AMATSON ALLIT VK 1
Huomenta vaan :)
Vaikka ei toisaalta niin kovin iloista... Kävin nyt sitten nimittäin vaaálla ja ikäviä lukemiahan tuo näytti... Osasyynä toki aamutuimaan alkaneet menkat (seli seli... ) ;D
No se näytti siis 82,5kg, jossa on vähintäänkin se 10kg liikaa... mutta kyllähän sitä enemmänkin saisi tippua. Huomasin aamun lehdessä Painonvartijoiden ale kupongin ja ajattelin sen heti tänään hyödyntää...Elikkäs sillä tyylillä ois tarkoitus kesäksi hoikistua.
Tein eilen myös töitä mittanauhan kanssa, eikä nekään lukemat liioin hymyä huulille tuoneet.... Olin ' unelma' kunnossa kesällä 2006 ja näitä eilisen päivän lukemia, kun vertasi tuohon menneeseen ajankohtaan, niin itkuhan siinä melkein tuli... mutta ompahan haastetta :)
Joten tässä vielä tiedot:
Lähtöpaino 82,5
BMI: 28,9
Vyötärö:91cm
Tavoitepaino: (vähintäänkin) 72,0kg
BMI:25,2
Vyötärö: alle 80cm
Siinä on sitä on tavoitetta... mutta eiku innolla eteenpäin vaan.
Oikein riemukasta laihdutusviikkoa kanssasisarille :)
T. PM
Kommentit (56)
Mä olen koko elämäni ollut liikunnallinen, joten nytkään ei tee vaikeuksia liikkua. Kohta olenkin lähdössä pace-tunnille. Tämä on muuten laji, jota suosittelen vaikka inhoaa aerobic-tunteja ym. jumppia. Mä olen kanssa ajat sitten niihen kyllästynyt, mutta toi pace on mun juttu. Olen käynyt siellä jo ainakin 5 vuotta enkä kyllästy ollenkaan.
Sauvakävely on toinen lajini, missä käyn. Tosin mullakin se lähteminen tuottaa vaikeuksia, yksin en saa millään lähdettyä, mutta jos naapurista joku lähtee seuraksi niin tunnin lenkki menee heittämällä. Miehen kanssa myös koitetaan käydä yhdessä kerran viikossa jos saadaan lapset hoitoon siksi aikaa. Kesällä oli ihanaa kun lapset voi pyöräillä vierellä, kaikilla oli kivaa.
Niin ja jos joku ei tiedä mitä pace on niin tässä kopio Motivuksen sivuilta:
PACE on hydraulisilla vastuksilla ohjattua liikuntaa, jossa lisätehoa harjoitteluun tuovat innostava ohjaaja ja mukaansatempaava musiikki. Pace on tehokas harjoittelumuoto, joka kiinteyttää, kehittää aerobista kuntoa sekä lisää lihasvoimaa ja liikkuvuutta. PACE sopii kaiken ikäisille, kokoisille ja kuntoisille harjoittelijoille. PACE sopii myös aloittelijoille, koska liikkeet ovat helppoja, nopeita oppia ja jokainen voi liikenopeutta muuttamalla itse säädellä oman harjoituksensa tehoa.
Puolessa tunnissa harjoitat koko vartalon lihakset. Lisäksi samassa laitteessa harjoittelet kahta vastakkaista lihasryhmää, esim. ojennus ja koukistus. PACE-laitteissa ei ole monimutkaisia säätöjä ja laitteiden liikeradat ovat helposti ja nopeasti opittavissa. PACE sopii myös sinulle, joka et pidä vaikeista koreografioista.
Vaikka liikut ryhmässä, voit liikkeen nopeudella itse säätää haluamasi vastuksen ja harjoituksen tehokkuuden: Mitä nopeammin teet liikettä, sitä enemmän syntyy vastusta. Samoin voit myös keventää vastusta hidastamalla liikettä. PACE-harjoittelu kehittää sekä aerobista kuntoa että lihasvoimaa. Harjoitus kohdistuu koko vartaloon ja tuo vaihtelua ja monipuolisuutta muuhun harjoitteluun. Mukautuva hydraulinen vastus estää ylikuormittumisen ja PACE-harjoittelu on näin ollen turvallista myös nivelille. Hydraulisen vastuksen ansiosta PACE-harjoittelun jälkeen lihaksesi eivät tule kipeiksi.
PACE on tällä hetkellä tehokkain markkinoilla oleva harjoittelumuoto. Yhden PACE-harjoituksen aikana voit kuluttaa jopa 350-900 kaloria. Emme lupaa valtavaa painonpudotusta, mutta kiinteydyt varmasti. Tarkkaile mittojasi ja hämmästy muutoksen nopeutta!
Niin ja toi kiinteytyminen on niin totta kuin vaan voi. Viimeksi kun laihdutin ennen kolmosta niin kävin pacessa 2-3 kertaa viikossa ja kiloja ei silloin niinkään mennyt koko ajan alas, mutta kiinteytyminen oli todella upeeta.
Tässä vähän liikuntainfoa teille Allit!
LapaLepa
Kävin ostamassa taas joulutauon jälkeen kuukausikortin läheiseen liikuntakeskukseen. Tällä kortilla saa uida, vesiliikkua, kuntosaleilla ja ottaa solariumia rajattomasti kuukauden aikana (ehkä jätän kuitenkin solkun ottamisen pariin kertaan).
Itse olen innostunut hydrobicista ja hydrospinnigistä ja uinnista. Ensi viikolle on 3 jumppakertaa jo varattu ja tänään olin myös. Vedessä liikkuminen on miellyttävää ja sopii erinomaisesti ylipainoisillekin.
Itse pidän myös sauvakävelystä, pyrin käymään 2-3x viikko n. 5km lenkkejä.
Saas nähdä miten mun painonpudotuksen käy, koska mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja pco. Nyt on aloitettu lääkitys, mutta viehän se aikansa kun hormoonit tasaantuu.
Olen yrittänyt nyt sparrata itseäni siihen ajatteluun, että pääasia, että elää terveellisesti, se mitä painaa onkin sitten toinen juttu.
Toki edelleen toivon, että pääsen entisiin mittoihin, mutta ymmärrän, että näiden diagnoosejen kanssa painonhallinta on haastavaa, muttei varmaankaan mahdotonta. Jos jollain on kokemuksia ks. sairauksista niin otan ilolla vastaan kokemuksia!
Tuosta ruokapuolesta vielä: itse laitoin viikolla keittoja ja olen ihan hurahtanut näkkäriin.. Nyt paistuu uunissa merimiespihvit (perunaa, sipulia ja lihaa ja kasvisliemi) ja vihannessekoistus. minulla ei onneksi ole makeanhimoa. Muuten teille joilla on, suosittelen kromivalmisteita. Auttavat kuulemma tosi hyvin!
Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonlopun jatkoa!
T. Anri
Joskus söin kromia makeannälkään, mutta en kyllä mainittavati huomannut muutosta - taitaa siis olla himot korvin välissä...
... ja havaitsin sivuvaikutuksen kromista... munulle tuli aina vähän ajan kuluttua se ottamisesta ihan hirveän huono olo - oksettava sellainen (enkä ollut edes raskaana... =D). Onko muille käynyt näin? Tosin hetken kuluttua se kyllä hävisi, mutta yhdistin sen selvästi tuohon kromiiin.
Eikö kellään ole kuntoiluvempelettä kotona - eikö edes sängyn alla pöyttymässä? Vinkkejä kaivataan... tarkoituksena hankkia!
sen verran, että itsellä on ollut kaksi crostraineria, joista ensimmäisen kulutin loppuun ja toisen jouduin myymään rahapulassa :( mutta se on erinomainen kotikuntoilulaite. Nyt ostaisin sellaisen heti uudestaan, jos vaan olisi tilaa... asutaan sen verran ahtaasti, ettei mahdu millään tähän huusholliin crossaria ja se harmittaa. Mutta stepperi on...se sellainen uudempi versio, jossa se askellus menee vähän vinoon. Ja sitten juuri hommasin sen " leg magic" vehkeen, tosin sellaisen halvan Anttilan version.
Olen (lapsetkin ovat) sillä nyt parin päivän ajan treenaillut ja hyvältä tuntuu... tosin kovin pitkään en kerrallaan vielä sillä jaksa tehdä, mutta uskon kehittyväni oikein hyväksi ja saavani samalla myös reisistä läskiä palamaan :):)
Mulla on myös käsipainot ja sellainen kuminauha-tsydeemikin, jolla vois kai muutakin treenata, mutta lähinnä käsiin sitäkin käytän. Sitten lisäksi teen lattialla vatsaliikkeitä ja erilaisia venytyksiä ja tietenkin punnerruksia ja ' alliliikkeitä' . Kävelemässäkin käyn aina, kun saan vaan luuni liikkeelle ( se lähteminen, se lähteminen....) Näillä konsteilla aattelin saada liikuntaa tarpeeksi. Lapset ovat kyllä jo suht isoja, mutta vietän mielelläni aikani heidän kanssaan iltaisin, kun olemalla joka päivä jossakin jumpassa tms.
t. PM
hei, ilmottaudun mukaan.
