Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotteko, että lapsi valitsee itse perheen mihin syntyy?

Vierailija
27.01.2014 |

Olettaen siis, että uskotte tämän tyyppisiin juttuihin... Joskus olen lukenut sellaista, että lapsi valitsee. Itse en usko. Miksi joku valitsisi pedofiiliperheen tai muuten häiriintyneet vanhemmat?

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:17"]

En todellakaan usko. Pikemminkin olen miettinyt usein sitä, mikä sattuma onkaan, että meille syntyi juuri tuo lapsi. Naisella kun on elimistössään satoja tuhansia munasoluja, ja miehellä on jo yhdessä siemensyöksyssä satoja miljoonia siittiöitä. Jos minulta olisi siinä kierrossa sattunut irtoamaan eri munasolu tai jos eri siittiö olisi hedelmöittänyt munasolun, niin meidän lapsi olisi nyt joku toinen tyyppi.

Olisi myös teoriassa mielenkiintoista nähdä, millaisia lapsia syntyisi, jos yhdistettäisiin tietyn pariskunnan kaikki mahdolliset munasolu–siittiö-kombinaatiot (tuo ei tietenkään ole monestakaan syystä mahdollista, mutta näin ajatuksen tasolla kiinnostavaa). Minkälainen keskivertolapsi olisi luonteeltaan ja ulkonäöltään? Onkohan meidän lapsemme lähellä teoreettista keskivertolasta vai kaukana siitä?

[/quote]

Niin, amhdollisuuksia - eri munasoluja ja eri siittiöitä - on paljon, mutta ei niistä siltä tule "mitä tahansa". Kummasti esim. 10-lapsisen perheen lapset usein muistuttavat toisiaan hämmästyttävästi. 

Vierailija
42/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:03"]

Joo, toki lapsi valitsee syntyä hiv-positiivisena Afrikkaan näkemään nälkää.

[/quote]

No miksei valitsisi? Sulla on nyt jostain tullut käsitys, että henkiolento haluaa valita aina helpon elämän. Ehkäpä käsityksesi on virheellinen.

[/quote]

Ehkä sinne Afrikkaan syntyy juuri näitä helpon länsimaisen elämän eläneitä henkiä, jotka tarvitsevat kasvaakseen kokemuksen vähemmän helposta elämästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:33"]

Minusta tuollainen ajattelutapa on todella vastenmielinen. Että niin se Eerikakin ihan sai sitten sen mitä itse halusi. Turhahan tässä mitään maailman kärsimystä on vähentää, kun se on itse haluttua tai jopa ansaittua.

[/quote]Samaa mieltä. Eli tuolla ajatuksella sitten jokainen saa juuri niin karmean kohtalon kuin itse haluaakin. Eihän kärsiviä lapsia tai aikuisia tarvitse sitten auttaa ollenkaan, hehän ovat halunneet sellaisen osan. Mitä siihen suotta vieras sotkeentumaan.

Vierailija
44/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:22"]

En usko. Toi on älyttömin uskomus mitä olen kuullut pitkään aikaan.

[/quote]

Samaa mieltä. Todella naurettavaa myöskin kuvitella, että synnynnäiset erot vauvan temperamentissa johtuisivat "sielun" iästä. Mites muut luonteenpiirteet, ovatko introvertit sielultaan nuoria vai vanhoja?

Vierailija
45/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että joillakin tavoilla ehkä voi vaikuttaa olosuhteisiin joihin syntyy, mutta tietyt edellytykset on etukäteen päätetty. Uskon, että ihmisen elämät ovat ikään kuin koulu ja koulun eri luokat, ei kouluunkaan kaikki vapaaehtoisesti mene.

Vierailija
46/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 10:25"]Joo, tyhmäähän se olisi vannoa tai kiistää tällaisia, kun KUKAAN EI TIEDÄ VARMASTI miten asiat ovat.

Mielenkiintoisia asoita, nämä uudellensyntymiset ja perheensä valitsemiset, suojelusenkelit, henkioppaat....

Ennen en miettinyt, mutta nykyään...

[/quote]

Ideanahan tässä on, että lapsi valitsisi tietyn perheen missä hänellä olisi mahdollisuus saavuttaa seuraava kehitysaste tai ylittää seuraava haaste päästäkseen korkeammalla tasolle. Ja jatkaa tätä uudellernsyntymistä, kunnes on päässyt tavoitteeseen, jonka on määrännyt itselleen aikojen alussa. Kaikki eivät määrää itselleen mitään, vaan elävät kerran. Kai voisi ajatella, että on tässäkin suhteessa kunnianhimoisempia sieluja kuin toiset.

[/quote]

Dogumentti nunnista tuli tv:stä vuoden 2013 lopulla. Missä nunna kuoli omasta valinnastaan nälkään ja janoon, hitaan ja kivuliaan kuoleman. Muut luostarissa palvoivat ja valvoivat kuolemaa. Nunna oli mielestään syntynyt jo tarpeeksi monta kertaa ja tällä tavoin kuolemallaan saattoi saada uudelleensyntymisen lopetetuksi lopullisesti. Hänellä ei ollut enään mitään oppimista ja saavutettavaa maanpäällisestä elämästä.

Voisiko joku syntyä juuri tämän takia nalkämaa afrikkaan???

Vierailija
47/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:33"]

Minusta tuollainen ajattelutapa on todella vastenmielinen. Että niin se Eerikakin ihan sai sitten sen mitä itse halusi. Turhahan tässä mitään maailman kärsimystä on vähentää, kun se on itse haluttua tai jopa ansaittua.

[/quote]Samaa mieltä. Eli tuolla ajatuksella sitten jokainen saa juuri niin karmean kohtalon kuin itse haluaakin. Eihän kärsiviä lapsia tai aikuisia tarvitse sitten auttaa ollenkaan, hehän ovat halunneet sellaisen osan. Mitä siihen suotta vieras sotkeentumaan.

[/quote]

Ei vaan ne ihmiset, jotka auttavat tällaisia hirveitä kokevia muita ihmisiä saavat mahdollisuuden AUTTAA muita, mistä seuraa itselle hyvää karmaa.

Eerikan isä ja se kamala hirviö-akka joutuvat henkinä sovittamaan tekonsa tässä tai myöhemmässä elämässä. Heillä on huonoa karmaa sovitettavana.

Vierailija
48/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi olla noin uskomattoman tyhmiä ihmisiä?!

No joo, nyt en enää hämmästy mistään. Tiedän, että suuri osa ihmisistä on todella suunnattoman tyhmiä. Tämä sen todisti. Eikä siihen auta edes koulutuskaan, näemmä.

Vierailija
49/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg, spagettimonsteri on aito ja olemassa. Samoin Gorgon-Borgonit galaksi 3005 B:stä kun kukaan ei ole pystynyt näyttämään toteen että niitä ei olisi!

Vastuu väitteen todistamisesta on aina väitteen esittäjällä eli jos uskotte tähän uudelleensyntymishumpuukiin niin todistustaakka sen oikeellisuudesta on teidän harteillanne eikä niiden, jotka tätä hölynpölyä kritisoivat.

Vierailija
50/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:46"]

Omg, spagettimonsteri on aito ja olemassa. Samoin Gorgon-Borgonit galaksi 3005 B:stä kun kukaan ei ole pystynyt näyttämään toteen että niitä ei olisi!

Vastuu väitteen todistamisesta on aina väitteen esittäjällä eli jos uskotte tähän uudelleensyntymishumpuukiin niin todistustaakka sen oikeellisuudesta on teidän harteillanne eikä niiden, jotka tätä hölynpölyä kritisoivat.

[/quote]

Niin kauan kun keskustellaan näistä asioista vain uskon asioina ja kertoo ainoastaan uskovansa ja ajattelevansa näin, ei kyllä synny kenellekään mitään todistustaakkaa.

Vai onko tässä ketjussa joku väittänyt, että jälleensyntymä olisi tieteellinen fakta?

Vierailija
51/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän kukaan halua syntyä huonoon perheeseen, mutta se on karman lakia. Tavallaan siis valitsee perheen, joka karman lain mukaan oikeudenmukaisen ja siten valitsee vanhpansa, joihihn yleensä kohtalonyhteys edellisessä elämässä. Pääsee jatkamaan keskenjääneitä asioita....

Vierailija
52/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte mennä puhumaan tästä lasten valinnasta mt-toimistoon...

Vierailija
53/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tähän, mutta se että minä en usko ei tarkoita, etteikö sellaista voisi olla olemassa. Siksi en ole teilaamassa ketään tässä ketjussa.

Vierailija
54/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa näistä hengistä syntyy sitten kyllä jatkuvasti uudestaan ja uudestaan köyhiin maihin kituuttamaan. länsimaista hyvinvointia, ja onnellisuutta muutenkin kun on suhteessa paljon vähemmän. Tästä voi siis päätellä, että henget pitävät kurjuudessa riutumisesta. tässä siis selitys maailman pahuudelle! pahuus on kivaa ja oikein kasvattavaa! tästä lähtien en enää auta yhtäkään kärsivää, hän kun on itse valinnut osansa, ja saa nyt kärsiä jotta oppii oikein kunnolla sen mitä halusikin. 

Vierailija
55/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:17"]

En todellakaan usko. Pikemminkin olen miettinyt usein sitä, mikä sattuma onkaan, että meille syntyi juuri tuo lapsi. Naisella kun on elimistössään satoja tuhansia munasoluja, ja miehellä on jo yhdessä siemensyöksyssä satoja miljoonia siittiöitä. Jos minulta olisi siinä kierrossa sattunut irtoamaan eri munasolu tai jos eri siittiö olisi hedelmöittänyt munasolun, niin meidän lapsi olisi nyt joku toinen tyyppi.

Olisi myös teoriassa mielenkiintoista nähdä, millaisia lapsia syntyisi, jos yhdistettäisiin tietyn pariskunnan kaikki mahdolliset munasolu–siittiö-kombinaatiot (tuo ei tietenkään ole monestakaan syystä mahdollista, mutta näin ajatuksen tasolla kiinnostavaa). Minkälainen keskivertolapsi olisi luonteeltaan ja ulkonäöltään? Onkohan meidän lapsemme lähellä teoreettista keskivertolasta vai kaukana siitä?

[/quote]

Niin, amhdollisuuksia - eri munasoluja ja eri siittiöitä - on paljon, mutta ei niistä siltä tule "mitä tahansa". Kummasti esim. 10-lapsisen perheen lapset usein muistuttavat toisiaan hämmästyttävästi.

[/quote]

Niinpä – minun olisikin ehkä pitänyt puhua mediaanilapsesta eikä keskivertolapsesta :)

Vierailija
56/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:46"]

[/quote]

Niin kauan kun keskustellaan näistä asioista vain uskon asioina ja kertoo ainoastaan uskovansa ja ajattelevansa näin, ei kyllä synny kenellekään mitään todistustaakkaa.

Vai onko tässä ketjussa joku väittänyt, että jälleensyntymä olisi tieteellinen fakta?

[/quote]

No minä olen tieteellisesti suuntautunut ihminen, henkisesti tasapainoinen ja kriittinen tyyppi, mutta kieltämäti jäin miettimään, kun minulle kävi näin:

ensimmäisen lapseni jälkeen odotin seuraavaa, kunnes vkolla 7 tuli keskenmeno. Lääkäri totesi asian ja sanoi, että ei kun uutta vaan tekemään ja tulinkin heti seuraavalla kierrolla raskaaksi. Tämän lapsen synnyttyä laulelin hänelle Jukka Kuoppamäen erästä tiettyä kappaletta ja mielessäni toivotin terveisiä tuonpuoleiseen tälle keskenmenneelle pikkutyypille (joku hormoniherkkyystila?).

Menin sitten kolme vuotta myöhemmin uteliaisuuttani eräälle meediolle ja suhtauduin asiaan lähinnä tieteellisen huvittuneesti. Tämä nainen kertoi erittäin tarkasti minun edesmenneen mummoni hengestä, joka oli tullut paikalle ja kertoi suhteestamme (ällistyttävän tarkkoja yksityiskohtia!). Sitten hän sanoi: "Teillä on kolme lasta, joista keskimmäinen on jo tuonpuoleisessa. Tämä pieni poika lähettää lämpimiä terveisiä, ja hän oli erittäin hyvillään sinun laulaessasi hänellekin JUKKA KUOPPAMÄEN kappaletta X." Olin kyllä aika pöyristynyt. En minäkään sentään tuollaista keksisi sanoa jollekin vieraalle ihmiselle päin naamaa, ihan vain arvauksella. Meedio kertoi lapsistani täydellisen tarkat luonnekuvaukset (minä keskityin olemaan neutraalin pokkana, ettei hän voisi lukea piiloilmeistäni mitään tms.) Jopa sormukseni jätin pois, ettei hän voisi keksiä tarinoita ulkoisen olemukseni perusteella.

Uskokoon ken voi, itselläni muuttui maailmankuva.

Vierailija
57/179 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:21"]Eläimillä ei ole sielua. Ihminen saa oman sielunsa ensimmäisessä hengenvedossaan.

[/quote]

Eli sikiön saa abortoida vaikka viimeisellä raskausviikolla, kunhan se ei vielä hengitä?

[/quote] Täh? Missä mä näin sanoin?

Vierailija
58/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:45"]Siis miten voi olla noin uskomattoman tyhmiä ihmisiä?!

No joo, nyt en enää hämmästy mistään. Tiedän, että suuri osa ihmisistä on todella suunnattoman tyhmiä. Tämä sen todisti. Eikä siihen auta edes koulutuskaan, näemmä.

[/quote]

Tyhmiäkö, sinä ja kaktaisesiko.

Vierailija
59/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:17"]

[/quote]Tässähän puhutaankin sielusta, ei ruumiista mihin sielu syntyy. Ap

Vierailija
60/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Mulla oli hirveä lapsuus mutta en ole katkera koska tiedän että olen valinnut vanhempani.

En siis valinnut henkisesti helppoa elämää.

Uskon myös karmaan.

Ja miksi valitsin vaikeutta?

Se kuuluu sielun suunnitelmaan.

Seuraavassa elämässä jtn muuta.