Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en vaan jaksa tätä asiakaspalvelua enää!

Vierailija
10.02.2014 |

Oon ihan kypsä koko hommaan. En jaksa olla enää ystävällinen ihmisille, jotka kohtelee mua, kuin roskaa. Se on mun vika kun ei ole jotain tiettyä merkkiä tarjolla, se on mun vika, kun aurinko paistaa silmiin ikkunasta, se on mun vika, kun ikkunasta vetää kylmää ilmaa, se on mun vika, kun ovat myöhässä lennolta, kun taksi ei saapunut ajoissa. Kaikki on MUN syytä. Mä oon niin kyllästyny tähän touhuun. Ihmiset on muuttunut kyllä 90-luvulta ERITTÄIN röyhkeiksi ja inhottaviksi. Ennenvanhaan kun oli muutama asiakas, joka oli pahalla päällä, ja heitä yritti muiden tunaroimisesta rauhoitella se riitti, mutta nyt on muutama asiakas, joka on oikeesti ymmärtää jos ilmoittaa, että tässä firmassa se ei ole mahdollista/ ei ole tarjolla... Minkäs minä sille mahdan, että kyseiseen firmaan ei voida syystä tai toisesta hankkia tiettyä tuotetta. Pakko kirjoittaa tänne, pakko saada jakaa tämä suuri vitutus jollekkin. Onko jotain keinoa, millä mä vaan pystyisin antamaan asioiden olla ja ottamatta itteeni? Mutta kun toistakymmentä vuotta yrittää palvoa ja miellyttää kaikkia ja tulee vaan paskaa niskaan, niin kyllä siinä mielenterveys menee.  Pitäisköhän vaihtaa alaa, ihan johonkin toiseen. Onko muut asiakaspalvelijat näin ahdistuneita? :(

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnistan monta yhtenäistä tunnetta kanssasi. Minäkin aloitin 90-luvun alkupuolella asiakapalvelutyöt ja pakko sanoa, että kyllä ihmisiin usko on mennyt 2000-luvun puolella. Minulla on ikävä niitä lepposia ihmisiä 90-luvulta, jotka ymmärsivät, kun selitin, että MINÄ en asialle voi mitään. Nykyään kaikki ovat niin stressaantuneita ja kauhean epäkohteliaita. Sääliksi käy niitä nuoria parikymppisiä, jotka ovat todella mukavia ihmisiä kohtaan, mutta heille on " helppo" valittaa, koska "eiväthän he mistään mitään tiedä". En aio päästää tytärtäni alalle, koska nykymaailmassa todellakin menettää järkensä asiakaspalvelijana. 

Osa ei ymmärrä mikä on palvelijan ja asiakaspalvelijan ero. 

Vierailija
2/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllästyin asiakaspalveluun myös ja tunnen niin hyvin nuo ap:n mainitsemat ruikuttajat. Vähän aikaa v*tutus meni sillä, että työpäivän aikana naurettiin yhdessä kolleegojen kanssa tyhmille asiakkaille ja illalla luin aina aasiakas.fi sivustoa (nauru kun poistaa stressiä). Mutta kun alkoi asiakkailta tulla suoranaisia uhkauksia eli "Ulkona on pimeetä kun lähdet töistä ja tiedän missä asut" ei hermot enää jaksaneet. Otin sairasloman ja sen kahden viikon aikana hoidin itselleni toiselle alalle työpaikan. Sanoin itseni irti ja sen kahden viimeisen viikon ajan oikeasti v*ttuilin asiakkaille ja olin todella töykeä takaisin jos eivät osanneet käyttäytyä. Tuntui todella hyvältä napauttaa takaisin ja nähdä ne asiakkaiden hämmentyneet katseet. Ei yksikään valittanut ylemmälle taholle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin pois asiakaspalvelualalta, en jaksanut katsella enää vittumaisia asiakkaita.

Vierailija
4/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä kans yks järkensä ihan just menettämässä!! Työskentelen tarjoilijana ja olen syypää jokaikiseen asiaan. Olen syypää mm.

- kun ikkunasta paistaa aurinko silmiin syödessä, ehdottaessani paikan vaihtoa, tulee vastaus " NO EI TARVI!!"  

- Kun terassilla kesäisin jäät sulavat nopeasti juuri hanasta laskemaani siideriin, koska MINÄ en osaa pitää yllä oikeaa lämpötilaa..

- talvella ikkunapaikalla on liian kylmä. Joo, minä tiivistän ikkunat. Sanoessani, että asiasta ollaan ilmoitettu monesti huoltomiehelle, niin vastaus on vaan, että et ole tarpeeksi hyvin.

- Tuolin istuin on rumasti kuvioitu. 

- Pihvi oli liian kypsä/raaka, paista sitä paremmin. -Mikä tässä on, kun ihmiset luulee, että tarjoilija paistaa pihvit??

- Naapuripöydän lapset kiljuu 

- vessassa paha haju, kun joku käynyt köntsimässä. 

- Jonkun tietyt pankin kortin eivät jostain syystä toimi. MINUN VIKA, en vain osaa käyttää koneita, joita olen käyttänyt viimeiset 8 vuotta. 

- Vesi oli liian kylmää, kurkku tuli kipeäksi.

- Ruoassa kestää.... Tämäkin on minun vika ilmeisesti... 

äh, tää lista on loputon, en jaksa muistella enempää kun alkaa vituttamaan :(

Vierailija
5/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas... Luulin, että olin ainut.. Tämä on jo helpotus tietää, että samoja tuntemuksia on teilläkin, en siis ole ainut  "hullu" :)  ap

Vierailija
6/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös ne asiakaspalvelijat oo vähän ööö... alempia kuin muut? 

Vierailija
7/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 00:48"]

[/quote]

Joo kyllä me ollaan!! Juuri tätä meinaan :)) !! ap

Vierailija
8/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 00:48"]

[/quote]

Työ on vain työ. Muuna aikanahan myös se asiakaspalvelija on ihan samanlainen ihminen kuin muutkin. Ja asiakas itsekin.

Itselleni ei kyllä ole tuollaisia uhkauksia koskaan tullut vastaan. Ja myös epäasiallisesta käytöksestä huomautan, jos sellaista joskus tulee vastaan. 

Vierailija
9/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä kans yks !! Luoja, että mieki luulin et oon ainoo... 

Pahimmat on kaikki "pikkupomot", jotka tulevat tilaan klassisella " tiedätkö kuka olen"-asenteella, ja kyllä, nuo asenteet ovat kummasti lisääntyneet 2000-luvulla... Yks mies oli ihan ällikällä lyöty, kun hänen kysyessään tuota klassista kysymystä, vastasin hänelle, että " Tiedän, olet asiakas siinä missä muutkin :) " 

Aikoi kuulemma ottaa yhteyttä firman johtoon... :D Eipä ottanut. Olis varmaan meidänkin pomo vaan nauranut sille puhelimessa, että olihan se oikeessa, olet asiakas siinä missä muutkin :)

Vierailija
10/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALEMPIA??? Asiakaspalvelijat? Jesh... Kyllä palveltava on ihan samanarvoinen tässä elämässä kuin asiakaspalvelijakin. 

Vierailija
11/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans ruvennut huomauttamaan asiakkaalle, että hieman käytöstapoja. Ei meidän tarvitse kaikkea sentään niellä. Jos laittaa viestiä johdolle, se on aivan se ja sama, kun he vaan nauraa tuollaisille itsestään liikaa luuleville maailmannavoille aivan samanlailla, kuin mekin.  Mutta en mä töykee ikinä oo asiakkaalle, en alennu sellaseen, huomautan vaan asiallisesti, että jos tuohon sävyyn jatkat, niin minun ei tarvitse enää teitä palvella. 

Monessa tilanteessa huomaa olevansa oikeasti se fiksumpi osa. Jotkut vain vänkkää vastaan edelleen ja edelleen, mutta minä ymmärrän lähteä tilanteesta tarpeeksi ajoissa, etten pahottaisi mieltäni.

Vierailija
12/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kyllä sitä mieltä, että minä asiakaspalvelijana en selviäisi henkisesti jos ei olis niin ihania työkavereita, joille antaa purkaa kaikki paskapäät. En mä olis kestänyt viikkoa pidempään ilman heitä. 

Vierailija
13/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 00:45"]

Joo täällä kans yks järkensä ihan just menettämässä!! Työskentelen tarjoilijana ja olen syypää jokaikiseen asiaan. Olen syypää mm.

- kun ikkunasta paistaa aurinko silmiin syödessä, ehdottaessani paikan vaihtoa, tulee vastaus " NO EI TARVI!!"  

- Kun terassilla kesäisin jäät sulavat nopeasti juuri hanasta laskemaani siideriin, koska MINÄ en osaa pitää yllä oikeaa lämpötilaa..

- talvella ikkunapaikalla on liian kylmä. Joo, minä tiivistän ikkunat. Sanoessani, että asiasta ollaan ilmoitettu monesti huoltomiehelle, niin vastaus on vaan, että et ole tarpeeksi hyvin.

- Pihvi oli liian kypsä/raaka, paista sitä paremmin. -Mikä tässä on, kun ihmiset luulee, että tarjoilija paistaa pihvit??

- Jonkun tietyt pankin kortin eivät jostain syystä toimi. MINUN VIKA, en vain osaa käyttää koneita, joita olen käyttänyt viimeiset 8 vuotta. 

[/quote]

Voi mä niin tunnistan nuo kaikki!!! 

Ja äläkä vain unohda, että olemmehan syypäitä myös siihen, kun ravintola on täynnä, ja täytyy " jonottaa" pöytään ;) Sehän katastrofi on kun juuri HEILLE ei löydy paikkaa, sitten kun löytyy, pöytä ei kelpaa. Haluavat ikkunalle. 

TSEMPPIÄ ARKEESI!!! :)

Vierailija
14/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut onneks niitä ihaniakin asiakkaita  vielä löytyy, joiden kanssa tulee parempi mieli :) 

Mutta totuus on, että heitä on aivan liian vähän verrattuna näihin toisiin :(

Vierailija
15/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voit sanoa asiakkaalle, että kiitos tiedosta, seuraavan kerran kun uudistamme sisustuksen, yritämme valita nätimmät kuosit.

Eikä se asiakas voi tietää, että siitä vetävästä ikkunasta huomautettu jo aiemmin. Hän yrittää auttaa teitä huomaamaan, että teillä vetää. Eikö ole kiva, että joku huolehtii teistä?

Jatkossa osaat ehkä ohjata asiakkaat sellaiseen pöytään jossa aurinko ei paista silmiin. On ammattitaitoa osata ajatella näitä asioita.

Siihen kassalle voi myös laittaa lapun, että teillä ei kaikki kortit käy. Koska jos teillä ei ole lappua, niin sittenhän voisi luulla, että kyse on käyttäjän virheestä. Harva pystyy myöntämään ettei osaa käyttää konetta ja nyt asiakkaalle jäi se vaikutelma ettet sinä pysty myöntämään omia mokiasi.

Jos pihvi on liian raaka, niin pitäisikö asiakkaan itse etsiä pihvinsä kanssa kokki käsiinsä?

Sinun työsi on luoda asiakkaalle mahdollisimman miellyttävä ravintolakokemus. Jos ei ole miellyttävä, niin sinä olet tehnyt työsi huonosti. Voit tietysti narista, että ei oo mun vika mutta kun se loppukädessä kuitenkin on. Tyytymättömät asiakkaat eivät tule uudestaan, ravintola joutuu vähentämään väkeä ja sinä saat potkut. sinä olet loppukädessä vastuussa.

Vierailija
16/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieresta seurannut kun asiakaspalvelijoita treenattiin USAssa. Ensimmainen neuvo oli: Ota osaa ja yrita elaytya asiakkaan tilanteeseen. Silla jo monelta pahin ****us laskee kun olet "hanen puolellaan" vaikka et olisikaan. Pyyda selittamaan pulma uudestaan, joku aina alkaa nahda miten se ei niin kamala olekaan.

Vie asiaa "korkeammalle taholle" = kayt takahuoneessa vessassa (!) tai soitat olemattomaan numeroon ja vaadit toimenpiteita. Sitten tarjoat sen kympin alennuksen minka olisit jo kattelyssa antanut mutta nyt asiakas poistuu tyytyvaisempana.

Ruman kielen kayttajille sanotaan suoraan etta kuuntelen sinua kunhan siivoat suusi, minun ei ole pakko kuunnella tuollaista kielta, haluatko etta haen pomon kuuntelemaan sita?

Ala koskaan ota naita kiukkuiluja henkilokohtaisuuksina.

Toivottavasti auttaa edes vahan :).

Vierailija
17/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, nykyvalittajaihmiset saisivat olla ihan helvetin kiitollisia, kun heitä joku vielä edes viittii palvella joskus todellakin ala-arvoisen ja röyhkeän kohtelun jälkeen... 

Kysyin kerran mieheltä, joka kohteli minua kuin lantakasaa, että miltä tuntuisi, kun ikäisesi mies kohtelisi tytärtäsi ( joka oli mukana) samoin?   Jopas muuttui ääni kellossa... 
Ja yleensä tuo ääni muuttuu kellossa, kun jostain keskustelun ohessa selviää, että minullakin on jopa lapsia, joten en olekkaan enää  " pikkulikka" joka olisin, jos minulla ei lapsia olisi. Todella törkeää arvostella ihmistä sen perusteella onko lapsia vai ei, eli heidän mielestään, " oletko kokenut elämässäsi vielä mitään?" . Et jos ei ole lapsia.

Ja pahinta tässä on se, että ne kitisevät ja röyhkeät vanhemmat opettavat näin jälkipolvillenssakkin " käytöstavat" .  Lapset ottavat vanhemmilta mallia, miten käyttäytyä tietyissä tilanteissa, eikä kuulkaas hyvältä näytä.

Vierailija
18/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:18"]

Oikeesti, nykyvalittajaihmiset saisivat olla ihan helvetin kiitollisia, kun heitä joku vielä edes viittii palvella joskus todellakin ala-arvoisen ja röyhkeän kohtelun jälkeen... 

[/quote]

Kerro nyt esimerkkejä tästä ala-arvoisesta ja röyhkeästä kohtelusta. Itse en ole nähnyt juuri mitään muuta kuin lapsellista nillitystä jossa asiakaspalvelija pyörittelee silmiään kun asiakas pyytää jotain asiallisesti.

Vierailija
19/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:06"]

[/quote]

Voi mä niin tunnistan nuo kaikki!!! 

Ja äläkä vain unohda, että olemmehan syypäitä myös siihen, kun ravintola on täynnä, ja täytyy " jonottaa" pöytään ;) Sehän katastrofi on kun juuri HEILLE ei löydy paikkaa, sitten kun löytyy, pöytä ei kelpaa. Haluavat ikkunalle. 

TSEMPPIÄ ARKEESI!!! :)

[/quote] Kysy talta pampulta etta oliko hanella poytavaraus? Ai ei, no sitten  pitaa odottaa niin kauan etta joku ikkunapoyta vapautuu mutta niita odottaa jo kolme muuta aikaisemmin tullutta.

Jos jonkun pitaa kysya "tiedatko kuka mina olen" se tarkoittaa sita etta kukaan ei tieda, todelliset kuuluisuudet tunnistetaan heti.

Vierailija
20/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:10"]

[/quote]

Voit sanoa asiakkaalle, että kiitos tiedosta, seuraavan kerran kun uudistamme sisustuksen, yritämme valita nätimmät kuosit.

Eikä se asiakas voi tietää, että siitä vetävästä ikkunasta huomautettu jo aiemmin. Hän yrittää auttaa teitä huomaamaan, että teillä vetää. Eikö ole kiva, että joku huolehtii teistä?

Jatkossa osaat ehkä ohjata asiakkaat sellaiseen pöytään jossa aurinko ei paista silmiin. On ammattitaitoa osata ajatella näitä asioita.

Siihen kassalle voi myös laittaa lapun, että teillä ei kaikki kortit käy. Koska jos teillä ei ole lappua, niin sittenhän voisi luulla, että kyse on käyttäjän virheestä. Harva pystyy myöntämään ettei osaa käyttää konetta ja nyt asiakkaalle jäi se vaikutelma ettet sinä pysty myöntämään omia mokiasi.

Jos pihvi on liian raaka, niin pitäisikö asiakkaan itse etsiä pihvinsä kanssa kokki käsiinsä?

Sinun työsi on luoda asiakkaalle mahdollisimman miellyttävä ravintolakokemus. Jos ei ole miellyttävä, niin sinä olet tehnyt työsi huonosti. Voit tietysti narista, että ei oo mun vika mutta kun se loppukädessä kuitenkin on. Tyytymättömät asiakkaat eivät tule uudestaan, ravintola joutuu vähentämään väkeä ja sinä saat potkut. sinä olet loppukädessä vastuussa.

[/quote]

Äh... just tätä mä pelkäsin, että joku pesservisser tulee ja antaa mulle " vastaukset". Oi hyvä luoja, eihän näitä ihmisiä enää kestä ! :((

Ensinnäkin noihin ikkunahommiin oli nimenomaan se pointti, että kun sanon heille, että joo se on tosi harmi plaaplaaplaa, ja jonka jälkeen ilmoitan, että olen asiasta tehnyt ilmoituksen, mutta kun ne paukapäät vielä tämän jälkeen minulle valittavat, että miksei asia ole korjattu, ja että ilmoita asiasta paremmin. 

Mähän nyt jumalauta joku jumala olisin, jos tietäisin millon mistäkin se aurinko paistaa.  Varsinkin talvella, kun todella harvoin se aurinko sieltä pilkahtaa ja joskus on pilvinen sää, ja yhtäkkiä pam se aurinko sieltä tulee esiin. Ja eihän mulla nyt herranjumala oo aikaa seistä töllöttää ikkunasta, jos sattuu aurinko paistamaan. Ja jos asiakkaat istuvat itse siihen pöytään, naurettavampaahan se olis sit listoja vietäessä sanoa, et hei sori tähän paistaa aurinko, menkää muualle.

Et tainnut ihan ajatuksen kanssa lukea tuota pankkikorttihommaa??? Joskus kun pankeilla jotain huoltoja yms. häiriöitä joista uutisoidaan välillä, että esim. Danske-pankin kortinmaksuilla ongelmaa/ häiriötä tutkitaan ymsyms. Kyllähän meillä nyt herraisä olis lappu jos ei joku kortti käy, meillä käy kyllä ihan kaikki kortit normaalisti.

" Voit tietysti narista, että ei oo mun vika mutta kun se loppukädessä kuitenkin on"

Siiiis mitä... Tämä tiivistää juuri nämä narisijat niin yhteen tämä yksi tyhmä lause. Mä en aurinkoa osaa siirtää, enkä nyt mielestäni ole siihen syypää, että ikkunoista vetää... en ole niitä tiivistänyt. 

Todellisuushan on se, että joitain ihmisiä ei vaan millään saa tyytyväiseks vaikka miljoonilla lahjois. Kun niille ei yksinkertasesti kelpaa mikään. Ja haluavat olla oikeassa. Ja kyllä se on se ja sama jos pari asiakasta vuodessa sanoo, ettei tule enää takas niin sit on parempikin niin. Säästyy moni monelta vaivalta. Ja eipä se ole tarpeeks hyvä syy potkuille kun asiakas on lähtenyt tyytymättömänä. Potkuja varten mun pitäis olla niille röyhkee ja epäkohtelias. Jos olen ehdottanut montaa eri korvaavaa, yrittänyt tehdä heidän olonsa paremmaksi, joka ei kuitenkaan siis käy, niin minulla on työpaikka, sellaiset paukapäät saa luvankin mennä muualle seuraavalla kerralla, emme halua sellaisia uudestaan. 

Kiitos.