Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua hämmästyttää valtavasti tämä akateemisten palvonta!

Vierailija
11.01.2008 |

Tälläkin palstalla heihin suhtaudutaan kuin yli-ihmisiin, parhaiten sen huomaa juuri viesteistä, joissa vakuutellaan, että he ovat " aivan tavallisia ihmisiä" tai, että hekin mokailevat joskus.

Akateemisen ja amiksen välinen kuilu on valtava, jälkimmäiset tietysti huonommalla puolella sitä kuilua.

Minä tunnen molempia ja en vain millään pysty ajattelemaan, että akateemisissa olisi jotain erityisen hyvää, jollei huonoakaan. He ovat vain opiskelleet pitempään. Heidän joukkoonsa mahtuu käsittämättömän yksinkertaista väkeä ja samaa voi sanoa amiksista.

En minäkään nyt tyhmä ole, tottakai annan suuren arvon asiantuntijuudelle ja älykkyydelle eri aloilla. Mutta annan yhtä suuren arvon myös ahkeruudelle, hyväsydämisyydelle ja henkiselle älykkyydelle ja näitä ominaisuuksia löytyy myös amiksista kukkuroittain.

Ja joo, olen itse amis, mutta en tunne itseäni yhtään alemmaksii sen takia. Ja jopa ajattelen, etä jos taloudellinen tilanne antaisi periksi, niin varmasti riittäisi lukupäätä akateemiseksi asti. Eikö ole kamalaa uskoa itsestään noin suuria:D

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Ymmärtänet, että siivoojat, roskakuskit, kadunlakaisijat, kaupantyöntekijät, keittiötyöläiset, hoitajat, raksamiehet, putkimiehet, sähkömiehet, talonmiehet jne jne, ovat kaikki amiksia?

Miten luulet, että mikään pyörisi, jos kaikki amikset olisivat laiskoja ja kiusaisivat vain toisiaan?

Siivooja täällä hoitaa hommansa asiallisesti, samoin sähkömies. Roskakuskit laskuttaa käynnistä kahden viikon välein, mutta käyvät noin 2,5 tai 3 viikon välein - aina saa olla soittelemassa perään. Kadunlakaisijoita ei tällä kaupungiss aedes ole. Lähikaupan työntekijät eivät saa vanhentuneita elintarvikkeita hylyistä pois eikä kassalla usein ole sama ahintaa kuin hyllyssä. Työmaaruokalamme ruoka on surkeaa ylikeitettyä mössöä ja salaatissa on etanoita. Asiakaspalvelusta ne eivät ole koskaan kuulleetkaan. Oöljykattilan kalvopaisuntasäiliön viallista kalvoa on karhuttu putkiasentajalta kohta 3 vuotta. Talonmiehiä ei ole enää olemassakaan enkä uskalla edes ajatella millaista olisi joutua jonkun hoitajan armoille...

Vai näetkö kaikki aina noin saatanan negatiivisesti??

Vierailija
22/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen käynyt ammattikoulun sekä lukion. Ei kyllä voi ainakaan meidän luokkalaisista käyttää sanaa laiska.

Suurin osa meidän ammattikoulun luokkalaisista on jatkaneet opintojaan, osa on töissä, ja onpa joku yrittäjäkin joukossa. Kyllä heillä oli sitä ammattitaitoa ja ahkeruutta, laiskottelua ei meidän luokassa suvaittu.

Sen sijaan suurin osa näistä lukiolaisista, jotka olivat kanssani samalla luokalla ovat joko työttömänä, kotiäiteinä tai syrjäytyneinä.

Itse olen ollut vakituisessa työpaikassa valmistumisen jälkeen ja olen ammatissani hyvä. Nyt olen kuitenkin lähdössä opiskelemaan uutta alaa.

On totta että jotkut ammattikoululaiset voivat olla laiskoja, mutta suurin osa kyllä käy kolunsa hyvin, sama koskee lukiolaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikostasi kommentti.

Mikä akateemisten palvonta?

Minusta täällä yleensä on vain näitä " haukutaan akateemisia / ovat samalaisia kuin muutkin" -ketjuja. Ei siis mitään palvontaa.

Vierailija
24/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman koulutusta, mutta todella moni firma hakee siivoojaa, joka on koulunsa käynyt.

Roskakuskit on yleensä käyneet kuljetuspuolen ammattikoulun, epäpätevää kuljettajaa ei täällä ainakaan ota kukaan.

Vierailija
25/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita ihan perinteistä peruskoulun jälkeen käytävää ammattikoulua, Nykyäänhän ne ovat hienosti ammattiopistoja, mutta sama asia kuitenkin.

Kyllä amiksen käynytkin voi olla fiksu ja ahkera ja aikaansaseuraava, jonka kansa voi keskustella ajankohtaisista asioista. Mutta valitettavan monet ovat mistään kiinnostumattomia, passiivisia yms. Varsinkin miespuoliset.

Vierailija
26/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vanhoista koulukavereista on kassalla töissä, lukion jälkeen kun ei päässyt mihinkään mihin olisi halunnut ja pakko rahaa oli saada.

Vierailija
27/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistun pian yhteiskuntatieteiden maisteriksi, mutta haaveilen omasta pienestä sisustus/lahjatavara/vaateputiikista ja aion jossain muodossa kokeilla elämäni aikana yrittäjyyttä.

Vierailija
28/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, appivanhempani ovat ei-akateemisia ja kyllä maailmankatsomuksemme yms. eroaa valtavasti toisistaan. Toki asiaan vaikuttaa myös ikä ja täysin erilainen kasvuympäristö.

Vierailija
29/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kaverini yläasteelta, hikipinko täysiä kymppejä meni lukioon, ja on nyt pankissa töissä, tekee tylsää päivää ja tienaa yli 20 000¿ vähemmän kuin minä, AMIS!=))"

on erittäin tyypillistä amiksille. Miksiköhän?

Vaikka opettajat, tutkijat, monet humanistit jne jne tienaavat aika vähän, arvostan heitä (ok, persoonasta riippuen) huomattavasti enemmän kuin jotain " ihan sikana siis v*ttu!!!" tienaavaa asentajaa, raksamiestä tms amista. arvostan ihmisessä sitkeyttä, henkistä pääomaa, kunnianhimoa ym, en tilipussia.

Vierailija
30/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähin työkaverini on korkesti koulutettu akateeminen ja varsin hankala tyyppi. Työskentelemme asiakaspalvelussa ja hän päästelee koko ajan sammakoita suustaan asiakkaille, hölöttää omia ja meidän muiden työntekijöiden henk. koht. asioita heille, on tahditon ja huonokäytöksinen. Saan vähän väliä korjailla hänen sanomisiaan ja tekemisiään. Itseään hän pitää hyvin fiksuna ja hyväkäytöksisenä, onhan hän akateeminen. Sepä ei kuitenkaan takaa " sydämensivistystä."

Vierailija
31/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätys, että amis voi tienata paremmin kuin akateeminen. Itselleni vihoviimeinen asia, mikä minua kiinnostaa ihmisessä, on hänen tulonsa tai omaisuutensa. Minua kiinnostaa se, miten " sivistynyt" ihminen on, eli miten hän kohtelee muita ihmisiä, eläimiä sekä luontoa eli kuinka ekologisesti hän elää. Minua kiinnostaa myös hänen arvomaailmansa, tiedot maailmasta ja kaikinpuoleinen henkinen aktiivisuus (lukeminen, kulttuurin seuraaminen ja kaikinpuolinen sivistys). Tunnen monta rutiköyhää, sivistynyttä akateemista. Arvostan heitä 100 kertaa enemmän kuin jotain citymaasturilla ajelevaa, hyvätuloista Thaimaanmatkaajaa. Tällainen ihminen voi toki olla akateeminen, mutta pointti oli, että tulotaso on mielestäni todellakin viimeinen asia, minkä perusteella arvioida ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme