Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisen lomamatkan tekee 2 aikuista + 2 lasta (2v ja 4v) 1500€:lla?

Vierailija
08.01.2008 |

Ei olla pahemmin matkusteltu, mutta nyt on iskenyt kaipuu lomailla jossain kotinurkkien ulkopuolella.



Mutta millaisen loman tuolla hinnalla saa? Kotimaan kylpyläloma? Viikonloppumatka jonnekin Eurooppaan? Risteily?



Kertokaapa kokeneemmat ja ennenkaikkea suositelkaa paikkoja!!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euron äkkilähtöjä on mm. Deturilla ja Domina Travelilla. Deturilla on joskus ollut 49 euroa/vk, ei tosin muutamaan vuoteen, joskus 2005 ainakin oli ja aika useinkin.

Vierailija:


" Halvimmillaan esim. Kanarialle pääsee 350 ¿/2vk 2 tähden hotelliin ja ihan kuvastohinnalla"

Viime keväästä syksyyn tuli tarkkailtua äkkilähtöjen hintoja ja ei ollut kyllä mitään erikoisen halpoja, pari 199e matkaa tuli vastaan, muut oli sitten 250e-->.

Eli en todellakaan usko että 100e saa äkkilähtöä ensi toukokuussakaan muuta kun ehkä rovaniemelle!

Vierailija
22/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin, että kysyjä olisi lähdössä matkalle tänä vuonna eikä esim. vuonna 2005.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Käsitin, että kysyjä olisi lähdössä matkalle tänä vuonna eikä esim. vuonna 2005.

Vierailija
24/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Aurinkomatkat, Finnmatkat) ja katselkaa, minne oikeasti haluaisitte matkustaa, minne ette. Toimikaa ajoissa, esim. ensi kesän reissuista saa nopean varaajan etua vielä helmikuun puoleen väliin saakka ja ajoissa varaten lapsialennuksen antavissa hotelleissakin on vielä tilaa. Kannattaa katsoa, missä hotellissa teidän neljän loma tulisi kokonaisuutena järkevimmän hintaiseksi. Hotelli voikin olla jokin kolmen tai neljän tähden hotelli ja suosittelen esim. lisämaksullisen puolihoidon ottamista. Jos 1500 euroa oli hintaraja koko matkalle ruokineen, ostoksineen yms. aika tiukille menee, mutta jos panette 500 euroa lisää, vaihtoehtoja on sitten jo paljonkin. En valitsisi matkaa ihan hinnan perusteella, kun matkustatte, valitkaa vaihtehto, joka oikeasti tuntuu kivalle.



Äkkilähdöt sopivat kahdelle aikuiselle, mutta neljälle hengelle tuskin löytyy äkkilähdöistä majoitusta, joissa lapset saisivat mitään alennuksia. Niinpä joudutte ottamaan kaksi huonetta ja maksamaan lapsistakin saman äkkilähtöhinnan. Näin kertyy hintaa ja tuskin pääsitte minne halusitte ja hotellikaan ei ole kummoinen (jos otatte halvimman äkkilähtöhinnan).

Vierailija
25/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla 1500¿ suosittelisin Turkkia, ja siellä Icmeleriä. Toukokuun lopulla listahintaisia pakettimatkoja saattaa saada nippa nappa tuolla summalla Finnmatkoilla joilla parhaat hotellivaihtoehdot Icmelerissä. Olimme pienten lasten kanssa siellä pari vuotta sitten, ja ihastuimme todella paikkaan. Siistiä, turvallista, loiva hiekkaranta, kaunista luontoa, ja mikä parasta, ei mikään pelkkä turistikohde, vaan paikallismenoakin löytyypi.



Omatoimisesti miettikää menoa myös, ei se todellakaan ole mitenkään vaikeaa. Suoria lentoja saa esim. Ateenaan, sieltä vuokra-auto ja Peloponnesoksen niemimaalle mukavaan pikku huoneistoon viikoksi. Tai lennot Barcelonaan. Nämä suoria Blue1:lla Helsingistä. Tampereelta sitten tosiaan Ryanair, ja suorana vaikka Dubliniin, sieltä auto ja länsirannikolle jylhien maisemien ystävälliselle maaseudulle. Tai bussilla/ junalla pääsee.



Myöskin Unkari ja siellä Balaton järvi voisi olla edullinen ja helppo kohde.



Netistä vaan tutkailemaan, halvimmillaan esim. Dubliniin ollut lentoja perheelle 2+2 140¿..

Vierailija
26/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varukset maksetaan? entä ryanairin lennot? Kun käytössä ei ole luottokorttia?



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä piti valita tämmönen köpökylä pohjoisesta asuinpaikakseen... Jo Helsingin reissu lasten kanssa vaatii useamman päivän. No, kunhan rikastun, kokeilen kerran lentolomaa ihan täältä asti (tai siis tuolta lähimmältä lentokentältä).

Vierailija
28/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Hih ja heh.

Uskotko aikuisenoikeasti, että tyyppi, joka ei ole eläissään matkustanut toimii noin?

Ajattelen silti olevani ihan normaalisti hoksottimiani käytävä ihminen. Juttelen jopa enklanniksikin :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 tähden hotelli, aamiasbuffetti ja lastenkerhot ym. lisäpalvelut. Ihan varmasti 1500 eurolla saa jonkun keskitasoisen hotellin viikoksi.

Vierailija
30/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dublin on niin kallis, että meillä meni 2.000 euroa pelkästään paikan päällä aikuisen ja lapsen kesken.



Täytyy muistaa, että paikanpäällä pitää myös syödä, matkustaa, käydä paikoissa, maksaa turistiajeluista yms.



Jos tykkää turistimestoista niihin pääsee halvalla, mä vihaan niitä, joten omatoimi matkustaminen tulee usein kalliimmaksi.



Matkustaminen sivistää ja avartaa. Suosittelen teette sen sitten miten tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs on yhtään rohkeutta ja seikkailumieltä, niin se onnistuu loistavasti! Netistä voi varata kaiken etukäteen, lennot, hotellit, lentokenttäkuljetuksetkin. Ainoa, mikä pakettimatkoista jää jälkeen on opas, ja kuka sitä tarvii... Opaskirjoja saa vaikka kirjastosta.



Ensikertalaiselle hyvä kohde on esim. Lontoo. Kuulu turistikaupunki, jokaisen siellä kannattaisi kerran elämässään käydä. Ryanairilla pääsee sinne halvalla, jopa 20 euroa veroineen menopaluu/aikuinen. Eli 4 henkeä 80 euroa menopaluu. Ei paljon halvemmalla voi päästä! Tietenkin matkat tampereelle maksaa jotain, jos asuu vähän kauempana.



Stanstedilta, johon Ryan lentää, menee suora junayhteys Liverpool streetin asemalle, josta pääsee sitten metrolla mihin vaan. Hyvä vaihtoehto on myös varata ekaksi yöksi hotelli jostain lentokentän läheltä, siellä on halpoja, joihin kuuluu haku lentokentältä samaan hintaan. Lento on nimittäin niin myöhään perillä, että lasten kanssa on kiva päästä heti nukkumaan.



Hotelleita voi netistä varata esim. www. booking. com , ja monista muista paikoista, hae vaan googlella.



Tuolla 1500 eurolla saa siis lennot jo alle satasella, joten loput jää hotelleihin ja kulkemisiin syömisiin ja ostoksiin. Hyvin riittää!



Vierailija
32/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tähän liittyy? Oletko siis nyt varannut itsellesi matkan netistä jne.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme 2 kertaa varanneet hotellin ja lennot ilman luottokorttia (visa electron vaan). Lennot maksetaan Ryanairilla suoraan verkkopankista varauksen teon yhteydessä. Hotellit taas ottavat yleensä muutaman euron- parin kympin varausmaksun joka myös maksetaan varauksen yhteydessä, loput perillä hotellissa.



VAIKKA sivuilla kysytään esim. visa-kortin numeroa, niin siihen voi syöttää yleensä myös electronin numeron.

Jos maksaa electronilla netissä, niin se pitää käsittääkseni olla jotenkin " aktivoitu" tms, en tiedä tuosta tarkemmin, mies aktivoi electroninsa ja pystyi maksamaan sillä netissä, oma korttini ei ollut aktivoitu eikä sillä voinut maksaa netissä.



Ilman luottokorttia siis pystyy varaamaan lennot ja majoitukset, mutta usein vaatii sitten maksun ennakkoon.

Auton vuokraus olikin sitten kinkkisempää, kun yritimme netistä varata auton vuokralle niin ei onnistunut, kun vaativat perillä luottokorttiamaksua, käteinen ei käynyt. Mutta paikan päällä kohteessa sitten löytyi toki firma joka vuokrasi auton ilman luottokorttia.

Vierailija
34/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tapahtuu jotain? Joudutte vaikka sairaalaan ja vakuutusyhtiöön ei saa heti yhteyttä tai lapsi potkasee naapurin autoa tai hajotatte jotain kallista kaupassa tai myöhästytte lennoilta.



Rahanipun kanssa on ihan idioottimaista liikkua. Mitä jos hotellihuone tai sinut käännetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä syöminen tekee päivittäin ison loven, saati matkaaminen paikasta toiseen.

Vierailija
36/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut ikinä lomaillut itsenäisesti edes pakettimatkoilla, kun ekan kerran lähdettiin perheen kanssa, ja toimittiin JUURI NOIN.

Vierailija:


Hih ja heh.

Uskotko aikuisenoikeasti, että tyyppi, joka ei ole eläissään matkustanut toimii noin?

Vierailija
37/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mitä jos tapahtuu jotain? Joudutte vaikka sairaalaan ja vakuutusyhtiöön ei saa heti yhteyttä tai lapsi potkasee naapurin autoa tai hajotatte jotain kallista kaupassa tai myöhästytte lennoilta.

Rahanipun kanssa on ihan idioottimaista liikkua. Mitä jos hotellihuone tai sinut käännetään?

Ja myös luottokortti voi joutua matkalla vääriin käsiin!

Matkashekit on turvallinen vaihtoehto, ei tarvii olla kaikki käteiset huolehdittavana.

Vierailija
38/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän oli pakko matkustaa ilman luottokorttia, kun mies ei sitä saanut kun oli luottotiedoissa häiriö ja minä olin kotihoidontuella, joten en myöskään saanut kun ei ollut säännöllisiä tuloja.



Nyt tosin miehen luottotietomerkintä häipyi ja otti mastercardin. Turvallisempi mieli lähteä seuraavaan reissuun :)

Vierailija
39/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla hinnalla saa tosiaan viikon äkilähtöjä kyttäämällä (tai varaamalla hyvissä ajoin, meillä varattu 4 hlön Turkin loma 4 tähden hotelliin 1400 e, toukokuussa matkustetaan, varattu elokuussa, nyt matkan hinta 2000e).

Mutta hintaan pitää sitten laskea reilusti päälle käyttövaraa, ruokailut, matkustukset yms, tosi tiukallakin budjetilla min 100 e/pv.



Jos 1500 kokonaisbudjetti niin kylpyläviikonloppu, hotelliviikonloppu tai risteily onnistuu kyllä.

Vierailija
40/48 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät ole PAHEMMIN matkailleet. Tuohan voi tarkoittaa, ettei ole koskaan käynyt edes Ruotsin risteilyllä tai sitten on käynyt muutaman kerran matkalla. Tai useammin esim. lapsena. Ja kielitaidostahan tuo ei kerro mitään.



Mieheni voisi aivan hyvin sanoa, ettei ole pahemmin matkaillut, sillä on 10 ikävuoden jälkeen käynyt tasan kerran Virossa ja kerran kaupunkilomalla Euroopassa. Ei kai koskaan edes risteilyllä. Nekin reissut minun " järjestämänäni" . Silti jopa ennen kuin teimme noi reissut olisin voinut ihan hyvin ehdottaa hänelle omatoimimatkan hommaamista ja olen varma, että olisi onnistunut.



Pari vuotta sitten jopa minä olisin saattanut sanoa tällaisessa yhteydessä, etten ole hirveästi matkustellut. Olen asunut useammassa maassa, mutta sehän ei ole matkailua, joten olisin hyvinkin voinut kysyä vinkkejä matkan etsimiseen lähes ap:n sanoin.



Toisaalta taas on tuttuja joille ehdottomasti suosittelisin pakettimatkaa ainakin ensimmäiseksi.



Ei kannata tehdä hätäisiä johtopäätöksiä, kun ei tiedä yhtään millainen ihminen on näppäimistön takana. Mistään ehdotuksesta tuskin on haittaakaan, ap osaa varmaan jättää noudattamatta niitä ehdotuksia, jotka kokee heille huonoksi. (Ja onhan näistä ketjuista aina muillekin hyötyä.)