Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotteko, että lapsi valitsee itse perheen mihin syntyy?

Vierailija
27.01.2014 |

Olettaen siis, että uskotte tämän tyyppisiin juttuihin... Joskus olen lukenut sellaista, että lapsi valitsee. Itse en usko. Miksi joku valitsisi pedofiiliperheen tai muuten häiriintyneet vanhemmat?

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko. Omituinen teoria minun korvaani.

Vierailija
82/179 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 09:19"]

Aivan, uskon sielun valitsevan...

...

Vastuu pitää ottaa aina tekosistaan, ei ole siitä kyse. Joko tässä elämässä tai seuraavassa, tai ehkä se laitetaan ottamaan tavalla tai toisella, karma...

[/quote]

Eikö tuo ajatus johda siihen, että elämänkohtalot annetaan palkkiona/rangaistuksena sielun teoista edellisessä elämässä? Ei kai murhaajalla ole valittavana helppoa elämää rikkaan perheen vähän tyhmänä ja laiskana kolmantena poikana, joka saa kaiken mitä rahalla voi ostaa ja jolta ei odoteta mitään velvollisuuksia suvun liiketoiminnassa.

Se olisi jonkinlaisessa loogisessa sopusoinnussa senkin kanssa, että hyväosaisia on vain minimaalisen pieni osuus kaikista. Ovatko ne paikat kenties jotain viimeisiä tenttejä, joissa katsotaan onko edellisissä elämissä pärjännyt sielu kypsä johonkin seuraavaan kehitystasoon. Jos osaa olla hyvä ja muut huomioiva silloinkin, kun saa kaiken helpolla vaikka olisi kuinka kusipää, on läpäissyt koulutuksen.

Kaikenlaisia satuja on helppo keksiä, mutta ei mikään viittaa siihen että todellisuus olisi sen mukainen.

[/quote]

Mutta ei mikään myöskään viittaa siihrn, että todellisuus on sinun uskomuksen mukainen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä minä olisin valinnut perheen, jossa toinen kuolee ennen aikojaan ja toinen juo itsensä lähes hengiltä suruunsa ja jättää lapset oman onnensa nojaan? Kyllä jos vanhempansa saisi valita, niin olisin valinnut ihan toisin. En ole mikään masokisti.

Vierailija
84/179 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuoleman jälkeen on edessä vielä jotain toimintaa niin en usko sen olevan jotain mitä ihmismieli voi elossa ollessaan kuvitella.

Vierailija
85/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:39"]

Käytännön elämässä on sitäpaitsi niin paljon muutakin tekemistä ja muita mielenkiinnon kohteita, ettei henkimaailman asioita ehdi kovin syvällisesti pohtia.

[/quote]

Sen huomaa :)

Vierailija
86/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun henkilökohtainen usko on, että pidän kaikki ovet avoinna. En tiedä mitään varmaksi, joten miksi teilata mitään vaihtoehtoja? Sehän on se vanha vitsikin, jossa Pietari (muistaakseni, tai ylipäätään joku, joka on kristitty) menee taivaaseen ja taivaan porteilla istuukin (esim.) joku hindujumalista (vaikka se millä on monta kättä) ja sanoo:"Sori, mutta veikkasit väärää hevosta!"

Vierailija
87/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:32"]

Miksi helvetissä minä olisin valinnut perheen, jossa toinen kuolee ennen aikojaan ja toinen juo itsensä lähes hengiltä suruunsa ja jättää lapset oman onnensa nojaan? Kyllä jos vanhempansa saisi valita, niin olisin valinnut ihan toisin. En ole mikään masokisti.

[/quote]

Kenties te lapset olette kehittyneet empaattisiksi ihmisiksi, jotka ymmärtävät käytännössä alkoholismia, haluatte ehkä auttaa tällaisiin oloihin joutuneita, olette ihmisinä sitkeämpiä ja arvostatte hyviä asioita elämässänne enemmän kuin joku, jolle ns. normaali, hyvä elämä on itsestäänselvyys?

Tai ehkäpä olette vaikuttaneet osaltanne juopon vanhempanne omaantuntoon?

Kuka näistä voisi tietääkään?

Vierailija
88/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:39"]

Käytännön elämässä on sitäpaitsi niin paljon muutakin tekemistä ja muita mielenkiinnon kohteita, ettei henkimaailman asioita ehdi kovin syvällisesti pohtia.

