Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinkomatkojen kesä tuli myyntiin, meille kävi hullusti

Vierailija
13.11.2008 |

Emme pääse haluamallemme matkalle, kun esitteestä katsomamme matka oli jo heti ekana päivänä päivällä myyty koko kesäksi loppuun.

:(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut oikeasti kuvittelee, että pitää olla kaikka valmiiksi järjestetty jotta loma tahi hotelli on laadukas.

Esim viime kesänä oltiin pariviikkoa etelä-ranskassa ihan omatoimi matkalla. Hotelli oli tosi siisti altaineen kaikkineen. Ihan hyvin osattiin tulla lentokentältä bussilla hotellille. Hyvin osattiin itsekseen reissata naapuri kaupungeissa ja maissa julkisilla ei ollut mitään tarvetta järjestetyille retkille. Niin ja reissu taidettiin varata huhtikuussa ja oltiin ranskassa heinäkuussa. Ei puhettakaan, että varattaisiin nyt mitään matkaa ensi kesäksi.

Ja säästettiin pitkä penni kun varattiin lennot toisesta paikasta ja hotelli toisesta paikasta suoraan netistä. Ja oli muuten suorat lennot.

Vierailija
22/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, pliis ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama se säästö. Matkustamme sekä omatoimisesti että valmismatkoilla, aina tilanteen mukaan. Joskus on niin helppoa yhdellä puhelinsoitolla varata kaikki ja joskus taas on hauskaa etsiä netistä lennot ja hotelli erikseen, suunnitella matkan pituus jne. Ihan tilanteesta riippuen.

Kaupunkilomalle matkustamme poikkeuksetta omatoimisesti, näin saa juuri sopivat pituuden ja hotellin (valmismatkoilla ei ole suurkaupungeissa 5 tähden hotelleja).

Juuri varasin talveksi hiihtomatkan alpeille ihan valmismatkana: näin se tulee kalliimmaksi, mutta nyt saamme kuljetuksen kentältä suoraan hotellin ovelle sen sijaan, että reissaisimme ensin junalla (useampi vaihto) ja sitten taxilla - ei todellakaan innosta pienten lasten kanssa.

Eli ei valmismatkojen käyttäminen automaattisesti tarkoita sitä, etteikö ilman valmismatkaa osaisi reissata tai että suomalainen opas olisi tarpeen =)

Vierailija
24/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut oikeasti kuvittelee, että pitää olla kaikka valmiiksi järjestetty jotta loma tahi hotelli on laadukas..

Samaa mieltä... Viime kesänä oltiin pitkästä aikaa pakettimatkalla ja siitä oli laatu kaukana, vaikka hyvätasoinen hotelli olikin... Lennot olivat surkeaan aikaan (kuten lomalennot yleensäkin), kuljetukset lentokentältä hotellille ja takaisin kestivät pienen ikuisuuden, kun kierrettiiin tietysti kaikkien hotellien kautta, ja matkatoimiston kautta vuokrattu autokin oli monta kertaa kalliimpi kuin paikallisten vuokraamojen vaihtoehdot. Ja kun valitisemme mieluummin omatoimiretket kuin matkatoimiston järjestämät, niin eipä niistä oppaan palveluistakaan ollut meille mitään iloa. Totesimme, että taisi olla viimeinen pakettimatka meidän perheeltämme, kielitaitoisina ihmisinä osaamme matkailla omatoimisestikin ja saamme paljon paremmin meille sopivia matkoja ja tietenkin myös edullisemmin.

Vierailija
25/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkatoimistossa työskennellenä otettiin ennakkovarauksia ja mentiin nitä sitten kukonlaulun aikaan varaamaan, toki kaikki eivät saaneet mitä halusivat, mutta laita ammattilasiet asialle.

Harmi silti, että ette saaneet matkaa.

ps. Meillä ei ole ollut varaa matkailla moneen vuoteen ei kotimaassa eikä ulkomailla. Olette silti ihan onnellisesa asemassa.

Vierailija
26/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut oikeasti kuvittelee, että pitää olla kaikka valmiiksi järjestetty jotta loma tahi hotelli on laadukas.

Kyse on siitä, että minä ainakaan en halua alkaa itse niitä varailemaan, vaan haluan ostaa kaiken valmiina. En yksinkertaisesti jaksa alkaa netissä tutkailemaan eri vaihtoehtoja ja miettimään lentoja ja miten kaiken saa yhdisteltyä. Mieluummin sen ajan käytän muuhun, ja tilaan matkan yhdellä puhelinsoitolla/netissä, ja se on siinä koko juttu. Pari minuuttia, ja that´s it.

Vierailija
27/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pakettimatkoilla".

On välillä mukavaa ettei tarvitse organisoida kaikkea kun yleensä ainakin kaukomatkat tulee hoidettua itse. Mä olen ruvennut arvostamaan pakettimatkoja ja matkatoimistoja aina vaan enemmän ja enemmän kun on noita omatoimimatkoja takana useita kymmeniä.

Vierailija
28/28 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaa, miten erilaisia me olemme.

Itse emme suurin surminkaan lähde enää noille matkatoimistojen pakettimatkoille. Minusta laatua on vuokrata talo/huoneisto ja ostaa lennot erikseen. Saa asustella omissa oloissaan, ei tarvitse katsella muita suomalaisia... ja hintatasokin jää alle pakettimatkojen.

Ja ajatus siitä, että NYT pitäisi jo päättää ensi kesän lomakohde ahdistaa. Enhän vielä edes tiedä, koska minulla silloin on loma.

Mutta ap, älä huoli - peruutuksia tulee aina. Kannattaa siis tsekkailla tilannetta. Jos porukka varaa reilua puolta vuotta aiemmin lomansa, iso osa joutuu sen sitten perumaan. Muistaakseni se menee niin, että jos loman peruu vähintään 30 vrk ennen loman alkua, sen voi tehdä halvalla - ja sen vuoksi about 1 kk aikaisemmin niitä tulee usein paljon uudelleen myyntiin. Tuo peruutusehto kannattaa tosin tarkistaa...