Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te pienten vauvojen aidit, jotka haluatte vaan bilettaa koko ajan. Sanotaanko vaikka kerran kuussa. Miksi teitte lapsen, jos ette ole valmiita rauhoittumaan ja elamaan vauvan

Vierailija
13.01.2008 |

ehdoilla edes ensimmäisiä kuukausia??

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jonkun puolivuotiaan voisi jo jättää muutamaksi tunniksi, mutta että muutaman viikon ikäinen viedään pitkäksi aikaa hoitoon ja usein...

Vierailija
22/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joka viikonloppu, tai useammin niin se on liikaa.

Mieti nyt järjellä sinäkin tai avaa edes silmät. Katso ja kuuntele niitä tarinoita, joissa oikeasti lapset voivat h uonosti, narkkarivanhemmat juhlivat joka päivä ja alkoholistin lapset katsovat ryyppäämistä harva se viikonloppu. Onko sun siskos perheessä keseessä tälläinen???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten käyn 1-3 kertaa KUUKAUDESSA!

Eli se tarkoittaa sitä, että n. 28/30 olen kotona lapsen kanssa ja muutamana iltana hän on kotona isänsä kanssa? MIKSI tämä on niin kamalaa? Ja millä tavalla mielenkiinto kohdistuu enemmän juhlimiseen kuin perheeseen? :D

Itsekin pidän vääränä sitä, että joka viikonloppu ollaan tunkemassa lapsia kenelle tahansa eri paikkoihin jotta pääsee itse ryyppäämään, mutta SE ON AIVAN ERI ASIA kuin silloin tällöin, tai vaikka sen mutuaman kerran kuussa käydä tapaamassa ystäviä kun lapsi on ISÄNSÄ kanssa kotona. TAI vaikka mumminsa kanssa! Sekin varmasti olisi meillä ihan ok, vaikkei olla kokeiltu.

En siis ymmärrä lainkaan asennettasi? Suhteuta vähän äläkä ole noin mustavalkoinen, että joko täydellinen 24/7 äiti tai sitten paska alkoholisti bilettäjä.

Vierailija
24/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä minusta kerran (tai itse asiassa vaikkapa ihan kerran viikossa) kuussa on ihan kohtuullinen määrä käydä tuulettumassa, jos lapsi on isänsä kanssa. Itse tykkään käydä " omalla ajalla" leffassa, taidenäyttelyissä, syömässä, pelaamassa tennista tms.... Mutta samapa tuo, jos joku tykkää käydä joskus bilettämässä. Meidän kohdalla tuo ei oikein onnistunut ihan parikuukautisen vauvan kanssa, koska en saanut maitoa pumpattua pulloon, eikä se mitä kerääjän kautta pakastimeen kertyi maistunut vauvalle. Mutta sitten kun vauva oli 4-kuukautinen, niin sitten on kyllä ihan säännöllisesti ottanut omaa aikaa. Sitä en kyllä ymmärrä enkä hyväksy, että ihan pienelle vauvalle annetaan korviketta, että päästään bailaamaan.

Niin, siis sinun mielestäsi omat tarpeesi ovat ihan ok, mutta jos joku muu tekee (periaatteessa saman) asian toisella tavalla (esim maitoa ei tule pullotettavaksi), niin sitä on jo oikeus paheksua?

Vierailija
25/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalla on ikää reilut 3kk. Välillä hoitaa isä, mutta suurimmaksi osaksi mun vanhemmat tai joku muu miestä. Itse olen kieltäytynyt ottamasta vauvaa tämän takia hoitoon. Voin olla tiukkapipo tässä asiassa ja siihen ehkä vaikuttaa se, että olen itse lastensuojelun puolella töissä. Eli olen kyllä tehnyt töitä muun muassa narkkareiden kanssa ja nähnyt vauvoja, jotka kärsivät vieroitusoireista. Joku kirjoitti tällä palstalla, että hänellä on samanlainen tilanne ja luulen, että hän ymmärtää. Myönnän, että kirjoitukseni on sekava, mutta tässä tapauksessa nuo omat tunteeni vaikuttavat paljon asiaan.

Vierailija
26/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tietenkin eriasia jos siskollasi on mielenterveys ongelmia tai ongelmia alkoholin kanssa.. Mutta herranjestas jos siskosi käy vaikka kaksi kertaa kuussa bilettämässä, on poissa vauvan luota yhden illan ja vauvaa hoitaa joku tuttu ja luotettava ihminen niin eihän se nyt oikeasti ole mitään vakavaa! Yhtä hyvä huoltaja se isä on lapselleen kun äitikin! Jos on kyse normaaleista vanhemmista!

Veikkaan että lähes jokainen äiti harrastaa jotain, ollaanhan sillonkin poissa lapsen luota muutamia tunteja. Jotkut pistää vauvan päiväkotiin jopa 8kk iässä ja vauvaa hoitaa täysin vieras ihminen 6-10h!! Miettikääpä sitä! Siihen verrattuna pari kertaa kuussa jos on poissa illan niin on aika pientä!

Vierailija
27/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä täytyy sanoa etten todellakaan ole ollut ainoa joka tätä tilannetta on ihmetellyt ja kauhistellut. Kukin taaplaa tyylillään toki, mutta tiettyyn rajaan asti. Äidin on mentävä baariin miehen mukaan vahtimaan, koska muuten mies voi " kadota" päiviksi teille tietämättömille ja mummo ottaa vauvan koska pelkää että tämä muuten jätettäisiin kokonaan yksin kotiin. Toki tässä tapauksessa on paljon muutakin häikkää, mm. vuokrat maksamatta kuukausilta yms. mutta baariin on aina rahaa lähteä. Kyllä olen miettinyt monesti, että miksi se vauva oikein haluttiin tähän saumaan. Enkä myöskään muuta kantaani!

Vierailija
28/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni turvallisella puolella ollaan niin kauan kuin ulos lähteminen on virkistävä poikkeus eikä se lauantain oletus - tapa.

Totta on myös se, että enemmän lapsen elämään vaikuttanee aikainen hoitoon vieminen kuin vanhempien satunnainen ulkoilu.

Vierailija
29/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siellä osaavat arvioida mitä pitää tehdä tai tarvitseeko tehdä mitään.

Vierailija
30/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ilmoituksen niistä äideistä jotka käy kerran viikossa jumpassa! Kauheaa miten joku voi olla vauvan luota poissa JOKA VIIKKO!!! Hyi!

Vierailija
31/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juopottelureissua keskenään

Vierailija
32/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähden seitsemäksi jumppaan, olen puoli yhdeksältä kotona. Tällöin lapseni on nukkumassa. Jos lähden seitsemäksi baariin, ja tulen puoli kahdeltatoista, miten lapseni huomaa eron?

Vierailija:

juopottelureissua keskenään

Vierailija
33/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on?

Vierailija
34/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kyllä ihmettelen, eikö kaikille tule yhtä vahvaa äidinvaistoa, kuin minulle:o? Ei olisi tullut mieleenkään lapsien ollessa vauvoja jättää heitä tunniksikaan, jos ei pakko. Oli vaan sellainen fiilis, en osaa selittää. Ja tiedän kyllä, etten ole ainut, jolla näin ollut. Vauva on niin kaikki kaikessa varsinkin ensimmäisen vuoden, että haluaa olla vauvan kanssa koko ajan.

Vierailija
35/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kun olin syöttänyt vauvan eli klo. 20.00 tienoilla, vauva kävi samalla yöunilleen ja tulin aamuyöstä takaisin ja syötin vauvan aamulla klo. 7.00! Vauva oli rauhassa nukkunut koko tämän ajan isänsä vieressä! Miten vauvani kärsi tästä?

Seuraavana päivänä lähdin 2h salitreeneihin, sillon vauva oli hereillä ja isänsä joutui antamaan pullosta maitoa!

Vierailija
36/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

äiti on?

Vierailija
37/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja heti kun oli mahdollisuus menin nukkumaan.

Vierailija
38/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin olisi ilmeisesti pitänyt olla istumassa kotonani, kun tyttö oli isällään joka toinen viikonloppu hoidossa. Ja olen vakaasti sitä mieltä, ettei pieni lapsi tiedä mitä äiti tekee, jos läheinen ihminen on hoitamassa.

On se AP:n elämä rankkaa! Onko elämäsi tosiaan niin ahdasmielistä, ettet näe metsää puilta? On se hienoa istua siellä koneen ääressä ja tuomita muita. Tuo AV:lla istuminen tekee sinusta vallan loisto äidin, eikös? Missäs lapsesi nyt on? Kuka häntä hoitaa?

Mene AP kerrankin itseesi ja tule sen jälkeen julistamaan itsesi hyväksi äidiksi, paremmaksi kuin kukaan muu meistä!

Onnea vaan tasapainoisen tylsälle ja yksinäiselle elämällesi ;)

Vierailija
39/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos pystyt lähtemään vauvan kanssa kyläilee, tapailee ystäviä jne. Mutta monesti juuri sinun kaltaiset naiset unohtavat kaiken muun ja sitten vuoden-kahden päästä havahdutaan siihen kun ei olekkaan elämässä muutakun koti, lapsi ja mahd. mies siinä vieressä! Höperyys iskee väkisinkin!

Minulla lapseni ovat niin tärkeitä että muutaman tunnin poissaolo aiheuttaa oikeasti ihan fyysisiä vieroitusoireita(vauvan luota poissaolo)!!! Oikeasti! Minulle tulee henkisesti ja fyysisesti paha olo ja omatunto kolkuttaa! Mutta tiedän että on hyvä välillä hellittää! Lapsen isäkin kaipaa sitä vastuuta, kaipaa sitä että saa olla ihan kaksin sen pikkuisen kanssa välillä! Kaipaanhan itsekkin sitä! On hyvä pitää harrastuksistaan kiinni ja niistä ystävyyssuhteistaan ja VÄLILLÄ hyvä käydä jossain ilman lapsia!

Sanoisin että 1-4kk vauva on niin pieni että on hyvä ettei tämän ikäisen luota olla muutaman tuntia pitempää poissa. Antakaa niille isillekkin mahdollisuus olla sen vauvan kanssa, ihan kaksistaan!

Vierailija
40/72 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai luuletteko että kolmen kk ikäinen ymmärtää selityksistä niin paljon että tajuaa että jaha, äiti on jumpassa, ei mitään hätää, jatkan unia? Ja jos äiti on baarissa niin alkaa kahta kovempaa parkua koska tajuaa että äitinsä on toivoton juoppo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme