Miksi ihmeessä käytät huuhteluainetta?
Huuhteluaine loppui ja pakko oli pestä pyykkiä. Kohta nähdään haiseeko pyykki etikalle, tulen kertomaa sitten :D.
Av.n innoittamana aikoinanan aloin käyttämään zeoliititonta pyykinpesuainetta ja siinä on ainakin huikea ero kaikenmaailman omoihin. Se harmaa töhnä koneesta hävisi kokonaan ja pyykkit on raikkaampia.
Mutta katsotaan nyt mitä etikka tekee.
Kommentit (86)
Eivät tietenkään ole välttämättömiä, mutta sitä eivät ole varmaan 95% muistakaan kodin kemiallisista aineista, puhumattakaan kosmetiikasta jne.
Siis ihan oikeasti, mikä tää etikkajuttu on?!
T. 89
Jostain syystä kuivausrummusta tulleet vaateet jopa frotee pyyhkeet pysyy pehmeinä ilman huuhteluainetta.
Ennen rumpua kyllä lotrasin sen aineen kanssa, kun tahdoin mahdollisimman pehmeitä.
Mä en ole koskaan tarvinnut huuhteluainetta. Ei meillä mitkään vaatteet ole sähköisiä, mutta ei kyllä suositakaan tekokuituja.
Mä yritän välttää turhia hajusteita niin pitkälle kuin voin. Joskus 1700-luvulla hajusteitahan käytettiin peittämään lian, hien ja mädän tuoksuja.
Anoppi käyttää kaikkia mahdollisia hajusteita, on ilmanraikastinta, on wc-raikastinta (niitä erityisesti en tajua, eikö olisi parempi pestä se pytty, jos haisee pahalle), eri tuoksuisia pesu- ja huuhteluaineita, kuivausrumputuoksuja sun muuta. Mä saan päänsäryn siellä.
Olen tuoksuille yliherkkä, en voi sietää huuhteluaineiden ja pyykinpesuaineiden tuoksuja! Kauppassakin häiritsee kun on hajustettuja liikkeellä, siis jos on liian lähellä. Niistä saa armottoman migreenin ja vähintään tosi huonon olon! Jos haluan pehmeyttä pyykkiin, silitän ne ja sähköistyville vaatteille käytän hajustamatonta huuhteluainetta. Etikkaa pitää kokeilla:)
Minä en ymmärrä, mikä järki on huuhteluaineen käytössä. Monista huuhteluaineesta pyykki tulee tunkkaisen hajuiseksi ja tuntoiseksi.
Itse käytän huuhteluainelokerossa etikkaa. Pitää pyykkikoneen kunnossa ja tekee pyykistä samalla tavalla pehmeän kuin huuhteluaineet.
Jotkut ihmiset lotraa huuhteluaineita vielä niin paljon, että muutkin ihmiset saa kärsiä heidän vaatteidensa hajusta... Yök.
Tosin en lotraa.. ja sitten se pehmeys pyyhkeisiin ja lakanoihin :)
Et siksi.
Esim. hiki, ja tuo jonkun jo mainitsema kurkkupikkelssi.
Mieto haju saattaa tuntua märkää pyykkiä ripustaessa, mutta kuiva vaate haisee vain puhtaalle ja raikkaalle. Ei yhtään etikalle.
En kans oikeen ymmärrä huuhteluaineen käyttöä, no ehkä ihan vauvaperheessä joo, mutta muuten en. Turhaa ympäristön kuormittamista mielestäni.
Meillä hoidossa yksi lapsi, jotka perheessä käyttävät etikkaa ja lapsen vaatteet haisee pahalle.
Tiedän toisenkin perheen missä käytetään niin sama haju.
Kieltää en voi etteivät pehmeitä ole mutta se haju on vastenmielinen mun mielestä.
Käytetään vaihtelevasti milloin mitäkin huuhteluainetta.
Aina välillä voin vaihtaa tuoksua. On kiva kaupassa tuoksutella, että miltä haluaisikaan pyykkinsä nyt tuoksuvan.
Sen lisäksi pyykistä tulee mukavan pehmeää.
Nää on ne suurimmat syyt.
Itse laitan ihan ruokalusikallisen verran, ei haise!
Ei kai vaan froteepyyhkeisiin? Voi uusavuttomuutta... Froteepyyhkeisiin ei missään nimessä kannata käyttää huuhteluainetta.
Jos sitä on ihan pakko käyttää, niin aikuisten pyykissä ja kohtuudella.
että pesuainetta käytetään pesemiseen ja huuhteluainetta huuhtelemiseen.
oon käyttänyt jo vuosia, ja hyvin pyyhkii :D
kestopikkarinsuojia, strech-kangasta, trikoota, froteeta ym jolle huuhteluainetta ei edes suositella. Itse en käytä yleensä mitään, pyyhkeille ja lakanoille etikkaa.
" Ohoi! Moikka! Haista minua!" ?