Millaisen lomamatkan tekee 2 aikuista + 2 lasta (2v ja 4v) 1500€:lla?
Ei olla pahemmin matkusteltu, mutta nyt on iskenyt kaipuu lomailla jossain kotinurkkien ulkopuolella.
Mutta millaisen loman tuolla hinnalla saa? Kotimaan kylpyläloma? Viikonloppumatka jonnekin Eurooppaan? Risteily?
Kertokaapa kokeneemmat ja ennenkaikkea suositelkaa paikkoja!!
Kommentit (48)
Mun mielestä matka alkaa siitä, kun sitä aletaan suunnittelemaan ja varailemaan netin kautta. Yhden kerran olemme olleet valmismatkalla ja siitä reissusta ei jäänyt pelkästään hyviä muistoja.
Tässä ketjussa joku ehdotti Dublinia ja Lontoota. Ne ovat kyllä ihania kaupunkeja, mutta kumpaankaan en lähtisi kovin pienellä budjetilla. Molemmissa hotellit ja ruoka maksaa niin paljon, että ne vievät suuren osan matkabudjetista ja kyllähän sitä matkalla muuhunkin rahaa menee.
kotona, rentoutuisin kunnolla ja shoppailisin koko rahalla ;))
Siis jos tyytyy 2 tähden hotelliin, eikä vaadi syödä Michelin-tähtiä saaneissa ravintoloissa, vaan tyytyy reppureissaajan tavoin matkailemaan pikkurahalla. Me 2 opiskelijan perhe kävimme juuri Lontoossa, ja shoppailimme oikein olan takaa. Esim. vaatteet ja ruoka kaupoissa siellä on halvempaa kuin Suomessa! Lennoissa säästää jo niin paljon rahaa, että tuostakin 1500 eurosta jää kyllä rahaa syömiseen ja osteluunkin. (jos ei mene siis Harrodsille vaan tyytyy Primarkiin ja Nextiin).
Vielä halvemmalla pääsee (näin teimme myös vastikään), kun vuokraa netistä auton, 2 hengen junalipun hinnalla meno-paluu Lontoo-Stansted jo vuokraa pikkuauton muutamaksi päiväksi. Sillä voi sitten hurauttaa vähän maaseudulle päin, niin jopas hintatasokin laskee. Ja näkee sitä oikeaa Britanniaa, ei pelkkää Lontoota.
T: se Lontoota ehdottanut. :)
Vierailija:
Mieheni voisi aivan hyvin sanoa, ettei ole pahemmin matkaillut, sillä on 10 ikävuoden jälkeen käynyt tasan kerran Virossa ja kerran kaupunkilomalla Euroopassa. Ei kai koskaan edes risteilyllä. Nekin reissut minun " järjestämänäni" . Silti jopa ennen kuin teimme noi reissut olisin voinut ihan hyvin ehdottaa hänelle omatoimimatkan hommaamista ja olen varma, että olisi onnistunut.
JOS lähtisin reissuun (siis JOS), ottaisin pakettimatkan ja mielellään kotikentältä, ettei tarvtisisi Helsinkiin vääntäytyä. Tuskinpa näin käykään. Harrastamme kotimaanmatkailua tätä nykyä. Suomessakin riittää kvioja kohteita.
huonotapaisia, nurkkakuntaisia ja rasisteja!
Matkusta niin avarrut. Lue niin et luule.
Raha on mennyttä, eikä vakuutus korvaa!
täällä toinen samanlainen perhe kuin ap!!
enkä sitä kyllä edes saisi ikäni takia. Visa Electronilla pärjää oikein hyvin ulkomailla.