Tällainen 30-v, yksi lapsi.
painoa tällä hetkellä 78, tavoitteena 69.
harrastan paljon liikuntaa, mutta voisin elää herkuilla. Karkkia menee, jäätelöt ja leivokset maistuu.
mutta nyt olen kyllästynyt kun mikään vaate ei istu, valokuvissa näkyy pulska nainen.
kirjoittelemisiin!
Täällä taistelan EDELLEEN kovaa suklaata vastaan ja ihan hyvin olen kieltäytynyt vaikkei se helppoa olekaan. Kovaa taistelua itseä vastaan..
Liikunnasta..mä tykkään kaikesta mahdollisesta :) joten nyt ei tarvitsisi kuin saada motivoitua itsensä liikkumaan. Jos ens viikolla saisi raahattua jumpalle niin hyvä! Taas uusi tavoite..
Ja kuka puhui siitä että haluaisi juosta kokoa ajan vaa`alla jos vaikka joku sata grammaa olisi tippunut ;D Kuullostaa kovin tutulta, mutta nyt ajattelin ottaa asiakseni käydä vain kerran päivässä :)) tai jospa sittenkin kerran viikossa?
Ja taas tsemppiä kaikille..joskos vielä innostuttaisiin liikkumaan!!
Osa toki onkin jo niin ahkera :)
Tämmöistä siis tänne..
Nyt olisi sitten kahden viikon loma ohi, kun työt alkaa taas aamulla. Olen kyllä ihan tyytyväinen, kun pääsee pois jääkaapin ulottuvista:)
Liikunnasta kun on ollut puhetta, niin mä en ole myöskään vielä päässyt kuntoilua aloittamaan. Huomenna alkaa kyllä jumppa (varmaan pyörryn sinne..). Lisäksi tilattiin miehen kanssa kuntopyörä tänään:) Sekin on innostunut nyt vähän korjaamaan elämäntapojaan, niin on mullekkin sitten helpompaa.
Nyt pitänee mennä valmistumaan yöpuulle, kun pitkästä aikaa joutuu aamulla herämään kellon pärinään, 5.15 huoh...:/
Hyvää yötä:)
Onpas tosi siistiä kuulla miten kaikki puhkuu motivaatiota! Täällä se oikein tarttuu, ihanaa :)
Uskomatonta että oon noudattanu herkutonta tammikuuta jo kohta VIIKON!!! en olis uskonu :) Tänäänki mies veti varmaan puol kiloo karkkia ja mä en ainuttakaan. Mulle soveltuu kyllä samoin ku ´joku muukin sano, täysin nollalinja! Jos otan yhen mitä vaan hyvää niin sit se on menoo...
Oon liikkunu ku viimestä päivää tän viikon, siitä tulee niin hyvä olo! Kyllä tää motivaatio varmaan kohta menee ohi, mutta nyt pitää hyödyntää kun sellanen on meille eksyny :) Tänäänki kävin eka combatissa potkimassa ja sitten vielä pilateksessa! niiiiin kivaa!!
Mut nyt nukkuun, mullakin kello soi 5.15!
Eilen en sit mennyt lenkille vaikka niin uhosin...:(( Kun en ehtinyt ennen päiväruokaa niin sen jälkeen mentiin koko perhe päikkäreille ja sit en enää jaksanut ja sit tuli jo pimeekin ja.....seli seli...mä olen mestari keksimään syitä, miksi en saa persustani irti sohvasta ja lähdettyä ulos!
Mutta tänään sitten lähdin ja sauvailin puolisen tuntia tuolla kirpeessä pakkasessa ja se oli mukavaa, vaikka lopussa olin taas niin poikki ettei askel oikein enää noussut, raahustin vaan eteenpäin...Mieskin kehui kovasti, että hienoa, että jaksoin lähteä.
Lisäksi rakas ukkoni teki meille uusimmasta Painonvartijalehdestä couscous-ratatouillea broileripihvin kera ja herran jee, miten se oli hyvää!!! Suosittelen! Illalla mies teki vielä samasta lehdestä savusiika-perunamunakkaan ja kaali-appelsiinisalaattia. Munakas oli muuten hyvää mut täytyy ens kerralla tehdä se jostain muusta kuin kalasta....jotenkin en tykännyt, vaikka kalaa meillä syödään paljon ja pidän siitä muilla tavoin laitettuna.
Mun karkkilakko loppui hetkeksi kun en voinut vastustaa kiusausta ja söin lasten eilisen karkkipäivän jämiä, muutaman irtokarkin. Lapset halus tuhota piparitalon ja otin kahvin kanssa kuusen ja puolet kattoa.:)
No, huomenna on mun " oma" punnituspäivä ja keskiviikkona sitten ilmoitellaan tänne. Mä käyn joka pv vaa´alla sen vuoksi, että mun vaaka ottaa 90 päivän ajalta mitat muistiin ja sit niitä voi vertailla.
SEllainen kysymys teille sekä liikkuville että teille, jotka tiedätte, että pitäis aloittaa.....Kun mua hävettää tää mun rapakunto, niin en edes kehtaa mennä mihinkään jumppaan...stepaerobick mua kiinnostais, olen joskus vuonna miekka ja kirves harrastanut sitä, mut nykyisellä kunnolla jaksan ehkä 10 min ja sit mun on pakko lopettaa...ja sekös hävettää...Samoin spinning: mulla on pyöräilykengät ja kaikki, mut kävin kerran kokeilemassa, ja vaikka kaikki sanoi, että se on ihan aloittelijoiden tunti ja kyllä sä pärjäät....niin mä meinasin oikeesti kuolla sinne enkä mennyt ikinä enää uudelleen! Eli kun on tarpeeksi näitä noloja en-mä-pärjää-kuitenkaan-kokemuksia, niin ei ihme, että ei tee mieli mennä mihinkään ihmisten ilmoille liikkumaan....Mitenkä te muut olette aloittaneet (huonokuntoisina?) tai mitenkä ajattelitte aloittaa? pitääkö vaan mennä ja kärsiä ne ekat viikot, kunnes kunto vihdoin kohoaa ja alkaa pysyä vauhdissa mukana?
Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon!
T: Sälli
Itsellänikin on mennyt tämä vuosi ;) hienosti. Tänään tosin vähän hairahduin herkuttelemaan illalla voileipäkekseillä... Mutta aamulla taas ruotuun ja keskiviikkoaamuna vaa´alle. Uskon vahvasti painon menne alaspäin.
Liikkumisessa mulla on ollut hieman huono viikko. Olen tässä jo muutaman kuukauden jaksanut liikkua viikoittain n. 2500 kcal edestä (eikä paino ole tippunut) ja nyt tällä viikolla kun kiinnitin huomiota syömiseen ja olen joutunut aikataulullisista syistä (ja ehkä vähän laiskuudestakin) johtuen liikkumaan vähemmän, niin nyt tuntuu paino laskeneen. Eli ei se liikunta yksin, eniten laihtuminen on kiinni siitä mitä suuhunsa laittaa. Mutta uskon liikunnalla olevan tosi suuri merkitys sitten kun on alkaa painonhallintavaihe eli yrittää pitää painonsa jossain tietyssä painossa.
Älä ota Sälli stressiä tuosta liikunnasta. Syöt terveellisesti ja kaloreita laskien, niin laihdut varmasti. Jossain vaiheessa liikunta astuu kuvaan ja alat nauttia siitä. Sauvakävely tai kävely muutenkin on hyvä keino aloittaa liikkuminen. Ei tarvi miettiä en-mä-jaksa-kuitenkaan-muiden-mukana-juttuja... Alkuun jaksat puoli tuntia ja pian jo huomaat jaksavasi tunnin reippaan lenkin. Kuntosali on myös hyvä paikka, jossa voit tehdä omaan tahtiisi ja voit lopettaa jos meinaat läkähtyä. Tosin tietysti liikkumisesta johtuvan hyvän olon saa parhaiten juuri niin, että on hieman " rääkännyt" itseään. Täytyy vaan löytää sellainen liikuntamuoto, josta rääkistä huolimatta jää hyvä fiilis :)
Kaikille tsemppiä alkuviikkoon! Keskiviikkona painot pinoon.
Munkin mielestä liikunnassa on kaikkein tärkeintä just se että tekee sitä mikä tuntuu hyvälle! Ja kyllä sitä laihtuu vaikkei liikkuiskaan, mut kiinteytyksen kanssa on sitten tietty toinen juttu. Viime vuonna kun pudottelin painoa, niin ensalkuun en liikkunu juurikaan, mutta kun kilot karisi, niin oli niin hyvä olla että teki mieli alottaa kaikenmoinen liikuskelu. Se jäi onneksi tavaksi.
