Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä käytät huuhteluainetta?

Vierailija
09.01.2008 |

Huuhteluaine loppui ja pakko oli pestä pyykkiä. Kohta nähdään haiseeko pyykki etikalle, tulen kertomaa sitten :D.

Av.n innoittamana aikoinanan aloin käyttämään zeoliititonta pyykinpesuainetta ja siinä on ainakin huikea ero kaikenmaailman omoihin. Se harmaa töhnä koneesta hävisi kokonaan ja pyykkit on raikkaampia.

Mutta katsotaan nyt mitä etikka tekee.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ohoi! Moikka! Haista minua!" ?

Vierailija
62/86 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tietenkään ole välttämättömiä, mutta sitä eivät ole varmaan 95% muistakaan kodin kemiallisista aineista, puhumattakaan kosmetiikasta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti, mikä tää etikkajuttu on?!

T. 89

Vierailija
64/86 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 95

Vierailija
65/86 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kuivausrummusta tulleet vaateet jopa frotee pyyhkeet pysyy pehmeinä ilman huuhteluainetta.

Ennen rumpua kyllä lotrasin sen aineen kanssa, kun tahdoin mahdollisimman pehmeitä.

Vierailija
66/86 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tarvinnut huuhteluainetta. Ei meillä mitkään vaatteet ole sähköisiä, mutta ei kyllä suositakaan tekokuituja.

Mä yritän välttää turhia hajusteita niin pitkälle kuin voin. Joskus 1700-luvulla hajusteitahan käytettiin peittämään lian, hien ja mädän tuoksuja.

Anoppi käyttää kaikkia mahdollisia hajusteita, on ilmanraikastinta, on wc-raikastinta (niitä erityisesti en tajua, eikö olisi parempi pestä se pytty, jos haisee pahalle), eri tuoksuisia pesu- ja huuhteluaineita, kuivausrumputuoksuja sun muuta. Mä saan päänsäryn siellä.

Vierailija
67/86 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuoksuille yliherkkä, en voi sietää huuhteluaineiden ja pyykinpesuaineiden tuoksuja! Kauppassakin häiritsee kun on hajustettuja liikkeellä, siis jos on liian lähellä. Niistä saa armottoman migreenin ja vähintään tosi huonon olon! Jos haluan pehmeyttä pyykkiin, silitän ne ja sähköistyville vaatteille käytän hajustamatonta huuhteluainetta. Etikkaa pitää kokeilla:)

Vierailija
68/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, mikä järki on huuhteluaineen käytössä. Monista huuhteluaineesta pyykki tulee tunkkaisen hajuiseksi ja tuntoiseksi.

Itse käytän huuhteluainelokerossa etikkaa. Pitää pyykkikoneen kunnossa ja tekee pyykistä samalla tavalla pehmeän kuin huuhteluaineet.

Jotkut ihmiset lotraa huuhteluaineita vielä niin paljon, että muutkin ihmiset saa kärsiä heidän vaatteidensa hajusta... Yök.

Vierailija
69/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en lotraa.. ja sitten se pehmeys pyyhkeisiin ja lakanoihin :)

Et siksi.

Vierailija
70/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. hiki, ja tuo jonkun jo mainitsema kurkkupikkelssi.

Vierailija
71/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieto haju saattaa tuntua märkää pyykkiä ripustaessa, mutta kuiva vaate haisee vain puhtaalle ja raikkaalle. Ei yhtään etikalle.

Vierailija
72/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans oikeen ymmärrä huuhteluaineen käyttöä, no ehkä ihan vauvaperheessä joo, mutta muuten en. Turhaa ympäristön kuormittamista mielestäni.

Vierailija
73/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoidossa yksi lapsi, jotka perheessä käyttävät etikkaa ja lapsen vaatteet haisee pahalle.

Tiedän toisenkin perheen missä käytetään niin sama haju.

Kieltää en voi etteivät pehmeitä ole mutta se haju on vastenmielinen mun mielestä.

Käytetään vaihtelevasti milloin mitäkin huuhteluainetta.

Vierailija
74/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä voin vaihtaa tuoksua. On kiva kaupassa tuoksutella, että miltä haluaisikaan pyykkinsä nyt tuoksuvan.

Sen lisäksi pyykistä tulee mukavan pehmeää.

Nää on ne suurimmat syyt.

Vierailija
75/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan ihan ruokalusikallisen verran, ei haise!

Vierailija
76/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vaan froteepyyhkeisiin? Voi uusavuttomuutta... Froteepyyhkeisiin ei missään nimessä kannata käyttää huuhteluainetta.

Vierailija
77/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä on ihan pakko käyttää, niin aikuisten pyykissä ja kohtuudella.

Vierailija
78/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pesuainetta käytetään pesemiseen ja huuhteluainetta huuhtelemiseen.

Vierailija
79/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon käyttänyt jo vuosia, ja hyvin pyyhkii :D

Vierailija
80/86 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestopikkarinsuojia, strech-kangasta, trikoota, froteeta ym jolle huuhteluainetta ei edes suositella. Itse en käytä yleensä mitään, pyyhkeille ja lakanoille etikkaa.