~~Heinähelistimien Tammikuu 2008~~
Mistä ihmeestä te löydätte noi kuviot otsikkoon?? En mää vaan!
Meillä vuosi vaihtui muiden nukkuessa, mun valvoessa, menin jo nukkumaan 10 pintaan, mutta heräsin johonkin 11 ja valvoinkin sitten yli 12. R söi puol12, 2, ja6ylös. Valvoi taas vaihteeksi 2-2.45 :/ eli tää mamma oli tosi väsy aamulla! Päivällä nukuinkin 4h päikkärit!! =)
Tänään testasin velliä(pottuporkkana) aamusta, annoin nyt illalla 120ml kun ei näyttänyt ainaskaan vielä tulevan onneksi minkäänmoisia oireita! Kokeilen tota noihin öihin, ei jaksais heräillä 2,5välein ja valvoo aina väliin tuntia kahta..
voihan tuo tietysti uusi taitokin valvotella, mutta ei rauhotu tuttiin niin olen epäillyt nälkää! Päivälläkin kun syö isoja annoksia..?
Mutta OIKEIN IHANAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!!!!!!!!
t&R
Kommentit (82)
Rikkonainen yö taas takana... ja kyllä väsyttää. Oiskohan ylähampaat puskemassa esiin kohtapuolin... Ilmaa tuntuu myös olevan masussa jonkin verran, joten tänään tullee taas kakkulia tulvimalla.
Aurelia nauraa ääneen, kun jompikumpi vanhemmista pelleilee.... mulla eri temput kuin miehellä. Aika veikeän kuuloista on. <3 Naurattaminen ehkä perinteisesti enempi miesten juttu, mutta minä haluan myös hassutella. Jos muita on läsnä kuin kotiporukka, naurua on vaikeampi saada esiin... silloin muukin vie huomion.
Nyt pitää mennä, sängystä kuuluu komennus... :)
Janna on nyt sitte ulkona nukkumassa, vaikka pakkasta ei oo sen vähempää ku eilenkään ja tuuleekin vielä. Mutta tuossa meiän kuistilla on kyllä aika suojanen paikka. Lapsiraukka ei ollu ollenkaan oma ihtensä, kun ei kahteen päivään ulos päässy. Eilen nukku illalla kaks ja puoli tuntia, mutta silti loppuilta oli väsynyttä kitinää ja " jollotusta" , ei jaksanu paljo leikkiä ja syömisen kans temppuili. Puoli kaheltatoista isänsä vei sänkyyn ja muutaman minuutin huudon jälkeen oli kääntyny kyljelleen ja nukkunu (meillä ei tassuttelu onnisstu, jos Janna tosissaan huutaa. On niin lujasti selällään ja pään päällä pidetty käsi raivostuttaa enemmän. Eilenkin mies oli sit laittanu käden selälle ku tyttö oli ite kääntyny, sitte kyllä rauhottuu ja nukkuu. ) Puoli viideltä aamulla J oli hereillä ja lutkutti kättään. Aattelin et on nälkä, kun ei syönyt paljo illalla. No joo, syöttöyritys nostatti hirmusen raivon, joka lakkas sitte ku omaan sänkyyn pistin. Siellä tyttö pyöri ja potki sängynlaitaa 1,5 tuntia ennen ku nukku. Ennen yheksää heräs ja söi ihan kiltisti. Mut sitte taas kun oli päiväunille lähön aika ja soseet syöty, ei tisu kelvannu millään, neljä kertaa koitin ja huusi vaan. Vietiin sitte ulos ja on nukkunu kohta kolme tuntia. Eihän voi olla varma, johtuuko tissilakkoilu huonosti nukkumisesta, mutta kyllä sitä epäilen syyksi, kun aamulla vasta heränneenä söi hyvin. Saa nähä miten käy, kun tuolta herää.
Janna nauraa ääneen aika paljon.Varsinkin jos on vähä väsyny, naurattaa varsinkin koirat :). Sitte saattaa nauraa, kun pääsee kääntyyn mahalleen. Pelleily tosiaan naurattaa täälläkin ja se piiloleikki. Nyt pitäs lähtä tekeen ruokaa, ennen ku isäntä lähtee navetalle.
Rousku ja J
hyvää tätävuotta kaikille! kylmää on, vaunulenkki tehtiin silti vaikka tuuli on tosi pureva ja jäinen..
kakkaG: meillä oli pieni kakkaonkelma ku kiinteät kovetti mahan ja viikkoon ei näkynyt kakkaa lain.. ennen kiinteitä kakki kerta päivässä.. soitin jo neuvolaaki ja sovin ajan huomiseksi jos kakkia ei tule.. mut Onneksi eilen se tuli.. ja Reilusti :D kuin jauhelihamyllystä.. luumusose ja parsakaali teki tehtävänsä.. ilmeisesti maissia ei kannata antaa, se näköjään kovettaa mahan ihan.. meijän pojalla taitaa olla aika hidas toi ruuansulatus.. 24h meni luumusta ennenku alko pelata..
liikkuminen.. meillä ei vielä yritä ryömiä mutta kääntyillään kyljelle ja pyöritään selällään lattialla.. mahallaan ei poika ole kirveelläkään..
tän hetken hitti on hyppiminen, tuntuu ku pojalla ois vieterit jalkojen tilalla, kokoajan sais olla hypittämässä.. alkaa äiti kädet olla muusia.. ehkä ostamme hyppykiikun ettei tarvi sylissä pompottaa.. onko kellään hyppykiikkua käytössä?
no täytyy mennä.. hauskaa loppiaista!
millaste ja poika 5,5kk
Nostan tätä pinoa kun on päässyt valahtamaan kauas taas. Kirjotelkaahan niin ei aivan kadota listoilta.
Meillä pieni mies partsilla unilla. Ihanaa, et tänne eteläänki tuli vähän lunta niin on jotenki valosampaa. Miskaa vedin eilen turvapulkassa kun mentii isukkii töistä vastaan. Oli niin reppanannäkönen ku istu vaan ku tatti kädet levällään siinä.
Ei oo meillä vielä lisähampaita kuulunu. Miskan kakka on menny hassuks liisterinnäköseks kitiks. Mistähän vois johtuu? Oisko niillä leivän/porkkanen/omenen yms. palojen maistelulla jo tuommonen vaikutus?!? Mites muilla??
Tässä oottelen mielenkiinnolla perjantaita kun ois neuvola ja kuulis taas uusimpia mittoja.
Semmosta meille!!
Sonteri ja Miska 4pv päästä tasan 6kk
Beebebeebe kyseli Joelin syntymäpainosta... 3140g ja 49cm. Eli melko pieni. Tytär oli syntyessään täysaikainen ja painoi 2700g. 5kk paino oli pimulla 6,2 kg, joten samoilla mennään kuin tämän poitsun kanssa. Meidän joel syö aamu ja ilta puuron, n. desi menee. päivällä jopa purkki sosetta! Ja maitoa 6-7 dl/ vrk (oma karkea arvio) Joten mun mielestä poika syö ihan hienosti:) meillä on suku vika tämä pinokokoisuus ja toisaalta kun Joel menee koko ajan omalla käyrällään hienosti niin turhaa kai tässä on hötkyillä:) neuvolassa olivat aina tyttären painosta paniikissa, mutta parempi niin kuin että eivät välittäisi.
Onko teidän heinisten vauvat reagoineet " tavalliseen" itse tehtyyn hiutale kaurapuuroon? Aloitin niillä tetroilla mutta nyt ajattelin kokeilla taloudellisempaa vaihtoehtoa...
Juu sillä noista painoista ja kasvuista olen ollut kiinnostunut. Kun mulle on tosi paljon ihmiset voivotelleet silloin Venlan syntymänaikaan " että voi kauhea, olipa pieni" . Koskaan ei tosin kukaan synnytyssairaalassa, neuvolassa tai muu " alan" ihminen ole sanonut pieneksi, vaan nämä ovat olleet ihan tuttavia. Samalla on myös ystävällisesti kerrottu " että oli varmaan helppo synnytys" . Arvatkaa kyllä on välillä ottanut aivoon :)
Meillä syödään reippaasti puuroa. Tuntuu olevan makoisaa. Aamulla ja illalla ollaan nyt syöty. Mä käytän niitä Piltti/Muksu valmiita puurojauheita. Ovat kyllä aika paljon kalliimpia kuin tavalliset " aikuisten" puurot. Mutta tosi käteviä. Lämmitän vaan vähän vettä mikrossa lautasella ja sekoitan puurojauheen sekaan. Ja siihen vielä lisään vähän sosesilmää.
Huomenna lähden vähän shoppailemaan. Vieläköhän Alessa on mitään kivaa. Anoppi tulee lapsenvahdiksi.
Viime yön V nukku koko yön mun viekussa. Heräsi kun meinattiin omaan sänkyyn siirtää. On se ihanaa kun on pieni ja lämmin siinä kainalossa. Mutta itellä paikat aamulla jumissa, kun sitä jotenkin niin jänityksissä nukkuu jos vauva on vieressä. Tai siis ei ole tilaa paljon kääntyillä ja paikat puutuu.
Jeps mutta kaipa tästä vois itekin painuu unten maille. Kun tuo PAKOkin jo loppui.
Voikaa hyvin!
bb
Nostetaanpas vähän... En oo pariin päivään jaksanu kirjotella, kun meillä on ollu tosi paha imemislakko menossa. En taida vieläkään uskaltaa sanoa, että ois ohi, mutta parempaan päin on ainakin toistaiseksi menty. Toissapäivänä Janna suostui syömään rinnasta vain kerran, eilen jo paljon useammin, mutta mulla on tässä muutaman päivän aikana maito jo vähentyny, vaikka oon lypsänytki muutaman kerran päivässä. Nyt on sitte ollu vähän ongelmaa siitä, että maitoa tulee liian vähä tai liian hitaasti, niin eilen illallakin piti vielä antaa pullosta. Meinasin kyllä jo välillä luovuttaa, ei viittis lasta huudattaa, mutta onneksi en luovuttanut, haluan kyllä jatkaa imetystä vielä ja Jannakin selvästi nauttii rinnalla olosta, kun vaan uskaltautuu syömään. Syytä lakolle en kyllä oikeen oo keksinyt, mutta luin jostain, että monelle tulee puolivuotiaana tämmönen vähä niin ku kehitykseen kuuluvana juttuna, kun oppii kaikkia uusia taitoja, niin ei malta syödä. Vieläkin mua aina vähän " pelottaa" mennä imettämään, mutta jospa se tästä alkaa taas sujua.
Että tämmöistä meillä
Rousku ja Janna 4 päivää vaille 6kk!
Kangasrousku voimia imetyksen jatkamiseen. Meillähän Miska lakkoili silloin 3-4kk tienoilla. Luulen, et saatto liittyy osaltaan siihen että miun kuukautiset alko sillon. Toisaalta herra myös rupes ympäröivä maailma siihen malliin kiinnostamaan, et sillon loppu julkisella paikalla ruokailu. Eikä sen jälkeen oo onnistunu oikein. Mie olin pj-risteilyllä sillon lakkoilun aikaan ja podin hirveetä syyllisyyttä lakosta sekä myös pelkäsin imettää. No sitkeesti vietettiin muutama läheisyyspäivä ja yritin olla rintaa tuputtamatta vaan aina välistä tarjosin. Siitä se sitten pikku hiljaa meni ohi. Onneks jätkä söi kuiteski öisin ja unenpöpperössä ihan hyvin. Nyt sit oon edelleen yrittänyt välttää rinnan tuputtamista ja luottanut siihen, et kyllä se pieni tietää millon haluu.
Meillä oli eilen illalla taistelua saada jätkä nukkumaan. Välistä huusi ja välistä paini pupujensa kanssa sängyssä. Sit vasta puol kymmenen maissa vaipui uneen. Tänä aamuna sit nukuttiinki puol ysiin. Nyt sit nukkuu tuolla meitin sängyllä jo toista tuntii. Onneks Miska kuiteski nukkuu yöt hyvin ja herää kerran vaan syömään vaikka välistä sen unille saaminen on haastavaa.
Ei oo kuulunu meille lisähampaita ja kakkaaminen on tosi paljon vähentynyt. Pissiä tulee kyllä varmaan enemmän ku laki sallii. ;o) Herra taas vähän pulauttelee syönnin päälle, en tiiä mistä sekin on taas tullu. Tänään vetäs puklut äipän tissien väliin ja toiset just puhtaille housuille. Kiva!!! ;o)
Mutta sellasta meillä....
Sonteri ja Miska -unikeko
Sonterille kiitos " voimien toivotuksesta" ! Tässä lakon aikana Janna on syönyt parhaiten vasta heränneenä ja eilen jo tosiaan muutenkin, mutta hidas maidontulo alkoi raivostuttaan neitiä taas illalla. Nyt Janna on nukkunut ulkona jo neljä tuntia, niin että en oo vielä päässyt imetystä kokeileen. Tänään on syönyt rinnasta ihan normaalisti, eli herättyään ja peruna-lihasoseen päälle. Muutaman viime päivän aikana ei syönyt kiinteän jälkeen ees pullosta. Nyt on taas vaan niin herkkä äänille ja muille häiriöille syödessään. Kohta varmaan herää ja päästään kokeileen, miten onnistuu. On kyllä ollu melkosta viime päivät. Tuntuu, että melkeen kaikki, mitä oon tehny ja ajatellu, on liittyny Jannan syömiseen. Imetysyrityksiä, pullon lämmitystä, lypsämistä, sen miettimistä, saako tytö tarpeeksi nestettä...
Meilläkin oli eilen illalla vaikeuksia saada Janna nukkumaan. Yleensä on valvonut aika myöhään, mutta nukahtanu sitte helposti. Parina päivänä on viety nukkuun vähän aiemmin. Vähän ajan päästä nukku eilenkin, mutta puolen tunnin päästä heräs ja värkkäs itekseen sängyssä jonkun aikaa. Sitte tuli nälkä, tissi ei oikeen kelvannu, pullosta söi. Sitte piti jotain ihme ärinää sängyssään ja kohta alkoi huutaan kurkku suorana. Huutamista kesti varmaan yli puoli tuntia, välillä nostin syliin rauhottuun ja sängyssä alko taas huuto. Lopulta kun käänty kyljelleen, niin pidin kättä selällä, vähitellen itku vaimeni ja kohta tyttö jo nukku. Ja kello oli jo yks. Yheksään asti nukkukin sitte tosi hyvin. Nyt varmaan se valvominen ja riehuminen nukuttaa. Kohta varmaan pakko herättää, jos ei ite herää...
Rousku ja nukkuva Janna
eli:
maissisosetta tehdessä oletteko siivilöineet jyvien kuoret pois valmiista soseesta?
entäs potun kanssa, oletteko keittäneet samalla seuraavan päivän annostakin varten vai aina kerralla vain sen minkä tarvii?
Kaikki hyvät vinkit myös otetaan vastaan, eli mitä kaikkia soseita olette tehneet? (Olen tehnyt porkkana, parsakaali, maissi, broileri, liha-soseita pakkaseen. Tuoreelta olen antanut joitain hedelmiä:banaani, omena, tuore hedelmiin varsinkin VINKKEJÄ?)
Esikoiselle olen soseita tehnyt 4v sitten ja en yhtään muista miten silloin tein.
Help!
emmilee ja abby melkein 6kk
Taas on näköjään hiljanen kaus meneillään tässä pinossa, melkis itekseen tässä juttelee. No kerron kuiteski kuulumisia, jos joku vaikka ees käy lukee.
Miska meni taas eilen illalla nätisti nukkumaan eli se oli vaan yhden illan " irrottelu" . Tosin se eilen päivälläkin nukku reilusti 14-16 sisällä. Ihme!!! Nytkin veteli melkis tunnin unia tuolla meitin sängyllä ja nyt siellä " lueskelee" omaa pehmokirjaansa itekseen. ;o) Rupeis vaan nukkuu ees yhet pitemmät unet.
Ostettiin luumuja ja tarjottiin jätkälle. Sehän tykkää niistä hirmusesti. Jospa rupeis kakkakii irtoomaan useemmin kun luumuja imeskelee/jyystää. Viikonloppuna aattelin tarjota avokadoa ja kattoo mitä herra siitä tykkää. Päärynä on kans yks joka maistuu. Ruisleipää tykkää myös jyystää eli äitinsä poika sen osalta.
Nyt taidan mennä kattoo mitä se pieni mies tuolla tarinoi...
Sonteri ja Miska ylihuomenna 6kk
Koiruudet: kiva kun kävit kertoilemassa teidän kuulumisia!
Ja kaikki keskustelemaan uutterasti! Missäs kaikki mammat ovat???? Raskausaikana oli iso pino..HUHUU??
Linkki vuoden viimeiseen pinoon....
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11858362&p=1&mpage=1&tmod…
Palattiin tänään pääakaupunkiin. Enää 3kk täällä jäljellä. Mies kävi välipäivinä neuvottelee työhommeleista Joensuussa ja ne alkaa sillä kesäkuun alussa. Mutta muutetaan kuiteski maalis-huhtikuun taitteessa. Oma mökki on silloin valmis.
Meillä Miskalle tuli tänään eka hammas alas eteen. Loppumatka autossa meni itkuseks ja jätkä oli ihan hikinen. Sit kokeilin suuta niin pieni hammashan se siellä tuntui ja teki kiusaa. Meillä on nyt sit iso poika, jollan on jo yksi hammas. ;o)
Miska on saanu maistella omasta kädestä päärynää, omenaa, ananasta, perunaa, porkkanaa, maissinaksuja ja ruisleipää. Suuhun menee kaikki. Osasta saa paloja, mut ei vielä oikein osaa siirtää tavaraa nieltäväks. Kovasti kyllä taas aikuisten syöminen kiinnostaa. No edelleen tissi tuntuu riittävän pääasialliseks evääks eli jatketaan tähän malliin.
Nyt rentoutumaan...
Sonteri ja Miska 5,5kk
Jospa minäkin pari sanaa kirjottelisin aikani kuluksi. Kuten moni muukin, olen jutuja enemmän tai vähemmän ahkerasti sivusta seuraillut, mutta miksipä en itsekin osallistuisi. Mua ei varmaan kukaan muistakaan, ilmottauduin hyvissä ajoin porukkaan mukaan, mutten juuri kirjoitellut ennenkuin ihan heinäkuun lopulla ja elokuun puyolella kun meni yli lasketun. Tyttö siis syntyi 12.8.
Nyt pikkuneiti on siis 4,5kk ja kovasti kasvanut. 4kk neuvolassa oli 65cm ja 7895g. 4kk neuvolaan asti mentiin pelkällä tissimaidolla, sen jälkeen on vähän maisteltu kiintietä, mutta tosiaan ainoastaan maisteltu. Ensin paria makua purkista ja sitten tein itse perunamössöä, johon alan nyt vähitellen jotain lisäillä. Masun toiminta on tämän pienen maistelunkin tuloksenahidastunut huomattavasti, mutta ei se tunnu suuremmin neitiä vaivaavan. Liikkumistaitoa ei vielä suuresti neidillä ole, ei vielä edes käänny.. ei tosian paljoa tarvitse auttaa, että kääntyy, mutta itsellään ei minkäänmoista kiinnostusta siihen touhuun. Ehkäpä se kiinnostus joskus tulee. Käsillään toimii jo aika taitavasti, saattaa pitkään pyöritellä lelua käsissään. Luonteeltaan aika rauhallinen tapaus, eli sikäli ei kiirettä ilmeisesti liikkumaan. Helpottaa äitiä huomattavasti. =)
Meillä alussa nukuttiin yöt tosi hyvin, vähän reilu 3kk ikäiseksi 1-2 syötöllä, usein niin että toinen syöttä oli jo 5-6 aamulla, eli ei voinut valittaa. Sitten vähän huononi, syötöt tulivat tasan 3 tunnin välein. Nyt muutamana yönä taas paremmin, viime yönä heräsi ainoastaan 4 jäljistä syömään, ja taas vähän vajaa 7 ja nukkuu edelleen. Ei siis ole missään vaiheessa mikään huono nukkuja ollut, tottuttiin ain alussa liiankin helppoon. Mulla ei syötön jälkeen ole vaikeuksia nukahtaa, mikä helpottaa aika paljon asiaa.
Hoitopaikan hakua joku jo murehti. Itse olen palaamassa töihin jo toukokuussa, kun mies pitää isäkuukauden, mutta sen jälkeen lomailen kesän yli ja elokuussa mun äiti ottaa tytön hoitaakseen noin vuoden ajaksi. Oikein hyvä ja helppo ratkaisu, olen oikein onnellinen, että voimme näin tehdä.
Koitanpa jatkossa minäkin edes vähän aktivoitua. Mukava näitä on lueskellä, mutta eipä pian ole luettavaa jos kaikki ovat vain passiivisina lukijoina eikä kommentoijina ja kirjoittajina mukana.. ;)
Nyt omiin aamutoimiin, pian varmaan neitikin heräilee..
Puikui
Minkähän verran tässä kerkee ennen ku tyttö herää...? Meillä nukuttiin ihan hyvän mittanen yö, ja ihan hyvään aikaankin, 22.30 - 7.30. Nyt Janna nukkuu aamupäiväunia. Yleensähän J nukkuu pätkän illalla, mutta kun näin aikasin heräs, niin tuli väsy ennen ulkounia.
Täällä on nyt vähän lunta ja pakkastakin on, 10 astetta! Eilen illalla kävin pitkästä aikaa tunnin kävelylenkillä ilman vaunuja. Tosi mahtava oli kävellä, kun sai heiluttaa käsiä :). Piristi mukavasti, ihana pakkanen ja taivas täynnä tähtiä. Täällä korvessa kun ei nuita katuvaloja ole, niin tähdet näkyy tosi hyvin.
Minäkin meinasin tuota töihin menoa kysellä, mutta joku (en muista kuka), kerkes ensin ;). Mulla ei vakituista työtä oo, eikä oo mitään hinkua työnhakuun vielä. Ite en oo ikinä ollu hoidossa niin tuntuu, ettei omaakaan lasta halua kovin aikasin hoitoon viedä. Aion olla kotona ainakin siihen asti, kun Janna täyttää kaks vuotta. Pienihän se kotihoidon tuki on, mutta minimivanhempainrahan saan nytkin. Mieskään ei huipputuloinen oo, mutta pärjätään, kun ei mitään tuhlaavaisia kumpikaan olla. Ennen äitiyslomaa tein lastenhoitajan sijaisuuksia ja lastenhoitohommia on tarkotus katella sittekin, kun töihin meno on taas ajankohtasta, kun sille alalle on koulutuskin. Vakituisia paikkoja on täällä tosi harvon auki, ja nuo sijaisuudet on siitä " kivoja" oman lapsen kans, kun saatetaan soittaa samalle päivälle töihin. Mihin tytön siks aikaa laittais? Mutta en kovin paljon jaksa näitä miettiä vielä.
Tännepä oli tullu paljo juttua sillä aikaa kun viimeksi kävin lukemassa! Jatketaanpa samaan malliin. Sillon kun aloin kirjotteleen tänne, niin tais melkeen joka toinen viesti olla meikäläisen kirjottama... ;)
Nyt taitaa neiti heräillä.
Rousku ja Janna
Taitaa mennä vähän yksin puheluks. Mut tulin kuiteski laittaa 6kk neuvola kuulumiset.
Pituus 70,5 cm (52cm)
Paino 7960g (4010g)
Pipo 43,5cm (35,5cm)
Tuli vaihteeks kehuja miten hyvin oli kasvanut rintamaidolla. Kerrottiin kyllä et maistelee omasta kädestä vihannes-, hedelmä- ja leipäpaloja. Oli painokin noussut reippaasti mitä kuulemma tässä vaiheessa harvemmin pelkällä rintaruualla tapahtuu. On siis hyvät maidot vielä eli omat tuntemukset on ollu ihan oikeet ja lastani osaan kyllä tulkita oikein. Siispä uskalletaan jatkaa sormiruokinta linjalla. Tuli niin hyvä mieli taas äipällä tosta käynnistä. Enää sit Helsingissä ois meillä se 8kk lääkäri sit siirrytään Liperin neuvolan asiakkaiks. Hui, kyllä tää aika rientää ja oma koti vaan lähenee. Ihanaa!!!
Miska nukkuu tuolla rapussa vaunuissa. En raaskinut sitä herättää. Miula on meijjän ulko-ovi raollaan et kuulen sit ku herää. Onneks tää on pieni rappu ja vähän liikettä päivisin. Eli uskaltaa jättää sen tonne kerrosta alemmas missä muutenki vaunuja pidetään. Reppanalla oli niin aikanen herätys ja yöunet jäi kesken. Sit vielä äiti raahas omalle työpaikalleen käymään.
Sellasta meillle.... Kertoilkaahan muutkin kuulumisia :o)
Sonteri ja Miska huomenna tasan 6kk
Heippa!
No nyt se on sitten vuosi 2008! Mukavasti meni uudenvuoden vastaanotto ihan kotosalla vaan. Vähän kuoharia nautein ja raketteja katselin takapihalta käsin. Kova oli pauke, mutta ei se tuntunut Venlaa häiritsevän.
Nukkumaan meno on meillä nyt tuottanut ongelmia. Ei meinaa ollenkaan rauhoittua omaan sänkyyn. Parina kolmena iltana on rauhoittunut ja nukahtanut vasta kun on nostettu syliin. Tämä on oikeestaan alkanut silloin kun oon alkanut antaa iltapuuroa. Mutta ei kuitenkaan tuntuis, että mistään vatsavaivasta olis kysymys vaan vain siitä että tahtoo viereen, eikä tahdo olla yksin. Ajattelin kuitenkin tänään jättää iltapuuron pois ja antaa luumua vaikka.
Toinen mikä saattaa vaikeuttaa unen saantia on, että V ottaa vielä viimeiset pikkupäikkärit n. klo 20. Onkohan liian myöhään jo tässä vaiheessa, kun jaksaa olla kauemmin hereillä. Turha siis toivoa että klo 21 nukahtaisi yöunille. Melkeinpä se on nyt ollut 22- 22.30- 23. Mutta kun ihan väkisin nukahtaa aina iltaisin 20 maissa ja nukkuu vartin verran.
Kiva kun kirjoittelit Puikui, kyllä sinun nimimerkkisi ihan tuttu on.
Kyllä meillä on jo isoja vauvoja! Hammaskin jo puhjennut ja joku jo ryömikin! Meillä ei vielä hampaita ole eikä ryömitäkään. Käännytään kyllä jo molempiin suuntiin. On käännytty jo marraskuun lopulta asti.
Töihin olen ajatellut palata syyskuun alusta. saisin vielä kesän nauttia kotona lapsen kanssa. Huhtikuun alussa pitäis muuten palata töihin, tai siis silloin loppuu äitiysloma. Muutamia viikkoja on jemmassa lomia, jotka pidän sitten ja sitten pari kolme kuukautta hoitovapaata. Rahan pienuus kyllä hirvittää. Kuitenkin meillä on asuntolaina ym.ym. Pitää sitten olla nuukemmin kuin yleensä.
Joko olette hankkineet syöttötuolia? Mulla olis nyt hankinnan alla. V istuu jo aika tukevasti sylissä ja lattiallakin. Mutta lattialla ilman tukea kyllä kaatuu nopeasti. Mutta pian varmaan voisi jo vähän istuttaa tuolissa. Netistä bongasin yhden aika herkun...pinkin värisen Hauck Alpha tuolin. Olis aika makee prinsessalle! se on sellainen vähän Tripptrapp tyylinen.
beebebeebe
Sonterilta pitänyt kysyä: minkä kokoisia paloja sä annat Miskalle? Minä 3lapsen äiti ja en ole uskaltautunut antamaan, kun ei tolla oo niitä hampaita, pelkän et tukehtuu raukka rukkanen :) Mutsihan tunki tolle vanhimmalle kokonaista leivänkänttyä käteen kun tuo oli vauva! 10v sitten ;) Maissinaksuja olen aatellut ostaa jahka vaan muistaisin..
Meillä yöt aikamoista hulinaa, tai no jätkä heräilee aika usein, mutta rauhoittuu kun kääntää kyljelleen ja antaa tutin suuhun, mutta siltikin syö kaksi kertaa yössä. Toissa yönä vetäs yhteensä 300ml maitoo. Olenkin aatellut et taidan yölläkin antaa velliä! JOs sillä oikeesti onkin nälkä yöllä ei mikään tapa!
Ryömimistä ihan selkeesti harjoittaa, jalkaa vetää jo rinnalle, mutta ei osaa potkasta itteensä vauhtiin =)
Meilläkin hyppyytys on IN! Ihan kuin Millasten pienellä
Ääneen nauretaan tosi harvoin yleensä siskolle tai kun äiti kutkuttelee kaulasta nenällään :) Kun innostutaan/tykätään jostain niin silloin meilä kiljutaan =) Erittäin miehekästä eikö totta=)
Kakkaamisesta: meillä kakataan yleensä joka päivä, joskus monta kertaa ja joskus on päivä kaks välissä ettei kakata! Ja tavara muuttu tosi " tiukaks" kun aloitettiin kiinteet, on kauheeta liisteriä, ekat kerrat R itkikin kun sitä kakkaa työsti. Nyt saakin luumua melkein päivittäin ja taitaa masukin olla tottunut ruokaan joten kakka tulee sutjakkaasti=) Ja haisee PAHALLE! Päärynällähän sanotaan olevan sama vaikutus kuin luumulla.
Kangasrouskulle voimia imetykseen=) Toivottavasti maitoa riittää pienelle kauan ja hän suostuu syömään sitä!!
Emmilee: en osaa sanoa maissiasiaan, en ole maissia keitellyt vielä, mutta luulisin että aion sen siivilöidä, ellei saa tosi tasaiseksi muuten. en itsekkään tykkäisiä kuoren jämiä syödä soseessani :) pottuja kun olen keittänyt keitän yleensä kattilallisen ja laitan muut pakkaseen, jätän päivän/kahden annoksen jääkaappiin.
nyt hyvää viikonloppua kaikille =)
t kera lasten
Kiva oli lukea myös kuulumisianne:Korasa ja koiruudet
Kyllä teillä on potria lapsukaisia. Meillä tyttö 5 kk neuvolassa 6500g ja reilu 62 cm. Että aika pikkuinen tytteli. Mutta reippaasti kyllä syö, vaikkei koko purkkia vielä jaksakaan syödä. Hedelmäsoseet menee helpommin (lemppari luumu ja päärynä-omena) kun peruna tai maissi.
Meijjän herralla ei tänään meinannu oikein tulla uni silmään. Kävi kylvyssä ja nukku 0,5h normipätkän ennen tankkausta eli heräs siinä 19:30 syömään ja sitten ei millään meinannu taas nukahtaa. Välistä huuteli, itkekeli ja naureskeli. Tissiä tarjosin pari kertaa, söi ja ei mitään hätää, mut en tiiä... No nyt kuiteski unilla omassa pinniksessä. Nukahti sit lopulta vaille 22. No välistä meilläkin haastetta kun muuten yleensä on niin helppoa. ;o)
Mirla: Joo Miska on päivän nuorempi (12.7.) teidän tyttöä. Ei meillä vielä ole kun se yks alaetuhammas ja kovasti oottelen millon se toinen ilmestyy. Ylhäältäkin ikenet tuntuu vähän turvonneilta eli voi olla et nekin sieltä sit piakkoin tulee kanssa. Ei onneks sitä ainokaistaan oo vielä äipän tissiin kokeillu, mut eiköhän vielä kerkee. Meilläkin Miska tykkää käydä kylillä ja kattelee mielellään erilaisia maisemia. Ei sit vaan tosiaan malta nukkua tai syödä tien päällä oikein. Auto on vielä semmonen paikka, jossa jotenkuten saan pienen herran syömään ja siellä se nukkuukin vaivatta.
Beebebeebe kasvujuttuja mietti. Meitin herrahan oli syntyessään iso 52cm ja 4010g. Nyt sit 5kk 69cm ja 7170g. Eli pituus huitelee tuolla ihan toiseks ylimmillä käyrillä, mut painoo ei mitenkään kauheesti oo tullu. Hoikka poika on mut ihan hyvin syöneen näkönen. En oo huollissani ollu vaikka terkka viimeks siitä mainitsi. Ei valita nälkäänsä, nukkuu yöt, on tyytyväinen ja syötän kyllä niin paljon ku suostuu syömään. Eiköhän kaikki sit oo niin hyvin ku olla voi. Jokainen lapsihan on omanlaisensa ja kasvaa omaan tahtiinsa. Saa nähhä miten pitkä poika Miskasta sit lopulta tulee.
Meillä Miskaa pitää sitterissä pitää köytettynä, kun kampee ittesä istumaan ja urkottelee leluja, joita puottelee lattialle. Se onkin sen tän hetken yks paras hupi. Puotella leluja ja kattoo mitä äippä ja isukki tekee. Sit kovasti tykkää vaihella leluja kädestä toiseen sekä hakata kahta lelua yhteen. Sen lisäks reenaa sorminäppäryyyttä näpertelemällä pesulappuja leluista, nappeja takeista ja pienempiä leluja kuten tuttia.
Onko muitten pienet kovia nauramaan ääneen? Meillä Miska aika harvoin intoutuu ihan kunnon nauruihin ja sillonki isänsä tempuille nauraa tai äänille/ilmeille. Se on niin hauskan hassun kuuloista se sen nauru, et vetää aina suupielet itelläkin ylöspäin. :o) Meijjän sulonen hassu höpö pieni päivänsäde. On se vaan niin ihmeellinen.... on taas semmonen olo, et ei voi uskoo että on tuommonen onni suotu.
Nyt parisuhdetta hoitamaan ja mahdollisesti sitä toista ihmettä tilaamaan ;o)