AMATSON ALLIT VK 1
Huomenta vaan :)
Vaikka ei toisaalta niin kovin iloista... Kävin nyt sitten nimittäin vaaálla ja ikäviä lukemiahan tuo näytti... Osasyynä toki aamutuimaan alkaneet menkat (seli seli... ) ;D
No se näytti siis 82,5kg, jossa on vähintäänkin se 10kg liikaa... mutta kyllähän sitä enemmänkin saisi tippua. Huomasin aamun lehdessä Painonvartijoiden ale kupongin ja ajattelin sen heti tänään hyödyntää...Elikkäs sillä tyylillä ois tarkoitus kesäksi hoikistua.
Tein eilen myös töitä mittanauhan kanssa, eikä nekään lukemat liioin hymyä huulille tuoneet.... Olin ' unelma' kunnossa kesällä 2006 ja näitä eilisen päivän lukemia, kun vertasi tuohon menneeseen ajankohtaan, niin itkuhan siinä melkein tuli... mutta ompahan haastetta :)
Joten tässä vielä tiedot:
Lähtöpaino 82,5
BMI: 28,9
Vyötärö:91cm
Tavoitepaino: (vähintäänkin) 72,0kg
BMI:25,2
Vyötärö: alle 80cm
Siinä on sitä on tavoitetta... mutta eiku innolla eteenpäin vaan.
Oikein riemukasta laihdutusviikkoa kanssasisarille :)
T. PM
Kommentit (56)
LapaLepa: Keskiviikko on sovittu punnituspäiväksi.
-Rihanna-:
Ps.Listassa tais olla jonkun pituus ja paino väärinpäin..kaikki varmasti ymmärtää kuitenkin ;)
Hups, niinpäs oli menneet sekaisin ;( Korjaan seuraavaan versioon! Jokainenhan tietysti itse päättää mitä mittoja haluaa ilmoittaa, joten vaikka tuossa on esim. lantio, niin ei sitä tietenkään pakko ole ilmoittaa jos ei halua.
Nyt töitä aloittelemaan.
möhkis
..vastauksen siihen mun kysymykseen :)
Tässä pari lainausta sieltä..
" imetysaikana ei suositella varsinaista laihduttamista, koska tällöin rasvakudokseen varastoituneet ympäristömyrkyt saattavat vapautua äidinmaitoon normaalia suuremmin."
" Jättämällä makeat mehut, makeiset ja leivonnaiset ja lisäämällä liikuntaa voi suhteellisen helposti päästä eroon ylim. kiloista varsinaisesti laihduttamatta."
Taas ollut vaikeuksia pysyä suklaakaapilta pois, mutta edelleen itsekuri pitää..en silti koe olevani kovin vahvoilla.
Mites teillä muilla sujuu?
Palaillaan taas..
Kävin eilen vaalla ja tulos oli
93kg (lähtö:95kg)
Hyviä tuloksia monella!
Ja olipa ihana palata ruotuun taas tänään:) Mulla on nyt niin kova motivaatio tähän hommaan, että olen todella ihmeissäni jos en tällä kertaa tässä onnistu.
Tsemppiä kaikille, ensi kesä ja bikinit häämöttää jo:)
Eilen en ehtinyt, joten nyt ne eiliset mitat.
Lähtötilanne:84,6 kg muistaakseni
Tilanne 2.1. : 82,6kg, JEE! (Pudotusta 2kg)
Tavoitepaino joskus: 58kg
Nesteitähän nuo aluksi pääasiassa on, mutta tsemppaa kovasti jatkamaan.
Hienoja lukuja monella oli, ONNEA hienosta viikosta!! Vaikkei vielä oliskaan pudostusta ollut, niin kyllä se siitä lähtee ihan varmasti tippumaan kun edes jonkin verran katsoo syömisiään ja liikkuu hieman enemmän. Tosin mä en ole vielä liikuntaa varsinaisesti ees aloittanut. Nyt koitan aloittaa siihen panostamisen edes hieman enemmän. Sais vähän lisäpotkua tuo painonlasku. Joulupukki toi meille nyrkkeilysäkin ja hanskat, kunhan saadaan meidän alakerran remppaa eteenpäin niin saadaan se säkki sitten paikoilleen ja pääsen sitä mätkimään;)
Syömisten kanssa on mennyt ihan kivasti, makeannälkä välillä palaa mieleen, mutta aikahyvin olen proteiinipatukoilla ja proteiinipitoisilla syömisillä saanut sen aisoihin ja mua auttaa kyllä ihan mielikuvaharjoitukset että kuinka kivaa oli olla hoikka ja pukeutua nätisti. Ja voida muutenkin hyvin. Mun iltaherkkuna on muuten rasvatonta rahkaa ja rasvatonta raejuustoa sekoitettuna keskenään, siihen lisään hiukan marjoja tai vähäkalorista valion mehukeittoa makua antamaan, sekä makeutan canderel makeutusjauheella. Ei tarvii paljon syödä ja tulee täysi olo. Eikä ole mikään kaloripommi.
Mietin, että huomenna pidän karkkipäivän, niinkuin lasten kanssa samana päivänä. Tosin en viitsi mässyttää kovin paljon kun olis kiva saada sitä miinusta ensiviikollakin. Ja toisaalta pelottaa, että karkaako mopo käsistä jos herkuttelen..
On muuten huomattavasti mukavampi ja keveämpi olo kun on syönyt inhimillisesti ja terveellisesti. Eikä housujenpäälle enää kerry samanlaista vararengasta kun ennen. Vaikka ei ne muutokset vielä kovin suuria olekaan.
Hyvää Viikonloppua kaikille ja muistakaa tytöt pitää tsemppiä yllä. Ne mieliteot on vain tunteita jotka menee ohi kun ei anna niille valtaa!!
Pihlipim
Hyvinhän tämä itsensä kidutus on lähtenyt kaikilla käyntiin ja hienoja pudotuksia jo tullut.
Mä kävin tänä aamuna vaa' alla ja jo nyt 1.1 kg vähemmän mitä maanantaina ja tavallaan vasta ke virallisesti aloitin eli muutamassa päivässä. Niin ja nestettähän se suurimmaksi osaksi on mitä alussa lähtee, niinkuin joku tuossa mainitsikin, mutta tällainen kannustaa todenteolla jatkamaan kohti hoikempaa tulevaisuutta.
Minua kannustaa myös äärettömästi se mielikuvaharjoittelu eli juuri se miten ihanaa oli olla hoikkana ja pukeutua sellaisiin vaatteisiin joista tykkää, ettei aina ole se tilanne, että mitkään uudet sovittamat housut ei mahdu jalkaan jne. Olen loopenkyllästynyt siihen kamaluuteen.
Tulkaahan muutkin kertoilemaan tunnelmia!
Painonvartijointi on lähtenyt liikkeelle oikein hyvinkin :) Paikkarien pistelistalle oli tullut paljon lisää esim. nollapisteen hedelmiä ja 4 pisteellä saa syödä nyt riisiäkin aterialla niin paljon, kuin haluaa (okei okei ... kohtuus kaikessa) mutta on hyvä, kun voi syödä oikeesti itsensä niin kylläiseksi, että tuntuu :):) ja toisaalta voi syödä myös kevyesti...
En ole painoa kauheesti nyt tarkkaillut, kun yritän pikkaisen päästä liiallisesta vaakailusta eroon ja enemmän keskittyä voimaan hyvin ja näyttämään hyvältä, kuin miettimään lukemia vaaálla.
Koko ajan pissittää... joten nesteet ovat lähteneet liikkeelle.
Ostin myös uuden kuntolaitteen, joka tuli eilen ja sillä on nyt sitten tehty treenausta vähän väliä :)
Maanantaina alkaa työt uudessa työpaikassa ja sinne on sopivasti kävelymatkaa = tuplahyöty... ei matkakuluja kyllä liikuntaa :):)
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ' Alleille'
T. PM
Ps. Tein myös käsien alleille ;D eilen kovasti harjoituksia.
Hei!
Saiskos liittyä mukaan keventyvään joukkoon?!
Mulla urakka taas aluillaan. Viime vuonna keväällä pudotin reilun kymmenen kiloa, josta on tullut takasin viisi. Eli alotuspaino nyt 79 kg.
Joulun herkuttelun jälkeen aattelin ottaa täysin herkuttoman tammikuun ja rutkasti liikuntaa. Mulla on käytössä sykemittari ja se on kyllä innostanu tosi paljon! Ensi viikolla alotetaan työkavereiden kanssa bailatino ja olen ihan innoissani! Lisäksi jumppaa ja juoksulenkit jotka on jo ennestään tapana. Saas nähdä miten muijan käy :) Tässä sivussa mulla on vauvahaaveita, joten kaikkein onnellisin päätös laihdutukselle olis vauva :)
Lähtö 79 kg
Paino tänään 78,6 kg
Tavoite 65 kg
Vyötäröä yritin mittailla, mutta mistä kohti te sen mittaatte??? Mä oon tömmänen tasapaksu pötikkä joten en oikeen tiiä missä mun vyötärö on!!! Ehkä ekaks tavoitteeks voi ottaa saada se esiin :) :)
Jatkossa varmaan punnituspäivä on maanantai.
Suuresti tsemppiä kaikille!!!
Ai nyt vasta huomasin että olitte sopinu yhteiseks punnituspäiväks keskiviikon. Se käy mainiosti mullekin!! :) Eli 2.1. oli tuo mun alotuspaino 79 kg. Ja nyt lenkille!!
Pyöreä mamma, olisin kyselly että mitä painonvartijoilla on niitä uusia nollan pisteen hedelmiä? Mulla on monta vuotta vanhat ohjeet ittellä enkä muista kun greipin ja appelsiinin.
Nyt sitten se suklan himo vei voiton :( Tosin en ottanut kuin yhden :)
Nyt vaan toivon todella, että se jäi siihen yhteen.
Maistoin ;D myös puolikkaan suklaaleivoksen enkä enempää voi onnekseni ottaa edes..
Yritys kyllä jatkuu, mutta tukea kaivataan..
Kaikesta huolimatta olo on edelleen aika toiveikas..(luottavainen ja epäileväinen vuoronperään..)
Tuleva keskiviikko jännittää..olisipa miinusta jotta saisi hiukan lisäpotkua!
Nyt otan tavoitteeksi selviytyä viikonlopusta namuitta :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Mulla on kans toi makeispuoli tässä kaikkein pahin sudenkuoppa ja niinpä olen ottanut ihan totaali nollalinjan tässä asiassa. Tiedän, että jos otan yhden niin se ei jää siihen, en pysty lopettamaan eli ennenkin mulla on toiminut tämä totaali kieltäytyminen tällä saralla.
Minulla myös siinä mielessä menee hyvin, että shipseihin, joita lapset syö parhaillaan, en edes koskenut, myös ruoka-annoksia olen yrittänyt pienentää. Minulla tuo painonvartioiden romppu ja olen tosissani yrittänyt pisteitä laskea.
Mutta mutta, víikonloppu tuo minulle ongelman siideri. Pari viinilasillista (1½p/12cl) ehkä sallitaan, mutta 1 siideri vie jo 3 pistettä ja perjantaisin ja lauantaisin olen aina tottunut nauttimaan lasten mentyä nukkumaan pari siideriä (apua 6 pistettä), joten en tiedä uskallanko noita miehen tuomia siidereitä juoda saunan jälkeen tai taas mennään miinukselle ??? Karkit ei ole minulle ongelma, ennemminkin tuo suolainen (shipsit) ja siideri.
Olen tosin käynyt aktiivisesti jumpassa tällä viikolla (3krt ja tarkoitus olisi vielä mennä la ja su myös. Mutta jostain syystä toi minun cd rom ei laske jumppapisteitä enään 2:n ekan kerran jälkeen + pisteiksi. Onko jollekin muulle ohjelma tuttu. Onko tosiaan niin, että vain noin 10-12 pistettä voi vähentää viikon saldosta?
Minäkin vähän joudun taistelemaan täällä kaikenlaisten mielitekojen, kuten karkit, kanssa. Juuri kun olin saanut kaikki jouluiset herkkuvarastot syötyä ja jaettua niin tänään tuli kaksi lootaa karkkia. Ja tuolla ne kaapissa huhuilee " että täällä ollaan syö meidät" . No onneksi on edes hedelmäkarkkeja joista en edes tykkää, salmiakit sais varmaan kyllä kyytiä nyt.
Liikuntaa oon nyt saanut ihan hyvin harrastettua, eilen sykemittari näytti treenin jälkeen 1380 poltettua kaloria:)
Tänäänkin oli mittarin mukaan vähän reilu 700 kaloria palanut. Mut nyt kyllä tekee mielikin kovasti jotain naposteltavaa. ´
Mä en oon tottunut noita kaloreita sen kummemmin laskemaan, paitsi sen mitä nyt mittari näyttää:)
Mut taisto jatkukoon,
tekeekö muiden mieli mennä joka päivä puntariin katsoo että olisko grammaakaan lähtenyt? Mun tekis kauheesti mieli punnita joka aamu, mut kun se kilojen tuijottelu ei kuulu siihen mun uuten elämään, vaan se et oma olo olisi hyvä ja vaatteet ei kiristäis ihan niin paljon.
laihaLäski
Mutta sain itteäni niskasta kiinni, ja nyt meen tekemään ruisleivän, niin eiköhän se siitä sit taas helpotakkin.
Viikonloppuja kaikille:)
Olen myös tuon herkut " nollalinjan" kannalla. Ihailen niitä jotka pystyvät pitämään herkkupäivän ja tassa jatkamaan siitä mihin jäätiin. Mulla menisi tätä rataa: Herkut ---> morkkis ---> täysi ratkeaminen herkkuihin.
Toinen LapaLepan hyvä idea heikkoina hetkinä oli " mielikuvaharjoittelu " - mitä puen päälleni kun olen hoikempi, miten uusin vaatekaappiani...
Oma retkahdus-hetkeni päättyi, kun menin alastomana peilin eteen katsomaan " alleja" , joita oli vähän joka paikassa... =D. JA TODELLAKIN TULIN ENTISTÄ VAKUUTTUNEEMMAKSI ETTEN HERKKUIHIN KOSKE!
Joku mainitsi että oli hommannut jonkun " kuntoiluvempeleen" . Onko jallakin kokemuksia näistä ja mitä suosittelet? Pienten lapsien takia talon ulkopuolinen yksinliikunta vähissä, joten siis kotona pitäisi saada läskit liikkelle...
Ja siis täysin kurissa on syöminen ollut ja muille myös tsemppiä... mielikuvaharjoituksia " uudesta hoikemmasta minästä" (lue: normaalipainoisesta minästä!)
Hienosti on monilla lähtenyt urakka liikkeelle, kuin myös itselläni *röyhistää rintaa*. minä onneksi pystyn ottamaan vain yhden karkin ja jättämään siihen. Välillä (kerran tai kaksi viikossa) on pakko kahvin kanssa jotain saada ja se voi olla vaikka se ah niin ihana suklaakonvehti-niitä kun joulun jälkeen tuolla kaapissa lojuu.
Moni teistä on innokas liikkuja. Minulle tuo liikunta on suurelta osin pakkopullaa -ollut aina- en tykkää ollenkaan ryhmäliikunnoista, kammoksun kuntosaleja jne. Minun on siis PAKKO pakottaa itseni lenkille. Viimeeksi laihduttaessani onnistuin jo siinä että muutamien liikkumiskertojen jälkeen oli ihan euforinen olo. Olen yrittänyt analysoida mistä kaikki johtuu-olen tullut tulokseen että kun lapsuudenkodissani pikkuveljeni oli himoliiikkuja ja loppupelissä on nyt ammattilaisurheilija, jotenkin sain ylikyllästyymisen urheiluun ja veljen kannustukseen kotona-tietty varsinkin isäni oli /on edelleen henkeen ja vereen mukana ainoan poikansa urheilussa. Olen siis yrittänyt löytää lajin joka minulle sopii ja tällä hetkellä ainoat jota teen on kävely sauvoilla tai ilman ja uiminen. Ajattelin myös kokeilla vesijuoksua. Mutta sen tiedän että esim. ohjatut aerobic-tunnit tai muut jumpat eivät oo minua varten. Mulla on kilon ja kahden painot kotona joilla alleja jumppaan tvtä kattoessa. Olen myös ajatellut että kun tän pitäs olla elämäntaparemontti, on ko. harrastusten jatkuttava läpi elämän- niinpä pikku herkuttelu aina sillon tällöin sallitaan ja liikunnan pitää olla inhimillisyyden rajoissa.
Minua motivoi makkarin kokovartalopeili; kun sen eteen menee nakuna ei oo paljon nauramista....Vaaka sängyn alla polttelee ja kutsuu mutta oon päättänyt että kerran viikossa punnitaan, muuten menee grammojen vahtaamiseksi; kun ensisijainen tavoite on oma hyvä olo ja päälle mahtuvat vaatteet!! Lisäksi minulla oli jo kolmosta odottaessa raskausajan diabetes joten kakkostyypin diabeteskin on ihan oikea riski!!
Mutta tsemiä viikonloppuun kaikille, punnistuspäivää ootellen!!
Tanni
Minulla on mennyt yllättävän hyvin nämä 4 päivää, ei ole ollut minkäänlaista himoa karkkeihin eikä muuhun. Yks ilta teki hullun lailla mieli suolakeksejä, sinihomejuustoa ja Cokista (kaikkia kaapissa vielä joulun ajalta...), mutta kävin tiukkaa keskustelua itseni kanssa, HALUAnKO todella syödä niitä? Haluanko seuraavana aamuna herätä silmät turvoksissa kaikesta siitä suolasta ja sokerista? Ja sitä paitsi kun joka paikassa puhutaan siitä, että kun odottaa 15 min niin mielihalut menevät ohi...niin minä sit odotin sen 15 min, ja unohdin koko keksit ja juustot sun muut, kun olin jo sännännyt tekemään jotain muuta.
Uusi Hyvä terveys-lehdessä (kuten myös Keventäjissä netissä) on todella hyvä artikkeli rennosta laihdutuksesta ja makeanhimosta. Siinä puhutaan just siitä, että laihdutus on vääränlaista jos sulla on nälkä. Pitää syödä itsensä kylläiseksi ja mieluiten suurin osa ruokaa ennen klo 16. Makeanhimo johtuu usein siitä, että on syönyt liian vähän ja vääriä ruokia.
Mä allekirjoitan ainakin tuon omalta kohdaltani täysin. Huomasin monta kertaa, että syön sitä pullaa ja karkkia ihan nälkääni. Ja jos skippasin kunnon aamupalan ja päiväruoan, niin illalla oli sitten kiljuva nälkä, ja tuli syötyä mitä ensimmäisenä sai kiinni ja sitäkin sitten niin paljon kuin napa veti.
Nyt näinä menneinä 4 päivänä olen syönyt RUOKAA, ja paljon vihanneksia, olen tunkenut niitä joka paikkaan. Olen antanut itseni syödä niin kauan että nälkä lähtee ja tulee hyvä olo. Tätä se Patrik Borg ja Fogelholm myös painottaa, että kroppa pitää opettaa taas tuntemaan nälkää ja kylläisyyttä, siis itse säätelemään niitä.
Suosittelen vaikka kirjastosta lainaamaan KG- ja Painonvartijat-lehdet (mulla kaikki viime vuodelta) , niissä on nimittäin hirmu hyviä ruokaohjeita!!!
Mulla ongelma edelleen tuo liikunta....Kävin ke ja to tekemässä 20 min sauvakävelylenkin, ja meinasin KUOLLA! En kertakaikkiaan jaksanut kävellä enempää....Eilinen jäi väliin (kävelin kyllä kauppakeskuksessa jonkin verran) ja nyt ulkona on mitä upein aurinkoinen ulkoilusää!!!
Ja mua ei tippaakaan huvittais lähteä ulos...!!! Voi että....mä tiedän, että mun PITÄÄ mennä... No, psyykkaan itseäni tässä vähän aikaa ja sitten MENEN!!!
Kaikille oikein paljon tsemppiä taas!
T: Sälli
Uutenavuotena en repsahtanut ruokiin vaan juomiin....naapurit tuli iltaa istumaan ja siinä meni siideri jos toinenkin...blääh. No, seuraavana päivänä piti vielä krapulapäivän pizzaa syödä...No nyt alkoi sit tipaton tammikuu ja muutenkin elämä uusiksi.
Vyötärö minulla huikeat 116 cm, lantiosta en tiijä...kiloja kuitenkin jo lähtenyt liikkeelle, tänään paino 103,8 kg eli pudotusta 1,9kg- joten eiköhän se tästä. Suunta on ainakin oikea -alaspäin.
Minulla tuo ensimmäinen tavoitepaino on oikeestaan jo kun pääsen kaksinumeroisiin lukuihin. Sitten varmaan aina uusi kymmen on uusi tavoite. Lopullinen tavoitepainoni lienee seiskalla alkava luku (76 kg olisi jo ihkuhyvä). Mutta nyt lähden nukkumaan.