yökylään ja itse bilettää, kaikki me ollaan niin erilaisia.
Älä sinä ap turhaan huolehdi miten muitten lapset voi. Luulen että kyseinen perhe voi oikein hyvin, kun vanhemmatkin saavat omaa aikaa ja pääsevät irrottelemaan.
mina ' ulkoilin' useita kertoja viikossa parikymppisena, sitten 30+ vielakin varmaan pari kertaa viikossa kunnes lapsi syntyi kun olin 36. ei kertakaikkiaan huvittanut baareilu enaa. olin juoksuni juossut.
ajan takaa. Kyse on siis tapauksista, joilla menokenkä vipattaa. Ei osata sopeutua siihen, että nyt perheessä on pieni vauva ja elämän kuuluukin rauhoittua. Todellakaan en ole missään vaiheessa tätä ketjua sanonut, että ikinä ei voi käydä missään, jos perheessä on vauva. Pointti on vain se, että liika on liikaa!
Olit sitä mieltä, että kerran kuussa on liikaa, turhaan nyt enää vedät sanojasi takaisin. Miehesi vaikuttaa ikävä kyllä nahjukselta, jos et pysty pitämään häntä vertaisenasi vanhempana.
55
Vieläkin toistan, että mielestäni baareissa voi käydä. Käyn itsekin silloin tällöin. Onneksi olen ehtinyt kuitenkin mennä sen verran ennen lapsia, että pystyn rentoutumaan muutenkin kuin vaan baarissa käymällä.
Olen varma, että jokainen pystyy rentoutumaan muutenkin kuin baarissa käymällä. Turha siitä on mystifioida mitään kauheaa ja syntistä. Se on ulkona käymistä siinä missä pizzalla tai leffassa käynti.
Me käydään mieheni kanssa kerran 2kk juhlimassa kavereiden kanssa, kiva kun saa vähän aikuista juttu seuraa ja arkikin maistuu sen jälkee mahtavalta. Hyvin on lapset kasvanut ja ovat onnellisia. Käyn n. kolme kertaa viikossa jumpilla ja mies noin kaksi kertaa viikossa salilla enkä kyllä ole ongelmia siinä nähnyt. Mulle on oikeesti yks ja sama mitä muut on mieltä meidän elämästä ja jos joku haluaa moralisoida niin se on sen päänsärky. En elä elämääni miellyttääkseni muita ihmisiä vaan elämme omaa elämäämme meidän tavoilla ja säännöillä, sitä ei kukaan " täydellinen äiti " mielipiteineen tule muuttamaan.
Taasko täällä on näitä äitejä jotka arvostelevat toisia ja tuntevat vain OMAT kasvatusoppinsa oikeaksi.
Eiköhän ole kaksi eri asiaa alkoholi- sun muu ongelmainen ja ystäviä tapaamassa oleva äiti. Ei se tee suurkuluttajaksi ja huonoksi äidiksi jos kerran, pari kuussa käy jossain. Päinvastoin sitä huomaa kuinka ihanaa on kun on perhe ja lapsi ja taas jaksaa arjen rutiineja.
Joku haluaa sen oman ajan tanssimalla ja baarissa, se heille suotakoon.
Ikää mulla 35, ensimmäisen lapsen sain 23v ja en kahteen vuoteen edes uskaltanut ajatella mihinkään menoa, annoin kaikki biletysvaatteet pois jne. Sama toisen kohdalla 28v, taas meni 2,5v, ei puhettakaan menoista ettei muut katso. Kolmannen kohdalla lapsi oli 7kk ja kävin tanssimassa, lapsi isän kanssa kotona.
Käyn yhä edelleen 1-2 kertaa kahdessa kuukaudessa tanssimassa ja nautin siitä. Onko se syntiä?
Kuinka moni itkisi sitä, jos perheen isä kävisi Yhden Kerran Kuussa ulkona? Hei haloo?
Kyttäävät olan yli silloinkin, kun isi muka hoitaa vauvaa. Mihinkään ei voida lähteä, kun eihän se ukko kuitenkaan oo yhtä hyvä ku mä ja mitä jos lapsi saa paniikkikohtauksen jne.
Parin vuoden kuluttua on sitten pääkoppa hajalla kummaltakin. Supermammalta joka väsyy kantamaan yksin vastuuta ja ukolta, joka joutuu mokomaa superihmistä katselemaan.
En minä tunne ketään aikuista äitiä, jonka edes tekisi mieli käydä baareissa tuulettumassa säännöllisesti. Minä ainakin pippaloin ja olin vapaa 16-vuotiaasta 29-vuotiaaksi. Kun lapsi syntyi, niin halut juhliakin katosivat. Pakolliset pikkujoulut kerran vuodessa on mulle tarpeeksi baareilusta. Jos haluan tuulettua lähden ostoksille tai ystäville kylään. Paras tapa tuulettua on kuitenkin tehdä miehen kanssa cocktail-tikkuja pöydälle, laittaa kynttilät palamaan ja korkata viinipullo. Vaikea nähdä, mitä tarjottavaa baareilla on enää kaltaiselleni. Ehkä joku keskiolut-pubi tai hyvä terassi kesällä, mutta yökerhot..? Kuka täysjärkinen niissä vapaaehtoisesti enää käy kolmekymppisenä?
en luota mieheeni. Onko sinulla mies vain sen vuoksi, että hän hoitaa vauvaa, kun juhlit?
Vierailija:
baareissa vois käydä, mutta liika on liikaa. Enkä usko sen olevan vauvan edun mukaista, jos äidin mielenkiinto pääosin kohdistuu juhlimiseen?
Vierailija:
en luota mieheeni. Onko sinulla mies vain sen vuoksi, että hän hoitaa vauvaa, kun juhlit?
Ei jeesus. Sulle pitää myöntää vuoden typerimpien/kliseisimpien kysymysten kunniamaininta! " Miksi teette lapsia kun haluatte kuitenkin juosta baarissa" jne
Mäkin menisin, vaikka joka päivä jos rahat riittäis.
Kummallista, että monien mielestä on täysin normaalia lähteä baariin, vaikka kerran kuussa kun kotona on pieni vauva.
Esikoinen täyttää kohta 8v. ja kuopus 4v. Kolmas syntyy kesällä.
En ole vielä ainakaan höperöksi muuttunut.
Mutta kuten jo sanoin, en niin hyvää syytä keksi, että vauvan huvikseni hoitoon jättäisin. Aikansa kutakin...