Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Suomentakaa ku mä en oikein tajua näistä (näöstä)
02.01.2008 |
Sf
Oikea -1.25
Vasen -1.00
Cyl
Oikea -0.50
Vasen -0.25
Ax
Oikea 45
Vasen 75
Kommentit (4)
Minulla on yli 2, ja se on jo aika paljon (varastovahvuudet loppuvat 2:een)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Nuo ovat vain silmän taittovoimakkuuksia, sarveiskalvon kaarevuutta ja muita silmän taitto-ominaisuuksia mittaavia suureita. Mikään noista ei tarkoita, että tällä tolvanalla on näin ja näin vahvat rillit ja tuon verran hajataittoa. Noiden lukujen perusteella ammattilaiset päättelevät sellaiset asiat.
Eli suoraan tuon reseptin mukaan tilataan linssit, joissa on tuo voimakkuus. Silmien kaarevuuden on sitten ihan eri juttu.
t. ammattilainen
Alue: Aihe vapaa
Mutta sulla on siis kaukanäkö vähän heikohko. Periaatteessa varmaan pärjäät ilman laseja eikä näkö ole paljoa huonontunut. Mutta minulla ainakin helpottu kummasti kun hommasin lasit vaikkei miinusta ollut paljo yhtään.
Ax on sitten sitä hajataittoa
Googleta. Sillä löytyy tosi hyvin