Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan eronnut rahan takia?

Vierailija
07.01.2008 |

Tämä on pitkä tarina, tiivistäen tilanne se, että miehen toimien takia pelkään, että menetämme kotimme, meillä ei ikinä ole varaa mihinkään ja miehellä on maksuja todella iso pino rästissä.

Tämä on hänen itse aiheutettu ongelmansa ja kaikki on kasautunut vähitellen.

Olen yrittänyt häntä patistaa muuttamaan omaa rahankäyttöään, mutta turhaan. Pelkään, että hän ajaa meidät vararikkoon, enkä jaksa tätä tilannetta enää.

Olen ajatellut, että jos eroaisimme ja mies muuttaisi muualle, niin m inun ei tarvitsisi enää hänen sotkujaankin selvitellä. Minulla olisi oma palkka, jonka turvin voisin lunastaa hänet ulos tästä asunnosta.

Nyt mies omistaa puolet ja jos hän tätä menoa jatkaa, joudutaan asunto pistämään myyntiin että saadaan maksut maksettua.

Mitä teen? Auttakaa

Rakastan miestäni ihan älyttömän paljon ja minua itkettää jo pelkkä ajatus erosta, en vain enää tiedä, mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne ei muuttaneet erilleen. Tosin siinä mies joutui miljoonavelkoihin vähän syyttään.

Vierailija
2/24 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu pariskunta teki niin, kun miehen niskaan kaatui velat, jotka hän oli taannut.

Selvitä asiaa jostakin - kysy vaikka velkaneuvonnasta tai pankista, kuka osaisi neuvoa sinua suojautumaan tuollaisilta menetyksiltä. Toivottavasti löydät ratkaisun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakavasti harkinnut eroa rahaongelmien takia. Kurjaa lasten kannalta, toisaalta mies on niin paljon poissa muutenkin ettei meidän perusarkea muuttaisi juuri mitenkään. Lähinnä haluaisin varmistaa katon päittemme päälle ottamalla yhden hänen lainansa omiin nimiini ja lunastamalla hänet siten ulos kodistamme.

Mutta... Katsotaan nyt vielä vähän aikaa, jos tilanne vaikka helpottaisi (toiveajattelua??).

Vierailija
4/24 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hän käytännössä joudu edes murehtimaan, koska ei koskaan käy kaupassa, harvoin maksaa laskujaan tai yleensäkin harvoin seuraa omaa rahankäyttöä. Tähän liittyy myös yritystoimintaa, joka on sen kaiken pahan alku ...

Vierailija
5/24 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ei ole mitään käsitystä arjen pyörittämisestä. Olen ilmeisesti ollut liian lepsu kun olen päästänyt tilanteen tähän, ja antanut hänen keskittyä vain ja ainoastaa yritykseensä. Ja mitä hyvää siitäkin sitten on seurannut? terveisin nro 6.

Vierailija
6/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero. Jos haluatte, voitte silti seurustella. Ei mitään syytä pilata omaa elämää miehen takia. 

Vierailija
7/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asioissa ei pidä ikinä luottaa kuin itseensä.

Vierailija
8/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymppinen ja mies onnistui vedättämään minua oikein kunnolla ja niskassani oli lähes kymppitonnin velka, kun erosin. 

Vierailija
9/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen yrittänyt häntä patistaa muuttamaan omaa rahankäyttöään"

Jos nainen uskoo rakkauden parantavaan voimaan naiivilla tavalla, hänelle käy hyvin huonosti.

Vierailija
10/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakavasti harkinnut eroa rahaongelmien takia. Kurjaa lasten kannalta, toisaalta mies on niin paljon poissa muutenkin ettei meidän perusarkea muuttaisi juuri mitenkään. Lähinnä haluaisin varmistaa katon päittemme päälle ottamalla yhden hänen lainansa omiin nimiini ja lunastamalla hänet siten ulos kodistamme.

Mutta... Katsotaan nyt vielä vähän aikaa, jos tilanne vaikka helpottaisi (toiveajattelua??).

Ei jumalauta, olet tehnyt tuollaisen miehen kanssa lapsia?! Mikä teitä joitakin naisia oikein vaivaa?! 

Vierailija
11/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysin rahaton nainen, mutta elää suu säkkiä myöten eikö velkaselvityksessä. Kun on vähän katsonut miten muilla asiat on, niin tilanne ei ole huonoimmasta päästä. 

Tokihan välillä harmittaa kun aina joutuu ottamaan huomioon riittääkö toisella rahaa matkusteluun, asutaan jossain betonikuutioissa ja vähän joutuu ruokarahaa välillä maksamaan yöimääräistä, mutta rakkaus on rakkautta.

