Miten suhtautuisit, jos miehesi haluaisi mennä YK-joukkoihin puoleksi vuodeksi? Teillä 2 pientä alle kouluikäistä lasta
Kommentit (36)
Kuinka pieniä lapsenne ovat? Ihmettelen lähinnä sitä, miten kukaan isä tai äiti voi haluta pois perheensä luota noin pitkäksi aikaa :-/ Miksei hän mennyt ennen vakiintumista? Vai oletteko olleet teinistä yhdessä ja saaneet lapsetkin nuorina? Eikö miehesi voisi odottaa, että lapset lentävät ensin pesästä? Puoli vuotta ei ole kauhean pitkä aika, mutta kuka kumma haluaa VAPAAEHTOISESTI pistää läheisimmät ihmiset kärsimään voidakseen ottaa riskin tuntemattomien puolesta jossain vieraassa maassa? :O Kuulostaa oudolta.
Ehkä toivoisin, että mies itse haluaisi sittenkin jäädä kotiin. Pakolla kotiin jääminen tuskin parantaa suhdetta sinuun tai lapsiin, eli sikäli olet vähän puun ja kuoren välissä...
Onko teillä avoin suhde seksin puolesta? Onko miehesi lapsillenne jo valmiiksi etäinen? Jos vastasit molempiin kyllä, niin mikäs siinä.
t. se yksi avioeron tai leskeneläkkeen kannattaja
Unelmia on tietenkin hyvä olla, mutta ihmettelisin kyllä tosi suuresti, jos mieheni suurin unelma olisi sellainen, joka vaatisi puolen vuoden erossaoloa läheisimmistä ihmisistä. Ja vielä 100% vapaaehtoisesti! Lapset on pieniä vain hetken. Hämmästyisin, jos mies ei osaisi sitä ajatella niin. Ja kyllä mä myös loukkaantuisin siitä, jos mies haluaisi ns. toteuttaa itseään noin räikeästi mun ja lasten kustannuksella :-/ Ikäväkin tulisi ja pelottaisi. Ja puutteessakin joutuisi elämään ainakin kuukauden aina putkeen, toivottavasti edes molemmat...
Onko miehesi miettinyt kaikkia puolia vai vain asiaa irrallisena?
Ja meillä oli silloin neljä lasta:3-7 vuotiaita. Raskas vuosi oli, mutta ei ylivoimainen. Lomat kuitenkin pyöri, ja oli kuin olisi treffeille mennyt, kun oli kentällä miestä vastassa. Avuttomille rouville en kokemusta suosittele, mutta itseen halunnutolla toisen unelman esteenä.
En minä miestä pidättelisi, jos todella haluaa lähteä. Mutta yksin ollessani järjestelisin asiani kuntoon eroa ajatellen.
Ei hyvästä suhteesta lähdetä minnekään rauhanturvaushommiin yks kaks. En tekisi mitään miehellä, jolla on suurempia unelmia, kuin meidän yhteiset lapset.
Kuinka mä voisin aikuista ihmistä estääkään?
ja olisin ylpeä siitä. Olisin myös ylpeä siitä,e ttä mies luottaa minun selviävän sen puolivuotta yksin kotona.
Mies ei lähtisi ellei luotaisi niin :)
En katsoisi suotuisasti laisinkaan.
Suhtautuisiko miehesi yhtä avaramielisesti, jos kokisit tarvetta lähteä puoleksi vuodeksi mietiskelemään Goalle tai auttamaan sisällissodassa orvoksi jääneitä Sudanin lapsia sodan melskeisiin? Tokkopa vaan. Miksi ei saisi yrittää estää miestä lähtemästä a) puoleksi vuodeksi pois perheensä luota b) vaaralliseen paikkaan, jossa riski menettää henkensä kasvaa moninkertaiseksi kotioloihin verrattuna? Jos lapsia ei ole, asia on vielä vähän eri, mutta minusta isältä tällainen haave on lapsellinen ja itsekäs.
tunne yhden naisenkin, jolla alle kouluikäisiä lapsia ja joka meni puolen vuoden komennukselle toiselle puolelle maapalloa. Isä lasten kanssa. Itse en voisi jättää lapsia, muuten voisin matkustaa mihin vain.
Eniten minua kiinnostaa, että miten tuo miehen poissaolo vaikuttaa suhteeseen hänen palattuaan. Se on joko plussaa tai miinusta.
Toisaalta mieheni on ollut tukenani minulle hyvin vaikeina aikoina ja minulle tärkeissä asioissa. Kai hänellä toisaalta on joku varhaiskeski-iän kriisi, koska haluaa miettiä myös, mitä elämältään haluaa.
Mies on halunnut aina mennä rauhanturvaajaksi, nyt vain ehdimme saada jo lapsia. Kyllä hän on osallistuva isä ja tasaveroinen minun kanssani.
Mitään pettämisiä minä nyt viimeksi tässä ajattelen, koska sitä voi halutessaan harrastaa kotimaassakin. Eikä sitä ainakaan toisen vangitsemisella estetä.
ap
Ihmettelinsin kyllä suunnattomasti, jos mieheni haluaisi rauhanturvaajaksi, juuri tuon naisten ja lasten alistamisen takia. Kovasti pitäisi miehen mielipiteet muuttua, jos moiseen hommaan haluaisi.
Vierailija:
mitään muutahan ei Yk joukoissa tehdä. Herätkää nyt pahviaivot. Huoria on myös suomi täynnä jos niitä haluaa ei tartte lähtee sotii sitä varten. Vittu et jotkut teistä on sitten tyhmiä.Öitä.
Ja huorat on siellä puoli ilmaisia...
Ottakaa nyt edes hieman selvää rauhanturvaamisesta, ennenkuin alatte noita iänikuisia urbaanilegendoja täällä viljellä.
Näin alkuun tiedoksi, että lomalle pääsee kerran kuussa viikoksi Suomeen, niin että ei se akka eikä ukko puutteessa montaa viikkoa kärvistele.
Toiseksi, huorissa käyminen on Suomessa ja Virossa huomattavasti paljon helpompaa kuin alhaalla. Yk-tehtävä ei tee kenestäkään huorissa juoksevaa, jos siihen ei ole taipumusta jo aiemmin.
Alkoholi- lomailu- ja käyttäytymissäännöt on tiukat. Poseilta ei poistuta ilman lupaa minnekkään iltaisin.
Ja tuosta turvallisuudesta, tutustukaa tilastoihin ennenkuin kommentoitte:) Vaarallisempi paikka Suomi on kun rt-tehtävät=D
että terve nuorimies on ilman seksiä puoli saatikka vuoden? Ehkä yhden tuhannesta sellaisen saattaa löytää.