Kertokaa piheistä ystävistänne. Mielellään muuten mukavista ihmisistä,
mutta heidän erityinen piirre on vain olla pihejä. Ei kait teillä olekaan ystävinä ei niin mukavia ihmisiä...
Kommentit (78)
Lapsilla kun on oikeus ainakin lakiosaan?
Vierailija:
Lisäksi käy jatkuvasti näiden isommissa juhlissa jos saa bussikydin samaan suuntaan, vaikka toiselle puolelle suomea ja käy loisimassa jonkun sukulaisensa luona. Kun vaimo kuoli pari vuotta sitten niin heti seuraavana päivänä lähti taas jonnekin seurakunnan järjestämälle( helluntalaisten ) kylpyläreissulle, kun ilmaiseksi jostain syystä pääsi. Jätti sentään lapun oveen äidilleni, että pesee hänen pyykkinsä ja siivoaa. No äitini ei todellakaan siivonnut vaan hoiti hänen kuolleen vaimonsa asioita ja itsekin sairastui niin, että joutui sairaalaan hetkeksi. Vaimonsa perintöasiatkin hoiti niin, että perintö siirtyi hänelle eikä vaimon omille lapsille. Nyt suree, että kuinka pärjää köyhänä leskenä, vaikka kuulemaa käyttötililläkin makaa kymmeniätuhansia euroja.
Esimerkiksi yritän laittaa ruokaa täsmäannokset, että ei joudu roskiin. Lisäksi käytän julkista liikennettä, vaikka on auto. Vaatteita ostan kirppikseltä.
Sairasti syöpää sen koko ajan ja ei ollut oikeasti varmaan edes tajunnut mitä oli allekirjoittanut, koska ennen kuolemaansa vielä luuli, että rahat menee hänen lapsilleen.
Vierailija:
Lapsilla kun on oikeus ainakin lakiosaan?Vierailija:
.
Toi tosiaan onnistuu, että eläessään siirtää riittävän aikaisin omaisuutensa puolisolleen. Olen myös nähnyt tapahtuvan ihan oikeassa elämässä.
tuttava pariskunta käyvät peräjälkeen vessassa siis ilman vetämättä, siten säästyy vettä.
Samainen pariskunta oli meidän tupareissa ja emme tuliaispulloa juoneet, joten ottivat sen mukaansa.
Tästä olisikin vaikka kuinka paljon ja he ovat siis aivan tosissaan, eivätkä ymmärrä kuinka muut nauravat heille.
vuoden kevättalvesta haalari on jo rikki polvista ja on puolisääreen kun on niin pirun pieni. Ja haalarit ei ole mitään laatuhaalareita, vaan ne ovat sellaisia, että ovat mielestäni jo puolen vuoden käytön jälkeen reikäisiä. Näin on ollut joka talvi riippumatta siitä kuinka paljon lapsi kasvaa. Sitten lauantaina pitää lapsen istua sisällä, kun haalari on pesty ja kuivuu.... ei ole muita haalareita.
Samalle lapselle ostetaan jo alkusyksystä kuomasaappaat jalkaan ja koko talven hän sitten tallustelee niissä lokakuusta-huhtikuuhun, juhlat ja arjet, kumisaappaat on aina lämminvuorikumpparit (niitä käytetään myös kesällä huom...). Muita kenkiä ei ole, koskaa en ole nähnyt lapsella esim. juhlakenkiä.
Kyse ei ole siitä, että perheellä ei olis rahaa. Äiti ostaa kenkiä itselleen n. 15 paria vuodessa, kerran oli ostanut samoja kenkiä kolmet (eri värisiä) kun oli kuulemma niin kivat.
Sitten mulla on yksi ex-työkaveri, joka vaihtaa autoja koko ajan. Ja valittaa samalla suu vaahdossa, että toisilla on vaan varaa säästää lapsilisiä. Meni suu tukkoon, kun sanoin, että sulla menee lapsilisät tohon autojen välirahaan ja vähän enemmänkin. Sama työkaveri ostaa aina tarjouksesta " paras myyntipäivä menossa" lihoja yms. ja sitten paistaa ne ja pakastaa (pakastin on pullollaan näitä...).
vaikka ehkä muuta alkoholia olisikin vapaasti saatavilla. Toki se on törkeää ja omituista, että isäntäväki kiskoo silmät kiiluen tarjottimellisen maljoja tyhjiksi, kun yleensä esim juuri yo-juhlissa vastaanottava isäntäväki nostelee vähän maltillisempaa vauhtia kuin lasi per vieras.
Rakensivat omakotitalon keskelle metsää. N. 10 vuotta myöhemmin puolen kilometrin päähän heistä toinen perhe rakentaa talon. No tää sukulainen käy naapurinsa pihalta, ihan seinän vierestä, keräämässä marjoja, koska on löytänyt paikan ensin. Saa nähä miten käy kun siihen ympärille on kasvassa uus kylä ja taloja rakennetaan useampia vuodessa.
Suomessa on kyllä jokamiehenoikeus, mutta se ei koske kenenkään pihamaata. Jos olisin tuo naapuri niin kieltäisin heitä tulemasta, vaikka kuinka olisi sukulainen.
Vierailija:
Rakensivat omakotitalon keskelle metsää. N. 10 vuotta myöhemmin puolen kilometrin päähän heistä toinen perhe rakentaa talon. No tää sukulainen käy naapurinsa pihalta, ihan seinän vierestä, keräämässä marjoja, koska on löytänyt paikan ensin. Saa nähä miten käy kun siihen ympärille on kasvassa uus kylä ja taloja rakennetaan useampia vuodessa.
Minäkin voin olla pihi siinä, että sohvakalustot on vanhat ja en ikinä raskisi ostaa 100 Euron takkia tai kenkiä. Silti kääntöpuolena panostetaan esimerkiksi matkoihin ja kenellekään EN HALUA olla velkaa ja ylpeys pitää muutenkin omillaan joka suhteessa. Ostan aina asialliset lahjat ja mielummin liikaa kuin liian vähän. Tarjoan aina herkut vieraille ja juomatkin, enkä sairastele Alkossa ostaessani 15 Euron punkkua vieraita varten. Kahdestaan juodaan sitten niitä halvimpia.:) En loisi ihmisiltä kyytiä vaan ajan mielummin taksilla jne. Minut opetettiin kotona siihen, että toisten niskoilla ei roikuta ja palveluksiin vastataan samalla mitalla. Ja silti meillä kotonakin oli nuukaa touhua ikuisine kalapuikkoineen.
tai vapun viettoa, niin tuovat kassillisen ruokaa mutta eivät tyhjennäkään kassin sisältöä yleisesti syötäväksi, vaan käyvät kaikessa hiljaisuudessa popsimassa kassistaan sipsejä ja juomia, lisäksi myös muiden tomat herkut tietty kelpaavat.
ja tuo tuliaisena sellaisen lelun, joka kiinnitetään laitteeseen mitä meillä ei edes ole. (en viitsi paljastaa tarkemmin). Eli lelu oli täysin turha. Noh, oli ostanut kun tuote oli paikallisen marketin " tästä eurolla" -korissa.
Pihistelee ihan oudoissa jutuissa, mutta toisaalta sitten törsää aivan älyttömissä jutuissa. Esim. ruokakaupassa ei mun mielestäni osaa ostaa järkevästi.
Koskaan ei anna itse mitään, aina pyytää rahaa. Sinänsä ihan ok!, mutta kun itse on tasaisinväliajoin pyytämässä vanhoja vaatteita, leluja yms. niin en kyllä kehtais itse sitä rahaa pyytää pienimmästäkin asiasta.
Kiva ihminen sinänsä ja hauskaa seuraa, mutta on tosiaan kova ottamaa ja jopa pyytämään kaikkea ilmaiseksi, mutta mitään ei itse anna.
Silloin kyllä otti pikkasen päähän, kun annoin heille vanhan pesukoneen. Edes kiitos ei sanonut, mutta jaksoi valittaa siitä että mulla ei ollut hänelle antaa pesukoneen ohjeita mukana, ja miehenikin olisi kuulema pitänyt kone heille viedä, koska hänellä on pakettiauto, mutta heillä ei. Okei, se olis voinut onnistuakin, jos olisi odottanut muutaman päivän, mutta kun se kone piti saada heti.
Vierailija:
Pihistelee ihan oudoissa jutuissa, mutta toisaalta sitten törsää aivan älyttömissä jutuissa. Esim. ruokakaupassa ei mun mielestäni osaa ostaa järkevästi.Koskaan ei anna itse mitään, aina pyytää rahaa. Sinänsä ihan ok!, mutta kun itse on tasaisinväliajoin pyytämässä vanhoja vaatteita, leluja yms. niin en kyllä kehtais itse sitä rahaa pyytää pienimmästäkin asiasta.
Kiva ihminen sinänsä ja hauskaa seuraa, mutta on tosiaan kova ottamaa ja jopa pyytämään kaikkea ilmaiseksi, mutta mitään ei itse anna.
Silloin kyllä otti pikkasen päähän, kun annoin heille vanhan pesukoneen. Edes kiitos ei sanonut, mutta jaksoi valittaa siitä että mulla ei ollut hänelle antaa pesukoneen ohjeita mukana, ja miehenikin olisi kuulema pitänyt kone heille viedä, koska hänellä on pakettiauto, mutta heillä ei. Okei, se olis voinut onnistuakin, jos olisi odottanut muutaman päivän, mutta kun se kone piti saada heti.
ei välttämättä ole pihejä vaan heillä on sellainen elämänmontto kuin: Kaikki mitkä on sinun on myös minun, mutta kaikki mitkä on minun ei ole sinun!
Minun veljen avovaimo on tällainen. Kun ollaan yhtäaikaa mun vanhempien luona niin aina syö siellä, siis vaikka ei ruokaa tarjottaisiinkaan ja sit kun heille menee kylään niin hän ei tarjoa mitään, veljeni aina pyytää kahville ja jos hän ei ole kotona ja sinne menee kylään niin ei tämä avovaimo tarjoa mitään. Ennen kun tämä veljen avovaimo kävi meillä niin tarjosin syötävää ja juotavaa mutta nykyään en ole tarjonnut mitään koska ei hänkään koskaan mitään tarjoa. Monesti kun olen mennyt käymään hänen tykönä kylässä niin hän saattaa syödä vaikka karkkia niin ei ikinä tarjoa, minusta se on jotenkin omituista koska aina kun meille tulee vieraita niin aina ensimmäisenä laitan kahvin tippumaan ja tarjoan jotain kahvin kanssa.
Sitten on myös se ärsyttävää että jos veljeltäni pyytää joku jotain lainaan niin tämä muija nostaa hirveän metelin siitä ja kärtyää...omituinen ihminen, muuten niin kamalan mukava, mutta pitää kyllä omistaan kiinni!
Kerran hän oli saamassa ämpärillisen marjoja kolmannelta ihmiseltä. Pitkien säätelyiden jälkeen tää kolmas selittää mulle nolona, että tämä ihminen oli saanut hänet lupaamaan, että minä vien ne marjat hänelle.
Sitten on yksi, joka ei koskaan heitä mua kotiin, vaikka minä vien / haen hänet aina. Jättää kotinsa lähellä olevalle pysäkille. Jos mennään johonkin hänen autollaan, saan tulla bussilla samalle pysäkille ja odotan siinä häntä.
No, tässäpä nämä. Naisia molemma.
kutsuu syntymäpäivilleen tai valmistujaisiinsa, mutta koskaan ei ole mtiään tarjolla. Vetoaa rahapulaan. Henkilö on kuitenkin erittäin varakkaasta perheestä lähtöisin ja omaa itsekin hyvät tulot. Ulkomaillla matkustelee yms.
Piheys on kyllä melkein yhtä vastenmielistä kuin esim. epärehellisyys.
että oli sentään ensimmäistä kertaa molemmat vihille menossa, ja osa vieraista tuli kaukaakin. juomapuoli nyt oli hieman parempi, tosin osa tarjoilusta hoitui lahjaviinaksilla ... muuten kyllä oikein ihania ihmisiä
Vierailija: