Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tiedätekö maksakirroosiin/alkoholiin kuolleita?

Vierailija
28.03.2014 |

millainen tarina?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän henkilön, jolla kaikki sisäelimet sanoivat sopimuksensa irti. Haima taisi olla kaikkein pahimmassa kunnossa. Vuosikymmenien ahkera alkoholinjuonti syynä.

Vierailija
22/38 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli 57 vuotiaana haimasyöpään.

Sillanalusjuoppokin oli elämänsä aikana, oli kuulemma myös tasan 7 vuotta juomatta ja voitti useita satamarkkoja rahaa, jotka tosin sitten tärveli juomiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 22:10"]

Päivän Hesarissa mainittiin ikävä kyllä turhan lyhyesti se, että Suomessa on lisääntynyt räjähdysmäisesti sokerista ja fruktoosiglukoosisiirapista johtuvien rasvamaksojen ja -kirroosien määrä. Riskiryhmässä ovat limulla ja namilla elävät opiskelivat jotka kuvittelevat alkavansa syömään terveellisesti sitten kun on valmistuttu eikä energiajuomia jne enää muka tarvita. Toinen energiajuomien suurkuluttajaryhmä ovat äidit. Lähivuodet näyttävät kuinka näiden ryhmien käy. Valistusta pitäisi kyllä tehostaa ja viedä enemmän heidän luokseen.

[/quote]

Mitä se valistus auttaa, kun ei elämäntilanne siitä muutu? Pidätkö ihmisiä tyhminä, ei kukaan nykyisin enää valistuksen puutteen vuoksi toimi niin kuin toimii. Kun on pakko jaksaa niin on pakko vetää niitä vitun energiajuomia. Itse juon sokerittomia, mutta kaikkea muuta tulee sitten syötyä ihan liikaa pelkkään väsymykseen.

Vierailija
24/38 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tätä myös peitellään,etenkin itseään muita parempien suvuissa. Voidaan esim.sopia suvun sisällä yhteisestä valheesta ja kuolinsyyksi mainitaan esim. Sydäri

Vierailija
26/38 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies kuoli virallisesti aivoinfarktiin n. 50-vuotiaana. Tätä kerrotaan ulospäin, ja totta se onkin, mutta jätetään kertomatta miten sama mies ryyppäsi rajusti edellisten 25 vuoden ajan. Kaikki sisukset oli mennyttä ja petipotilaana, lääkkeeksi piti perheen kantaa lisää viinaa. Yhtä hyvin kuoleman syy olisi voinut olla jonkun sisäelimen lopullinen pettäminen. Ehkä tuo aivoinfarkti on jotenkin"hyväksyttävämpi" syy, mutta totuus on että juominen hänet tappoi.

Vierailija
27/38 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli 40-vuotiaana alkoholismista aiheutuneeseen maksakirroosiin.

Olin aina isän tyttö, mutta välimme viilentyivät kun isä sairastui alkoholismiin töiden loppumisen ja siitä aiheutuneen stressin ja masennuksen takia. Tunnen varmasti koko loppuelämäni syyllisyyttä siitä, että en pitänyt isääni alkoholismin puhjettua lähes ollenkaan yhteyttä. Olisin varmasti voinut helpottaa isän paranemista, jos olisin ollut tukena ja kertonut välittäväni isästä, vaikka isä olikin alkoholisti. Isä kun kuitenkin yritti parhaansa parantua, kävi lääkärissä ja sai lääkkeet ja terapia-aikoja. Isä kuitenkin romahti uudelleen, kun hänet siirrettiin toiselle lääkärille, joka ei ottanut isää tosissaan ja muutamien kuukausien päästä isä löydettiinkin sitten kotoaan kuolleena istumasta.

En tiedä milloin isä sairastui maksakirroosiin, sillä hän ei koskaan kertonut minulle mistään oireista (tosin niinhän isät tekevät). Sattuu ajatella, millaisissa tuskissa ja kuinka yksin isä oli viimeiset elonhetkensä.

Vierailija
28/38 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä, perheenäiti joka on juonut rajusti jo kymmenisen vuotta. Saattaa vetää kokonaisen lavan (24 tölkkiä) olutta illassa eikä vaikuta edes humalaiselta! Lisäksi viiniä. Juo nykyään päivittäin, lapset huostaanotettu usea Vuosi sitten. Kyseessä pienikokoinen nainen, 35 vuotias ja huoli on kauanko kroppa voi kestää tuollaista juomista?! Itse en käytä joten en tiedä noista määristä, mutta 24 tölkkiä illassa kuulostaa paljolta. On aika agressiivinen nykyään eikä elämänhallintaa juuri ole. Mitä luulette onko vielä mahdollisuus tervehtyä? Jos siis sitä itse haluaisi, vaan ei halua. Olen surullinen hänen puolestaan.

Vierailija
29/38 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:56"]Isäni kuoli 40-vuotiaana alkoholismista aiheutuneeseen maksakirroosiin.

Olin aina isän tyttö, mutta välimme viilentyivät kun isä sairastui alkoholismiin töiden loppumisen ja siitä aiheutuneen stressin ja masennuksen takia. Tunnen varmasti koko loppuelämäni syyllisyyttä siitä, että en pitänyt isääni alkoholismin puhjettua lähes ollenkaan yhteyttä. Olisin varmasti voinut helpottaa isän paranemista, jos olisin ollut tukena ja kertonut välittäväni isästä, vaikka isä olikin alkoholisti. Isä kun kuitenkin yritti parhaansa parantua, kävi lääkärissä ja sai lääkkeet ja terapia-aikoja. Isä kuitenkin romahti uudelleen, kun hänet siirrettiin toiselle lääkärille, joka ei ottanut isää tosissaan ja muutamien kuukausien päästä isä löydettiinkin sitten kotoaan kuolleena istumasta.

En tiedä milloin isä sairastui maksakirroosiin, sillä hän ei koskaan kertonut minulle mistään oireista (tosin niinhän isät tekevät). Sattuu ajatella, millaisissa tuskissa ja kuinka yksin isä oli viimeiset elonhetkensä.

[/quote]

Kuulosti todella paljon omalta isältäni. Olin aina isin tyttö kunnes viina tuli väliin. Tiedän miltä sinusta tuntuu ♡

Vierailija
30/38 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini (lasi viiniä vuodessa tyyppi) kuoli hormoniperäisen maksakirroosin aiheuttamaan aortan repeämiseen.

Eli vaikket käyttäisi alkoholia ollenkaan tuo sairaus voi tulla erityisesti naisille joille kertyy sisäelimiin rasvaa. Sukurasite, olen hoikka mutta mullakin tulee "läskiä" ensin pallean kohdalle jos tulee. Pari kertaa vuodessa käyn maksakontrollissa, alkoholia käytän vähemmän kuin lasillisen viiniä/vko

Vierailija
31/38 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 22:09"]

osanottoni, minua mietityttää miten maksakirroosiin kuolee loppujen lopuksi? läeiselläni on se.

[/quote]

Sairas maksa ei enää pysty poistamaan elimistöstä kuona-aineita, joita lopulta kertyy niin että ihminen menee koomaan ja menehtyy. Lisäksi maksalla on tärkeä rooli useiden elintärkeiden aineiden tuottamisessa, joten koko elimistön toiminta muuttuu mahdottomaksi.

Taikka toinen tapa on ns. "verensyöksy", jossa porttilaskimoon kertyy verta, kun se ei pääse tarpeeksi nopeasti arpeutuneen maksan läpi ja ruokatorven alapäässä olevat suonet pullistuu ja sitten räjähtää auki. Ei ilmeisestikkään ole kovin kaunis näky...

Vierailija
32/38 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasse Lehtonen. Ei toki vielä.

Vierailija
33/38 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä 

Vierailija
34/38 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 64-vuotiaana. Joka arkipäivä 2-4 isoa kaljaa ja kaikki viikonloput ja lomat ympärikännissä.

Vierailija
35/38 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikätoveri kuoli. Uskovainen mies, ei ollut varmaan kännissä lukioaikojen jälkeen. kaljaa hörppi päivittäin.

Vierailija
36/38 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on tappavan vaarallinen päihde ja ainoa laillinen päihde. Saisi olla vähemmän vaarallista ainetta laillisena päihteenä. 

Vierailija
37/38 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli 73-vuotiaana kaikkien sisäelinten pettämiseen ja deliriumiin. Joi vuosikymmenet päivittäin, todella paljon, määriä joita on vaikea ns. normi-ihmisen uskoa. Ihme että eli noinkin pitkään. 

Vierailija
38/38 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka monta. 35v serkkuni makasi jo sairaalassa kun maksa ns räjähti. Verta pursuu kaikista ruumiin aukoista , silmistä, nenästä, suusta, korvista, jopa peräaukosta. Siihen kuoli huutaen ja kiroillen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän