Illan menu: ceasar salaatti, tuhtijauhelihakastike lohkoperunoilla ja viiniä : )
Teen vähän koristeita ruokiin niin näyttää houkuttelevimmille samoin katan kauniisti kun muut ovat saunassa..
Ajattelin ottaa tästä tälläisen la-illan tavan.
Mites muilla?
Kommentit (62)
pelkkä salaatti riittäisi meilllä la iltana
juomasta ja seurasta. Jutellaan viikon asiat ja rentoudutaan. Ollaan aikamoisia kulinaristeja koko perhe, ja kynttiläillallinen on sellainen helppo tapa luoda vähän juhlaa arjen vastapainoksi.
Minäkin kyllä vähän ihmettelen teidän menuun tuhtiutta! Siis cesarsalaattihan on ruokalaji ihan itsessään (kanaa, krutonkeja, paksu kastike). Syöttekö tosiaan sekä sen että jauhelihakastiketta?
Hauskaa iltaa teille!
voisiko vähän keventää jostain päästä? Vaihda alkusalaatiksi jokin vähemmän ruokaisa. Caesar-salaatti käy ruoaksi jo itsekseenkin. Eikä muutenkaan ateriakokonaisuutena oikein onnistunut. Kastikkeen kanssa edes pasta olisi vähän parempi, mutta jotenkin tunkkainen ja arkinen yhdistelmä.
Ja ruoka-annokset ovat pieniä eli 400g perunaa jaetaan 4:llä ja 400g jauhelihaa myös. Teen siis näyttäviä pieniä annoksia : )
Ei kaiken tarvitse olla tuhtia varsinkaan jos ei sellaisesta pidä. Pieniä, kauniita annoksia..
Tuhtilla tarkoitin mausteisuutta : )
ap
Voi hitto ei olisi pitänyt kertoa varsinkin kun joutuu haukutuksi : (
Kertokaa ihmeessä MITÄ teillä syödään.
ap
äsken syötiin lihapullat (itse tehdyt) perunamuussilla,illalla ehkä lämpimät voileivät--ei sen kummempaa
sä itse tunnet perheesi parhaiten ja tiedät mitä kukakin mieluiten syö. ei sun tarvitse muiden mielipiteistä välittää!
Hauskaa iltaa koko perheelle! Nauttikaa!
Miellä lohkoperunat on usein pihvin tai jonkin leikkeen kanssa. Kastikeruoat sitten pasta/riisi/perunamuusi lisäkkeellä. Välillä tehdään lohkiksia ihan vaan dipin kanssa. Voisin hyvin tarjota uuniperunan jauhelihatäytteellä, joten ei kai tuo ihan mahdoton yhdistelmä ole.
Turha sinun on loukkaantua näiden mammojen viesteistä. Teidän perhe tykkää tuosta ruoasta ja niinpä teet ateriakokonaisuutesi ja perhe on varmasti iloinen. Kiva, että aiot panostaa ruoan ulkonäköön. Ja sitten vaan kaunis liina, kynttilöitä ja taittele vielä lautasliinat kaunisti. Bon appetit!
Kertokaa ihmeessä mitä itse tykkäätte syödä? Itse tykkään kasvisruoista, mutta perheen 3 " poikaa" on eri mieltä : )
Todella juuri kattaukseen ja annoksiin satsaan ja en esim. tee jälkiruokaa koska minusta tuossa on tarpeeksi..
Mukavaa la-iltaa kaikille!
ap
Me voitais illaks tehdä vaikka lämpimiä leipiä, sitten saunaan, pennut maate, vähän ölppää jne.
ps. mä tein kerran sellasia jauhelihanyyttejä keräsalaattiin lohkopottujen kans, semmosia thaityyppisiä. hyviä oli.
perunamuusia, käristyslihaa pakkasesta ja siihen sellainen knorrin valmis punaviinikastike (nestepakkaus) sekä puolukkahilloa. Hyvää ja helppoa :)
ihania :)
juomana olutta, lapselle mehua
älä näiltä pikkusieluilta neuvoa kysy, ne muuta tee kun päätänsä aukovat!
Mutta jos haluat, kokeile niitä nyyttejä, mitä jo aiemmin ehdotin. Sä voit sen jauhelihan maustaa miten haluat, ja käärit keräsalaattiin. jos haluat, voit pistää juustoraastetta joukkoon. siis soosin on oltava tosi paksua.
valmis soosi tuoreeseen lehteen, kääritään kuin kaalikääryle. pysyy paremmin koossa jos laittais juustoraastetta.
köyhissä ritareissa merituuli teki joskus vähän sen tyyppisiä, mut siinä oli kookosmaitoa.
Meillä on aina ollut tapana viikonloppuisin syödä jotain arjesta poikkeavaa, kattaukseen kyllä kiinnitän arkenakin huomiota, mutta tuollaiset asiat on mun sydäntä lähellä =)