[/quote]

Sen huomaa :)

[/quote]

Jos olet ehtinyt pitkälle pohtimaan, niin älä kätke kynttilääsi vakan alle, vaan kerro meille muillekin pohdintasi tulokset :D

Vierailija
89/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:33"]

Minusta tuollainen ajattelutapa on todella vastenmielinen. Että niin se Eerikakin ihan sai sitten sen mitä itse halusi. Turhahan tässä mitään maailman kärsimystä on vähentää, kun se on itse haluttua tai jopa ansaittua.

[/quote]Samaa mieltä. Eli tuolla ajatuksella sitten jokainen saa juuri niin karmean kohtalon kuin itse haluaakin. Eihän kärsiviä lapsia tai aikuisia tarvitse sitten auttaa ollenkaan, hehän ovat halunneet sellaisen osan. Mitä siihen suotta vieras sotkeentumaan.

[/quote]

Jospa sitä ei saakaan niin karmeeta kohtaloa, JOS on suorittanut itselleen asetetun kehitystehtävän. Se miksi sielu joutuu vaikeaan elämään, niin johtuuko se siitä, että hänellä on nyt MAHDOLLISUUS suorittaa se "koe" jonka avulla pääsee tavoittelemaansa päämäärään henkimaailmassa. Ja jatkossa parempaan huomiseen????

Vierailija
90/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:10"]Pelottavaa, että näin monia humpuukiin uskovia löytyy.

[/quote]

Eihän tämä humpuukia.

Katsotko dokumentteja, missä arvostetut ja korkeasti koulutetut lääkärit kertovat kuinka aivokuolleet potilaat kertovat hämmästyttävän yksityiskohtaisesti mitä heidän "kuoleman" aikana heille on tehty.

Vierailija
91/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:24"]En usko. Tälle uskomukselle ei ole mitään perusteita.

[/quote]

Ei ole sinunkaan uskomuksellesi mitään perusteita. Ei yhtään sen enempää.

Vierailija
92/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Meillä kävi niin että olin liian kärsivällinen silloisen miehen kanssa ja en heti eronnut kun siltä tuntui ja meni aikaa kun sain lapsen hänen kanssaan. Huom!n ei saimme. Minä halusin lasta.

Vierailija
93/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole tässä, ja kuinka me sen luulemme.

Emme ymmärrä tätä suurta kokonaisuutta, luulemme tämän olevan vain pienen pieniä asioita, tajuamatta kuinka se liittyy suureen lopulta kaiken muuksi muuttavaan kokonaisuuteen.

Vierailija
94/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme yhtä, kosmisessa ulottuvuudessa, ja kuoleman jälkeen ymmärrämme kaiken.

Vierailija
95/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon asiahan se vain on. Ei kai kukaan voi väittää, että tietää.

Vierailija
96/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:26"]

Uskon asiahan se vain on. Ei kai kukaan voi väittää, että tietää.

[/quote]

Siis kumpaankaan suuntaan.

Vierailija
97/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa, miksi toi meidän poika oli valinnut tulla meidän perheeseen? On kiinnostunut urheilusta ja muu perhe ollaan tällaisia taidehippejä. Poika on ihan eri maata. Meillä ei valitettavasti pääse liikkumaan niin paljon kuin monessa muussa perheessä.

Vierailija
98/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:32"]

Hei kertokaa, miksi toi meidän poika oli valinnut tulla meidän perheeseen? On kiinnostunut urheilusta ja muu perhe ollaan tällaisia taidehippejä. Poika on ihan eri maata. Meillä ei valitettavasti pääse liikkumaan niin paljon kuin monessa muussa perheessä.

[/quote]

Käy läpi turhautumisen oppiläksyä? Tai sitä, että itse on otettava ohjat käsiin? Siihen nyt keksii miljoona syytä...

Vierailija
99/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn jo kuvittelemaan joukon sieluja, jotka vetävät pitkää tikkua siitä, että kuka joutuu johonkin pedofiilialkkisnarkkariperheeseen. :D

Vierailija
100/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:32"]

[/quote]

Poikanne elämän tarkoitus on tehdä teistä sohvaperunoista himourheilijoita :D  Mutta vakavasti puhuen, eikö se ole mukavaa, että on erilainen lapsi? Omistani yksi näyttäisi temperamentteineen olevan ihan jotain muuta sukua, mutta pidän sitä rikkautena.