Uskotteko, että lapsi valitsee itse perheen mihin syntyy?
Olettaen siis, että uskotte tämän tyyppisiin juttuihin... Joskus olen lukenut sellaista, että lapsi valitsee. Itse en usko. Miksi joku valitsisi pedofiiliperheen tai muuten häiriintyneet vanhemmat?
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:56"]Aika sivistymätöntä, ja huonosti kirjoittavaa (paljon kirosanoja, kirjoitusvirheitä) porukkaa nämä "sielu valitsee" uskojat.
Mitäköhän se kertoo? Halusitte syntyä huonosti koulutetuiksi, hieman yksinkertaisiksi new age uskovaisiksi?
[/quote]
Eikö sivistymätöntä ole nimenomaan se, että luulee tietävänsä ilman faktaa? Kuten sinä. Ja luetunymmärtämisessä on puutteita. Sä et vieläkään käsitä, että mistä tässä kyse vaikka tätä on o yli 100 viestin verran väännetty.
Sinäkö fiksu?
[/quote]
Minä olen Luciferin ja Jumalan jälkeläinen, minulla on kyky hallita kenen tahansa sielua, tuhotakin, jos sille päälle satun. Osaan lukea ajatuksesi täältä näyttöpäätteen takaa. Ahdistaako? Syytä olisi, sillä:
Eihän sulla oo mitään faktaa näytettäväks ettei asianlaita olisi juurikin niin!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:56"]Aika sivistymätöntä, ja huonosti kirjoittavaa (paljon kirosanoja, kirjoitusvirheitä) porukkaa nämä "sielu valitsee" uskojat.
Mitäköhän se kertoo? Halusitte syntyä huonosti koulutetuiksi, hieman yksinkertaisiksi new age uskovaisiksi?
[/quote]
Eikö sivistymätöntä ole nimenomaan se, että luulee tietävänsä ilman faktaa? Kuten sinä. Ja luetunymmärtämisessä on puutteita. Sä et vieläkään käsitä, että mistä tässä kyse vaikka tätä on o yli 100 viestin verran väännetty.
Sinäkö fiksu?
[/quote]
Minä olen Luciferin ja Jumalan jälkeläinen, minulla on kyky hallita kenen tahansa sielua, tuhotakin, jos sille päälle satun. Osaan lukea ajatuksesi täältä näyttöpäätteen takaa. Ahdistaako? Syytä olisi, sillä:
[/quote]
Tyhmäkö olet. Pyhä Pietari.
Ei kenelläkään ole. Ei sinullakaan. Ymmärrätkö, vieläkään.
Eihän tätä ole kuin 100 viestin verran väännetty.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:12"]
[/quote]
Sinäkö fiksu?
[/quote]
[/quote]
Satu sinä mille päälle satut.
So.... :D
Odotan....
Tää yx lucifer täällä piipittää katto kassisena.
Lukaseppa vähän ajatuksia.
Voi vittu mikä pelle.
Muistan vuosia sitten, kuinka eräs lapsi toi vahvasti mieleeni erään tärkeän ja edesmenneen ihmisen. Silloin 20v sitten muistan jo miettineeni, että voiko sielu syntyä uudelleen tai siirtyy toiseen ihmiseen. Tunne oli niin vahva ja ainutkertainen vain tämän lapsen kohdalla.
Niin, onko se Lorna oikeasti nähnyt ne sielut siellä taivaassa vai ei. Tuhannen taalan kysymys...
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:47"]
Olettaen siis, että uskotte tämän tyyppisiin juttuihin... Joskus olen lukenut sellaista, että lapsi valitsee. Itse en usko. Miksi joku valitsisi pedofiiliperheen tai muuten häiriintyneet vanhemmat?
[/quote]
No vähän on rajoilla, olisinko omani valinnut. Enkä tiedä onko meillä vanhempi poika tyytyväinen valintaansa, nuoremman uskon olevan.
Muistan kun eräs kaverini sanoi näistä "olen elänyt tämän hetken joskus ennenkin" tunteista, että sen hetken on elänyt entisessä elämässään ja sen jotenkin alitajuisesti muistaa.
Toisinaan meille kaikille tulee varmasti tällainen fiilis. Mutta itse en usko uudesti syntymiseen, enkä siihen että lapsi itse valitsisi perheen. Toisaalta uskon kyllä, että lapset jotka syntyy, on tarkoitettu ja juuri sille äidille
Maailmassa on 6miljardia ihmistä. Samanlaisia luonteita ja "sieluja" riittää varmasti. Vai meinaatteko että aina kun joku kuolee,tämän sielu siirtyy juuri alkunsa saaneeseen tai syntyneeseen ihmiseen? Voiko ihmisellä ollut sielu siirtyä eläimeen ja päinvastoin?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:12"]Maailmassa on 6miljardia ihmistä. Samanlaisia luonteita ja "sieluja" riittää varmasti. Vai meinaatteko että aina kun joku kuolee,tämän sielu siirtyy juuri alkunsa saaneeseen tai syntyneeseen ihmiseen? Voiko ihmisellä ollut sielu siirtyä eläimeen ja päinvastoin?
[/quote]
Hindut uskovat että sielu siirtyy lehmään.
Siirtyisikö sielu juuri alkunsa saaneen tai syntyneeseen ihmiseen. Entä jos sielu vaeltaa ja siirtyy myöhemmin?
Eläimillä ei ole sielua. Ihminen saa oman sielunsa ensimmäisessä hengenvedossaan.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:57"]
Mä tunnen yhden vanhan sielun.. Tämä ihminen on nyt aikuinen eikä muista noita lapsuuden juttuja mutta hänen vanhempansa olivat jopa vähän peloissaan tuon lapsen jutuista 2-3 vuotiaana.
Kerran se lapsi vaatimalla vaati päästä yhteen vanhaan puutaloon (aluella missä kävivät ensimmäistä kertaa ikinä) jossa kuulemma vanha isi ja vanha äiti asuivat, ihmetteli miksi niiden luona ei voinut mennä käymään, se lapsi puhui asioista mitä kukaan ei ollut kertonut hänelle, nälänhädästä, hevosvaunuista yms. Ja useamman kerran halusi mennä katsomaan vanhaa isiä ja vanhaa äitiä.
Lopulta he selvittivät tuon talon historiaa ja siellä oli asunut pieni tyttö aikoinaan..
[/quote]Mikähän oli todennäköisyys sille, että siellä talossa oli asunut joskus pieni tyttö? :D Uskon itsekin sielunvaellukseen, mutta pitäisi olla hieman vahvemmat todisteet.
Ap
17 000 lasta kuolee päivittäin nälkään.
Jos sielu todella valitsee vapaasta tahdostaan jonkun tietyn elämän tai kohtalon olisi mahdotonta ettei päällekkäisiä kohtalotoiveita tulisi. Miljardit sielut valitsemassa uutta elämää, mutta yksikään ei toivoisi pääsevänsä samaan paikkaan kuin joku toinen? Ilman vapaata tahtoa ei voi olla sielun valintaakaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 09:19"]
Aivan, uskon sielun valitsevan...
Eerikan tapauksesta on täällä paljon puhuttaa. Eerika-juttu oli hirveä, itkin monetkin päivät.
Mielestäni nämä ei kuitenkaan sulje toisiaan pois. Tytön pahantekijät joutuvat vastuuseen, myöhemmin elämässä?? Joko tässä tai seuraavassa.
Vastuu pitää ottaa aina tekosistaan, ei ole siitä kyse. Joko tässä elämässä tai seuraavassa, tai ehkä se laitetaan ottamaan tavalla tai toisella, karma...
Jos oletetaan, että sielu on valinnut itsellen noin karmean kohtalon niin miksi ihmeessä pahantekijät pitäisi laittaa vastuuseen tai joutuisivat maksamaan toteuttaessaan sen valitun kohtalon. On vähän erikoista tämä logiikka.
No siksi on myös pahantekijöitä, koska ihmisellä on vapaa tahto. On vapaus/omasta aktiivisuudesta kiinni tehdä mitä haluaa, mutta elämän pää-ääriviivat (ne karmalliset oppimiskokemukset) on jo etukäteen tullut valittua ennen syntymää.
Pahikset eivät tunne omantunnon kolkutusta. Mistä sitä tietää, millainen elämänhistoria heillä taas on? Voi olla vaikka lapsuus jonkun sadistin kasvattamana tai muuta häikkää. Minä uskon, että tuollaiset tarkit saavat kokea helvetilliset olot joko jo tässä elämässään tai after death.
Jos meillä on etukäteen suunniteltuja "karmakokemuksia" niin eihän silloin niiden osalta ole mitään vapaata tahtoa. Muutenkin jää vapaa tahto aika kyseenalaiseksi, jos valinnoista huolimatta päädyt saamaan sen kokemuksen minkä sinun pitikin saada. Tuo on mielestäni karmiva tapa ajatella ihmisistä. He saavat muka ne karmakokemukset mitä lähtivät hakemaan, saavat sen mitä ansaitsivat. Puistattaa.
Vapaa tahto on nykykäsityksen mukaan melko epämääräinen ja ehkä perusteeton idea. Linkeissä juttua, jos linkit toimivat:
http://www.valomerkki.fi/puheenvuorot/luonnonlait-maaraavat-mita-teemme
http://www.tiede.fi/blogit/rajankayntia/koston_oikeutus_on_vapaan_tahdo…
http://tieku.fi/maailmankaikkeus/vapaa-tahto-voi-olla-vain-harha
Jokaisella on näistä tietysti oma käsityksensä ja väitellä voisi loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Miksi ihmeessä meilläkin kuopus olisi halunnut tulla joukon jatkoksi, kun ennesstäänkin perheessä oli sairas lapsi. Sitten hän vielä siihen jakamaan huomiota omilla ongelmillaan.
Eikö osuvampi kysymys olisi, että miksi te hankitte kuopuksenne kärsimään perheenne ongelmista?
No mites, valitsitko itse ja jos niin miten meni noin niin kuin omasta mielestä?
En koko ketjua ehtinyt vielä lukea, joten en tiedä onko seuraavaa jo kerrottu: Olen lukenut myös paljon kirjallisuutta koskien uudelleensyntymää. Useissa näissä on mainittu että ihmiset( varsinkin lapsina kuolleet) palaavat takaisin usein johonkin läheiseen perheeseen. Omaan vanhaan perheeseen eivät taida juuri koskaan syntyä uudelleen. Oman lähipiirin tapahtumien takia haluaisin uskoa tähän.