Avioehto toki on, mutten eroamassa ole. Tuskin rahan takia ainakaan koskaan eroan. 

Vierailija
12/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta, olet tehnyt tuollaisen miehen kanssa lapsia?! Mikä teitä joitakin naisia oikein vaivaa?! 

Piilonarsismi, Suomessa tuttavallisemmin läheisriippuvuus. Kun typistää itsensä lapsen asemaa saa hyvän syyn surkutella itseään ja työtaakkaansa. Silloin voi viimeinkin saada osakseen kehuja ja  myötätuntoa. Marttyyrius on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa.

Vierailija
13/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap olisi terapia ja sen avulla pään selvitys?

Täysin epärelevanttia miettiä eron mahdottomuutta siksi, että se itkettää ja rakastaa miestä. Eiköhän niillä spekseillä ole moni lähtenyt turvakotiinkin.

Miten mies toimii sinua kohtaan? Kunnioittaako ja vaaliiko sinua? Pitääkö terveyttäsi ja hyvinvointiasi tärkeänä? Täyttääkö tarpeistasi oleellisimmat? 

Paljonko mies aiheuttaa tuhoa, huolta, vaivaa ja sairautta sinulle?

Nuo sanasi ovat itselleni red flag siihen, että oletan sinun olevan ihminen, joka ei ole saanut tervettä lapsuutta, ei ole oppinut laittamaan rimaa ja rajoja ja pistää omat tarpeensa sivuun eikä omaa tervettä omanarvontuntoa.

Vierailija
14/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on täysin rahaton nainen, mutta elää suu säkkiä myöten eikö velkaselvityksessä. Kun on vähän katsonut miten muilla asiat on, niin tilanne ei ole huonoimmasta päästä. 

Tokihan välillä harmittaa kun aina joutuu ottamaan huomioon riittääkö toisella rahaa matkusteluun, asutaan jossain betonikuutioissa ja vähän joutuu ruokarahaa välillä maksamaan yöimääräistä, mutta rakkaus on rakkautta.

Avioehto toki on, mutten eroamassa ole. Tuskin rahan takia ainakaan koskaan eroan. 

Ihan eri tilanne. Nainen ei ole holtiton.

Vierailija
15/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ole rahan takia eroamista, vaan miehen toiminnan takia. Eikö tuossa luottamus ole mennyt?!? Mies ei huolehdi perheestään. 

Vierailija
16/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa kirjoittamaan samaa. Ero ei tule rahan takia, on vain sysäys siihen.

Itse olin monta vuotta henkisesti väkivaltaisessa suhteessa ja erosin miehen alkaneen alkoholismin vuoksi. Joskus siis syy voi olla ihan muu kuin se, minkä takia pitäisi erota. Ei vain ole eronnut, koska ei ole tajunnut, koska oma terapia on käymättä ja sitä myöten kasvu terveeksi.

Vierailija
17/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku blogin pitäjä varmasti rahan ja miehen hienomman ammatin takia.

Vierailija
18/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta hyvänä bonuksena se tuli, että talous kohentui eron jälkeen. Hetkellinen romahdus kyllä tuli, kun en jaksanut vääntää tavaroista (ei oltu naimisissa). Annoin miehen pitää kaiken.

Surullista on nähdä, että nyt vuosikymmenen jälkeen hän räpiköi edelleen eikä asiat suju. Autonsa hän menetti vähän meidän eron jälkeen, ei ollut varaa pitää. Kaksi eroa minun jälkeeni. No, sen tietää että se tulee kalliiksi kun asunnot vaihtuu ja toistuvasti on puolet kämpästä tyhjänä.

Ennenkuin joku nyt tulee ihmettelemään, että mikä stalkkeri minä olen, kun exäni asiat niin hyvin tiedän. Meillä on lapsia.

Vierailija
19/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ero. Jos haluatte, voitte silti seurustella. Ei mitään syytä pilata omaa elämää miehen takia. 

Miksi nostit ketjun vuodelta 2008? Eiköhän ap ole ratkaisunsa tehnyt. 

Vierailija
20/24 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri tilanne. Nainen ei ole holtiton.

Exactly My point too! Rahan takia eroaisin , jos tympääntyowib siihen että muijalla ei ole rahaa yhteisen omakotitalon ostoon puoliksi, mutta nämä muut kuvaillut tapaukset eivät ole rahan, vaan puolison vastuuttomsn käytöksen ja luonteen takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän