Miksi niin monet pilkkaavat uskovia?
Jos joku uhkailee helvetillä ja nostaa itsensä muiden yläpuolelle niin ymmärrän sellaisen ärsyttävän, mutta miksi tälläkin palstalla niin usein pilkataan ihan muuten vaan?
Jos joku uskoo Jumalaan, kohtelee toisia ystävällisesi ja tasa-arvoisesti miksi häntä pitäisi haukkua ja pilkata vaikka itse ei samoin uskoisikaan?
Kommentit (83)
Tuntuu että kiihkoateistit ovat paljon kiihkeämpiä käännyttämään muita kun uskovaiset. Minusta usko on jokaisen oma asia, enkä koe oloani mukavaksi kun kahvituntikeskustelussa joku innostuu toitottamaan omaa ateistista maailmankatsomustaan. En silti ala väittelemään, uskoni on oma asiani.
Nii kyl muakin aina ärsyttää kun ihmiset epäilee et näinkö oileesti sen sinisen yksisarvisen:(
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:23"]
Tuntuu että kiihkoateistit ovat paljon kiihkeämpiä käännyttämään muita kun uskovaiset. Minusta usko on jokaisen oma asia, enkä koe oloani mukavaksi kun kahvituntikeskustelussa joku innostuu toitottamaan omaa ateistista maailmankatsomustaan. En silti ala väittelemään, uskoni on oma asiani.
[/quote]Olen ajatellut ihan samaa. En ole ikinä törmännyt niin kiihkeään käännyttäjään kuin ateistit ovat, ainakin netissä. Uskovat ovat paljon mainettaan parempia ja rauhallisia ja yleensä varsin mukavia ja sopuisia ihmisiä. Myös erittäin rehellisiä.
Joo no kivaa antakaa tulla vaan tänne. Minä uskon Jumalaan,ja miksi mä en saa uskoa??? Ihmiset ovat aina olleet jollakiin tapaa uskonnollisia,kautta aikojaan. Eihan siinä mikään ihmellista ollut koskaan. Vaikka nyt tieden varjossa voi väittä ettei Jumalaa olekaan,mutta joka päivä tapahtuu asioita suorastaan ihmellisia,eikö kenelle mitään outoa koskaan sattunut. Toisalta nykyään tiede on tutkinut outoja ilmiöitä ja henkiparannuksia ja mielinkiintoisia yhteissattumia. Tiedemiehet jo myöntävät Korkeimman voiman olemassaoloan. Että on olemassa jotain suurempi ja viisampi kun me ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:11"]
Ei ole luonnollista nauraa toiselle. Kaikilla meillä voi olla hassuja tapoja, ajatuksia, pelkoja, uskomuksia jne mutta ei todellakaan ole LUONNOLLISTA, että muut ihmiset nauravat niitä.
[/quote]
Toiselle nauramista on esiintynyt runsaasti kaikissa kulttuureissa ja kaikissa historiallisissa tilanteissa, jopa simpanssilaumoissa. Voimme toki väitellä luonnollinen-sanan merkityksestä, mutta fakta on, että sosiaalinen kontrolli naurun ja pilkan avulla on aina ollut kiinteä osa yhteisössä elämistä.
Jos uskovainen ei yritä käännyttää niin sitten häntä syyllistetään siitä, miksei tee lähetystyötä.
Eihän sellaista tyyppiä voi ottaa vakavati, joka uskoo jumaluuksiin :D
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:40"]
Ei ole luonnollista nauraa toiselle. Kaikilla meillä voi olla hassuja tapoja, ajatuksia, pelkoja, uskomuksia jne mutta ei todellakaan ole LUONNOLLISTA, että muut ihmiset nauravat niitä.
[/quote]
Toiselle nauramista on esiintynyt runsaasti kaikissa kulttuureissa ja kaikissa historiallisissa tilanteissa, jopa simpanssilaumoissa. Voimme toki väitellä luonnollinen-sanan merkityksestä, mutta fakta on, että sosiaalinen kontrolli naurun ja pilkan avulla on aina ollut kiinteä osa yhteisössä elämistä.
[/quote]Sitä esiintyy kyllä mutta se on asia, joka nimeomaan on pois kitkettävä. Se on ihmisluonteen syöpä, joka pitää saada kuriin ja loppumaan.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:40"]
[/quote]
[/quote]Sitä esiintyy kyllä mutta se on asia, joka nimeomaan on pois kitkettävä. Se on ihmisluonteen syöpä, joka pitää saada kuriin ja loppumaan.
[/quote]
Meidän täytyy sitten vain olla tästä eri mieltä. Onnea kitkemisyritykseesi. Toivottavasti onnistut siinä, missä parisataa tuhatta vuotta evoluutiota on epäonnistunut. :)
Intopiukka-ateistit jotka saarnaavat darwinismin ilosanomaa ja rinnastavat Raamatun satukirjaan ovat oikeasti ihan yhtä ärsyttäviä ja maailmankuvaltaan rajoittuneita kuin lahkeessa roikkuvat "Jeesus tulee pian, tee parannus tai palat Helvetissä" -hihhulit.
Niin, ja olen siis uskova.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:53"]
Minusta on pelottavaa antaa sellaisen ihmisen esim. kasvattaa lapsia, joka uskoo joulupukin kaltaiseen satuhahmoon. Usko on sairautta, samoin kuin alkoholismi.
[/quote]
Jos uskova ihminen kasvattaa lapsensa rakastamaan lähimmäistä, puolustamaan huono-osaisten oikeuksia jne. niin mikä tälläisessä tilanteessa on se huono asia? Ihan vain periaatteesta hirveää?
[/quote]
Juuri tämän itserakkauden ja ylimielisyyden vuoksi uskovaisia inhotaan. Miten kuvittelen ateistien elävän ja kasvattavan lapsiaan?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 14:21"]Itse olen ateisti enkä tietenkään pilkkaa uskovaisia julkisesti, mutta monesti mietin miten muuten fiksulta vaikuttava ihminen voi uskoa jumalan kaltaiseen hölynpölyyn..
[/quote]. Olen uskovainen, ja ajattelen jollain tapaa samalla tavalla. En siis pilkkaa ateisteja julkisesti, mutta muutoin saatan miettiä miten joku voi olla uskomatta Jumalaan. Se ei silti tee ihmisestä mielestäni "huonompaa" tai minusta yhtään sen parempaa, enkä pidä itseäni pätevänä tuomitsemaan ketään, niinkuin joku täällä sanoi uskovaisista. Itse olen myös ymmärtänyt että vanhoillislestadiolaisuudessa ei ihminen yleensäkkään voi tuomita toista ihmistä, se on Jumalan tehtävä.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:18"]
Jos joku uhkailee helvetillä ja nostaa itsensä muiden yläpuolelle niin ymmärrän sellaisen ärsyttävän, mutta miksi tälläkin palstalla niin usein pilkataan ihan muuten vaan?
Jos joku uskoo Jumalaan, kohtelee toisia ystävällisesi ja tasa-arvoisesti miksi häntä pitäisi haukkua ja pilkata vaikka itse ei samoin uskoisikaan?
[/quote]
Ehkä samasta syystä kun (ainakin täällä)pilkataan lihavia,työttömiä,"wt-väkeä"jne. Pilkkaajat ovat tyhmiä ja ilkeitä,tuskin siihen sen syvällisempää selitystä on.
Olen ateisti, minulle on ihan sama millaiseen jumalaan joku uskoo. Sitä en voi sietää, että uskontoa tuputetaan ja sen varjolla tehdään julmuuksia. Kirkko pitäisi erottaa valtiosta kokonaan, kerätköön itse varansa niiltä, jotka haluavat tukea kirkkoa.
Pohjois-Korea on hyvä esimerkki yhdenlaisesta uskonnosta.
Hassua miten ateistit pitävät uskovaisia tyhminä/hulluina,koska uskovat asioihin joihin ateistit eivät usko.Samalla tässäkin ketjussa heidän argumenttinsa "on luonnollista pilkata toisinajattelijoita" antaa kyllä kiihkoateisteista todella typerän kuvan. Itse en kiihkoile uskonnosta puolesta tai vastaan,mutta pidän kyllä huomattavasti enemmän kristillisiä arvoja kannattavista ihmisistä kuin tyypeistä,joiden suurinat huvia on pilkata muita.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:32"]
Hassua miten ateistit pitävät uskovaisia tyhminä/hulluina,koska uskovat asioihin joihin ateistit eivät usko.
[/quote]
Se johtuu siitä, että uskovaiset uskovat asioita täysin perusteetta ja hylkäävät selkeän ajattelun.
Yleensä uskovaiset ovat näitä (paitsi muslimit) Jotka ryöstäisivät , raiskaisivat ja tappaisivat estoitta ilman pelkoa helvetistä, joten on melkein parempi , että uskovat ja tekevät näin monia hyviä asioita. Tosin vihaa lietsovat kannattaisi käännyttää jotenkin. ......... Kertokaa uskovaiset jos kyse on älykkäästä suunnittelusta niin miksi miehen kivekset on kehon ulkopuolella?
Se että uskovaisia pilkataan kertoo aikalailla tän länsimaisen kansan tilasta.
Hyväksyttyä on uskoa vain rahaan ja omaan egoonsa.
Suorastaan satanistista..
Ja ei, en kuulu kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:49"]Lähinnä sen vuoksi itse pidän uskovaisia hulluina, koska minusta on käsittämätöntä, että joku ihminen siis tavallinen ihminen, joka uskoo voi hyvin kevyesti tosta noin vaan tuomita sellaisen ihmisen, joka elää toisenlaista elämää.
Mikä antaa oikeuden olla joku jumalan tulkki muille ihmisille, sitä en ymmärrä enkä tule koskaan ymmärtämään. Miten uskovaiset voivat muka niin tarkasti tietää kuka täältä joutuu helvettiin ja ketä jumala oikeasti rakastaa, sehän on ihan naurettava ajatus. Minä en ole ateisti, mutta kyllä uskoavaiset ovat saaneet minun monesti miettimään uskonnon järkevyyttä, muka ollaan niin lähimmäista rakastavia ja ihania ihmisiä ja samalla tuomitaan jyrkästi ne, joita eivät nyt sitten satu omasta mielestään sita jumalan rakkautta raamatun mukaan ansaitsemaan. Mistä sinä uskovainen tiedät, että juuri sinä kaikessa ahdasmielisyydessäsi ansaitset olla jossain jumallisessa auringon paisteessa, vaikka olet ilkeä ja ahdamielinen ihminen? Ja älkää lyökö päähän sillä raamatulla vaan ajatelkaa itse.
[/quote]
Minä olen uskovainen. Uskon että meillä on Luoja, joka on Taivaallinen Isämme, sekä uskon että hänellä on ainosyntyinen poika, Vapahtajamme Jeesus Kristus. Uskon myös Pyhään Henkeen joka todistaa näistä kahdesta persoonasta, joka voi olla meidän lohtuna maanpäällisen elämän aikana sekä opastaa meitä, ja auttaa meitä tuntemaan Taivaallisen Isämme rakkautta.
Olen samaa mieltä sinun kanssasi. Kukaan ihminen maanpäällä ei ole oikeutettu eikä edes kykenevä tuomitsemaan kuka joutuu helvettiin ja kuka ei. Siinä samassa uskovaisten ei myöskään pitäisi tuomita ihmisten tekoja - millä oikeudella kukaan voi tuomita toista? Vain Herralla on oikeus ja valtuus tuomita, ei kenelläkään ihmisellä ole tätä valtuutta. Mutta se ei tarkoita etteikö Jumalan sanansaattajat (profeetat) saisi saarnata Herran sanaa. Miten muuten muka ne jotka haluavat kuulla Herran sanaa sitä kuulisivat? Uskon että jokainen ihminen voi saada suoraa ilmoitusta Herralta koskien itseään (tai perhettään jne.) ja uskon että on olemassa profeettoja jotka tuovat sanomaa kaikille ihmisille, niin kuin esim. Raamatun profeetat.
Jos sinä kuulut niihin henkilöihin jotka eivät tähän usko, etkä halua saada Jumalallista ohjausta niin sitten sinun ei tarvitse kuunnella ja voit elää rauhassa sellaista elämää kuin tahdot. Kenenkään uskovaisen ei pitäisi sinua siitä tuomita, se on väärin. Mutta olethan yhtämitalla itsekin ymmärtäväinen niitä kohtaan jotka uskovat, äläkä tuomitse heitä uskostaan.
Itse olen ateisti enkä tietenkään pilkkaa uskovaisia julkisesti, mutta monesti mietin miten muuten fiksulta vaikuttava ihminen voi uskoa jumalan kaltaiseen hölynpölyyn..