Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pahaa on valmissoseiden syöttämisessä vauvalle?

Vierailija
07.01.2008 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oma valinta, mutta vauva ei voi itse valita

Vierailija
2/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäaineettomat vauvanruoat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. teepä itse mangososetta. Tulee paljon kalliimmaksi. Valmiilla soseilla voi tarjota monipuolisesti kaikennäköisiä kasviksia ja hedelmiä.

Vierailija
4/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einekset sen sijaan ovat täynnä lisäaineita.

Vierailija
5/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan!

Vierailija
6/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä soseessa on vettäkin mukana.

Vierailija
7/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tehtävä on, eineksissä on ainakin yleensä liikaa säilöntäaineita ja suolaa.

Vierailija
8/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka esim. lasagnea ja haista sitä. Perään avaa joku Semperin alkaen 1 v lasagne ja haista sitä. Kumpaa itse söisit????

Hemmetti meillä on tehty paljon soseita itse mutta on myös syötetty kaupan purkkeja esim. ulkomaanreissuilla ja kyläillessä. Tsiisus, että ne kaupan purkit HAISEE KARSEALLE KOIRANRUUALLE! Itse en voi lämmitettyä kaupan purkkiruokaa maistaa kokeellakseni esim. lämpötilaa. Monta kertaa on käynyt mielessä mitä paskaa oikein lapselleni syötän...en voi todellakaan käsittää miten monet syöttää pelkkää purkkiruokaa lapselleen. Kyllä itse tehty on ihan eri laatuista, kun ostat kunnon filettä ja esim. luomua! Viitseliäisyydestä vaan kiinni.

Vierailija
9/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää 1-vuotiaalle purkkiruokia tietenkään syötä, koska silloin opetellaan ja siirrytään muun perheen kanssa samoihin eväisiin.

Ei minun itsetekemäni VAUVAN sose haise mitenkään erilaiselle verrattuna valmissoseisiin, koska kummassakaan EI OLE mausteita.

Vierailija
10/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teollisista lastenruoista.

Vierailija
11/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen kunnon äiti tekee itse lapsensa ruoat vauvasta saakka ja luomuna ja lähiruokana tietenkin.

Vierailija
12/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskalle ne haisee nuo alkaen 6 kk nauta-perunasoseetkin ynnä muut lihaa sisältävät. Puhtaat hedelmä ja marjasoseet nyt ei ehkä haise. No nehän sisältää vissiin puolet vettä...

Ihan eri juttu jos erikseen keität naudan sisäfilettä, sauvasekottimella hienonnat ja pakkaat kertaannospusseissa pakasteeseen. Siihen lisäksi keität aina perunaa ym. juuresta

Vierailija
13/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

paskalle ne haisee nuo alkaen 6 kk nauta-perunasoseetkin ynnä muut lihaa sisältävät. Puhtaat hedelmä ja marjasoseet nyt ei ehkä haise. No nehän sisältää vissiin puolet vettä...

Ihan eri juttu jos erikseen keität naudan sisäfilettä, sauvasekottimella hienonnat ja pakkaat kertaannospusseissa pakasteeseen. Siihen lisäksi keität aina perunaa ym. juuresta

Vierailija
14/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana käski lopettaa valmisruoat ja maidon. Valmisruokia en kyllä syöttänytkään.

Tarvitsi kunnon dietin kaksi vuotta ja siihen loppui allergia ja korvat.

Soseissa säilöntäaineita

Vierailija
15/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättekö edes kuinka luomuliha eroaa tavallisesta? Ja ehkäpä ne vauvojen purkkisoseet haisee omaan nenään kummalliselta, kun on tottunut hieman erilaiseen ruokaan. Toki en väitä, että itse tehty olisi huonompi vaihtoehto. Onhan se hienoa, että joku jaksaa vaivautua.

Vierailija
16/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Soseissa säilöntäaineita

Vierailija
17/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä todettiin, että ainakin kaupan hedelmäsoseissa on puhtaammat raaka-aineet, kuin mitä ikinä kauppojen hedelmätiskeistä löytyy. Tämä siksi, että vauvanruokien raja-arvot torjunta-aineiden yms. suhteen on asetettu paljon muita alemmas. Ja kun äskettäin vielä todettiin, että monet kotimaiset kasvikset ja hedelmät eivät itse asiassa ole hirveän paljon puhtaampia kuin vastaavat ulkomaiset, niin kyllä minä ainakin syötän edelleen 1- ja 4-vuotiailleni puuron päällä ihan hyvillä mielin vauvojen hedelmäsoseita. Kaipa ne nyt ainakin hillot päihittää.

Vierailija
18/18 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niitä ei-niin-oleellisia asioita lasten kasvatuksessa ja hoidossa.

Tietysti on kiva, jos itse jaksaa tehdä soseet ja ruoat, mutta yhtään ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa, jos niin ei tee. Sillä ei oikeasti ole väliä, muuta kuin av-mammojen korvien välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi