****LOKAMAATUSKAT-05*** vuoteen 2008!
Kommentit (51)
Ihanaa oli olla aamupäivällä ulkona kun oli kuin kevät ja muutama muukin lapsi meidän omalla pihalla. On ollut muuten niiiin hiljaista täällä että ihan täytyy keksiä välillä ohjelmaa pojalle ja itselle.
TURUN CARIBIA Käytiin miehen kanssa kahdestaan parisen vuotta sitten, itse olin silloin niiiin väsynyt että hyvä että pystyssä pysyin, poika taisi olla joku 5kk silloin (jäi mummun ja mufan luokse hoitoon). Paljon oli lapsiperheitä kylpylän puolella ja vilskettä riitti. Syötiin hotellissa seisovasta pöydästä ja oltiin kumpinkin ihan ähkyjä, hyvät ruoat oli.
AUTO-DVD Meillä se kiinnitetään pelkääjän paikan niskatuen toiselle puolelle, ja ihan hyvin siitä näkee. Meillä on siinä kakkosnäyttö ikään kuin ' orjanäyttö' (toisesta näkee siis saman ohjelman, ei pysty katsomaan eri ohjelmaa). Me ollaan oltu siihen tosi tyytyväisiä, kun kitinä alkaa niin laitetaan joku pojun dvd pyörimään.
UIMAPUKU Vitsit mun pitäis kans hankkia uimapuku, en viitsi edes kokeilla vanhaa sillä alkais vaan ahdistamaan. Mä haluaisin sellaisen joka näyttää kokouimapuvulta edestä ja bikineiltä takaa, mutta mistä sellaisia saa en tiedä.
Tarttis mennä tyhjentelemään taas vaatekaappeja, menen sunnuntaina kirppikselle. Millään ei jaksaisi tuoda sieltä yhtään kassia takaisin. Ja kaikki äitiysvaatteet saa kyllä lähteä sillä ei sitä kakkosta näytä tulevan. Muutenkin on ' vanhat' vaatteet jääneet pieniksi joten aikalailla saa kamaa mukaan.
Se on maanantain jatkoja!
Meillä varmaan alkoi nyt oksennustauti ruljanssi :( en kestä, en muista koska viimeks olisin ollu oksennustaudissa, hirveen ripulin sairastin kun Jesse oli noin 5kk, häneltä sain taudin silloin.
Jesse siis tänään ennen nukkumaan menoa oksensi kunnon pläjäyksen sänkyyn ja vielä loput kylppäriin (sori mun jutut). Nyt on hirvee huoli Ellasta että onkohan saanut taudin ja miten selvitään kun tuntuu että Ellan kanssa sairastetaan sitten kunnolla jos tauti tulee. Jesse ekan shokin jälkeen oli sitten kun ei olis mitään tapahtunutkaan ja oli huippua kun sai mennä patjalle nukkumaan (sänky meni ihan kokonaan pesuun), toivotaan että se oli vaan tässä, tarvii varovasti ruokkia jätkää huomenna.
Meillä oli jonkin sortin flunssaakin tossa pari viikkoa sitten. Eka oli mies, sitten Ellalle nous korkee kuume 39-40 mutta luulen että johtu hampaista. Ja sit Jessellä pari päivää oli kuumetta myös. Minä taas selvisin pelkällä yskällä joka piinaa edelleen yöllä kun menen nukkumaan niin alkaaa sellanen kuiva yskiminen. Mutta hengissä ollaan kun vaan vielä tuosta selvitään.
Pottailu on edelleen niin vaikeeta. Yks päivä ajattelin et raakasti vaan vaippa pois kun pissa tulee pottaa, koko ajan sitten kysyin onko pissa hätä ja poika vaan et ei. Sitten noin puolen tunnin päästä se totee että pissa ja se on jo housussa, siihen loppui meidän vaipattomuus. Ois kai sitä voinu sitkeesti vaan jatkaa mutta en tiiä, ei ollu tarpeeks viel motivaatiota. Kai se on kyselemisen sijasta vaan istutettava potalle, puolen tunnin välein.
Joku kyseli elokuviin menosta, Jesse kyllä jaksaa kattoa tomi traktoria noin tunnin dvd:ltä mutta en tiiä jaksaisko kattoa yhtäjaksoisesti siis sellasta yhtä elokuvaa kun tossa dvd:llä on monta jaksoa jotka se jaksaa sitten kattoa tunnin putkeen. Elias oli meillä ennen ihan pop mutta jostain syystä nyt se Uljas Kiito on niin jännittävä ettei suostu enää katsomaan koko sarjaa.
Tarttee kyl varmaan mennä nukkumaan jos tulee yötyötä ja joutuu siivoilemaan lisää yökköjä :( ehtis jonkun verran nukkua.
T.Silja
Kerron teille aivan käsittämättömän jutun liittyen POTTAILUUN: Minähän kerroin ettei meillä tuu siitä hommasta yhtään mitään. Molemmilla oli viimesimmät saaliit tulleet varmaan puolitoista vuotta sitten! Istuskelivat kyllä toisinaan potalla tai pöntöllä mutta ei mitään saalista, ikinä. Harmitti niin paljon vaikka järki sanoi ettei kannata panikoida. Noh, tasan viikko sitten päätin xtempore rehata matot pois, ja vaipat! Nyt, viikon jälkeen " Milla" on ollut 3 päivää täysin kuiva!!! Vaippa on vaan ulkoillessa ja yöllä, mutta ne on aina riisuttu kuivina pois. Ekat 3 pv tuli " pikkaripyykkiä" läjäpäin (n.5-6kpl per nenä) mut sen jälkeen vaan yksittäisiä vahinkoja, ja niinkun sanoin, kolmeen päivään ei yhtäkään vahinkoa. " Milla" menee nyt omatoimisesti pisulle ja kakalle potalle ja on tosi ylpeä siitä. " Mella" taas ei oo yhtään kiinnostunut koko jutusta! 3 päivää sinnittelin mutta huomasin selvästi että ei tuu nyt mitään. Ja nyt en myöskään yhtään stressaa asialla koska on ihan selvää että juuri " Millalla" on nyt vissiin sopivasti sellainen ammattilaistenkin mainitsema " herrkkyyskausi" pottailuun. " Mella" on nyt ihan rauhassa jonkun aikaa vaipoissa, ja hänen kanssaan yritetään myöhemmin uudestaan. Onko ne vaipat nykyään vähän liian mukavia..? Selvästi " Milla" ei osannut tunnistaa hätää ennenkuin vaippa vaihtui pikkuhousuihin. Muutos oli radikaali. Joten SILJA: kokeile! =) Ne ekat 3pv olivat ärsyttäviä mutta meillä ainakin NIIN palkitsevia, näin jälkeenpäin ajatellen.
Mä oon ollu joitakin kertoja TURUN CARIBIASSA ja minä kyllä tykkään!!
Lähdin yhtäkkiä yllättäen la siskoni kanssa baariin =) Oli niin paikallaan irroittautuminen ja oli toooosi hauskaa, mutta su oli krapula =( Eikö tämä kotiäiti osaa enää ottaa sivistyneesti..
SAIRASTELUA tuntuu nyt olevan joka toisella tutulla, ja influenssaakin on tutuilla, voi kun menis tän talon ohi taudit.. Ja se laattatauti on kyllä inhottava!!
Tämä tällä erää! En tiiä pitäiskö sitä laittaa jo eka pääsiäisruohosatsi multaan..
Aurinkoa!
J.
Ekaks Siljalle jaksuja, jos saitte oksutaudin vieraaksenne..Se on kyllä kaikeista kaamein tauti, mitä lapsiperheeseen voi tulla. Olen kyllä kuullut, että sitä on ollut liikkeellä ja varsin ankaraa mallia, kun ihan aikuisetkin olleet kauheassa ripsassa oksuilun lisäksi, ja saattaneet ihan lääkärinkin apua tarvita toipumiseen..Hus pois tommoset!!
Kiitos Romille taas, kun jaksoit kommentoida kyssäreitäni.
Meillä ei vieläkään pottailua harrasteta millään muotoa:O(. Olen ajatellut pitää tehokuurin kesän korvilla, jos sitten sais kertalaakista homman toimimaan, kun pihallakin voipi olla hyvillä mielin ilman vaippaa lämpimässä säässä.
Olenkohan kertonut tosta meiän Pikku-Picassosta ja sen tempauksista? Olin tuossa joku aika sitten hilppasen hermot riekaleina, kun Milo innostui taiteilemaan...Yhtenä iltana kun tulin töistä, mies tuli jo pihalle vastaan silleen rauhoittelevalla tyylillä:" Älä nyt hermostu, mutta..." Meikällä saman tien kiihdytys nollasta sataan raivon partaalle, ja voi Per****, saa**** ja kaikki muut maholliset voimasanat!! Pieni herra oli sitten maalannut vihreällä ja punaisella aikas paksulla tussilla meijän sohvaan kivoja viivoja..Sohva on sellainen " kanelinruskea" ja ostettiin se just ennen ku Milosta plussasin, sillä aatoksella, että nyt kun lapset on isoja eikä ne enää sotke. Millä perskutilla sen muka puhtaaksi saisi? Kiva fleecehuopa siinä nyt sitten rentona pötköttää tietyn tyynyn kohdalla.. No, eipä tässä vielä kaikki vaan meni pari päivää ja TAAS; tällä kertaa olikin löytänyt siskon penaalin, josta ottanut punaisen tussin ja hiukan koristellut sen ainoan remontoidun makuuhuoneen seinää, jossa uudet tapetit ollut vajaan vuoden seinässä..Kyllä ketutti ja itketti!!! Onko muilla tapahtunut mitään läheskään yhtä mieltä ylentävää??
Mihinkäs kirppikselle meinaat Romi mennä? Vai vuokraatko sen itsepalvelupöydän? Niinkö oot nyt asennoitunut, ettei kakkosta tulis? Kurja juttu:O(. Toisaalta taas, kun myyt kaikki kamat pois, niin eiköhän sitten elämä yllätä? Toivotaan!
Oliskohan tässä kaikki tarpeellinen (tai tarpeeton?) tältä erää?
Käykäähän kuulolla!
Trutti
Tosi hienoa kuulla kannustavia pottajuttuja!!
Ja kiva kiva, kun sain taas positiivista palautetta tosta Karibiasta..Alan ehkä pikkuhiljaa itsekin jopa odottaa sitä reissua!
Muutkin nyt mukaan keskusteluun, jookos kookos?
T
Truutalle piti tulla sanomaan lohdutuksen sanoja, kyllä meilläkin on pojat saaneet jotain pientä (ei tosin ihan niin suurta tuhoa kuin teillä) aikaiseksi.
Purkkaa rapsuttelin tässä taannoin poikien huoneen seinästä... Timillä paha tapa vähänaikaa jäystää ja sitten liimailla sitä pitkin seiniä. Venyttää sellaiseksi ohueksi nauhaksi ja ei kun taiteilemaan....
Ja truutta saattaakin muistaa meidän tarinan siitä, kuinka esikoinen suihkusaippualla lotrasi koko yläkerran... no siitä jäi kanssa tapettiin sellainen sininen rexonalla painettu kädenjälki :/
Tehtiin tässä tapetti/maalipinta remppa kesällä ja johan on poikien huoneessa kolhua ja lommoa ja vaikka mitä seinissä.
Kirjahyllyä ovat saaneet hajoitettua nuo sankarit kahdesta kohtaa, mutta onneksi ei kovin näkyvästä kohdasta.
Alakerran parketti onkin sitten ihan oma juttunsa... ei oikein sovellu tälläiselle kolmen poikalapsen perheelle (+koira).
Ai joo... ja poikien huoneen ikkunankarmi (ikkunalista tms.) on vähän kärsinyt kun sitä on mein esikoinen muistaakseen pienempänä SYÖNYT :/ Siis hampailla nakerrellu sen ihan kamalan näköseksi siitä alareunasta.
Että tällästä... Ja kaikkee en varmasti ees muistanut :)
Meidän herra sitten vissiin on alaknu oikeesti harrastaa unissakävelyä. Lähes jokayö sen saa hakea jostain ihme paikasta pois sänkyynsä. Toissayönä huuteli isiä ja kun isi meni hätiin niin kaveri oli sullonut ittensä umpi unessa hoitopöydän ja seinän väliin jumiin.
Ei sentään ole kummiskaan alakertaan karannut kuin sen yhden kerran. Taisi olla nälissään kun oli ollut kattelemassa telkkarista jotain yöchattia ja vedelly muroja paketista naamaan :)
mutta, nyt vähäksi aikaan huilimaan. Se on taas pitkä ilta edessä.
t. K@tju ja kolmikko
Ja kyllä niin ylikierroksilla mennään villin aamupäivän jälkeen...perhekerhossa sellainen hulabaloo ettei koskaan aiemmin. Kaikki lapset huusivat tänään. Ja meidän villikko onnistui heittämään lelun niin että leikkikaveri sai verta vuotavan ventin otsaan...huh huh. Lähti tyttö ja äiti lääkäriin saman tien liimauttamaan haavan umpeen.
Pojulla itkua eestaas vatsan vuoksi, viikonloppuna kun oli vatsa löysällä niin nyt se on niin kova että sattuu, mitään ei ole tullut kolmeen päivään. Missä se kultainen keskitie vatsantoiminnan suhteen?!
Kirpparille mennään vaan päiväksi.
Picasso asuu meilläkin...viime viikolla yhtenä aamuna kun itse olin suihkussa niin oli taiteilija löytänyt kuulakärkikynän ja sutannut ison alueen valkoista seinää sillä. Jippiii ajatteli mamma. No sain sen pois niillä Wttexin valkoisilla sienillä, ihan megahyvät ne sienet, lähtee melkein lika kuin lika erilaisista paikoista.
Juu mutta nyt kauppalistan tekoon, en osaa mennä kauppaan ilman sitä. Miten teillä muilla?
meillä määrätty myös tarvittaessa kontrollikäynti terveydenhoitajan luo puheen takia. Meille sanottiin viimeksi nuorimman neuvolassa, että 2 sanaisia lauseita jos alkaa tulla ennen sitä, niin sitten ei tarvitse tulla. Nyt tuo poika on sitten alkanut sanoa paria sanaa peräjälkeen, mm. vauva tutti (vauvan tutti) ja noin... mutta ei niitä montaa tule ja sanavarastokin on huomattavasti nihkeämpi mitä monella muulla saman ikäisellä. Esikois poikamme puhua pälpätti tuon ikäisenä jo ihan täysiään.
Mutta katsellaan ja odotellaan nyt mitä tuleman pitää.
Silja; Meillähän kanssa neuvolan täti oli sitä mieltä, että jos ei puhe lisäänny, niin sitten 2,5-vuotiaana neuvolaan. Meilläkin noita sanoja tulee jatkuvasti lisää, muttei edes parin sanan " lauseita" . Taitaa olla aikas yleistä poikien keskuudessa?! En vaan suostu olemaan moinaankaan, kun meillä on osa muistakin lapsista alkanut sanallisen arkkunsa availun hitaammin, ja esikoinen taas jutteli täydellisiä lauseita jo reilu vuosikkaana..Meillä kanssa tuntuu siltä, ettei ehkä viitsi edes vaivautua puhelemaan kummemmin, kun muut ymmärtävät Miloa loistavasti muuteskin. Kahtellaan, kahtellaan.
Ollut taas aikamoista haipakkaa tämäkin vapaapäivä, kun aamulla piti nakata auto huoltoon, sitten hakea se bussikyydillä poies, ja pirullinen, raaka tuuli päin näköä paiski koko matkan pysäkiltä autoliikkeeseen ja Milolla silmät valui ja itketti, kun niin vihmoi..Meillä kun " menorattaina" ne ihan perus-Softyt, joissa istutaan kasvot menosuuntaan ilman heittoaisaa tai kuomua, niin näillä tuulilla ei kivat.Kunhan saatiin auto alle, niin eiku nelosen kanssa ylimääräinen käynti hammasoikojalle, kun raudat menneet " vinksalleen" ja sitten vielä neljän nuorimman kanssa Jumboon.. Huhhuh, päiväunille meno venähti sitten yli neljän, ja jäi Kaapokin näkemättä:O(. No huomenna ja lauantaina taas töihin, niin ei tartte ainakaan kauppakeskukseen ängetä. Nythän onkin sitten taas sunnuntai-aukiolot ohi, ja meijän kolmonen on ihan naama nutturalla, kun ei pyhinä oo mitään tekemistä. Jospa tulis vaikka lunta, niin viihtyisivät lapsetkin ulkona..
Mitenköhän Napiaisilla vauva-arki sujuu? Tuuhan kertomaan, minkälainen temperamentti uudella tulokkaalla on!
Mitenkäs muut maatuskat ovat työhön menonsa kanssa päättäneet? Toki ne, joilla jo pienempiäkin sisaruksia on, taitavat viihtyä kotona vielä, mutta muut, joilla nuorikko täyttää lokakuussa sen 3, aloitatteko työt jo esim.elokuussa? Kaitpa se on laitettava päivähoitohakemus jo vaikka helmikuussa, vaikka aloitankin aikasintaan marraskuun alussa oikeesti työt, mikäli työnantaja ei suostu mun toiveeseen jatkaa vain ilta-ja vkonloppu-osarina. Aika tukala päivähoitotilanne ymmärtääkseni vähän joka puolella Helsinkiä ainaskin.
Jokos olette tehneet kesälomasuunnitelmia? Romillahan oli kaikkea kivaa odotettavissa pitkin kevättä, mutta onkos muilla vaikka jotain lentoreissuja yms.? Meillä ei oo niin minkäänlaisia, mutta josko vaikka viikko tulis mökillä vieteltyä. Talvilomaa vietämme maaliskuussa, ja siinäkin vielä vallan avoimet suunnitelmat..No, onhan loma toki lomaa, vaikkei mihinkään sen kummemmin menisikään.
Tässäpä taas meitin aatoksia tältä erää, hauskaa loppuviikkoa! Pysykää terveinä!!
Truutta ja Milo
Jospa edes jonkun tynkäviestin saisi aikaiseksi, kun tuo pätkä katsoo videoita. Siitä on tullut oikee mammantyttö, erityisesti silloin, kun mä haluaisin aikaa itselleni.. No äkkiä jotain:
Meidän esikoinen alkoi puhua juuri näihin aikoihin, eli 2v3kk, parahiksi ennen sitä neuvolakontrollia. Se ei ollut sanonut montaakaan kunnollista sanaa siihen mennessä, mutta sitten, simsalabim se alkoi puhua kuin taikaiskusta! Eikä sittemmin ole hiljentynyt..
Pätkä taas jatkaa hyvin alkanutta luennoitsijan uraa, aiheetkin vaihtuu ihan lennossa. Joten oisko nuo pojat sit semmosia hitaampia.. niinku tyypillisiä miehiä? Eukot paapattaa, vaikkei olis asiaakaan. ;)
Lomasuunnitelmissa on ulkomaanmatka, siis kesällä, kun ei näiden koululaisten kans oikeen muuten ole aikaa lähteä pidemmälle. Talvilomaksi ei niin minkäänlaista suunnitelmaa, olla möllötellään vaan viikko helmikuussa.
Meillä on ollu kaikenlaista puuhaa tässä joulun tienoot, vieraitakin oli oikeen Ameriikasta asti ja muutama tästä lähempää. Joten peukaloita ei ole tarvinnu pyöritellä. Töissä olin joulun välipäivät ja nyt tää viikko on ollut " lomaa" , niinku nyt perheenäidillä tuppaa sitä muka olemaan... Maanantaina taas arki koittaa, eli meikää ei taida täällä(kään) juuri näkyä. Sorge, olis niiiin kiva piipahtaa useemmin teitin luona, mutta antakee anteeks. Yritän parhaani ja katotaan mihin se riittää, heh.. :)
Nyt pitää ruveta soittelemaan isompia muksuja kyliltä kotio, muutaman tunnin ne onkin taas luuhannu tuolla jossain. Saavat tulla pitämään pätkälle seuraa kun video ei enää kiinnosta. ;) Iskä ja äitee ottaa rennosti..
Hyvää alkanutta vuotta kaikille maatuskoille, palaillaan taas!
Pähkis
Kiva, kun Pähkis kerkis piipahtaa..Hauska tappaa vanha tuttu:O).
Saakos udella, mihkäs päin meinaatte kesällä suunnistaa? Kreikka??? Mus on vissiin jotain vikaa, kun edelleenkään en kovasti ulkomaille kaipaa. Kaveri lähtee parin viikon päästä Thaimaaseen, Hua Hiniin, ja voin hyvillä mielin toivottaa hauskaa matkaa, muttei itseäni kiinnosta! Toki just joku " lyhyen" lennon päässä oleva kohde, kuten Kypros, ois ihan jees, lasten vuoksi, mutta muuten en pahemmin unelmoi. Ensi vuoden maaliskuussa, kun meillä on 20-vuotishääpäivä, niin silloin toivoisin pääseväni mieheni kanssa kahdestaan johonkin kaupunkilomalle, mutten silloinkaan Pariisiin tai Roomaan, vaan mieluummin vaikka Prahaan tai Budapestiin.
Oottekos tehmeet hyviä alennusmyynti-löytöjä? Olin tänään aivan otettu, kun tulin väsynä töistä kotiin, ja mies toi kolmosen kanssa mulle yllätyksen; Olivat ostaneet mulle sekä neuleen että trikoopaidan!!!! Aina valitan nääs, ettei mulla oo mitään vaatetta, ja lämmitti kovasti mieltä, kun olivat salaa selvittäneet paitojeni kokoja sekä kolmonen iltasella kyseli lempiväriäni, enkä ollenkaan ihmetellyt! En ole kyllä vielä testannut kuteita, mutta ainakin näyttävät tosi kivoilta:O).
Nyt tää lähtee katsomaan selviytyjiä, joten hei vaan taas!
Trutti di Milo
Mä en ole tehny yhtään alennusmyynti ostoksia, oisinkohan yhesti menny ihan shoppailee ja en oikeestaan löytänyt yhtään ale vaatetta mikä olis kiinnostanu. Jesselle oisin löytäny luhdan toppatakin mutta oli vaan 30% alennus ja siihen ei kuulunu housuja niin musta oli vielä aika kallis vaikka kai tuosta luhdasta vois maksaakkin mutta kun se tulis vaan kakkos takiks.
Olin eilen Jessen ja mummin kanssa uimassa. Mummilla oli vapaa päivä ja se heitti idean et mennään uimaan, Jesse on viimeks ollu uimahallissa vauva uinnissa 3-6kk iässä, viime kesänä vähän rannalla kahlas joten oli aika jänskä juttu. Olihan se kylmää vettä ja Jesse hoki alussa vaan pois, pois pois mutta oli kumminkin kun suostuttelin, käytiin viel saunan jälkeen uudelleen altaassa ja tuli kyllä ihan mielissään uudestaan sinne mutta ei pistänyt hanttiinkaan kun lähdettiin pois.
Jesse on ollu taas aika riehakkaalla tuulella viime aikoina, välillä on ihan kaaos päällä ja sit taas laantuu tilanne, en tiiä mistä johtuu, pitää kai seurailla et oiskohan sokerilla asiansa. Joskus syö piparia ym muuta herkkua aika laillla.
Päästään miehen kanssa kohta rauhassa saunaan, lapset nukkuu, tätä olen odottanut, toivottavasti kummatkin nyt sitten nukkuis et sais kunnolla rentoutua.
Silja
Meille ei kuulu mitään ihmeempiä. Oikeestaan ihanaa, kun toi joulu ja uus vuos on ohitse. Niin paljon lappas porukkaa, että saranat löystyi =)
Mä en kyllä tajua mikä metriheikki tosta meidän poitsusta on tulossa. Mehän käytiin tossa 2kk sitten neuvolassa ja pituutta oli 93,5cm ja painoa 14,5kg. Nyt mitattiin huvikseen eilen ja punnittiin alasti. Pituutta oli 96cm!!!!!!!!!! ja painoa 15,5kg. Mä jo tos luulin et Eetun vaatteet on kutistuneet siis 92cm. Mut tänään oli pakko laittaa kaikki pois ja siirtyä 98cm. Ainoo on ulkovaatteet 92cm. Ne vissiin onkin vähän reilumpia.
Eetu sai stigan joululahjaks. Avattiin vasta eilen illalla, kun nyt vasta on pikkasen lunta ja tänään pääsee sitä vetämään tuolla ulkona. Eetu on aivan innoissaan siitä.
Alennusmyynteihin en oo vielä kerennyt ja tuskin pääsenkään. Ennen oli niin helppo, kun asui mannin vieressä. Nyt kun asuu täällä " maalla" ni tuntuu et ei vaan ehdi.
Uutena vuonna meillä oli kaks kaveripariskuntaa kylässä. Toisella 3,5v poika. Hyvin tulivat Eetun kans juttuun. Käytiin tossa seiskan pintaan ampumassa raketit. Eetu sammui puol ysi, eikä hievahtanutkaan vaikka pommit paukkui aika hurjasti puolilta öin. Me oltiin sit aikuisväellä ulkona ja skoolattiin kuoharit.
Meillä poitsu on kauhee puhumaan. Tarinaa tulee kokoajan. Ja aika selkeetä on puhe.
Nyt lähden vähän lepäilemään, kun pikku-ukkeli nukkuu. Palaan taas kunhan ehdin =)
T. Nasu
Meillä meni kans uusi vuosi kotosalla. pitsaa syötiin ja raketteja käytiin poksuttelemassa. Naapuri pariskunnan kanssa kateltiin sitten puolenyön raketit tuossa pihalla. Pojat nukahti puoli yhdeltätoista ja nukkuivat kuin tukit vaikka jokapuolella poksui ja paukkui.
Alennusmyynneissä kävin, vaan mitään en löytänyt. Tai no -30 oli yhdet ensiaskel talvikengät kokoa 20 tuolle mein pikkuherralle. Ne ostin ja sit ihan normaalihintaan ostin lassien 80cm toppapuvun " pienelle" . Eilen uudistettiin molemmat ja voi sitä riemua kun tuo poika pääs pihalla konttaamaan! Niitä kenkiä ihmeteltiin kyllä moneen otteeseen.
Pikkasen tuli tuosta naperosta isomman olonen kun äitiyspakkauksen puvun ja tumppujen tilalle iskettiin kunnon toppapuku, ja kengät ja toppahattu :) ... Pakko kai se on myöntää ettei oo enää mikään ihan vauva... niisk...
Timi oli eilen illalla kuumeessa, oltiin jo uloslähtöä tekemässä kun mies tunnusteli että onpas poika kuuman olonen. Oli sitten 38 kuumetta, mutta meillä se ei tunnu vielä vaikuttavan mitenkään suuresti tuohon touhuamiseen. Käytiin sitten vaan esikoisen ja kuopuksen kanssa ulkoilemassa ja isi jäi tänne kuumeisen kanssa kattelee cars elokuvaa (mikä on tuon pojan suosikki!!! ).
Illalla kuume sitten vielä nousi sinne lähemmäs 39 ja yöllä oli vähän itkuinen ja lämmin. Aamulla ei suuremmin kuumetta ollut, mutta aika reppanan oloinen tuo on ollut. (poislukien yhdet megaraivarit tässä ennen päikkäreitä, sillon kyllä virtaa piisasi!!!)
Mutta siis, tällästä tänne mein suunnalle. Esikoinen oli aamulla itekseen pihalla ja pitää kattoa jos sitä illalla päästäis kuopuksen ja esikoisen kanssa ulos jos mummo ja pappa naapurista tulis Timiä kattomaan siksi aikaa... jos ei nyt kovasti kipeeksi muutu.
Ja HYVÄÄ UUTTA VUOTTA vaan kaikille!!! Meinas ihan unohtua...
t. K@tju ja pojat
Kyllähän lunta nyt tulee taivaan täydeltä, kun on koululaisilla loma loppu:O(. Ihan epistä, ois voinut ees vähän olla joululomallakin, niin oisivat saaneet temmeltää pihalla aamusta iltaan.. Ja arvatkaas, mikä riesa, kun tuli pakkasta?? HIIRIÄ!!!! Joka hitsin talvi, meille muuttaa jostain kolosta hiirulaisia, jotka rapistelee seinän raossa, mutta tänään semmonen kurkki eteisen lipaston alta, ja voi vitsi, kun meikäläinen availi äänihuulia!!! Nää on näitä vanhan talon " kiroja" , kun joku pieni reitti aina löytyy... En tykkää yhtään, yökkis.
Me ollaan käyty aika useinkin uimassa, ja Milo on aivan elementissään..tosin just sen verran hullun hommaa, että hyppäis ihan suorin vartaloin isojen altaaseenkin, joten vahtimista on joka sekunniksi.
Hauska kuulla Nasusta ja Eetustakin! Iloista loppuvuotta teillekin, ja käyhän aina välillä moikkaamassa.
Jokohan sitä influenssaa on jossakin päin maata liikkeellä? Tämän talvenhan piti taas olla semmonen paha influessatalvi!? Ittelläni aina välillä jomottaa lihaksia(Hah, missähän kohtaa semmoisia on??) ja kummasti kylmää, joten heti oottelen, joko on sitä itteään.. Onneksi ei kuiteskaan, ainakaan vielä.
Se Autot on meillä kans niin tykätty filmi, että välillä dvd jo huutaa armoa, eikä meinaa käynnistyä..Lienee jo niin sormenjälkiä täynnä, pitäs vähän putsailla. Milo sai kanssa semmosen Autot-magneettikirjan joululahjaksi, ja sekin on tois kiva.
Heipat taasen, tulikin taas kiirus lähteä koululle!
Huisin hauskaa viikkoa, ja nauttikaahan lumileikeistä!!!
Truutta
Ihanaa kun tuota lunta on tullut! Ollaan ulkoiltu poikien kanssa oikein urakalla nyt viimepäivinä.
Ostin tuolle mein pienimmälle herralle 80cm lassien puvun ja kokoa 20 olevat talvikengät. On ihan täpinöissään kun saa konttailla ja vähän tukea vasten seisoa ja taapertaa tuolla pihalla! Tylsäähän se tietysti on vaan rattaista katsella toisen menoa...
Oon tässä ollu vähän polvivammainen eilisestä, kun taas kerran sain ottaa kunnon spurtin tuon mein 2 vuotiaan uhmakkaan perässä. Karkailee minkä kerkeää tuolla pihalla. Siis lähtee juoksemaan jonnekkin kiellettyyn paikkaan (autotielle/parkkipaikalle...) ja nauraa vaan mennessään. Noh, kuinka ollakkaan liukastuin ja jysähdin suoraan polvilleen maahan. Olin tässä jo pari päivää sitten onnistunut rönähtämään ja satuttamaan toisen polven. Nyt sitten molemmat polvet ihan mustelmilla ja niin kipeät, ettei tosikaan! Kai ne tuosta pian paranee, vaan kyllä tekee kipeää rappusten kiipeily sunmuu. On sitä kai tullut maitoa tarpeeksi juotua, kun ei mikään luu katkennut, vaikka suoraan polvilleen rysähdin tällä massalla :)
Ja kyllä sai poika kuulla kunniansa ja pari rumaa sanaakin siinä sivussa!
Illalla sitten vaan kävi kurkkimassa äidin mustelmia ja puhaltelemassa pipiä :)
Meillä siis oikeesti KAMALA uhma menossa! En ymmärrä millä tuon pojan saa jotain tottelemaan. Se ei korvaansa lotkauta kielloille ja käskyille. Saattaa se sanoa napakasti että en! Ihan toivottomalta tuntuu. Pihalla juoksuttaa miuta minkä kerkeää ja sisällä aina sama kädenvääntö samoista asioista. Sitten kun ärähdän tai otan vaikkapa jonkun lelun pois jos sillä ei osaa kunnolla leikkiä (paiskoo, heittelee ym.) Niin kamala huutokonsertti. Vähän on vahentynyt pikkuveikan kiusaaminen, mutta kyllä tuo vieläkin antaa välillä kyytiä pienemmälle. Isoveikan kanssa tappeleevat ja tää mein herra pärjää siis tappeluissa oikein mainiosti 4 vuotiaalle tai jopa isommalle. Haluaa aina saman lelun mikä isommalla veljellä, jos veikka antaa lelun ja vaihtaa toiseen se on se toinen minkä sitten haluaa. Suutuspäissään heittelee isoveljeään pikkuautoilla ja sihti on melko kohillaan, joten usein myös osuu. Välillä tuntuu, että nuo vaan vuoronperään tuolla itkeevät, milloin mistäkin syystä. Yhtä tappelua päivästä toiseen. Toisinaan sitten leikit kohtaa ja silloin tää äiti on tosi iloinen!!! Telkkarin kanssa on ikuinen kiista, isompi haluaisi katsoa lastenohjelmia ja tää mein Timi sitten painelee milloin mitäkin nappulaa telkkarista jotta saa kiusattua veljeään. Hellan nappuloita saattaa käännellä ihan vaan ohimennessään huvikseen, samoin kahvinkeittimen nappula.
Osaa tuo isompikin yllyttää, mutta tää mein herra on vaan niin jääräpää ja tekee just niinkuin haluaa ja aikoo myös saada kaiken mitä haluaa... HUOH... Kellään muulla vastaavaa?!?! Kohtalotovereita?!?!
Mutta siis noin muutoin meillä menee ihan kivasti :)
Onhan tää aika selviytymistä päivästä toiseen, varsinkin niinä kiukku/ilkiöpäivinä... mutta elämä on ;)
Mies tuli just iltavuorosta, joten pari sanaa taidan mennä vaihtamaan ennen nukkumaanmenoa.
t. K@tju ja pojat
K@tjulle paranemista polvien kanssa, hui! Minä taas ootan sitä päivää, kun tipun persiilläni meiän ulkoportaat..Joka hitsin talvihan niin on käynyt, parhaimpina pariinkin otteeseen, enkä ikinä opi olemaan tarpeeksi varovainen niissä. Sitten kun näin vanhoilla päivillä kaatuu/putoaa, niin kait sitä on jo niin kankea, että tippuu ku kivi maahan, kun taas lapset niin " pehmeästi" useimmiten osaavat liukastella.
Me kanssa eilen oltiin pulkkamäessä, ja Stiga on kova juttu Milolle, kun siinä on SE ratti! Löysin Tarjoustalosta semmoset rukkasetkin vihdoin, että peukku pysyy kunnolla paikoillaan ja voi vetää pulkkaa tai ohjata kelkkaa ratista. Aiemmin, kun joka rukkanen on pyöriny ranteen ympäri, ja herne nenussa pitänyt ulkoilla, kun on ollut suoranaisesti peukalo keskellä kämmentä.
Tekikös maatuskat mitään uudenvuoden-lupauksia? Mä en, kun en kuiteskaan varmaankaan sais mitään aikaiseksi.Tosin monta asiaa on, jota pitäisi luvata, eikä ainakaan vähäisimpänä tuo jonkinsortin liikunnan aloittaminen. Jumppapallo pölyttyy olohuoneen nurkassa, ja kävelysauvat edelleen kaupan hyllyllä! Mistähän sitä sais kunnon inspiksen johonkin kuntokuuriin? Muutenkin tää talviaika edelleenkin mua niin kovasti unettaa..Toki lumentulo hiukkasen piristi, ja ihanasti se kyllä valaiseekin ettei illat oo ihan hirveen mustia.
Ensi viikolla meillä alkais eteisen remontti.. Tosi ihanaa, sitten kun se on valmis, ja saa kunnolla kaappitilaa, ja uudet lattialaatat 70-luvun muovimaton tilalle, mutta se hirvittävä etukäteistyö jo järkyttää; Kuinka saan mahtumaan kahdeksan ihmisen talvivaatteet, kengät jne.johonkin järkevään paikkaan, mistä ovat helposti otettavissa käyttöön?? Pitäsi myös pari lipastoa tyhjentää ihan rankalla kädellä ja panna surutta jätesäkkiin tarpeetonta tavaraa..Mutta kun olen luonteeltani hamsteri, niin mun on niiiiiiiiiiiin vaikea heittää mitään pois. Tunnistaako kukaan muu itsessään hamstraajan vikaa?
Pitänee lähteä kauppaan ja hankkia kalasoppa-ainekset, kun näin talvisaikaan jotenkin kuuluu tehdä paljon keittoja + sämpylöitä tai sitten pataruokia ulkoilun päälle, nam!
Leppoisaa loppuviikkoa!!
Truutta
PS. K@tjulle vielä siitä uhmasta piti vastaamani; Meillä toistaiseksi vältytty pahimmalta, mutta eiköhän se ole jo kohta ovella.. Ja kun meillä ei oikein ole " tappelukaveria" Milolle, kun muut niin paljon isompia, niin eipä saa oikein riitaa aikaiseksi, kun muita sen temput lähinnä naurattaa....
Hyvä käydä aina välistä täällä käväsee!
Caribia, aivan ihana paikka! Kahdesti ollaan siel jo pimun kaa oltu ja kaikki ollaan nautittu ihan hirveesti! Suosittelen lämpimästi! Hyvää ruokaa ja upea kylpylä! :)
Mä teen kans aina kauppalistan, muuten puolet tarvikkeista unohtuu. Varsinkin kun meillä on tapana ostaa viikon kamat yhellä kertaa.
Mäkin ajattelin sitä vaipattomuutta kokeilla sit ku tulee vähän lämpimämmät kelit. Joteski niin huonosti siel potalla istuu et ei taida meil viel se herkkyyskausi olla menos...
Tosta sotkemisesta. Kyl se meidänkin neiti taitaa. Kotona ei oo piirrelly seiniin, vain ovien karmeihin, mut kylässä sit taas hienosti keskelle seinää piirteli. Onneks lähti pois!
Kerran pimu kaato pesuainepullon pesukoneeseen... Onneks seki oli vaa sellanen pieni näytepullo josta oli ehitty jo käyttääki. Muute ois voinu kone vähän tykkää huonoo!
Pimun muskarikaverilla oli käyny onnettomuus. Se oli kaatunu portaissa ja nyt siltä puuttuu yläetulegot. Oli aika hurjan näkönen ku koko suu turvoksissa ja ruvella. Mut ei ne kuulema tee asialle mitää ku ne oli röntgenillä kattonu et rautahampaat ei ollu vaurioitunu. Nyt sit vaa odotellaa et ne joskus kasvaa.. Hui...
Nyt alkaa olla jo niin väsy ettei ajatus kulje. Parempi mennä varmaan nukkumaan. Öitä!
Laskeskelin juuri, että täähän ois oikeestaan jo neljäs vuosipino, jos aatellaan, että ekat kirjailut ois aloitettu vuonna 2005! Ketkäs olivatkaan ihan alusta asti lokakuisissa, siinä pinossa, joka jotenkin jakautui kahtia ja josta syntyi maatuskat? Oliskin tämän uuden vuoden kunniaksi kovasti mukavaa, jos saisi kuulla semmosistakin palstailijoista, jotka ovat pinon hylänneet jo aikoja sitten, esim. Eekkis ja Mari näin ensihätään!
Mitenkäs vuosi vaihtui? Me olimme aivan kotioloissa oman perheen kesken, ja raketitikin mun piti katsoa vain ikkunasta, kun Miloa kovasti pelotti se pauke, vaikka " tähdet" kiinnosti kovasti. Tinattuakin tuli, ja kuohuvaa maisteltua! Mulla oli aivan järjetön päänsärky tänään, kun erehdyin miehen kanssa skumppapullon kumoamaan yöllä! Ei kertakaikkiaan sovi mulle moinen " taikajuoma" .
Joulu meni niin vauhdikkaasti, ettei ees pinoon kerennyt. Mulla oli töitä aivan hirveesti aatonaattoon asti, ja aatto menikin tuttuun tyyliin pienen raivonpuuskan vallassa, että ehti kaiken laittamaan kuntoon, ennen anopin tuloa. Ja kaiken kukkuraksi meidän marsuista " sympaattisin" löytyi aattoaamuna kuolleena häkistä! Aivan hirveää, itkua ja ikävää ja sitten piti vielä ukkokullan mennä kaivamaan hauta sille, ja koko porukka vietimme marsun hautajaisia:O(.
Joulupäivänä lähdinkin sitten laivalla Tukholman-risteilylle kolmosen, nelosen ja vitosen kanssa. Se oli kiva reissu, joskin jo lähtiessä oli aivan hirveä olo, kun piti jättää Milo kotiin. Hyvin olivat pärjänneet, mutta itselleni tuli semmoinen olo, etten enää ikuna jätä sitä kotiin, jos muitakin lapsia lähtee matkaan.
Koululaisilla lomaa vielä tämä viikko, ja se on kyllä ihanaa,että aamuisin saa nukkua niin kauan kuin huvittaa..Ennätys tehtiin viime viikolla, kun Milokin heräsi vasta yhdentoista jälkeen!
Sain hankittua Alesta haalarin Milolle, ja tosi kivan löysinkin Exitistä, Jumbosta. Aattelin kyllä koittaa löytää Reimatecin ensi talveksi, mikäli alennukset tippuu siihen 40 prosenttiin..
Olikos kilttejä lapsia? Meille tuli ainaskin " romua" taas niin hirveesti, etten kohta tiedä, mihin niitä laitan.. Romi, meille tuli kans se Pingu, ja ai että onkin ihastuttava pehmo! Tosin sen sai meitsin kolmonen, mutta kyllä Milokin sen kainalossa viihtyy.
Kaikille aivan mahtavan onnellista kuluvaa vuotta, ja yritelläänhän taas pitää jonkinmoista pinoa pystyssä!
Kuulemisiin!
Truide
Koululaisten loma ohi, ja aamuherätykset ja taksisuharina toimiminen taas totisisnta totta, plääh! Ihanaa kuiteskin, että aamuisin on jo valoisaa seiskan aikaan, niin ei nouseminen pedistä ole niin kaameeta kuin pilkkopimeässä talvisäässä, kun ei lumikaan ole pahemmin aamuja sulostuttanut.
Viime viikko meni suht suunnitelmien mukaan, ja hyvin tyytyväisiltä penskat vaikuttivat, vaikkei isompia reissuja tehtykään.
Katottiin videolta Shrek 3, ja ihan hauska oli, vaikka en kyllä oikeesti itse jaksa yleensäkään innostua noista lasten leffoista..Milo ei ole käynyt leffassa vielä, kun ei tule käytettyä isompiakaan, mutta luulisin, että jaksaisi aika pitkään istua tyytyväisenä, ainaskin kun kotona dvd;n ääressä istuu kuin tatti.. Ja ainahan sieltä teatterista voisi sitten tehdä äkkilähdön, jos liian levottomaksi tilanne menisi. Muistaakseni meilläkin on vasta n.4-vuotiaina ekaa kertaa muksujen kanssa leffaan menty, ja hyvin on homma hoitunut.
Mä varasin nyt sitten meille talvilomalle pikkuisen irtioton arjesta, Turun Caribiaan. Onkos kellään minkäänlaista kokemusta ko.paikasta? Olisi tosi kiva kuulla mielipiteitä! Muut kun matkustaa ulkomaille, niin voinhan mäkin nyt vähän rehvastella tyyliin:" Ai, te lähdette Kreikkaan? Me päätettiinkin tällä kertaa lähteä vaihteeksi Karibialle!" Lapset oottaa ihan intona, mutta mulla taas tuskanhiki otsalle, kun jälleen kerran tarttis löytää se UIMAPUKU, mallia ryhävalas! En ole löytänyt mistään mieleistäni(lue: sopivaa kokoa, joka istuis edes siedettävästi päälläni), kun edellinen hajosi melkein päälleni silleen haihtuen, eli ihan alkoi tulla suunnilleen semmosia " silmäpakoja" siihen kretonkiin.. Bikinit ostin hätäpäissäni, mutta niillähän ei mennä mihinkään mustaan aukkoon tai vesiliukumäkeen, ilman, että yleisö on K-18, kun noi ylävarustukset lentää painovoiman avustuksella silmille..Huhhuh, näitä onkelmia. Tarttee vissiin nakata joku diapami kielen alle, ja lähteä avoimin mielin uimapukuostoksille..Tähänkin vaivaan otan mielelläni vinkkejä, jos joku tietää, mistä löytyisi ihan tavallisia uimapukuja, ilman että on vain naru peffassa tai pikku-tilkku rintojen kohdalla:O).
Hitsiläinen, eikös se oo jo pääsiänen ensi kuussa?? En nyt ihan varmana muista, mutt joteskin semmonen olo, että maaliskuun puolella se jo ois! Alkaa vaan jo kevät tulla tupsahtaa, ihanaa!
Tulikos K@tju vauvakuumetta, kun kävit pikkuista katsomassa?(olithan se sinä, kun en jaksa mennä tarkistamaan?). Mä en ookkaan aikoihin nähnyt vauvoja!
Meillä koululaiset haikailee semmosen auto-dvd;n perään, että saisivat mökkireissulla tuijottaa filmejä. Tuuhan Romi kertomaan kokemuksiasi ko. laitteesta, kun muistelen, että teillä oli semmoinen! Mihin se niinku kiinnitetään ja kuinka hyvin siitä näkee? Kyselee yksinkertainen Helsingistä!
Iloista mieltä ja auringonpaistetta!
Toivotteleepi Truutta