Kertokaa piheistä ystävistänne. Mielellään muuten mukavista ihmisistä,
mutta heidän erityinen piirre on vain olla pihejä. Ei kait teillä olekaan ystävinä ei niin mukavia ihmisiä...
Kommentit (78)
- leivonnaiset on kahvipöydässä puolitettu (hups yhdestä tulikin kaksi!)
- lahjapaperit on kierrätetty jo vuodesta kivi, joten kuultavat jo hauskasti läpi lahjaa annettaessa (no ei kai paha mut huvittaa joka kerta)
- ruokaa on määräpalat, esim, kaikille 3 nakkia ja enempää ei yksinkertaisesti ole keitetty
- joulukuuset ovat suvun metsistä ja niitä metsänhoidollisia kuusia (lue: risuja)
- kiperimmät keskustelut sukutapaamissa käydään veroista ja verosuunnittelusta
- en tiedä onko tämä piheyttä mutta autoja vaihdellaan 1-3 vuoden välein aina uudempaan
näitä juttuja on mut en keksi ensihätään muita :))
johtuu vain ja ainoastaan kuulema siitä kun vaimo paistaa ITSE omat leipänsä omassa uunissa. myötähävetys on suuri kun kuulee tuota nalkutusta.
Vierailija:
- leivonnaiset on kahvipöydässä puolitettu (hups yhdestä tulikin kaksi!)
- lahjapaperit on kierrätetty jo vuodesta kivi, joten kuultavat jo hauskasti läpi lahjaa annettaessa (no ei kai paha mut huvittaa joka kerta)
- ruokaa on määräpalat, esim, kaikille 3 nakkia ja enempää ei yksinkertaisesti ole keitetty
- joulukuuset ovat suvun metsistä ja niitä metsänhoidollisia kuusia (lue: risuja)
- kiperimmät keskustelut sukutapaamissa käydään veroista ja verosuunnittelusta
- en tiedä onko tämä piheyttä mutta autoja vaihdellaan 1-3 vuoden välein aina uudempaannäitä juttuja on mut en keksi ensihätään muita :))
miespuolinen kaveri, joka hakee bileistä aina seuraavana päivänä omat tyhjät pullonsa takaisin:)
Musta kaikissa näissä esimerkeissä on puhuttu ennemmin itsekkäistä kuin varsinaisesti piheistä ihmisistä. Me ollaan molemmat ärsyttävän pihejä :-/ Toisaalta siitä on hyötyäkin, ei ole koskaan ollut rahasta tiukkaa. Silti viemme kalliita tuliaisia, ostamme läheisille hyviä lahjoja, tarjoamme paljon sapuskaa ja juomaa kutsuillamme, lapset saavat uusia vaatteita, leluja ja tarvikkeita ja muutenkaan toisia koskevissa jutuissa emme juuri pihistele.
Itselleni en ikinä raaskisi ostaa just jotain 12¿ silmänympärysvoidetta tai kalliita merkkivaatteita, käydä kampaajalla, kasvohoidoissa yms. kovin usein tai ottaa vaikka lainaa hienoa sisustusta varten. Saati että ostaisimme isolla lainarahalla ison ja uuden kodin, jos pienempi ja vanhempikin on ihan ok perheellemme. Ruokaostoksillakin tulee aika usein ostettua aletuotteita, sisäfilettä harvemmin. Se vaan on jossain selkäytimessä tuo säästäväisyys, ollaan kasvettu siihen molemmat jo lapsuudenkodeissamme.
Ärsyttävää varmaan, myönnän, mutta minkäs teet! Sen verran tosiaan on sentään opeteltu, että koitetaan olla pihistelemättä, jos joku päätös koskee muita kuin itseämme. Ja että jos jotain materialistisempaa juttua joskus itsekin tosi paljon halutaan, niin koitetaan unohtaa eurot ja satsataan unelmaan täysillä. Veikkaan, että pihiydestä on yhtä vaikea oppia eroon kuin törsäilystä. Elämäntapa.
vaan luonteenpiirteissä on muutakin nihilististä.
Yksi ystäväni ei voi juurikaan vierailla missään, etenkään meillä, kun seutulippulippu maksaa 3,60... tyypin mies on pankkialalla ja tienaa isoja taaloja- mutta on ilmeisesti myös pihi, koska vaimolla on oma talous siis erilliset rahat avioliitossa! Vaimo siis ollut kotona pitkään.
keitti kahvit kavereilleen vanhoista kahvinporoista, tuli halvaksi ja säästyi vielä uusi filterpapaperi ja tänä kyytipojaksi tajosi vanhempia korvapuusteja jotka laittoi mikroon lämpenemään - lue:pehmenemään
Kun olin avannut sen, sanoi että kun vaate on käynyt pieneksi hän voisi ottaa sen itselleen takaisin. Ja tämä samainen kaveri toi meille tuparilahjan tietäen varmasti ettei meillä ole kyseiselle tavaralle käyttöä ja kehtasi vielä kertoa että on itse saanut sen aikoinaan joltain ja toi sen nyt meille kun ei itse tarvitse. :D
ei ole mahdollista olla sekä pihi että mukava ihminen. Itsellänikin on pihi tuttavapariskunta, mutta kovin hyviksi ja läheiseksi eivät ihmissuhteet pihien " ystävien" kanssa voi muodostua. Onneksi ei ole pihejä sukulaisia!
Vierailija:
Musta kaikissa näissä esimerkeissä on puhuttu ennemmin itsekkäistä kuin varsinaisesti piheistä ihmisistä. Me ollaan molemmat ärsyttävän pihejä :-/ Toisaalta siitä on hyötyäkin, ei ole koskaan ollut rahasta tiukkaa. Silti viemme kalliita tuliaisia, ostamme läheisille hyviä lahjoja, tarjoamme paljon sapuskaa ja juomaa kutsuillamme, lapset saavat uusia vaatteita, leluja ja tarvikkeita ja muutenkaan toisia koskevissa jutuissa emme juuri pihistele.Itselleni en ikinä raaskisi ostaa just jotain 12¿ silmänympärysvoidetta tai kalliita merkkivaatteita, käydä kampaajalla, kasvohoidoissa yms. kovin usein tai ottaa vaikka lainaa hienoa sisustusta varten. Saati että ostaisimme isolla lainarahalla ison ja uuden kodin, jos pienempi ja vanhempikin on ihan ok perheellemme. Ruokaostoksillakin tulee aika usein ostettua aletuotteita, sisäfilettä harvemmin. Se vaan on jossain selkäytimessä tuo säästäväisyys, ollaan kasvettu siihen molemmat jo lapsuudenkodeissamme.
Ärsyttävää varmaan, myönnän, mutta minkäs teet! Sen verran tosiaan on sentään opeteltu, että koitetaan olla pihistelemättä, jos joku päätös koskee muita kuin itseämme. Ja että jos jotain materialistisempaa juttua joskus itsekin tosi paljon halutaan, niin koitetaan unohtaa eurot ja satsataan unelmaan täysillä. Veikkaan, että pihiydestä on yhtä vaikea oppia eroon kuin törsäilystä. Elämäntapa.
Sitä laitetaan nuppineulankokoinen pisara iholle. Loppupeleissä joku 12 euron silmänympärysvoide on halpaa.
Mun Clinique maksoi muistaakseni 57 ¿.
Ymmärrän, että toisten siivellä elävät pihistelijät ovat erityisen ikäviä, mutta miten ihmeessä ketään voi oikeasti ärsyttää, jos joku ei tuhlaa itseensä? :O Ärsyttävä piirrehän tuo pihiys on, mutta jos siitä ei ole muille haittaa, niin mitä se muita haittaa? Ei mua ainakaan häiritse muiden tuhlaileva elämäntapa, kukin tyylillään.
Vierailija:
Ymmärrän, että toisten siivellä elävät pihistelijät ovat erityisen ikäviä, mutta miten ihmeessä ketään voi oikeasti ärsyttää, jos joku ei tuhlaa itseensä? :O Ärsyttävä piirrehän tuo pihiys on, mutta jos siitä ei ole muille haittaa, niin mitä se muita haittaa? Ei mua ainakaan häiritse muiden tuhlaileva elämäntapa, kukin tyylillään.
" Tekis mieli ostaa silmänympärysvoide, mutta en raaski kun se maksaa niin paljon"
ja viimeisen päälle nuivasti. mitä nautintoa se tuo elämään, jos joka kerran tavatessa menee puolet ajasta kun pihi pohtii missä kahvilassa kehtaa ottaa vain veden ja rahasta ei ole kiinni.
kun ei ollut talven aikana kerännyt ja pessyt maitopurkkeja sitä varten.
- tai pihiksi, miten sen ottaa, tietyissä asioissa. Sellaisissa, joilla ei ole MUN elämänlaadun kannalta mitään haittaa. Ostan esim. melkein kaiken tarjouksista, otan mielelläni vastaan käytettyjä lastenvaatteita, lätkin naamaani apteekin perusvoiteita kun en usko että sadan euron ryppyrasva on yhtään sen tehokkaampaa. Säästän monissa pienissä asioissa. Ja rahkit riittää sijoitettavaksi asti.
MUTTA: en ikinä pihistele muiden lahjoissa enkä missään muussakaan ystäviä ja tuttuja koskevissa asiossa. Ei tulisi mieleenikään esim. ottaa ystäviltä bensarahaa saatikka ruoista ja juomista maksua. Kutsun mielelläni kylään ja tarjoan hyvät safkat ja juomat. Annan lastenvaatteita- ja tavaroita ilmaiseksi kiertoon kun olen kerran itsekin saanut niitä ilmaiseksi. En ikinä ole MYYNYT ystäville mitään vaan aina annan.
Pihiys voi tosiaan olla sitä, että itse ei tuhlaile ja on nuuka mutta toisia kohtaan silti ajattelevainen; vie tuliaisia, osallistuu kustannuksiin...
Jos tulee juhliin ilman juomia ja juo toisten juomat, niin on moukka, itsekäs ja ääliö. Ei sillä välttämättä ole mitään tekemistä pihiyden kanssa, joka siis liittyy rahan käyttöön.
Normaali ihminen esim. huolehtii itse, mitä on kavereille velkaa, pihi ei muista omia velkojaan. Pihi puolestaan kyllä pyytää moninkertaisena toisten lainat/antamansa avun jne. takaisin. Tätä ei taas tee moni tavallinen ihminen, joka on tottunut siihen, että velan maksaja on se, joka ottaa asian puheeksi.