Junassa ylipainoinen vei kahden paikan
Kommentit (130)
Perhelipulla voi nimittäin matkustaa aina yhtä aikuista kohti omalla paikallaan yksi 6-16 vuotias. Tällöin ei tulisi kuvatun kaltaisia ongelmia.
Ja niitä ei kovin laajasti ole.
Mikä ongelma ap:llä on kun on pakko kommentoida omaa ketjuaan ja nostella aika ajoin?
Veikö läski miehen viikonloppuna?
t: 127 kg, yksi paikka
On totta, ettei lihavuus tarkoita sitä, että ihminen haisisi. MUTTA hyvin monet lihavat haisevat, koska hehän hikoavatkin helpommin jo normaalisti liikkuessaan. Lisäksi kaikkien poimujen väliin jää muhimaan hikeä, joka haisee ihan varmasti.
Minulla ei ole mitään periaatteessa lihavia ihmisiä vastaan, mutta kyllä se säälittää, kun näkee reilusti ylipainoisen puuskuttavan koulun käytävillä vastaan. Ja ällöttää, jos joku huohottaa ja haisee.
Ja kyllä monestikin on inhottavaa istua lihavan vieressä bussissa. Meidän linja-autoissa ei ainakaan ole mitään käsinojia istuimien välissä ja kyljessä kiinni istuva ihminen tuntuu tosi epämiellyttävältä, haisi tai ei.
Ja noille lentolippujen hinnoille ja painorajoille pitäisi oikeastikin tehdä jotain. Ei ole oikein, että sata kiloa painavampi kanssamatkustaja saa tuoda koneeseen yhtä paljon tavaraa kuin minä.
Ja miettikääpä hoitohenkilökuntaa kun näitä laardikasoja pitää nostella - kyllä siinä selkä kärsii ja nostolaitteetkaan ei kaikkeen pysty! Röntgenissä on mukava kuvata kun ei saa mitään tuntumaa kun ihminen on pelkkää hyllyvää massaa :(. Aina pitää vaan kuvata lonkkia ja polvia kun kroppa ei kestä....
tilalla olis ollut joku 150kg ihrakasa. nimittäin jouduin äkuilliseen leikkaukseen muutama vuosi sitten ja olin niin kipeä etten todellakaan pystynyt itse siirtymään sängyltä leikkauspöydälle. Hoitajat urheana nostivat minut. En tiiä miten toimitaan läskien kanssa?
Vierailija:
Ja miettikääpä hoitohenkilökuntaa kun näitä laardikasoja pitää nostella - kyllä siinä selkä kärsii ja nostolaitteetkaan ei kaikkeen pysty! Röntgenissä on mukava kuvata kun ei saa mitään tuntumaa kun ihminen on pelkkää hyllyvää massaa :(. Aina pitää vaan kuvata lonkkia ja polvia kun kroppa ei kestä....
Pahan mielen lihaville, siinä olette jo onnistuneet. Mitä muuta? Uskotteko tällä haukunnalla muuttavanne asioita? Mitäs jos pyrkisitten vaikka eduskuntaan tai pidätte mielenosoituksen niin voisitte saada oikeasti äänenne kuuluville. Järkyttävää tekstiä aikuisilta ihmisiltä.
Tiesittekö että ylensyönti on aina sairaus? Se on riippuvuus siinä missä alkoholismi tai tupakointikin. Ei ole kyse vaan siitä että joku ahtaa ruokaa kitaansa vaan aina taustalla on " sairaus" .
Mites tuo lentokonejuttu? Siis tuo tavaroiden tuonti. Miten se on teiltä pois jos joku 150kiloinen tuo tavaraa yhtä verran kun te? Oikeasti, miten se vaikuttaa teihin? Kuinka helvetisti teidän pitää sieltä ulkomailta tavaraa kantaa? Tuo kuullostaa tosi lapselliselta.. Kun tuo saa tuoda enemmän kun minä, byäää.. Kun tuo on läskimpi kun minä, ei reilua... byäää!
AIKUISET IHMISET! HÄVETKÄÄ!
Vierailija:
Eihän me säälitä niitä...
Tää jahti täällä saa jo ihan sairaita piirteitä. Tosin se kertoo panettelijoista enemmän kuin lihavista.
Jokainen teistä omaa jonkun riippuvuuden, aika varmasti. Sinä tupakoitsija, mikä sinä olet arvostelemaan lihavan riippuvuutta kun et itse ole sen parempi! Tai sinä joka kyttäät hulluna kaloreita tai painoasi, tiesitkö että elämänhallintasi on pahasti pielessä?
Ei se vaan mene niin että syö vähemmän ja be happy. Ei todellakaan ole noin yksinkertaista. Jokainen lihava on varmasti yrittänyt ja yrittääkin vielä. Se ei ole mikään hokkus pokkus temppu, laihduttaminen. Se on vaikeaa, se on raastavaa, se sattuu, se loukkaa, se itkettää, se masentaa.
Lukemattomat läskit yrittävät tälläkin hetkellä päästä eroon niistä kiloistaan. Mitäs jos ymmärtäisitte edes hetken ja kannustaisitte?
usein lihavat ovat laihoille katkeria jostakin! Itse olen hoikka ja erittäin moni lihava on suhtautunut minuun valmiiksi jo tylysti esim. työpaikoilla! On ollut muitakin jotka käyttäytynyt niin mutta suurin osa on ollut isoja naisia. Isot miehet ei niinkään.
Mulla on pari sukulaisnaista, joiden suusta en ole koskaan kuullut mitään älyllistä. Ainoa asia, josta he osaavat keskustella on se onko laihtunut vai lihonut viime aikoina. Lisäksi jos joku sanoo esim. että Valiolla on muuten tullut uusi mustikka-jogurtti, maistoin sitä ja se oli hyvää. Niin aivan taatusti jompi kumpi heistä sanoo, että jogurtti on tosi rasvaista.....
Minusta on ok ja hyvä asia, että katsoo mitä syö ja pitää itsensä kunnossa. Mutta miksi joillakin menee se ihan överiksi? Varsinkin naisilla, tuntuu, että moni ei osaa muusta puhuakaan kuin laihdutuskuureista. Mua ei kiinnosta yhtään kuka on milloinkin laihdutuskuurilla. Sen sijaan voisin keskustella vaikka harrastuksista, lapsista, maailmanpolitiikasta... ihan mistä tahansa. Mutta nämä kaksi mammaa ei pysty puhumaan mistään muusta....
Sairaus sekin.. ;)
Minustakin jo tuntuu, että vyöryn naapurin paikalle tavallisessa turistilentokoneessa ja oloni on epämukava. Penkki tuntuu ahtaalta.
Joten tuntuisi todella kummalta, että minua 50-80 kiloinen ihminen ei tursusisi penkistä yli ja hankaloittaisi kanssamatkustajan mukavuutta.
Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että lihavan ihmisen vieressä on todella epämukavaa istua ahtaassa lentokoneessa. Ja mielestäni olisi aiheellista, että lihavat ihmiset ostaisvat kaksi paikkalippua.
Vai onko oikein, että se laiha, joka penkkiinsä hyvin mahtuu, joutuu ostamaan kaksi paikkalippua, jottei viereen sattumalta osu lihava, joka vie 1/3 penkistäsi?
lihavia ei saa diskriminoida.
netin kautta voi ostaa mitkä tahansa liput. lain mukaan et voi mitään tehdä.
Ja jos joku laiheliini käyttäytyy huonosti sen takia että vieressä on lihava, niin sen laiheliinin pitää mennä pois bussista/junasta/lentokoneesta, niin että matkaa voidaan jatkaa
Jos vaikka ollut jotakin puhetta kiloista, niin oon saattanut sanoa että vielä pari kiloa niin pääsen entisiin lukemiin. Esim: synnytyksen jäljiltä.
mulla 4 lasta ja jos jokaiselta olisin jättänyt sen muutaman kilon niin olisin 10 kiloa painavampi.
Käsitättekö että meille ainakin on tärkeempää tiputtaa heti ne muutamat ylikilot jotta niitä ei alkais kertyä.
yhteiskuntakelpoisiksi. Nehän ovat toiminnaltaan itsetuhoisia, niin eikö pakkohoito olisi silloin mahdollinen?
Eikun vaan kaikki läskit junilla laihdutusleireille niin saisi taas kunnolliset ihmiset matkustaa ja olla rauhassa haisevilta traaniperseiltä.
Viedään läskit höyryjunalla viroon rasvaimuun.
Joutaisivat kaikki junalla kesk.... siis laihdutusleirille!
Huvittaa vieläkin kun muistelen...
Aina joku voi olla allerginen tms. Kieltämättä läskit on vaikeampi jätttää kotiin kuin koira, mutta ehkä kyse onkin siitä, että ajatteleeko kanssaihmisiä ollenkaan. No jos ap:n esittelemässä tapauksessa laiha olis ollu paikalla ennen lihavaa, niin silloinhan sen lihavan ois pitäny ettiä paikka muualta tai seistä koko matka. Niinhän se on niitten koirienkin kanssa jossai busseissa. Jos allerginen on ensin kyydissä, niin sit koira ei saa tulla, mutta kai jos koira on ensin, niin sitä ei häädetä pois kesken matkan.
Itse tunnen vain yhden todella ylipainoisen, joka sanoi juuri työterveyslääkärin laihdutuskehoituksesta, että " mä ajattelin, että ihan sen kiusaksi en varmana laihduta"
Jos asenne on tämä niin kai sitä saa sitten kuolla siihen lihavuuteensa ihan rauhassa ja ostaa vaikka kolme lippua joka junaan. Toki on kai sitten niitäkin, jotka oikeasti haluaa vähä keventyä.
Viikonloppuna huomasin, kun meitä oli useampia siinä juttelemassa, että tuon yhden henkilön takia esim. liikuntaharrastuksesta puhuminen oli jokseenkin kiellettyä.
Lihava voi kai olla monesta syystä, mutta joillakin se syy taitaa olla vaan laiskuus, mukavuudenhalu ja hyvä ruoka.
Ei mullakaan sikäli ole mitään inhoa mitään ihmisiä kohtaan, mutta en silti halua, että vieressäni istuu junassa oikeasti ap:n kuvaaman kokoinen ihminen, joku jolla on litra hajuvettä (tai jotai hiton amis-axea), koira tai joka haisee viinalta ja tupakalta.
niin ehdottomasti siitä pitäisi joutua myös maksamaan kaksi paikkaa. Jos on sairaudesta kyse (harvemmin), niin siitä pitäisi olla joku inva-lappu näyttää.