Yks hyvä liikuntamuoto alottaa on mun mielestä uinti, ainakin jos on yhtään vesipedon vikaa. Siinä ei sykkeet nouse kovin korkeelle ja hikikään ei tunnu :) Tai vesijumppa, nivelille tosi helppo ja saa tehdä ihan oman kunnon mukaan. Ja sit ihanaan porealtaaseen lillumaan :)
Lähden tästä paistelemaan kuhafileitä, isukki niitä eilen kanto meille. Saa nähdä miten mun niitten kanssa käy, en oo mikään hyvä kokkaileen kalaa!
Saa nähdä mitä vaaka näyttää huomenna..toivottovasti olisi edes hiukan paino tippunut..mukavasti motivoisi jatkoa taas.
Minä se painin edelleen suklaan kanssa, mutta mielestäni kohtuuden rajoissa olen pysynyt kun yhden tai kaksi olen syönyt ja siihen on jäänyt mikä ei ole ollenkaan ominaista minulle.
Olen saanut itseni myös hiukan liikkumaan ja huomenna olisi tarkoitusmennä jumpalle eli suunta on ihan hyvä :)
Hienoa skarppia täällä näkyy olevan yhdellä sun toisella..Hyvä!
Jatketaan samaa rataa...Paljon voimia kaikille sillä helppoa tämä ei ole, mutta kannattavaa! :)
Tiedän kyllä että alaspäin on suunta mutta paljon, se on se jännäyksen kohde. Mitenkään hirmu paljon en oo liikkunut mutta joka päivä jotakin. Parina päivänä oon käynyt muksujen kaa luistelemassa ja silloin ehkä en oo tarpeeksi liikkunut mutta jotain kuitenkin... (selittelyäkö??) Tänään kävin kyllä viiden kilsan lenkin sauvakävelemässä, huomenna aattelin mennä uimaan.
Kai sitä aamulla voisi aloittaa uuden pinon, punnituspäivän kunniaksi. Kuka ensin ehtiikään....
Huominen jännittää täälläkin:)
Otetaan tosiaan uusi pino aina punnituspäivinä, niin on vähän selkeämpää. Eli huomenna Amatsoni Allit vk 2. Ja se ken ehtii voi pinon pystyyn laittaa.
Sun kirjoitukses oli kuin mun näppiksestä! Ainoat lajit, joihin joten kuten saan itseni revittyä on sauvakävely ja uinti. Paitsi että nyt 100-kiloisena en kehtaa mennä uimahalliin....pitää vähän aikaa odotella, että paino laskis.
Mäkin olen analysoinut tätä mun " liikkumattomuutta" . Mulla on urheiluhullu mies, joka on todella timmissä kunnossa, ja harrastaa pyöräilyä, uintia, sählyä, rullaluistelua jne. Kai mä sitten jotenkin alitajunnassa vertaan itseäni häneen ja totean olevani täys nolla enkä ikinä voi yltää samaan kuin hän. Joten en sitten tee mitään.
Toinen ongelmakohta on se LÄHTEMINEN! Kyllä mä sit mielelläni uin tai kävelen, mutta kun en meinaa jaksaa ja viitsiä esim. laittaa uimakamoja kassiin ja LÄHTEÄ. Se on jotenkin ylivoimaisen vaikeaa. Joku jossain kirjoitti, että laita vaan ensin kengät eteisen oven eteen ja palaa sitten takaisin sohvalle. Seuraavana päivänä laitat kengät jalkaan, otat pois ja palaat sohvalle. Kolmantena päivänä laitat kengät jalkaa ja menet ulos ja kävelet pari askelta ja tulet takaisin. Jne. jne. Pitäis varmaan kokeilla! :)))
Sä olet aivan oikeilla jäljillä tuossa loppuelämän kestävässä jutussa...eli siinä Hyvä Terveys-lehdessä Patrik Borg sanoo, että ei kannata tehdä väkisin mitään sellaista, mistä ei tykkää, silloin se jää pariin kertaan. Pitäis löytää sellainen liikuntamuoto, jota vois kuvitella tekevänsä ainakin seuraavat kaksi-kolme vuotta. Silloin muutoksesta ja liikunnasta tulee pysyvää.
Tsemppiä sulle ja kaikille muillekin!!!
T: Sälli