Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****LOKAMAATUSKAT-05*** vuoteen 2008!

01.01.2008 |

Pino tässä, olkaapa hyvät:O).

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä TAAS täällä! ;)

Kunhan pyörähdin ja kirjoitin ekaks tonne sivuääni-pinoon, kun siitä on kokemusta, ja sit päätin piruuttani nostaa tänkin pinkan. ETTÄ VOISKOS JOKU MUUKIN TULLA KÄYMÄÄN?!

Hehheh.. pääsinpäs sanomaan.. :D

Pähkis

Vierailija
2/51 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinas tää täti lentää selälleen, kun olikin maatuskojen pino ihan etusivulla, tai ainakin tokalla!

Jännä muistetaan kyllä, ja kaikki muutkin vanhat tutut:O).

Pähkishän nyt lähes jo terrorisoimaan alkoi, kun jatkuvasti pinossa pyörii..

Kuulostipa K@tjun keinu-onnettomuus hurjalta..Mulla on lapsuudesta jäänyt pienoinen trauma keinu-onnettomuuksista, kun pikkuveljeäni keinutin: Hän oli 3-vuotias, ja mä 10, kun keinuttiin sellasella rengaskeinulla yhdessä, istuimme vastakkain. Vauhdeissa sitten mä näytin, kuinka osaan taputtaa ja voi kauhistus, pikkuvelihän näytti perässä! Meillä oli aikas kovat vauhdit, ja niinpä poitsu lensi voltin ilmassa, ja päälleen hiekkakentälle..Verta tuli aivan hirveesti suusta ja korvista, ja mä pelästyin niin, että nostin vain veikan nukenvaunuihin ja vein ensin meijän pyöräkellariin.(tosi fiksua!) Älysin kyllä hyvinkin nopsaan, että kotiin on mentävä ja apua saatava, kun veli vaan halusi nukkua..Äiti soitti ambulanssin, ja niin joutui veljeni olemaan sairaalassa muutaman päivän, kun oli saanut kallonmurtuman ja toisesta korvasta lähti kuulo. Onneksi selvisi hengissä, mutta aina tulee se tilanne mieleen kenuillessa ja nään sieluni silmillä, kuinka se pikkumies lensi kuin räsynukke:O(.

Ilma se on taas kun Frankenstainin morsian..Sataa ja sataa ja sataa...

Milo taas vaihteeksi katsoo Autot-dvd:tä, ei näköjään kyllästy siihen koskaan.

Nyt on meillä eteinen aika hurjassa kunnossa, kun on kattolevyt, seinälevyt ja muovimatto revitty irti, ja näkyy vanha kunnon lautasisustus joka puolella. Tänään tarttis vissiin vähän värikarttoja katsella, minkälaista seinää haluan. Niistä pienistä väriplänteistä kun on vain niin kovin vaikea hahmottaa suurempaa kokonaisuutta ja sitä todellista väriä.

Kuulostipas ihanalta se Jännän Rooman-reissu. Se onkin varmaan sellainen paikka, että sinne ei tosiaankaan voi lähteä, kuin aikuisporukassa ja mielellään vähän romantiikkaa ilmassa ja pilkettä silmäkulmassa.. Hauskaa matkaa, mikäli et ennen ehdi tänne piipahtamaan*vink, vink*!

Mäkin hain nyt viime viikolla päivähoitopaikka-anomukset, plääh! Toivottavasti ei tartte niitä ees täyttää, mutta kait se on varmuuden vuoksi ne pantava etiäpäin..Ei halua, ei.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin..Heipat!

Trutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettiin avoimeen päiväkotiin vaikka kaveri teki oharit ja vettä satoi. Onneks mentiin oli ihan piristävää käydä ulkona, ollaan taas taidettu olla liikaa sisällä kun sade sää piristi :)

Mulla on ollu ihan hirvee asunto kuume mutta meidän asunto maku ei oikein täsmää miehen kanssa :( tappelin tossa viime viikolla yhestä asunnosta ukkoni kanssa ja sit oli pakko luovuttaa, enhän mä hyvänen aika voi toista pakottaa jos ei kiinnosta, onneks tulin järkiini. Mies ehdottelee sitten liian kallista omakotitaloa mitä pitäis remontoida mieleiseks ja siinä on hirvee piha hoidettavana, ei kauheesti mua taas inspaa. Nyt mä olen taas heittäny yhden asunto ehdotuksen, joten katotaan mitä mieltä siitä on :)

Ehkä pitää vaan alkaa sisustaa ja laittaa tätä kuntoon ja ihan senkin takia jos vaikka muutetaan niin on paremman näköinen kun pitää saada myytyä pois.

Jessellä taas nuhaa :( ennen joulua just oli räkätaudissa ja korvatulehduksessa, just varasin ajan korvien jälkitarkastukseen saa nähä onkohan uutta tulehdusta ehkä siellä. Ella onneks terveenä vaikka muutamia kuivia räkäpaakkuja olen kaivanu nenusta ja me muut on säilytty terveenä.

Meidän poika on nyt viimeaikoina itte käyny hakemassa potan kun on kakkahätä, tosin se tuodaan olohuoneeseen ja samalla halua katella sitä Tomi Traktoria mutta kumminkin, olen tosi ylpeenä. Pissa tulee kyllä vaippaa.

Tarttee varmaan alkaa siivoilla, mummi lupas tulla kyläilemään päiväunien jälkeen ja täällä on taas ihan kaaos. Joten kuulemisiin taas.

Silja

Vierailija
4/51 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa... Näyttää tammikuun pino ihan kiitettävältä. Joskus harmillista vaan että joutuu yksinpuhelemaan, mutta toisaalta ymmärrettävää että kaikenlaista muutakin tekemistä löytyy kuin koneella notkuminen.

Itse olen palstaillut ODOTUSPUOLELTA (TAI JO VAUVAKUUME) asti, ja kirjoittelin myös siinä ' ekassa' lokakuiden pinossa. Harmi että se hajosi, enkä nyt edes muista minkä takia. Muistaako kukaan?

Me oltiin UUDEN VUODEN AATTO ystävien luona viettämässä iltaa ruoan, seurustelun, leikkien ja rakettien kera. Poju pelkäsi raketteja että sisälle piti mennä.

Meille ei ole sanottu PUHEESTA mitään. Nyt alkaa sanoa jo 4 sanan lauseitakin. Höpöttää myös ' omaa kieltään' . Taitaa tosiaan pojat olla vähän hitaampia tuossa puheen aloittamisessa kuin tytöt.

Toistaiseksi ei ole muita KESÄLOMASUUNNITELMIA kuin Kreetan matka touko-kesäkuun vaihteessa. Se on varmaan Muumimaailmassa käytävä ja mökillä kuluu varmaan joitain viikkoja ainakin.

ALENNUSMYYNNEISTÄ löysin itselleni jotain vaatetta sekä pojulle jotain pientä, tosin taisin käydä tasan kerran.

PITUUS JA PAINO otettiin meillä viimeksi pari viikkoa sitten sydänkontrollin yhteydessä ja pituutta on pojulla nyt 97cm ja painoa 15.5kg. On isompi kuin mitä minä sekä isänsä olimme tuossa iässä.

UHMAa on silloin tällöin, kovatahtoinen kaveri kyllä on. Ja aikas villi. Mutta ei nyt pahempia kohtauksia ole vielä tullut. Tai en muista ainakaan.

LEMPIRUOKAA ei taida olla vielä, nakit/kalapuikot/kanaa syö mieluiten. Ja tällä hetkellä meneillään kausi jolloin mikään ei saa olla sekoitettuna toiseen, muuten tulee stoppi. Meillä kans tykätään pinaattiletuista.

UUDENVUODENLUPAUSTA en pysty tekemään koska en pidä niitä kuitenkaan. Uudet sauvatkin ovat vielä hintalappuineen pikkuvessan nurkassa (jos ovat näkyvillä niin poju rupee leikkimään niillä), että onneksi en luvannut alkaa niitä käyttämään, heh.

- Mitens teidän taaperoilla nuo päikkärit nykyään? Meillä nukutaan kyllä kotona ollessa päikkärit joku 1-2h, mutta ei mualla. Eikä tahdo malttaa syödäkään mualla kuin kotona.

Taitaa meidän poju olla ' ihastunut' , perhekahvilassa on yksi samana vuonna syntynyt kevättyttö ja meillä hoetaan tytön nimeä aina treffejen jälkeen ja siellä hän juoksee tytön perässä koko ajan ja nauraa kihertää....suloista katseltavaa. Hyvin leikkivät keskenään.

Nyt taisi pikkuherra sammua unille joten menen muihin hommiin.

Kuulemisiin!

Vierailija
5/51 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.ettei Rompsukka taas katoa, heh!

Kiva kun tulit takasin, tai ainaskin moikkaamaan! Mulla kans aina välillä tulee olo, että " turhaa, aivan turhaa.." on pinoutua, kun muutama viimesin viesti on ollut ihan omaa jaarittelua, mutta onneksi aina välillä tulee kavereitakin käymään, niin jaksaa taas " jutskata" . Kaitpa kaikilla on niin jo muuta elämää, ettei tämmönen pinoilu enää ole niin tärkeää.

Mä en ollut mukana muissa pinoissa, kun tässä, ja odotusaikanakin vain taustailin, niin en osaa sanoa, mitä tapahtui aiemmin.

Käpästiin aamulla perhekerhossa, ja tosi köntsästi alkoi se reissu, kun heti ekaksi Milo sai isosta roska-autosta päähänsä:O(. Oli yhellä pojalla ilmeisesti huono päivä, kun mätki/töni/hakkas/vei kädestä koko ajan muilta lapsilta, mutta onneksi älysi äiti lähteä lapsensa kanssa ulos, kun mikään ei tehonnut ja kaikki muut lapset oli jo lähes paniikissa, kun jokainen sai " turpiinsa" .

Viime yö meni niin sanotusti ketuille, kun Milo nukku tosi levottomasti ja kaiken lisäksi narskutti hampaitaan aivan hirveesti. Kaamean kuulosta, ARGH! Onko muilla vastaavaa?

Hurjan pitkä poika Romi teillä!! Eipä oo ainakaan sydän-jutska kasvuun vaikuttanut. Hienoa!

Unohdin jo kaiken, mitä oli mielessä, joten palajan uudemman kerran.

Hauskaa päivää!

Truutta

Vierailija
6/51 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on nyt mammat laiskistunut netin kanssa, noh saahan sitä muutakin elämää olla.

Meillä taas sairastetaan, ihan kaikki nyt käy jonkin sortin tautia läpi tosin kaikilla on nyt yskä enempi ja vähempi. Muilla oli kuumettakin (tosin Ellalla tais olla rokotuksesta johtuvaa) mutta mä selvisin kuumeetta, ehkä, toivottavasti. Mutta hirvee yskää vaivaa nyt meitä.

Pottailusta, meillä on edelleen hyvin vaihtelevalla menestyksellä. Joskus Jesse ite hakee potan mutta nykyään taas kakkii vaippaan jos ei koko ajan ole sanomassa ja vaikka sanoiskin niin tekee silti. Eli ihan vaipoissa mennään.

Onkos muilla yst.pv. suunnitelmia? Mä ajattelin et lähtisin Jessen kanssa syömään mäkkiin. Kyselin et lähtiskö mieskin mutta ei ole vielä vastannut, Ella saa mennä mummolle jos mieskin haluu mukaan.

Noh neiti yskii niin kovasti vaunuissa et tarvii mennä kattomaan josko on ihan hereillä.

Koittakaas jotain kuulumisia tulla kertomaan.

T.Silja

Vierailija
7/51 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä mulla erikoisempaa asiaa ole, ajattelin mennä ajoissa nukkumaan tänään niin en viitti edes väkisin juttua vääntää :)

Paitsi et meidän " mimmi" oppi tänään oikein kääntymään, onhan tuo muutaman kerran pyörähtäny ympäri mutta aina en ole ihan varma onko itte vai onko Jesse auttanut kun en ole nähny tilannetta. Tänään se sitten useempaan otteeseen kääntyili, ja ikää tulee keskiviikkona 5kk. Jesse oli 5kk 1vko kun rupes kääntyilemään.

öitä

Silja

Vierailija
8/51 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas kaikki kadonneet jonnekin.

Olettekos välttyneet flunssilta ym taudeilta? Me ollaan kaikki flunssassa jo kolmatta viikkoa. Oltiin Himoksella viikko lomalla, poika tuli kipeäksi heti kahden päivän jälkeen, sitten minä tulin kipeäksi kun tulimme kotiin.Mies oli jo flunssassa kun lähdimme lomalle. Tänään olenkin illalla menossa käymään lääkärissä kun nyt jo itselläni toista viikkoa ja päätä särkee poskiontelotulehduksen malliin...

Meillä on ihan hirmuinen NEJ-kausi meneillään, kaikkeen vastataan nej nej nej, rajoja kokeillaan ihan kybällä. Mitenkäs teillä muilla?

Tämä tällainen pikatervehdys, menen itsekin huilimaan kun pojukin nukahti päikkäreille.

Tulkaahan kuulolle!

Vierailija
9/51 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, pieni ikuisuus viime kerrasta...

Arki tuntuu olevan yllättävän kiireistä ja mitään ei koskaan tunnu ehtivän. Iso pimu on lopettanut päikkärit tossa vuoden vaihteessa joten ei jää sitä vähääkään omaa aikaa enää... Ja tää pienempi ku just täytti sen puol vuotta ni osaa kyllä myös vaatia huomionsa tavalla tai toisella.

Puhetta meillä tulee vaikka kuinka ja paljon ja hyvin pitkälti myös täysin ymmärrettävää. R:ää ei tuu ja jotkut sanat lausuu tosi hassusti, kuten esim tokokooli on krokotiili... :)

Alennusmyynneissä kävin sen yhden kerran ja ihan vaan pari hassua vaatekappaletta löysin...

Uhma on kova ja kaikessa koetellaan äidin kestävyyttä. Välillä tulee laskeuduttua sitten itsekin sinne 2-vuotiaan tasolle ja huudettua ja raivottua ja kyllä sitte hävettää ja kaduttaa sen jälkeen... Kyllä se sitte joskus helpottaa...

Kesäloma suunnitelmia ei ole kun miehellä ei sellasta luksusta oo. Yksityisyrittäjällä ei oo varaa lomailla kesken parhaan työkauden.. Vietän siis kesän ihan yksin tyttöjen kesken :( Noh, eipä tuo eroa tavallisesta arjesta yhtään. Tää on vähän kuin yksinhuoltajan elämää, paitsi et se tulee yöks viereen nukkumaan. Nii ja tietty viikonloppusin on yleensä kotona!

Lempiruokia on monia. Makkara ihan missä muodossa vaan on tosi jees! Tykkää kovasti myös kaikista keitoista. Ja ne pinaattiletut kelpaa kyllä kans aina vaan millon vaan! Kasvikset ovat myös hyviä, syö ne yleensä ensimmäisenä. Aikas kaikkiruokainen tyllerö.

Tuo pienempi taas on aikas kranttu. Hyvin tuntuu maistuvan vain mustikkapuuro ja bataatti. Mut kyllä se siitä...

Minä en oo ollu alusta saakka maatuskoissa mukana vaan liityin muistaakseni jossain vaiheessa keväällä... Alku meni ku jossain horroksessa ku tuo tyttö huus joka yö tunnin välein ensimmäiset 8 kuukautta. Sitä oli ku zombie ku oli niin väsynyt... Eipä siis käynyt pienessä mielessäkään et olisi koneella surffaillut jos oli hetken rauhaa...

Mut nyt tuo pikkuneiti vähän tuoksahtaa joten täytyypi mennä ennen ku tulee yli...

Vierailija
10/51 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just kaikki pojat nukkumaan, mieskin menossa unille kun yövuoroon menee, joten ehkä kohta itsekkin pötkähdän sohvan kulmalle hetkeksi...

PÄIVÄUNISTA meillä poika nukkuu päikkäreitä pari tuntia päivässä. N. klo: 13-15 aikaan. Aaamulla meillä herätään siinä 7-8 välillä ja illalla käyvät nukkumaan 20.30-21-00 välillä.

Meillä on itseasiassa kaikilla pojilla lähes sama rytmi, joten ihanaa on kun päivällä saa itselleenkin sen parin tunnin lepohetken!

Pienin nukkuu aamulla vähän muita pidempään, sinne 10 saakka ja käy sitten samaan aikaan isompien kanssa päikkäreille. Saattaa sitten nukkua päikkäreitä vähän pidempään kun isommat, muttei läheskään aina. Meillä kun tuo esikoinen nukkuu vieläkin päikkärit, ikää nyt siis 4,5 vuotta. Mutta olen antanut nukkua kun ei tunnu vaikuttavan yöuniin ollenkaan. On vissiin sellainen paljon unta vaativaa sorttia :)

Ollaan ulkoiltu tosi paljon nyt poikien kanssa, joka aamu ollaan 1½-2 tuntia ulkona oltu ja iltapäivällä sitten samaten se pari tuntia ainakin.

Päivät menee vaan ihan hujauksessa kun sitten sisällä ollessa on kokoajan jotain kotihommaa tehtävänä.

POTTAILU oon tosi ylpee mein pojasta :) Ollaan täällä nyt jo kolmena iltana pidetty kunnon seremoniat ja syöty palkintokarkit ja taputettu rivissä kun mein poika vihdoin on tehnyt kahdet pissat ja yhdet kakat pottaan!!! Siis ennen tätä ei mitään, ei ikinä!

Jospa se nyt sitten tästä lähtisi sujumaan...

Mutta nyt tarttee mennä vähän huilimaan niin jaksaa taas iltapäivällä juossa pitkin pihaa. Siitä äidin liikunnasta tuo mein poika meinaa osaa pitää huolen!

t. K@tju ja pojat

Vierailija
11/51 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

....mitens muilla, onko esiintynyt pottalakkoilua? Meillä alkoi poju käymään potalla pisulla hyvin, mutta nyt on totaalinen pottalakko. Saattaa istua siinä mutta ' panttaa' ja pissaa sitten vaippoihin.

Onnea itse kullekin kun pottailut alkavat sujumaan!

Vierailija
12/51 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynpä minäkin jättämässä puumerkkini pinoon:O).

Hiihtolomaa vietellään, ja vaikka itse menenkin töihin muutamaan vuoroon tälläkin viikolla, niin aivan lomaa ja luxusta on jo se, kun ei tartte kello kaulassa aamuin/päivin olla kuskaamassa koululaisia.

Meillä kans pienimuotosta flunssaa pukkaa, muttei vielä influenssa ilmeisesti ole tänne asti löytänyt..kop,kop. Pikaista paranemista kaikille taudin kourissa kärvisteleville!

Oltiin tänään luistelemassa Oulunkylän tekojäällä, kun näin hiihtiksen kunniaksi koululaiset luikkaa ilmatteeksi.. Köyhän on hyödynnettävä kaikki edut. Milokin nousi eilen ekaa kertaa luistimille, ja olin aivan yllättynyt, kuinka hyvin pysyi pystyssä ja nilkatkin aivan suorina! Yleensä kun noilla penskoilla on ollut jalat ku keitettyä makaronia ekoilla luistelu-kerroilla.

Hurjasti on sanavarastokin laajentunut sitten " viime kerran" , ja ykköshokema on nykyään; OKEI! Kaikki käy, meillä ei ole toi ei-kausi vielä tullut..Ja jopa parin kolmen sanan lauseitakin Milo jo välillä päästelee.

Ukkelin kanssa meillä on talviloma vasta viikolla 11, ja tarttis keksii jotain kivaa. Kylpyläreissusta lapset haikailee, ja pitäneekin muutamaan paikkaan laittaa tarjouspyyntö, kun kaikki talviloma-tarjoukset loppuu justiin viikkoon 10, kun Suomessa hiihtolomat päättyvät. Jos ei kylpylään, niin luultavasti taas kerran Siljan risteilylle Tukholmaan..Kaikki käy, kuhan saa kotinurkat hetkeksi karistettua.

Oon yrittänyt olla mielikuvitusrikas, ja keksii nyt hiihtikselle lähes joka päivälle vähän jotain ekstraa lapsille..Keskiviikkona käytäs Jumbossa shoppailemassa ja syömässä, torstaina aamusella uimaan, ja sen jälkeen haettas pizzat ja herkkuja kotiin, vuokrataan joku kiva leffa, levitetään ilmapatja olkkarin lattialle ja loikoillaan vain jne... Vähän lomatunnelmaa vähällä vaivalla, heh!

Aurinkoisia päiviä ja iloista mieltä ihan jokaiselle!

Trutti ja Milo

Vierailija
13/51 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pikaisesti.

Täällä ollaan kaikki oltu terveitä toistaiseksi, mitä nyt aikuisilla krooniseksi muuttunut matkakuume.. No, enää 1,5kk Italian matkaan =)

Meidän 2-vuotiaat ovat myös lopettaneet PÄIVÄUNET, ainakin toistaiseksi. Joulusta saakka oli nukkumaanmenot yhtä tuskaa puolitoista kuukautta (uni ei siis tullut,ei sitten millään), yritettiin kauan ja sitkeästi josko tääkin olis joku kausi vaan, mutta kyllä kai täytyy todeta että säännölliset päikkärit ovat taaksejäänyttä elämää. Ja mulla on ihan hirveetä luopumisen tuskaa (ihan itsekkäistä syistä, loppuu se ihana tauko, ihan oma aika keskellä päivää). Mutta kyllä on ihanaa kun illalla nukahtavat kahdeksaan mennessä naps ja kops, ja nukkuvat kellon ympäri.

POTTAilusta ei tuu mittään, tauko nyt, kokeillaan taas, vaikka ens viikolla..

Joo, ja yks hankala juttu: meidän " Mella" vihaa tuulta! Alkaa lohduton huuto ja kauhunsekainen itku jos tuuli osuu vähääkään häntä kasvoihin! Hieman hankalaa, koska me ei voida ulkoilla. Tää on nyt jatkunu muutaman päivän; siitä lähtien kun yks päivä tuli " neulalunta" poikittain ja hirvee tuuli.. VINKKEJÄ?

Muuten, ootteko Facebookissa? Kutkuttais mennä kurkkaamaan =D

Jos joku paljastaa nimensä, mäkin lupaan paljastaa omani =D Kuka ottaa HAASTEEN vastaan!?

J.

Vierailija
14/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin pitkästä aikaa perhekahvilassa tänään, on jäänyt sellainen kuukauden päivät ettei olla päästy sinne, milloin flunssaa milloin lomaa milloin taas flunssaa. Oli tosi kivat treffit.

Käytiin samalla myös tutustumassa yhteen päiväkotiin, hakemus pitäisi päivittää ja tämä tarha tulee ehdottomasti kakkoseksi listaan.

Facebookissa olen, mutta jätän kyllä nimihaasteen väliin.

Huomenna tarttis käydä ostamassa ystävän ' tuparilahja' , torstai-iltana olis hänellä tyttöjen dinneri, eli ei mitkään varsinaiset tuparijuhlat.

Perjantaina on treffit yhden ystävän kanssa. Lauantaina menen mammaystävien kanssa sushille, ja suunnittelemaan ' mammojen Himos-viikonloppua' . Meitä on pieni porukka äitejä ja lähdemme maaliskuussa viettämään ' äitien virkistysviikonloppua' Himokselle.

Sunnuntaina menemmekin sitten miehen kanssa kahdestaaan Eva Dahlgrenin keikalle Finlandia-taloon, isovanhemmat tulevat katsomaan pojan perään.

Että tää viikko onkin ohjelmaa täynnä. Truutan hiihtolomaohjelma kuullosti kivalta, varsinkin se ilmapatja, leffa ja karkit!

Aurinkoista päivänjatkoa!

Vierailija
15/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo, tuli joku yli-innostus eilen sen facebookin kanssa.. Ei yhtään haittaa jos kukaan ei innostu.. =)

Mutta nyt täytyy hehkuttaa: meillä oli tänään vaipaton päivä, ja " Milla" sai 5 (VIISI!) tarraa pottakirjaan!! Jee! " Mellalla" oli hiljasempaa, mut tää oli vasta eka päivä. Ja tytöt olivat myös aivan innoissaan kun sai vihdoinkin käyttää koko päivän pikkareita.

Niin, ja ulkoilukin sujui tänään tosi hyvin kun oli tyyntä! Ja jälleen upea keväinen päivä!

Romin toimintaviikko kuulostaa ihanalta, samoin Truutan lomaviikko! Minä odotan innolla kun 1,5vk päästä lähdetään viikonlopuksi ystäväpariskunnan kanssa Turkuun yksiin yllätysbileisiin, ihanaa päästä vähän tuulettumaan, ja aikuisten seurassa.

Pyykkikone piippas, gotta go..

J.

Vierailija
16/51 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä räkätautia täällä pukkaa. Esikoisella yskä ja vähän nuhaa, tää mein keskimmäinen on melko terve, vähän vaan nokka vuotaa, pienimmällä aika kova nuha. Itse tässä poden TAAS rintatulehdusta :(

Eilen piti taas lääkäriin mennä, kun ei se hellittänyt ja vähän lämpöä nosti. Miten tässä nyt lopetat imetyksen kun aina pukkaa rintatulehdus kun vähentää imetystä :/ Kahdesti olen imettänyt enää vrk ja ihan valmis olisin lopettamaan kokonaan, poika jo reilut 11kk kummiskin. Lääkäri lupasi kirjoittaa " maidonkatkaisu" lääkkeet jos ei muu auta.. Noh, katsellaan kuinka tässä käy. Ei vaan ennen ole tällästä ongelmaa tullut eteen ettei nuo tissit tajua lopettaa tuota maidontuotantoa.

Muuten meille kuuluu ihan hyvää. Mitä nyt " pientä" uhmaa vuoropäivin pojilla. Hirvee huuto tulee mein herran kanssa nykysin pukemisesta. Karkeilee siinäkin touhussa ja äidillä palaa pinna. Kun olis vielä vähän autettava tuota isompaa ettei jää tamineet repsalleen ja sit tuo pienemmän pukeminen. Ihan hikimärkänä sitten pääsen itse ulos kun on taistellut noille lapsukaisille ekana haalarit ja muut tamineet päälle.

Pottailu sujuu meillä vaihtelevalla menestyksellä. Hyvänä päivänä sinne tulee jopa pissa ja kakka ja toisinaan moneen päivään ei mitään.

Puhe on meilläkin alkanut parantua ja muutamia parin sanan selviä lauseita jo tulee. Osa on sitten niitä mistä vaan me saadaan selvää.

Kyllä tuo poika nyt ainakin yrittää puhua :)

Huomena olis avoimessa valokuvaus ja meinattiin jos ottaisi pojista veljeskuvan. On meillä yksi kuva heistä otettu silloin pienimmän 6kk kuvauksen yhteydessä, mutta kiva olis saada sellanen tuoreempi... Jos se nyt vaan onnistuu = Jos nuo kaks pienempää siihen suostuu.

Mutta nyt tarttee vielä mennä ripustaa viimenen koneellinen pyykkiä kuivumaan. Se oli taas pyykkipäivä tänään.

t. K@tju ja poikakolmikko

Vierailija
17/51 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romi pirskatti, taas saat täällä nenät vihreiksi kateudesta, kun teillä on jatkuvasti jotain happeninkiä!!!

Kiva,kiva, kun Jännäkin innostui kertomaan kuulumisiaan..Josta taas oiva aasinsilta toisiin tupliin; Napiaiset!!! Tule jo kertomaan, kuinka kolmen kanssa on sujunut!!!

Eilen justiin aattelin, että witsi,K@tjun Tuomas(??) täyttää jo ens kuussa vuoden!!! Mihin on kadonnut taas yksi vuosi???

Jihuu, kävin ilta-ajelulla tsekkaamassa uima-hallimme aukioloajan, ja poikkeuksellisesti on huomenna auki aamustakin 6.30-10.30, joten eikun aamu-uinnille, saunaan ja sitten ne muut herkut...Ja sitten voidaankin pitää pyjamabileetkin samaan syssyyn.

Facebookista ei tää täti ymmärrä mitään, kuten en myöskään esim.mesettämisestä!! Minäkö kalkkis ja dinosaurus??

Kaikki muut vaan lähtee ulkomaille, ja meikä pysyy kotomaassa, huoh! Tarttisko tehdä asialle jotain?? JOsko ees senverran sais aikaseksi, että sitten vuoden päästä, kun sitä 20-vuotishääpäivää (toivottavasti) juhlitaan, niin vois jo hankkia passinkin!

Talviloma edelleen vailla määränpäätä, mutta eikös extempore parhaat muistot yleensä synnykin???

Tyttelini huutelee äippää telkun ääreen, joten mentävä on, kun äiteen seura vielä toistaiseksi kelpaa:O):

Kivoja päiviä, pysykäähän terveinä edelleen!!!

Truutta kera Milon, jolla taitaakin pöksyt kärytä..YÖK!!

Vierailija
18/51 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin nyt sitten ahkeraan kirjoittelemaan tänne.

Käytiin tänään siellä valokuvassa, meni tosi hyvin ja luulen että ihan kiva kuva saadaan veljeksistä. Äitienpäivälahjaksi niitä mummoille vähän ajattelin sitten jakaa.

Truutta: Joo, tässä sitä olen itsekkin funtsannu että miten tää vuosi onkaan menny näin nopeesti! Ihan haikeena kattelen mein " pientä" mikä ei ole enää mikään vauva, niisk.

1 vuotis synttäreitä tässä tosiaan on suunnitteilla paraikaa.

Huomena menen katsomaan naapurin reilut 2 viikkoista vauvaa. Vauvakuumetta tuskin tarttuu matkaan, mutta ihanaa mennä katsomaan sellaista pienen pientä nyyttiä.

Mutta nyt nukkumaan...

K@tju ja kolmikko

Vierailija
19/51 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan satoi taas aamun ja aamupäivän ettei ulos viitsinyt leikkimään mennä. Oltiin yhden ystäväni luona kyläilemässä ja lapset leikkivät keskenään, milloin itkien milloin nauraen... :) Ainakin leikki teki pojuun tehtävänsä koska nukahti normaalia aiemmin päikkäreille.

Pitimän kysyä teiltä että, oletteko käyneet taaperon kanssa leffassa vielä? Esim Pelastusvene Elias?

Luulen että meidän ikiliikkuja ei jaksaisi istua tuntiakaan paikoillaan, joten me ei olla vielä käyty.

Tuulesta huolimatta aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
20/51 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vaan täältä sairastuvan keskeltä...

Meillä pojat kipeenä, esikoinen on kyllä ihan terve mutta keskimmäiselle nousi kuume päikkärieden aikaan. Nyt illalla nukkumaan mennessä oli 39,4 ja annoin lääkettä jotta vähän alenisi. Pienin on korvatulehduksessa ja kuumetta siis hänelläkin. Kova nuha ja yskä on meiden poikia vaivannut :(

Romi kyseli leffoista, kävin esikoisen kanssa katsomassa tässä taannoin sen rölli elokuvan. Hän on jo 4,5v ja oli juuri sopivan mittainen se elokuva. Pidempään ei olisi jaksanutkaan. Kestiköhän se jotain 1h20min tms.

Tän mein reilut 2 veen kanssa en edes harkitse vielä moista, tuskin vielä malttaa istua niin kauaa aloillaan.

Mutta taas äitiä kaivataan tuonne kipeiden luo....

t. K@tju ja kolmikko