Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi lapsen " täytyy" oppia luistelemaan tai hiihtämään?

Vierailija
03.01.2008 |

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin kuitenkin väittää, että melko moni kirjoittaa ihan kynällä vielä kouluelämän jälkeenkin sen verran paljon, että kynällä kirjoittamisen taito on aika oleellinen.

En vastusta sitä, että kouluissa on hiihtoa ja luistelua. Itse asiassa en niin valtavasti ajatellut edes koulumaailmaa lukiessani tätä aihetta.

Ihmettelen vain, että miksi nuo kaksi lajia nostetaan (talvi)liikunnan osalta niin korkealle jalustalle, että niitä TÄYTYY osata (vrt. aikaisemmat esimerkkini tässä ketjussa).

Vierailija
62/69 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdolla on lisäksi se funktio, että se on edelleen maanpuolustuksellisesti merkittävää. Sukset ovat edelleen kustannustehokkain, nopein, hiljaisin ja kätevin tapa siirtää isompia joukkoja lumisessa metsässä.

Lapsille hiihto on tärkeää myös siksi, että se todellakin on poikkeuksellisen monipuolisesti kehittävä liikuntamuoto. Luistelun tärkeys taas perustuu juuri siihen kulttuuriin ja perinteeseen. Kyllähän uiminen ja pyöräily ja pallopelitkin ovat aika keskeisessä asemassa kesäliikunnassa, miksi et kritisoi niitä?

Morre:

Uskaltaisin kuitenkin väittää, että melko moni kirjoittaa ihan kynällä vielä kouluelämän jälkeenkin sen verran paljon, että kynällä kirjoittamisen taito on aika oleellinen.

En vastusta sitä, että kouluissa on hiihtoa ja luistelua. Itse asiassa en niin valtavasti ajatellut edes koulumaailmaa lukiessani tätä aihetta.

Ihmettelen vain, että miksi nuo kaksi lajia nostetaan (talvi)liikunnan osalta niin korkealle jalustalle, että niitä TÄYTYY osata (vrt. aikaisemmat esimerkkini tässä ketjussa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan helsingissä - ovat yksi osa liikuntaa ja hiihto ei enää ole ollut sitäkään... koulusta on tehty muutama vapaaehtoinen hiihtoretki paloheinään (siis kerholuonteisesti koulun jälkeen) ja melkein koko luokka on ollut mukana. muutenkaan liikkatunnilla ei paahdeta verenmaku suussa vaan ovat yleisesti pidettyjä tunteja

Vierailija
64/69 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten sanoin, kukaan ei tällänkään palstalla ihmettele jos lapsi ei osaa koripalloa, mutta jos lapsi ei osaa luistella, niin johan vanhemmat ovat kamalia moukkia!

Vierailija
65/69 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni aikuinen ei pyörile mihinkään. ja esimerkiksi minä olen lapsena kouluun melkein yhtä usein hiihtänyt kuin pyöräillytkin. Luistellutkin olen kouluun lapsena muutaman kerran.

Ja kyllä, vanhemmat ovat moukkia, jos eivät opeta lapsilleen perusliikuntataitoja, kuten hiihtoa, luistelua, pyöräilyä, uintia ja pallon kanssa leikkimistä.

Morre:

Ja kuten sanoin, kukaan ei tällänkään palstalla ihmettele jos lapsi ei osaa koripalloa, mutta jos lapsi ei osaa luistella, niin johan vanhemmat ovat kamalia moukkia!

Vierailija
66/69 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntataitoja voi edistää muidenkin lajien parissa.

Vierailija
67/69 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempiensa ajattelemattomuuden ja laiminlyöntien vuoksi niin joutuukin tekemään.

On myös todella ikävä olla se tyyppi, joka ei opiskeluaikoina voi lähteä kaveriporukan mukana retkiluistelemaan, kun ei osaa tai joutuu jäämään mökkiin, muuta Lapin lomalla lähtevät hiihtämään.

Morre:

Liikuntataitoja voi edistää muidenkin lajien parissa.

Vierailija
68/69 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On myös todella ikävä olla se tyyppi, joka ei opiskeluaikoina voi lähteä kaveriporukan mukana retkiluistelemaan, kun ei osaa tai joutuu jäämään mökkiin, muuta Lapin lomalla lähtevät hiihtämään.

No tuohan on hassu peruste.

Ihan yhtä ikävää on olla se tyyppi, joka ei voikaan lähteä kaveriporukalla vaellusratsastukselle tai sukelluskurssille tai golf-leirille tai squash-iltaan tai tai tai...

Vierailija
69/69 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni ekaluokkalainen osaa itse kiristää luistimien nauhat tarpeeksi kireälle ja saa vielä rusetinkin aikaiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi