Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~Heinähelistimien Tammikuu 2008~~

01.01.2008 |

Mistä ihmeestä te löydätte noi kuviot otsikkoon?? En mää vaan!

Meillä vuosi vaihtui muiden nukkuessa, mun valvoessa, menin jo nukkumaan 10 pintaan, mutta heräsin johonkin 11 ja valvoinkin sitten yli 12. R söi puol12, 2, ja6ylös. Valvoi taas vaihteeksi 2-2.45 :/ eli tää mamma oli tosi väsy aamulla! Päivällä nukuinkin 4h päikkärit!! =)

Tänään testasin velliä(pottuporkkana) aamusta, annoin nyt illalla 120ml kun ei näyttänyt ainaskaan vielä tulevan onneksi minkäänmoisia oireita! Kokeilen tota noihin öihin, ei jaksais heräillä 2,5välein ja valvoo aina väliin tuntia kahta..

voihan tuo tietysti uusi taitokin valvotella, mutta ei rauhotu tuttiin niin olen epäillyt nälkää! Päivälläkin kun syö isoja annoksia..?

Mutta OIKEIN IHANAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!!!!!!!!

t&R

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas jospas laittais oman kortensa kekoon taas vaihteeksi.

Taisi tyttönen nukahtaa päiväunille. Tällä kertaa sisälle. Pari päivää oli jo niin ihanat talviset ulkoilusäät. Mutta nyt taas ihan vesikelit. Onneks otettiin kaikki hyöty irti noista parista päivästä. Ja käytiin kaks kertaa päiväs pitkät vaunulenkit.

Yöt on mennyt nyt aika mukavasti. Muutama yö oli jo sellainen, että V heräs vasta klo 6 syömään ja jatkoi vielä uniaan. Mutta nyt parina yönä on tarvinnut tuttia käydä laittamassa, mutta melko hyvin kuitenkin. On taitanut iltapuurot tehdä tehtävänsä. Niin reippaasti vetelee koko lautasellisen riisipuuroa ja laitan aina luumusosetta tai muuta joukkoon.

Kerran oon tehnyt maissisosetta ja mä kyllä vedin vielä siivilän läpi. Meillä ei ainakaan vielä oikein mitään noin karkeita muuten syötäis. Tein makeista pakastemaissista ja hyvin maistui. Ehkä tuli vähän liian löysää, pistin liikaan keitinvettä.

En tiedä, että oonko tehnyt virheen siinä, että olen antanut aika paljon noita hedelmäsoseita. Meinaan vaan, kun ei aina tahdo oikein toi peruna-porkkana maistua. No kyllä sitäkin vajaa puolipurkkia menee aina. Mutta kyllä toi luumu ja päärynä-omena on ykkösiä. Olen sitte antanut vielä jälkkäriks niitä. Kiva nähdä miten paino on nyt noussut, kun 5 kk asti oon antanut puuroa ja soseita säännöllisemmin. Neuvola meillä parin viikon päästä.

Vaipoista kun oli puhe niin hain taas Lidlistä paketin ja ne oli CIEN merkkisiä. Oliko se nyt mirla kun niistä kyseli.

No eihän se pimu mitään nuku..tuijottaa vaan taulua seinällä. Jep jep.

-bb-

Vierailija
62/82 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sananen täältäkin.. pojat koisaa, talo hiljainen ja mammalla iso kuppi kahvia ja pieni pulla joten hyvää kuluu ;)

Meillä L todellakin alko sitte nukkua parempia öitä kun viimeset päikyt jätettiin pois ( klo 16 aikaan herää viime unilta) ja klo 20 aikoihin yöunille. Vieläkin syöntejä on 2-4 utta silti helpotti kun nukahtaa kuitennii aina uudelleen sen kummemmitta seremonioitta.

L myös hakemassa tuota ryömimisvaihdetta mutta kyllä ukko niin laiska on sitä harjoittelemaan.. vieläkin hyvin paljon selällään makoilee ja kiljuu ja potkiskelee.. Äänimaailma on taas avautunut ja paljon tulee kiljumista ja " seurustelua" .

Ruuasta: Keitän kattilallisen peruna-porkkanaa joka hienoksi soseeksi ja pakkaseen ja siihen sitte vuorotellen maissia, kukkakaalta, parsaa , broileria, jauhelihaa. Neuvolassa sanoivatkin jo että karkeutta vaan ruokaan jo tässä vaiheessa joten esim maissia en kyllä ole siivilöinyt niin siitä saa mukavasti sitä karkeutta. Sormiruokana maissinaksuja, leipää, päärynäsäilykettä, banaanin paloja... olen kyllä aika pieninäpaloina mm tuon leivän antanut.

Aika menee ihan hurjaa vauhtia.. L synty ihan äsken ja nyt pitää jo täytellä töihin hoitovapaa-anomuksia ja kovaa kyytiä olla tulevaisuuden suunnitelmat selvillä.. aika menee ihan liian vaihdilla, meitsistä kun tämä elämä ois parhaimmillaan juuri tässä ja nyt, poikien ei tarvis olla yhtää isompia eikä meitin miehen kaa vanhempia.. PAITSI jos sen kolmosen saisi joskus aikaseksi, sehän tästä minun mielestäni puuttuis mutta kun ei nämä kaksikaan ole ihan ilman hikeä ja kyyneleitä alulle lähteneet niin enpä viitsi pilata tätä hetkeä turhilla haikailuilla, etenkin kun miehen mielestä nämä lapset on nyt tässä.

Ulkona sataa vettä, meidän vaivalla tekemä lumiukko on jo uhkaavasti kallellaan ja linnakin jo puolella pienentyny eilisestä joten kuraksi taitaa taas tuo sää mennä.. Viikonloppuja vain kaikille toivovat Persilja ja L 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti minun kysymäni että pitävätkö teidän isit tuota bonuskuukautta tuossa vanhempailoman lopussa.. Meillä juuri täytellään tuota hakemusta että 25.3. loppuu jo meitsin vl ja mies pitää ne loput 12 pvää ja saa bonuksena 12 ylimääräistä. En kyllä aio töihin menna vaan lomiani pitelen silloin ja ehkä jonkun keikan voisi heittää kun mies on kotona. Esikon aikaan olin töissä tuon kuukauden ja mies kotona ja voin kertoa että oli kyllä hyvä kuukausi siinä mielessä että avasi miehen silmät mitä kaikkea tekemistä tässä arjen pyörityksessa on muutakin kuin tuo vauvan hoito. Suosittelen.

Vierailija
64/82 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa :). Meillä on tissilakkoilu jo varmaan ohi. Kokonaan ei neiti enää kieltäydy syömästä, mutta illalla välillä alkaa itkemään kesken syönnin, siksi kun maitoa ei sillon enää riitä kunnolla. Eilen ja tänään on kyllä tuntunut siltä, että maitoa tulee taas enemmän.

Nyt kun syöminen on taas lähteny sujumaan, tilalle on tullu yöhihhulointi. Viime yönä taas Janna kolmen ja puoli viiden välillä naureskeli ja kiljui sängyssään, kahesti kääntyi mahalleen ja lopulta meni itkuksi. Rauhoituttuaan nukkui hyvin puoli kymmeneen asti. Nyt kyllä taas nukuttaa. Kaipa sitä pitäs herätellä tuolta, jos vaan raskis pienen herättää. Taikka antaa vaan valvoa illalla myöhempään. Sillon ku annettiin niin unta riitti aamuun asti. Tai sitäki vois kyllä kokeilla, että nukkuis vaan nuo yhet päiväunet, kun ne on niin pitkät ja illalla kyllä jaksaa valvoa aika hyvin. Vähäuninen tyttö, sillehän ei voi mitään, mutta jotenki pitäs saaha nukkumaan yöllä enempi ja päivällä vähempi.

Nyt pois.

Rousku ja yövirkku Janna

Vierailija
65/82 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nyt heti vastaamaan Tirppikselle kun kyseli niistä ruoanpalojen koosta. Oon antanut sellasia pieneen käteen sopivia paloja, yleensä puikulan mallisia niin on Miskan helpompi saaha suuhunkin jotain. Muuten tahtoo hukkuu pienen nyrkkiin palat. Sit sen verran paksuja, et ei ihan heti hajoo kovassa puristuksessa. Niistä se sitten järsii yhdella hampaalla/ikenillä paloja/muruja suuhunsa. Pitää vaan valvoo, ettei kauheen isoja paloja saa irti sellasista ruoista mitkä ei ihan niin helposti mee suussa muussiks.

Jes!!! Sain Miskan nukahtaa vielä partsille vaikka sen 0,5h jälkeen havahtu taas hereille. Ehkä tää enteilis, et meilläkin ois toivoo vaikka ees yhistä pitemistä päikkäreistä. Hirveen kova tuuli on taas täällä rannikolla.

Sonteri ja Miska

Vierailija
66/82 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti äkkiä vielä laittaa viestiä, kun kirjoittelitte tuosta hoitovapaa-asiasta niin pitääkö sellasta jo tässä vaihessa anoa? Ja miten se tapahtuu. Jollkain Kelan lapulla vai? Mulla loppuu äitiysloma 17.4. sen jälkeen lomia 9 viikkoa ja sitten syyskuun alkuun hoitovapaata. Näin siis suunnitelmissa.

bb

Vierailija
67/82 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjottelin tuosta hoitovapaasta. Ite olen varman päälle ihminen joten hoidan asiat jo nyt hyvissä ajoin.

Itellä vanh.lpma loppuu 24.3 ja sit vuosilomia 17.7 asti jolloin hoitovapaalle. Loma-anomukset tein jo ja hoitovapaa on anottava työnantajalta 2kk ennen jäämistä. Mutta vanh.loman jälkeen olet oikeutettu Kelalta anottavaan kotihoidon tukeen kunnes lapsi menee kunnalliseen hoitoon. Ja jos kotikuntasi maksaa kuntalisää, on sitäkin haettava kunnan sos.toimistosta. Joten paperihommia riittää.. Persilja

Vierailija
68/82 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persilja2: Kiitos vastauksestasi. Kävinki jo eilen Kelan sivuilta tulostamassa hoitovapaa lomakkeen. Jotenkin vaan tuntuu, et miten tää aika on mennyt näin nopeasti, että saa jo tuollaisia papereita täyttää. Ja kevään aikana myös hoitopaikka hakemukset. Apua..nyyh :)

bb

Vierailija
69/82 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tiputtu jo kolmannelle sivulle. Hiljasta siis näköjään on.

Ei meidänkään arkeen ihmeempiä. Miska veti just tossa mielettömänt isojen poikien kakit. Huh, huh!!! Haju oli mahtava ja tavaran määrä järkytti äipän. On se varmaan sit jotain mahaansa saanu omasta kädestä. Sulamattomia luumun kuoria olin ainaski näkevinäni. Oli sit keränny sitä tässä pitemmän aikaa kun ei oo tullu ku pieniä tuhauksia. No jospa se pää tästä aukes ja suoli alkas herralla toimii vähän tiheemmin. Piti ihan isukille ottaa kameralla kuvia todistusaineistoks. ;o) Kaikkee tää vanhemmuus teettää.... Tsih ;o)

Nyt poika kutsuu äippää leikkimään lattialle.

Sonteri ja Miska 6kk2pv

Vierailija
70/82 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janna nukkui viime yön loistavasti, ilman mitään hulinointeja, mutta minäpä en heti saanu nukuttua, kun ootin vaan, että millon neiti herää remuamaan... Mutta eipä heränny, normaalisti yhen kerran söi aamuyöstä ja muuten riitti unta hyvin aamuun asti.

Neuvolassa tosiaan käytiin tänään. Ja ihan niin ku arvelin, painon vähäisen nousun takia mennään kuukauden päästä taas, muutenhan ois vasta kahen kuukauden päästä uus käynti. Pituus oli nyt 69, 6, viimeksi 68 ja paino 6730, viimeksi 6580. Mutta tosiaan th sanoi, että ei tarvi hermoilla syömisen kans, että Janna syö sen mitä syö ja että imemislakko on vaikuttanu painonnousuun. Totes kans, että isäänsä taitaa tyttö tulla, isä kun on pitkä ja hoikka. Suojaheijasteet löytyy eteen ja sivuille, jaloille ei oikeen halunnu varata, sitäki katotaan taas sitte ens kerralla.

Neuvolan jälkeen käytiin mummulassa syöttämässä Jannaa, että jaksaa koko kaupunkireissun. Lihasosetta veteli melkeen koko purkillisen ja tisua päälle. Ja sitte nukku siihen. Annettiin sitte tytön nukkua ja lähettiin kahestaan kylälle. Eka kerran oli Janna hoidossa :). Tunnin ajan :). Käytin tämän tunnin tehokkaasti: Kelalla kävin hakeen kotihoidontukipaperit ja ostin itellle tunikan ens viikolla oleviin Jannan serkun ristiäisiin ja Jannalleki parit vaatteet löyty alesta. Ja vielä ruokakaupassa käytiin. Kun mentiin takas mummulaan, Janna kahteli papan kans ikkunasta niin tyytyväisenä :). Puoli tuntia oli nukkunu ja sit heränny mummun ja papan kans leikkimään. Reipas tyttö oli ollu, ei yhtään itkeny, vaikka ei herätessä ollu äitiä ja isiä näkyny.

Itkuhälytin surisee, pitää mennä kahtomaan!

rousku ja Janna 6 kk 1 päivä

Vierailija
71/82 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsät ilmat vettä sataa.. poikakaan ei tykkä nukkua ulkona ku vettä tiputtaa katokseen..

aloitettiin pojan kanssa äiti-lapsi-jumppa, ollaan siellä nuorimmaiset mutta vähä soveltaen pysytään muiden mukana.. muut lapset on semmosia taaperoita.. käveleviä ja yksi on 8kk mut sekin konttaa.. joten mulla on ainoo sylivaava.. meijän poika ku ei ees ryömi vielä..

poika suvaitsi kakatakin viimein.. ja semmosta tujua liisteriä tuliki sitte pari vaipallista..yäks.. näköjään kiinteät teki sen et pojalla tulee kakki vain kerta viikko vaikka syödäänki luumua, lähes päivittäin..

nyt tälviikolla on tapahtunut lähes ihme.. poika on nukahtanut ihan itekseen pinnasänkyyn illalla.. toivottavasti tämä on pysyvä ilmiö.. ja ehkä mä joskus saan nostettua sen pinnikseen takaisin syötön jälkeen nii sittehän vois aatella et ukkoki tulis takas parisänkyyn ja ... ;)

jaa huomenna ois 6kk neuvola..kyllä tää aika rientää.. meinaako kukaan pitää puolivuotis-juhlia?

nyt on mentävä..

millaste ja poika lauantaina 6kk

Vierailija
72/82 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs uutta meille...

No ainakin viime kirjoittelun jälkeen on Venlalle puhjennut 2 alahammasta! Parina yönä vähän itkeskeli, mutta luulin sen olevan vaan jotain vatsavaivaa. Mutta sitten kun p1matsu alko pureskelemaan mun sormia, niin hoksasin että hamputhan siellä oli. Ei niitä vielä kauheesti näy, mutta selvästi ovat puhjenneet.

Nyt muutama yö on mennyt tosi mukavasti. V on nukahtanut jo melkein alta 21 ja nukkunut putkeen tuonne 6-7 syönyt ja jatkanut uniaan 9 asti. Että ei voi valittaa. Kerran jo jouduin itse heräämään yöllä ja pumppaamaan maitoa, kun tissejä sattu niin etten pystynyt nukkumaan.

Meillä perjantaina 6kk neuvola.

Huomenna aloitamme me myös vauvajumpan. Se on 0-1 vuotiaille, että uskoisin, että meillä on just passeli ikä aloittaa.

Sellaiset pikku runoilut pinkan nostamiseksi :)

bb

Vierailija
73/82 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä me samat kirjotellaan.. ;)

BB jumppaaminen on ihan kiva harrastus, teillä onkin vähä parempi ikähaarukka.. meidän tuppukylässä ikäraja on alle 3v ja sittenkään meitä ei ole kun jotain 5 vanhempaa+lasta..

eilen käytiin 6 kk neuvolassa mitat oli 66cm ja 7590g että aika pieni on poika edelleen vaikka soseitakin syödään.. pituus laahaa mutta paino on ihan käyrillä.. rassaavaa tää " käyrillä" oleminen.. eihän aikuisetkaan oo samasta muotista miksi vauvojen pitäisi olla?

nyt pikkunen huutaa..

millaste ja poika

Vierailija
74/82 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Minä oon taas itekin nukkunu, ku sain Jannan ulos. Yöllä tyttö nukku 8 tuntia ja aamulla vielä puoli tuntia. Syönnin kans taas temppuilee. Vaikka on nälkä, niin kaikki muu, mitä näkyy ja kuuluu, on kiinnostavampaa ku tissi. Maitoa kuitenki menee mahaankin, ainakin toistaiseksi.

Meillä ei neuvolan terkka puhu käyristä mitään, vaikka paino varmasti miinuksella onkin. Eikä tosiaan ollu yhtään huolestuneen olonen, vaikka hitaasti paino nouseekin, niin eipä tässä olla itekään. Vanhempiinsa taitaa tyttö tulla, isäänsä varsinkin. Minähän oon lyhyt, mutta tosi hoikka ollu aikuisikään asti. Nykyään sitte, no joo... ;)

Eilen Janna maistoi eka kerran kaurapuuroa. Tykkäs ja ois syöny enemmänki, mutta en uskaltanu heti antaa. Tänään sitte pari lusikallista lisää. Meillä syyään puuro päiväunien jälkeen ja sitte, ku näkee, ettei aiheuta mahavaivoja, siirretään iltaan ja hedelmä/marjasose taas iltapäivään, nyt syyään sitä illalla. Janna haluaa aamulla heti maitoa ja parin tunnin päästä pitääkin päästä ulos, ja sitä ennen on lounas. Neuvolan tätin kans päätettiin, että puuro illaksi, kun ei sitä aamulla varmaan menis vielä. Sitte myöhemmin otetaan aamupuurokin mukaan.

Tämmöstä täällä.

Kangasrousku ja Janna

Vierailija
75/82 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä pinoa ja laitan vähän kuulumisia.

Meillä on tällä viikolla ollut Miskan kanssa vähän taistelua tuo nukkumaan meno. Ennen kun on laitettu yöunille siinä 19 maissa. Nyt herra on keksinyt ottaa siinä vaan 0,5h unet ja sit kukutaan ylhäällä. Tosi raivostuttavaa kun nukutetaan kaverii 3h. No tänään herätin omilla touhuillani pikkusen viimestään klo8. nyt sit yritän valvottaa vaikka puol kymmeneen ennen ku mennään aamu-unille. Jos sit illastakin siirretään unille menoo 20. Jos näillä toimilla taas alkas yöuni tulla heti.

Miskasta huomaa jo miten näkö on aika hyvä jo kun kattelee kaikkee niin tarkasti. Jotain eroahdistuksen poikastakin oon huomaavinani kun välistä takertuu niin lujaa äippään. No onneks iskäkin kelpaa ja iltasin oonkin antanut poikien olla pääasiassa kaksin. Jospa se auttas siihen, et iskäkin ois yhtä hyvä kun äippä. Meillä ei vielä liikuta muutakun jonkun verran lelujen perässä lattialla mahallaan kääntyy. Istua haluis kovasti, mut vielä tahtoo muksahella kumoon.

Iteki oon jotenki niin väsyny. Vauvakuume on hirmuisen kova ja taas ne samat pettymykset joka kuukausi kun ei sitä vauvaa kuulu. Toivos vaan, ettei tää seuraava antas taas oottaa itteesä 1,5v. No yritän nauttia meijjän ihanasta pojasta, et onneks meillä on sentäs Miska. Vaikka kumpikin kovasti useemmasta lapsesta haaveiltas ja jätkälle toivottas kaverii.

Pitää mennä viihyttää Miskaa, kun taitaa olla niin väsy ettei itekseen viihy.

Sonteri ja Miska 6kk5pv

Vierailija
76/82 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva täytti yöllä 6kk =) <3

Seköhän sitten lie valvottanutkin herraa?? Heräsi vaille 2 ja kilkatteli ja vuoroin itkeskeli tonne puol 4 asti..pikkaisenko väsyttäis! Heräsi aamulla onneksi vasta lähemmäs puol ysiä. Nukuin loppu yön lasten huoneen lattialla patjalla..kera Rasmuksen :) Arvatkaapa oliko ahdasta ;) Iltaisin nukahtaa hyvin omaan sänkyynsä, saa vellin sängyssä ja nukahtaa joko siihen tai juttelee hetken yksikseen ja simahtaa. Mutta ei nuku kuin 5h yhteen putkeen sitten on vailla evästä :( Ihme homma ettei tuo velli parantanut unta yhtään! No jospas sitä sais nukkua ennen kuin töihin on palattava..

Me ei aiota pitää 6kk juhlia:) kuten meillä ei juhlita nimppareitakaan.

Venlalle onnea hampaista :)

Sonterille peukuttelen tärpin puolesta! Toivottavasti ette joudu kauan uutta masukkia odottelemaan!!

nyt menen keksimään mitähän ruokaa tuolle keskarille tekisi..

Mukavaa loppu viikkoa kaikille!!

Missäs kaikki ovat kun on näin hiljaista?? Onkos Duracelista kuulunut pitkilleen mitään? Entäs Helpasta? Liipe? Sadetar?

Yksi päivä tuli mieleeni mitähän Nekkikselle kuluu??

Nyt siis menen.MORO

Vierailija
77/82 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt kaks yötä nukuttu hyvin n. klo 22.00 - 8.00. Tänään Janna nukkui puoli yheksäään, mutta oli yösyötön jälkeen valveilla jonkun aikaa. Omassa sängyssä viihtyi ilman huutamista ja sitten joskus nukahti itekseen.

Janna on taas välillä kieltäytyny kokonaan syömästä rintaa, välillä vaan päästää irti ja jatkaa taas tai syö vähän kerrallaan. Välillä sitte taas syö tosi hyvin. Mutta kun toissapäivänä oli taas pitempi väli, ettei tissi kelvannu, mulla maito on taas vähentyny, ja välillä pitää taas lisämaitoa antaa, vaikka tissi kelpaakin. Oon nyt hyväksyny sen, että meillä taitaa imetys vähitellen loppua. Yritän kyllä aina ensin rintaa tarjota, mutta jos maitoa ei tuu tarpeeksi tai tyttö ei halua imeä, eihän sille mitään voi. Tätä tissitemppuilua on nyt kestäny yhteensä kohta kaks viikkoa, joten on ollu aikaa miettiä asiaa ja sopeutua siihen. Katotaan nyt, miten kauan maitoa riittää tällä menolla.

Rousku ja Janna 6kk ja 5 päivää

Vierailija
78/82 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei korvatulesdus meinaa lähteä antibiooteilla. Heti kun edellinen kuuri loppui niin oireet tulivat takaisin, joten uutta vaan hakemaan... ja lääkäri totesikin että korva ei oo terve. nyt kun ollan syöty 4 pv lääkettä oireet ovat taas kokonaan kadonneet ja odotellaan että miten käy kun kuuri loppuu... täytyy puhua heti putkituksesta lääkärille jo nyt jos ei meinaa antibiootit auttaa... esikoiselle pistettiin jo muutaman peräkkäisen tulehduksen jälkeen putket ja uudellee taas kun edelliset lähti ja tuli pari korvatulehdusta niin uudet saatiin. Ollaan niin vältytty pahoilta kierteiltä...

meillä menee muuten hyvin. Joel ryömii jo hirmu vauhtia ympäri kämppää ja leikkii leluilla päivät pitkät. Meillä edelleen nukutaan paljon, aamulla 1h unet, päivällä 2h ja illalla jopa 2h! Unille kymmenen aikaan ja nyt terveenä syö kerran yössä. On tämä niin uskomatonta kun esikoinen heräili pahimmillaan kymmenen kertaa yössä kaksivuotiaaksi ja edelleenkin lähes viisi vuotiaana on puljaamista unien kanssa.

Otetaan kahden muun äidin kanssa irtiotto! Käydään mökillä nukkumassa 1 yö! Illalla mennään ja aamulla tullaan. Onneksi ei ole pitkä matka. Todennäköisesti juodaan pullo viiniä ja nukahdetaan jo ysiltä;) Niin ja tietenkin syödään jotain herkullista mutta helppoa ruokaa ja mässytetään karkkia.

Sain nyt viimeinkin hankittua oman tietokoneen! En ole miehen kannettavan varassa, joten tulee varmaan useammin kirjoiteltua.

-J.E.P - ja Joel 5½kk

Vierailija
79/82 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ja terveiset 6 kk neuvolasta.

paino 6820

pituus 64,4

pää 43

pituus kasvaa tasaisesti ja paino 0 käyrällä. Saatiin vauvan ensiapuopas, ja 6-12 kk lehtinen. Ruokinnasta sellaiset ohjeet, että voisi jo 2 kertaa päivässä antaa oikein peruna-aterian.

Ihanalta kuulosti J.E.P in pikku irtiotto. Mä oon kanssa suunnitellut irtiottoa tuossa keväämmällä. Likkojen kanssa ajateltiin lähteä laivareissulle. Tietty jotain pikku iltajuttuja ja sellasia on tässä ennenkin. Mutta tuo olis eka sellainen yö poissa juttu.

Vauvajumpassa oli ihan hauskaa. Ja ihan hyvä ryhmä tuo 0-1 vuotiaille. Me oltiin toiseksi nuorempia silti. Ja aika tuppukylä tämäkin on, että kiva kun on tällästä järjestetty.

beebebeebe ja Venla pian 6kk

Vierailija
80/82 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyhdys heinäkuiset. Taas yks viiko lähenee loppuaan.

Kangasrousku voimia edelleen imetykseen. Meillä taas on ollut kans temppuamista syömisen kanssa. Ilmeisesti ne miun kuukautiset taas kiusaa. Ei herra jaksas oikein ootella kun heruminen kestää vähän kauemmin. Hirveetä houkutteluu on ollu taas. Sit muutenkin tosi levotonta syömistä. Koko ajan jalkojansa kiskoo ja heiluu ja hakkaa käsillänsä. Yritä sit siinä toista syöttää. Muutama imasu, riehumista ja taas muutama imasu jne... Sit kaikki äänet katkasee heti syömisen.

J.E.P. teillähän reipas poika kun jo liikekannalla. Meillä ei mitään siihen suuntaan. Napansa ympäri lattialla pyörii, mut ei muuta. Kippurassa jalkojansa taas ihailee ja hiplailee jatkuvasti. Nytkin hoitopöydällä toinen ukkovarvas suussa. ;o) Sitten hakkaa kämmenellä pöytää, vanhempia ja mihin vaan osuu. Lisäks nyt on innostunut naputtelee eri leluja toisiinsa.

Eilen meni pikkasen paremmin nukkumaan kun herätin sen aamulla 8. Sit nukku aamupäivästä 0,5h unet ja iltapäivällä sit 1,5h. On nyt kuiteskin heräilly vähän useemmin yöllä. Toivottavasti ei ois pysyvä ilmiö. Aika hyvin on kuiteskin rauhottunut tutilla ja silittelyllä, mut herättää se kumminkin meijjät molemmat.

Meillä talo valmistuu hurjaa vauhtia. Siellä on jo sisäkatot varmaan laitettu ja seinäpintoja/lattiaa aletaan laittaa sitten. Parin viikon päästä mennään kattomaan miltä se näyttää. Jännää.... On tää uskomatonta saaha ihan oma uusi koti. Muuttokin lähestyy kovaa vauhtia, enää 2,5kk.

Mutta nyt vaipan vaihtoon.....

Sonteri ja Miska 6kk+