Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen, kun 11 vuotias poika riidan päätteeksi sanoo, että toivosimme, että hän olisi kuollut.

Vierailija
02.01.2008 |

Riitelimme ulkovaatteista. Ei suostunut laittamaan mielestäni riittävästi päälle vaatetta ja siitähän riita syntyi. Heitteli tavaroita, huusi ja riehui. Minä otin pari kertaa hiuksista kiinni, kun alkoi niin keittää. Nyt huutelee tuolla huoneessaan, että toivoisitte, että olisin kuollut.. =( Tuntuu tosi pahalta.

Miten saan pojan ojennukseen? Miten vältytään tälläisiltä kamalilta raivoamiselta? Miten saan pidettyä kuria ottamatta hiuksista kiinni? Mietin, että eihän tuo minua kohta enää tottele ollenkaan, jos en ole nyt vahvana..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun olis pitänyt tehdä jotain jo aikasemmin eikä vasta nyt itkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua ottaisin vastaan mielelläni..

ap

Vierailija
4/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin jos menetät hermosi, menetät kasvosi. Jos tukistat, poika tietää että sulla on keinot loppu. Kolmen vuoden kuluttua voimat riittävät tukistamaan sua ja siitä on leikki kaukana.

Periksi ei saa antaa, vaikka huutaisi paskaa ämmää. Murrosikä tulossa, nyt on viimeiset hetket käydä läpi toimivat ja järkevät rangaistus - ja palkitsemiskeinot.

11-vuotiaan tukistaminen on kuin myöntäisit itsekin, että mitään muuta et enää osaa.

Vierailija
5/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka uhkailee tuolla tavalla. Ihan hirveää, olen monta kertaa uhkaillut takaisin sanomalla, että menemme perheneuvolaan. Välillä olen niin väsynyt tuon pojan käyttäytymiseen, että.... Ihan kuin 15-vuotias pahimmassa murkkuiässä. Mitähän tämä on sitten 4 vuoden päästä?

Vierailija
6/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensinnäkin jos menetät hermosi, menetät kasvosi. Jos tukistat, poika tietää että sulla on keinot loppu. Kolmen vuoden kuluttua voimat riittävät tukistamaan sua ja siitä on leikki kaukana.

Periksi ei saa antaa, vaikka huutaisi paskaa ämmää. Murrosikä tulossa, nyt on viimeiset hetket käydä läpi toimivat ja järkevät rangaistus - ja palkitsemiskeinot.

11-vuotiaan tukistaminen on kuin myöntäisit itsekin, että mitään muuta et enää osaa.

Vierailija
8/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut. Ja mitkä ne toimivat ja järkevät rangaistus- ja palkitsemiskeinot sitten ovat?

ap

Vierailija:

Vierailija
9/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieneksi, koska olet tukistanut häntä. Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään tukistaa omia isoja lapsiani, heille se olisi kamala loukkaus. Pienempiä joskus tulee mieleen tukistaa, kun sana ei mene perille. Koita nyt keskustella lapsesi kanssa ja pyydä anteeksi tukistamistasi. Meillä auttaa parhaiten se, kun selitän juurta jaksain, miksi joku asia tehdään tietyllä tavalla.

Olen myös joskus antanut nuoren mennä ulos liian kevyissä vaatteissa, on sitten seuraavalla kerralla ollut ihan halukas laittamaan lämpimästi päälle...

Vierailija
10/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella keittää joskus, ja suuttua saa. ja silti rakastetaan!! Ton ikänen varmaan kaipaa huomiota ja halaamista eikä osaa sitä muuten hakea niin sit kaipaa vakuuttelua siitä että on arvostettu ja rakastettu. Ja sitä kait hänelle pitäis sit antaa... Rakkautta ja haleja. : ) Ja rajoja jotka kertoo rakastamisesta. sekin on hyvä kertoa että siks rajotetaan et rakastetaan...

Tsemppiä alkavaan murkkuikään. : )

Vierailija
11/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pitää tuon ikäistä lasta ikuisesti kontrollissa. Jos 11-vuotias haluaa lähteä liian vähissä vaatteissa ulos, anna mennä. Tai yritä päästä sopimukseen, että jonkun voi jättää pois kunhan muut on päällä.

Vaikutat tosi kontrolloivalta, et pärjää tuolla tyylillä murkkuikäisen kanssa.

Ja todella sinulla on enemmän anteeksipyydettävää, olet tukistanut lastasi!

Vierailija
12/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein pelottaa oman pojan puolesta. Pojat taitaa olla vähän synkkiä murkkuiässä, masentuneita finninaamoja.

No, mulla on tyttö tällä hetkellä teini, vaikea on. Mutta ei se sentää mitään kuolemajuttuja viljele.

Vierailija
13/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on käytössä seuraava repertuaari:

1. känny pois

2. telkkari pois

3. pleikkari pois

4. kotiaresti

5. kotitöitä

Pahin on yhtäaikainen tv, peli ja puhelinkielto kun on illat kotiarestissa ja joutuu esim. siivoamaan kellaria. Muuten niitä käytetään vaihtelevasti.

Palkitaan vaatteilla, rahalla ja kivalla tekemisellä. Viikkorahan saa lauantaina jos huone läpäisee tarkastuksen ja tiskikone tyhjennetty.

Huutaa saa, kunhan ei käytä kaikkia pahimpia haukkumasanoja ja tunteita saa tuulettaa...

Vierailija
14/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuossa iässä tuskaisista tuskaisin ja itsarin partaalla ja elämä oli maailman suurinta draamaa. Jos mun lapsi kirjoittais jotain vastaavaa veisin sen hoitoon heti, jos en muistaisi mitä itse tuli siinä iässä kirjoiteltua.

Kannattaa myös ottaa selvää mistä murrosiässä on kysymys. Se perustuu aivojen aikuistumiseen ja silloin kaikki aivokemiat ja sähköt fyysisesti menevät ihan sekaisin. Sille ei voi mitään. Vika ei ole lapsessa vaan sen aivoissa. Silti joku roti pitää olla.

Vierailija
15/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukistaminen on tuomittava rikos. Ilmaisit tuolla käytökselläsi lapselle, että et kyennyt olemaan se turvallinen aikuinen ja rajojen asettaja, et pystynyt hillitsemään omaa käytöstäsi, miten sitten lapsenkaan. Jos lapsi sanoo, että kokee teidän haluavan hänen olevan kuollut, se kertoo loukkaantumisesta ja rakkauden kaipuusta perheeltään.

Vierailija
16/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siis syystä, tukistinhan minä häntä. =(

Nyt käyn uudestaan juttelemassa ja pyydän anteeksi.

Rakkautta poika kyllä saa...

Vierailija
17/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
18/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalsareiden käyttöä? Eiköhän sen ikäinen ole jo riittävän kypsä testaamaan pärjääkö ilman pitkiä kalsareita ja tajuamaan että pitkään ei voi ulkoilla ilman?!

Vierailija
19/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo ihan lapsesta asti kulkenut näin

Vierailija
20/29 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taisin onnistua. Sain anteeksi, annoin anteeksi, sain lukemaan vielä läksyjäkin ja toppahousutkin suostuu laittamaan jalkaan. =)

ap