Syöttekö viikonloppuisin " parempaa" ruokaa kuin viikolla?
Minä tykkään tehdä ruokaa ja laitan aina lauantaisin jotain uutta, hyvää ja erilaista. Mietin ja etsin reseptin valmiiks ja ostan tarvikkeet. Katan kauniisti, avaan viinipullon ja istutaan koko perhe nauttimaan. Sunnuntaisin sitten yleenstä jotain patahommelia, kun on aikaa kypsyttää sitä.
Kommentit (8)
viikolla kokkaa anoppi joka laittaa lihaperunalinjaa - ok koska lapset tykkää, mutta viikonloppuna kun olen itse omassa keittiössäni niin ruoka vähän " moderninpaa" ... ei yleensä mitään erikoista, joskus toki innostun ainakin kattamaan kauniisti, mikään kovin taitava kokkaaja en ole.
tai muuta laittamisessa enemmän aikaa vievää ruokaa.
valmistukseen, kattaukseen ja ehkä jopa sisältöön. Siitä en tiedä onko parempaa.. ;)
ne ei ole meidän herkkuruokia, viikonloppuisin syödään sellaista, mikä on erityisen hyvää.
mutta usein kyllä teen uuniruokia tai vaivalloisemmin valmistettavia ruokia viikonloppuisin ja jopa jälkiruokaakin
ne tietyt ruoat, viikonloppuruokaan käytetään enemmän ehkä lähinnä aikaa. Juhlapäivinä saattaa sitten tulla laitettua muutenkin " hienompaa" .
Viikonloppuisin en kokkaa ollenkaan, paitsi jossain vaiheessa sunnuntaita teen valmiiksi maanantain ruoan. Olen perhepäivähoitaja ja joudun arkisin aina laittamaan kunnon ruokaa, joten viikonloppuina ei innosta. Syödään jotain pakastimesta tai sitten keitän mannapuuroa.
arkisin syödään makaronilaatikkoa, kalapuikkoja tai jauhelihakeittoa. Viikonloppuisin teen intialaista, kiinalaista, pihvejä, poronkäristystä... rahallisesti ja ajallisesti kalliimpaa.