Kertokaa piheistä ystävistänne. Mielellään muuten mukavista ihmisistä,
mutta heidän erityinen piirre on vain olla pihejä. Ei kait teillä olekaan ystävinä ei niin mukavia ihmisiä...
Kommentit (78)
Sukulaisen lakkiasissa (vieraita yhteensä n. 15-20, osa lapsia) vieraille tarjottiin kuohuviinilasillinen. Lasia ei koskaan tultu täyttämään sen kerran tyhjennyttyä. Keittiön nurkassa emännän selän takana oli tarjottimellinen valmiiksi täytettyjä laseja, muistan ihmetelleeni, että eivätkö ne siellä lämpene. Uusia vieraita ei vierailun aikana tullut, viivyimme varmaan parisen tuntia. Ei siinäkään vielä mitään, mutta isäntäväki hörsi kuohuviiniä koko ajan! Isäntä kuljeskeli pihalla lasi kädessään selvästi humaltuen ja haki jatkuvasti lisää. Emäntä hörppi nurkassaan. Huomasin systeemin menevän niin, että isäntäväki tyhjenteli niitä valmiita laseja ja kaateli aina uusia tarjottimelle puhtaisiin laseihin. NOLOA!
Samat ihmiset aina " unohtavat" käydä Alkossa ennen mökkiviikonloppua. Silti ovat kännissä kun juovat muiden juomat, synttäreilläkin aukaisivat lahjapullon, keskellä yötä kompastelivat isäntäväen asuntovaunuun etsimään juotavaa ym.
Kyseessä ovat hyvätuloiset ihmiset, joilla ei velkaa ole. Hyvän perinnönkin ovat kumpikin saaneet.
Että tälläistä meidän suvussa...
Pihit ihmiset ärsyttävät itsekkyydellään. Yleensä itsekkyys paistaa jokaisesta asiasta läpi. Pihit ihmiset harvoin osaavat olla toisten puolesta onnellisia, koska he haluaisivat kaiken itselleen. Sen vuoksi minulla ei ole pihejä ystäviä, vain tuttavia.
joskus vain tympäisee siihen kohdistuva suhtautuminen, esim. lidlissä käydessä saatetaan kysyä että mitä sä täällä teet. kaverin tenava taas oli nyreissään kun sai meiltä rippilahjaksi vain kolmenkympin lahjakortin, vähintään satasta oli toivonut...
emme ole mitenkään epärehellisiä tai ketkuja, vessapaperiakin talosta löytyy, jopa 4-kerroksista. se tosin ostetaan (kuten lähes kaikki muutkin puhtaustuotteet) prisman asiakasomistajapäiviltä, jolloin kaikki käyttötavarat saa 15 % halvemmalla.
ja itseäni ärsyttää se piirre. Juuri ennen kuin annan jonkun lahjan, pihiys iskee ja annankin vain pienehkön lahjan. Sitten kadun aina jälkeenpäin... lahjassa ei sinänsä varmasti ole mitään vikaa, uskon niiden olevan mieleisiä, mutta monet tuovat meille hirveän isoja lahjoja ja minua hävettää ja ärsyttää niin isot lahjat ja en halua toisaalta lähteä " kilpailemaankaan" lahjan hinnalla...
Olen kyllä pihi monessa omassakin asiassa, ostamme esim kaupasta ihan perushalpoja elintarvikkeita, mutta satsaan sitten sellaisiin asioihin mistä nautin, kuten matkusteluun tms.
Ei soita kännykällä vaan kirjoittaa niin kieron tekstiviestin, joka sisältää esim. kysymyksen tai jotain sekavaa tekstiä, että on pakko soittaa sinnepäin heti viestin perään.
Eräs tuttu ei osta mitään uusia vaatteita, vaan kulkee todellä järkyttävän näköisissä rehnuissa tai lahjaksi saaduissa vaatteissa, jotka ei aina valitettavasti ole ihan sopivia. Esimerkkinä tämä nainen kulkee talvella miehensä talvikengillä, hieman isot...
räpsyttely vie enemmän sähköä. Kerää pulloja. Tekee itse paljon, ei osta valmista
Joskus ottaisin mielelläni toisenkin kupillisen, mutta en ole tullut asiasta sanoneeksi.
vaan sillon on tapana, että juuri isäntäväki täyttää uusia puhtaita laseja, ja santsilasillisia tahtovat hakevat siis näitä uusia täysiä lasillisia. Näin on ollut ainakin monissa hienoissa juhlissa, häissä yms joissa olen ollut.....
Vierailija:
Sukulaisen lakkiasissa (vieraita yhteensä n. 15-20, osa lapsia) vieraille tarjottiin kuohuviinilasillinen. Lasia ei koskaan tultu täyttämään sen kerran tyhjennyttyä. Keittiön nurkassa emännän selän takana oli tarjottimellinen valmiiksi täytettyjä laseja, muistan ihmetelleeni, että eivätkö ne siellä lämpene. Uusia vieraita ei vierailun aikana tullut, viivyimme varmaan parisen tuntia. Ei siinäkään vielä mitään, mutta isäntäväki hörsi kuohuviiniä koko ajan! Isäntä kuljeskeli pihalla lasi kädessään selvästi humaltuen ja haki jatkuvasti lisää. Emäntä hörppi nurkassaan. Huomasin systeemin menevän niin, että isäntäväki tyhjenteli niitä valmiita laseja ja kaateli aina uusia tarjottimelle puhtaisiin laseihin. NOLOA!
Kun räkä kuivahti aikanaan, niin ne voitiin käyttää vielä kerran uudelleen...
Aivan ihania ihmisiä kumminkin.
Pummaa kyytejä, mutta ei ole koskaan valmis maksamaa bensarahaa. Lupaa aina maksaa ensi kerralla jotain, mutta se ensikerta ei ole vielä tullut että, olisin edes muutamaa kolikkoa saanut.
Tästä on jo muodostuntut vitsi, mä ja mun mies monesti naureskellaan asialle, vaikka oikeesti ihmetyttää tollainen tyyli.
Mun kaveri teki kerran saman. Tuli kahville, toi pullapitkon mukanaan, ja loput keräsi pussiin ja vei mukanaan.
Ne ovat hänelle mieleisiä, sillä näen niitä käytettävän paljon. Niillä on ollut ihan rahallista arvoakin, en siis anna mitään rääsyjä. Tämän lisäksi viemme tietenkin lahjan, kun menemme hänen lastensa synttäreille ja joululahjat myös. Mitä kumaa häneltä ei tullut edes joululahjaa? Eikä tuonut lahjaa tyttäreni synttäreillekään nyt joulun jälkeen!
Kysyin häneltä, että mitä hän sai joululahjaksi ja entä lapset? Olihan hän saanut jotain. Toisia ei vaan muista lahjoa! Hänestä on tärkeäpää pitää yllä korkeampaa omaa elintasoaan palkkaansa nähden. On asuntovelkaa (paljon), mökki, auto ja mistään niistä ei voi luopua. Mieluummin kuluttaa vähemmän arjessa. Kun lapsemme on hänen luonaan leikkimässä hän tarjoaa lasillisen laimennettavaa mehua, mutta kun hänen lapsensa tulevat meille hän ajoittaa vierailun niin, että lapsi saattaa saada ruokaakin. Kiittää ja siinä kaikki.
Kierrätän pulloja ja poimin ne mukaani jos puhtaan oloisia. Ostan kaiken ruoan, hygieniatarvikkeet yms. halvinta Euroshopper, eXra Coop yms...
Kyyditsemme mieluusti ihmisiä bensarahaa vastaan (silloin menemme itse esim. ostamaan lapsen kengät matkan varrella olevasta kaupasta).
Emme ikinä syö ulkona, edes Mäkki, Hese...
Asumme ahtaasti vaikka voisimme hankkia isomman asunnon.
Sehän on tavallaan ihan hyvä juttu. Mutta kun se ostaa rumia ja kulahtaneita vaatteita, ja on ihan onnessaa jos paita vaikka sattuu olemaan adidaksen tai karhun.
Nyt saa esim. poolopaitoja alesta tosi halvalla, mutta ei, tämä käy vain niillä kirppiksillä ja ostaa, suoraan sanoen paskaa.
Itsekin käyn aina välillä kirpputorilla, mutta mä ostan vain jos vaate hyväkuntoinen ja nätti. Merkillä ei ole väliä.
Vieraita oli vähän, kellekään ei tarjottu lisää. Juomakierto meni jääkaapista (buffetpöydän vieressä, jääkaappi täynnä kuohuvaa) tarjottimelle. Isäntäväki joi kaiken " vieraille tarkoitetun" kuohuvan juoman. Ei koskaan kysytty, haluaako joku toisen lasillisen. Todella intiimit lakkiaiset oli kyseessä. Samassa perheessä edelliset lakkiaiset menivät niin, että itse olin n. 20 v. ja viattomasti kysäisin, että saisinko toisen lasillisen. Silloin juhlittava meni jääkaapille neuvottelemaan äitinsä kanssa, josko olisi varaa kaataa toinen lasi. Kaatoivat lopulta toisen lasillisen ja minua nolotti.
Miksi tarjoilla kuohuviiniä, jos se on noin vaikeaa? Joko sitä ei tarjoilla, tai tarjoillaan kaikille yksi lasillinen. Mutta ei niin, että vieraille lasi ja isäntäväki juo lasikaupalla. Varsinkin kun näin sukulaisena on oppinut heidän käytöstapansa alkoholin suhteen.
Silti aina, kun esim. auto hajoaa tai telkkari pamahtaa voimme vain käydä hakemassa uuden. Emme siltikään tosin kalleinta :)
33
Jos tarjotin on asetettu nurkkaan emännän ja juhlittavan siskon selän taakse juhlan ajaksi, ei sinne mennä ilman lupaa. Eikä kukaan sanonut,että " täältä voi hakea lisää laseja" . Ja kyllä, pärjään juhlan ilman kuohuviiniä. Mutta eikö kenestäkään muusta isäntäväen käytös ole törkeää? Itse juodaan, ja salaa.
Vaan vain itselleen. Varakas pariskunta, mutta kuohuviinissä säästellään. Vieraat tuovat pullon illalliselle ja se nostetaan kaappiin odottamaan eikä tarjota illallisella. Ja juhlissa pummataan muilta ja päihdytään, kun ei itse muisteta käydä ostamassa juomia. Periaateihmisiä siis :(
Vierailija:
Minun esimerkkitapaukseni ei ole mukava millään tavalla, mutta sairaalloisen pihi.